Brzeszcze, kwiecień 2011. Na terenie Gminy Brzeszcze gospodarkę wodno - ściekową prowadzi: Rejonowe Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Tychach.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ELASTYCZNE FORMY ZATRUDNIENIA NA WSPÓŁCZESNYM RYNKU PRACY MOŻLIWOŚCI I BARIERY ICH ROZWOJU WITOLD POLKOWSKI EKSPERT STOWARZYSZENIA AGENCJI ZATRUDNIENIA.
Advertisements

1 TREŚĆ UMOWY O PRACĘ : Umowa o pracę określa strony umowy, rodzaj umowy, datę jej zawarcia oraz warunki pracy i płacy, w szczególności: 1) rodzaj pracy,
Detaryfikacja – nadchodząca rewolucja (?) na rynku gazowym dr Jerzy Baehr, Senior Partner w WKB Wierciński Kwieciński Baehr dr hab. Jakub Pokrzywniak,
11 Ekspert ds. polityki regionalnej i funduszy UE STANISŁAW LIS.
Ubezpieczenie w Narodowym Funduszu Zdrowia ŁÓDZKI ODDZIAŁ WOJEWÓDZKI NARODOWEGO FUNDUSZU ZDROWIA NFZ Dla studentów spoza Unii Europejskiej oraz spoza krajów.
Największy potencjał gruntów inwestycyjnych w ofercie ANR Leszek Świętochowski Prezes ANR Warszawa, 15 kwietnia 2015 roku.
Różnicowanie w kierunku działalności nierolniczej.
Regionalna Sieć Szerokopasmowa Województwa Podlaskiego „ INTERNET BLIŻEJ WSZYSTKICH Departament Społeczeństwa Informacyjnego Urząd Marszałkowski Województwa.
Jak finansować rozwój działalności gospodarczej – unijne pożyczki dla firm Leszno, 17 czerwca 2011 r. Ewelina Śmichurska.
Prezentacja założeń do projektu dla domów jednorodzinnych Żory, marzec 2015.
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
Budżet Miasta Gdańska na rok Wskaźniki przyjęte w projektowaniu budżetu na rok Realne tempo wzrostu PKB – 3,8% Średnioroczna dynamika cen.
TYPOWE UMOWY W OBROCIE PRAWNYM, OSOBOWOŚĆ PRAWNA, ZASIEDZENIE.
Zasady udzielania zamówień Wydział Kontroli Projektów.
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie 11.3 Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu Literatura: red. E. Gniewek, P. Machnikowski, Zarys prawa cywilnego, Warszawa 2014 Opracowała mgr Irena Krauze.
PRAWO HANDLOWE Mateusz Kabut Katedra Prawnych Problemów Administracji i Zarządzania.
DOMY OPIEKI Badanie wzorców umownych stosowanych w placówkach świadczących usługi w zakresie zapewnienia opieki osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym.
SPORZĄDZANIE PROJEKTÓW UMÓW. Inter – Group sp.k. sp. z.o.o. jest właścicielem nieruchomości, składającej się z działki gruntu zabudowanej budynkiem biurowym,
Projekty unijne a Ustawa o finansach publicznych z 27 sierpnia 2009 Poznań, 26 lutego 2010r. Biuro Koordynacji Projektów.
Opodatkowanie spółek Wykład specjalizacyjny. Formy Finansowania Finasowanie spółki ze środków wspólników 1. Dopłaty 2. Pożyczki - zasady ogólne 3. Pożyczki.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
STAN REALIZACJI PROGRAMU OCHRONY PRZED POWODZIĄ W DORZECZU GÓRNEJ WISŁY I ZAMIERZEŃ NA 2011 ROK.
„Program dofinansowania zakupu i montażu odnawialnych źródeł energii ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu”
Budowa Instalacji Prosumenckich. Program prezentacji  Definicje  Instalacje prosumenckie – fotowoltaika i kolektory słoneczne  Doświadczenia, realizacje.
Urząd Transportu Kolejowego, Al. Jerozolimskie 134, Warszawa, Polityka regulacyjna państwa w zakresie dostępu do infrastruktury na.
Z ASADY AMORTYZACJI SKŁADNIKÓW MAJĄTKU TRWAŁEGO 1.
Rozliczanie kosztów działalności pomocniczej
SSPW woj. Warmińsko-Mazurskiego Parametry infrastruktury: ponad 2273 km szkieletowej i dystrybucyjnej sieci światłowodowej oraz 226 węzłów.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Organizacja miejskiego transportu zbiorowego na przykładzie Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego Przewodniczący Zarządu.
GEOTERMIA-CZARNKÓW SP. Z O.O. SPRAWOZDANIE ZARZĄDU Z DZIAŁALNOŚCI za 2014r.
BUSINESS LEX POZNAŃ, Ul. Chwaliszewo 60/62 Tel Fax
ING BANK Faktoring –Jednostkom organizacyjnym Lasów Państwowych oferujemy faktoring krajowy z przejęciem ryzyka wypłacalności odbiorcy (bez regresu, pełny).
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie 11.4 Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Połączenie towarzystw budownictwa społecznego Opracowano w BNW UMP 2008.
 Czasem pracy jest czas, w którym pracownik pozostaje w dyspozycji pracodawcy w zakładzie pracy lub w innym miejscu wyznaczonym do wykonywania pracy.
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie 8.3. Materialne i niematerialne dziedzictwo kulturowe Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego.
Istota zmian i wymagań dotyczących jakości wody przeznaczonej do spożycia i oczyszczania ścieków w polityce ekologicznej państwa Zbigniew Sobociński Gdańska.
Projekt realizowany przy udziale środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL.
Budowa komunikacji pomiędzy terenami Parku Przemysłowego Nowoczesnych Technologii w Stargardzie Szczecińskim, a krajowym systemem dróg wraz z uzbrojeniem.
URLOP WYPOCZYNKOWY mgr Małgorzata Grześków. URLOP WYPOCZYNKOWY Art §1. Pracownikowi przysługuje prawo do corocznego, nieprzerwanego, płatnego urlopu.
Oferta pożyczkowa FUNDUSZU GÓRNOŚLĄSKIEGO S.A. w Katowicach w Katowicach.
NOWA ustawa o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U.z 2011r. nr 152, poz. 897 ze zm.) Dominika Kaszyńska-Fisiak Urząd Gminy.
W YBRANE ZAGADNIENIA POSTĘPOWANIA CYWILNEGO W SPRAWACH O OCHRONĘ WŁASNOŚCI PRZEMYSŁOWEJ Prof. dr hab. Feliks Zedler Konferencja „Rynek leków a ochrona.
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Ocena postępowania o udzielenie zamówienia publicznego polega na ocenie zgodności postępowania Beneficjentów z obowiązującymi przepisami dotyczącymi zamówień.
UŻYTKOWANIE WIECZYSTE Literatura: red. E. Gniewek, P. Machnikowski, Zarys prawa cywilnego, Warszawa 2014 red. E Gniewek, Kodeks Cywilny. Komentarz, Wydanie.
Opodatkowanie spółek Podziały Spółek. Podziały spółek Rodzaje podziałów wg KSH Przewidziane są cztery sposoby podziału: 1) podział przez przejęcie, który.
KOSZTY W UJĘCIU ZARZĄDCZYM. POJĘCIE KOSZTU Koszt stanowi wyrażone w pieniądzu celowe zużycie majątku trwałego i obrotowego, usług obcych, nakładów pracy.
Analiza systemu gospodarowania odpadami komunalnymi w Mieście Świnoujście 20 maj 2014 r. 1.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres merytoryczny Warszawa, 06 kwietnia 2016 r.
Studium przypadku Crivina Ogrezeni (położona niedaleko Bukaresztu, Rumunia) Przedsięwzięcie – budowa i eksploatacja zakładu uzdatniania wody Celem projektu.
Działanie 321 „Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej” TARGOWISKA STAŁE Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich Europejski.
Jak to z przedszkolami w Piastowie bywało Od Skorupki do Godebskiego.
Tanie pożyczki na założenie lub rozwój firmy r Nowy Dwór Mazowiecki.
Unia Europejska Fundusz Spójności Unia Europejska Fundusz Spójności Kryteria wyboru przedsięwzięć Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko I oś priorytetowa.
UŻYTKOWANIE Literatura: red. E. Gniewek, P. Machnikowski, Zarys prawa cywilnego, Warszawa 2014 red. E Gniewek, Kodeks Cywilny. Komentarz, Wydanie 4, Warszawa.
Informacja o wykonaniu budżetu powiatu kluczborskiego za 2013 rok.
BUSINESS LEX POZNAŃ, Ul. Chwaliszewo 60/62 Tel Fax
Zespół trenerów FAOW – Janina Jaszczur, Inga Kawałek, Ryszard Kamiński, Ryszard Zarudzki Zasady kontroli Wnioskodawców w PPLeader+
kapitałem intelektualnym w Warszawskim Uniwersytecie Medycznym
Działanie Wsparcie gospodarki wodno-ściekowej w ramach ZIT
Odmowa stwierdzenia nadpłaty VAT płatnikowi (komornikowi sądowemu) Wyrok WSA w Poznaniu I SA/Po 1112/ 16 Dr Adam Zdunek.
PROPOZYCJA ZMIAN OPŁAT
Historia ZGK W dniu 1 lipca 1993r. na mocy uchwały nr 14/93 Burmistrza Miasta i Gminy Czaplinek został powołany samorządowy zakład budżetowy pn. Zakład.
Informacja dodatkowa dotycząca projektów uchwał rady miejskiej w zakresie restrukturyzacji zadłużenia Grudzień, 2018 r.
Projekt realizowany w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020
Gospodarowanie odpadami
Zapis prezentacji:

Brzeszcze, kwiecień 2011

Na terenie Gminy Brzeszcze gospodarkę wodno - ściekową prowadzi: Rejonowe Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Tychach S.A. oraz Gmina Brzeszcze w zakresie kanalizacji sanitarnej stanowiącej jej własność.

Charakterystyka sieci kanalizacyjnej RPWiK Tychy jest właścicielem i operatorem sieci kanalizacyjnej o długości ok. 19 km, co stanowi 27 % sieci kanalizacyjnej na obszarze Gminy Brzeszcze. Wszystkie ścieki odbierane przez RPWiK Tychy z obszaru Gminy Brzeszcze są oczyszczane w oczyszczalni ścieków będącej własnością Gminy Brzeszcze. Gmina Brzeszcze jest właścicielem sieci kanalizacyjnej o długości 51,5 km, co stanowi 73 % sieci kanalizacyjnej na obszarze Gminy Brzeszcze. Gmina zleca wszystkie zadania związane z administrowaniem i eksploatacją siecią podmiotom zewnętrznym, głównie Agencji Komunalnej. Ponadto, Gmina jest właścicielem oczyszczalni ścieków w Brzeszczach (oczyszczane są w niej wszystkie ścieki odbierane od odbiorców z obszaru Gminy Brzeszcze), którą wydzierżawiła Agencji Komunalnej. Agencja Komunalna jest operatorem oczyszczalni ścieków, którą dzierżawi od Gminy Brzeszcze w oparciu o wieloletnią umowę oraz świadczy usługi na rzecz Gminy Brzeszcze w zakresie administracji i eksploatacji sieci kanalizacyjnej Gminy. Ponadto, Agencja Komunalna odbiera ścieki dowożone wozami asenizacyjnymi.

Ilość ścieków dostarczanych na oczyszczalnię w latach LataŚcieki RPWiK Ścieki Gmina Brzeszcze BeczkowozyWody deszczowe Razem dopływ wg miernika m3m3 m3m3 m3m3 m3m3 m3m , , , , , , , , , ,00

Oczyszczalnia ścieków Gmina Brzeszcze jest właścicielem biologiczno – mechanicznej oczyszczalni ścieków, usytuowanej w rejonie ul. Św. Wojciecha w Brzeszczach, o łącznej wartości początkowej 8,5 mln zł, o wydajności 6000 m 3 /dobę.

Oczyszczalnia ścieków W wykonaniu uchwały Rady Miejskiej w Brzeszczach Nr X/106/2003r z dnia r., w dniu 1 grudnia 2003r., Gmina Brzeszcze zawarła z Agencją Komunalną Sp. z o. o. w Brzeszczach umowę Nr 29/2003 dzierżawy nieruchomości zabudowanej obiektami oczyszczalni ścieków, za czynsz w wysokości 1 000,00 zł + VAT miesięcznie. W ramach tej umowy, własnym staraniem i na własny koszt Agencja Komunalna jest zobowiązana w szczególności do: - stałego i ciągłego świadczenia usług polegających na oczyszczaniu ścieków, - prowadzenia eksploatacji oczyszczalni ścieków, zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie oraz pozwoleniem wodno – prawnym, koncesją, instrukcjami obsługi, opracowaną technologią i dokumentacją techniczno -ruchową), - prowadzenia badań ścieków oraz gromadzenia informacji o eksploatacji oczyszczalni ścieków, - prowadzenia książek obiektów budowlanych oraz przeprowadzania kontroli technicznych, przeglądów budynków, budowli i urządzeń w trybie przepisów ustawy Prawo budowlane, - zawarcia umów na dostawę mediów i ponoszenia kosztów z tego tytułu. Gmina Brzeszcze w szczególności ponosi koszty inwestycji i remontów kapitalnych oraz koszty związane z dostosowaniem budynków, budowli i urządzeń oczyszczalni ścieków do wymogów określonych w stosownej decyzji Starostwa Powiatowego w Oświęcimiu.

Systemy kanalizacji sanitarnej stanowiącej własność Gminy Brzeszcze Długość sieci kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami stanowiącymi własność Gminy Brzeszcze - 51,5 km o łącznej wartości początkowej 15,7 mln zł. Kanalizacja ta znajduje się głównie w sołectwie Jawiszowice, w starej części miasta Brzeszcze i północnej części sołectwa Przecieszyn. 63 przepompownie ścieków w tym 3 główne: to jest w Jawiszowicach w rejonie ul. Trzciniec, w Brzeszczach w rejonie ul. Piastowskiej (obok remizy strażackiej) oraz w Przecieszynie w rejonie ul. Wyzwolenia. Pozostałe przepompownie to przede wszystkim przepompownie przydomowe i lokalne. Na dzień 31 grudnia 2010r. zostało zawartych 1089 umów z dostawcami ścieków do kanalizacji sanitarnej.

Systemy kanalizacji sanitarnej stanowiącej własność Gminy Brzeszcze Od 2006r. Gmina Brzeszcze, w trybie ustawy Prawo zamówień publicznych (przetarg nieograniczony) zleca administrowanie kanalizacją sanitarną, która do 2005r. była bezumownie eksploatowana przez Rejonowe Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Tychach S.A., a opłaty za dostawę ścieków do kanalizacji na podstawie zawartych umów, stanowiły jego przychody. Obecnie na podstawie umowy nr MK.340/17/2010 z dnia 22 grudnia 2010r., zawartej po przeprowadzeniu postępowania w trybie przetargu nieograniczonego zgodnie z przepisami wyżej powołanej ustawy, administratorem kanalizacji jest Agencja Komunalna Sp. z o. o. w Brzeszczach. Umowa wiąże strony od dnia 1 stycznia 2011r. do dnia 31 grudnia 2011r. na łączną kwotę w wysokości ,30 zł brutto. Ostateczne koszty administrowania w 2011r. uzależnione są od faktycznie rozliczonych gospodarstw domowych, zawartych nowych umów z dostawcami ścieków jak również od ilości uzgodnionych projektów i odbiorów. Gmina Brzeszcze zgodnie z wymienioną umową zobowiązana jest do zapłacenia kwoty w wysokości: - 15,25 zł brutto za jedno rozliczone gospodarstwo domowe w okresie rozliczeniowym - 36,90 zł brutto za uzgodnienie jednego projektu budowlanego - 98,40 zł brutto za odbiór jednego przyłącza kanalizacyjnego

Systemy kanalizacji sanitarnej stanowiącej własność Gminy Brzeszcze Na podstawie wymienionej umowy, Agencja Komunalna Sp. z o. o. zobowiązana jest do administrowania kanalizacją sanitarną zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie, a w szczególności zgodnie z: - przepisami ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i odprowadzaniu ścieków, - Rozporządzeniem Ministra Budownictwa w sprawie określenia taryf, wzoru wniosku o zatwierdzenie taryf oraz warunków rozliczenia za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków - stosowną uchwałą Rady Miejskiej w Brzeszczach w sprawie uchwalenia regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Brzeszcze - stosowną uchwałą Rady Miejskiej w Brzeszczach w sprawie zatwierdzenia cen i stawek opłat dla zbiorowego odprowadzania ścieków na terenie Gminy Brzeszcze.

Systemy kanalizacji sanitarnej stanowiącej własność Gminy Brzeszcze Zgodnie z przepisami i uchwałami Rady Miejskiej w Brzeszczach, administrator zobowiązany jest w szczególności do: zawierania w imieniu i na rzecz Gminy Brzeszcze umów na dostawę ścieków z odbiorcami usług, rozliczania ilościowo – wartościowego ścieków dostarczonych do kanalizacji przez odbiorców usług, w okresie rozliczeniowym nie krótszym niż 1 miesiąc z tym, że okresów rozliczeniowych w ciągu 1 roku nie może być więcej niż 12, które w całości stanowią przychody Gminy Brzeszcze, nieodpłatnego wydawania warunków przyłączania do sieci kanalizacji sanitarnej, odpłatnego uzgadniania projektów budowlanych przyłączy kanalizacji sanitarnej zgodnie z wydanymi warunkami, opłata z tego tytułu nie może być wyższa niż określona w stosownej uchwale Rady Miejskiej w Brzeszczach to jest w chwili obecnej: 30,00 zł netto za uzgodnienie 1 projektu, 80,00 zł netto za dokonanie odbioru przyłącza kanalizacji sanitarnej, opłata z tego tytułu nie może być wyższa niż określona w stosownej uchwale Rady Miejskiej w Brzeszczach, Przychody z tych tytułów w całości stanowią własność Gminy Brzeszcze. Administrator zobowiązany jest do przekazywania opłat za dostarczanie ścieków, miesięcznie w rozbiciu na bieżące i zaległe w terminie do dnia 10 każdego miesiąca za miesiąc poprzedni, w wysokościach zainkasowanych na podstawie wystawionych faktur.

Przychody i koszty Gminy Brzeszcze z tytułu administrowania kanalizacją sanitarną w latach 2009 – 2010 i planowane na rok 2011 Koszty brutto Gminy Brzeszcze Przychody netto Gminy Brzeszcze Zakres (plan) Administrowanie (rozliczanie dostawców) ,06 zł ,88 zł ,00 zł Odbiory +uzgodnienia przyłączy 3 350,00 zł 2 476,60 zł3 400,00 zł Zakres (plan) Odbiory przyłączy + uzgodnienia dokumentacji projektowej 2 860,00 zł2 060,60 zł2 764,00 zł Odbiór ścieków sanitarnych od dostawców ,82 zł ,72 zł ,00 zł

Oczyszczanie ścieków W związku z zawartą z Agencją Komunalną Sp. z o. o. umową dzierżawy oczyszczalni ścieków, Gmina Brzeszcze jest zobowiązana do ponoszenia kosztów oczyszczania ścieków z kanalizacji sanitarnej stanowiącej jej własność. W dniu 29 grudnia 2010r. Gmina Brzeszcze zawarła z Agencją Komunalną Sp. z o. o. Umowę Nr MK.340/20/2010, w trybie art. 66 ustawy Prawo zmówień publicznych (zamówienie z wolnej ręki), umowę na realizację usługi polegającej na odpłatnym oczyszczaniu ścieków pochodzących z kanalizacji sanitarnej stanowiącej własność Gminy Brzeszcze. Umowa wiąże strony od dnia r. do dnia r. Łączna wartość usługi wynosi ,80 zł brutto. Koszt usługi oczyszczania 1 m 3 ścieków w chwili obecnej wynosi 2,73 zł brutto.

Koszty oczyszczania ścieków w latach 2009 – 2010 oraz planowane koszty na 2011r. zakres (plan) Koszty oczyszczania ścieków (brutto) ,42 zł ,06 zł ,00 zł

W okresie od 2004r. do 31 grudnia 2010r. Gmina Brzeszcze wykonała inwentaryzację geodezyjną i zleciła wykonanie operatów szacunkowych określających wartość bieżącą 30 km kanalizacji deszczowej, położonej na terenie miasta Brzeszcze i częściowo w sołectwie Jawiszowice. Na dzień 31 grudnia 2010r. w ewidencji środków trwałych Gmina Brzeszcze ujawniła 31,356 km kanalizacji deszczowej o łącznej wartości księgowej ,00 zł.

Przejęcie akcji W dniu 10 maja 2010r. pomiędzy Gminą Miasta Tychy a Gminą Brzeszcze została zawarta umowa cywilno – prawna w sprawie nieodpłatnego przeniesienia własności akcji Rejonowego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Tychach S.A. o wartości nominalnej 10,00 zł każda i łącznej wartości nominalnej ,00 zł, co stanowi 4,94% ogółu akcji RPWi K. Zawarcie wymienionej umowy nastąpiło w związku z zawartym Porozumieniem Komunalnym z dnia 18 czerwca 2009r. pomiędzy Gminą Miasta Tychy a Gminami: Brzeszcze, Bieruń, Bojszowy, Czechowice-Dziedzice, Kobiór, Lędziny, Łaziska Górne, Orzesze, Wyry oraz w wykonaniu uchwały Nr XXXVIII/428/10 Rady Miejskiej w Brzeszczach z dnia r. Wymieniony majątek został ujawniony w ewidencji środków trwałych Gminy Brzeszcze.

Działalność wodociągowa prowadzona jest wyłącznie przez Rejonowe Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Tychy S.A. Cały majątek związany z infrastrukturą wodociągową na terenie Gminy Brzeszcze jest własnością tej spółki, która również pełni funkcję operatora na tym majątku. W ramach struktury organizacyjnej RPWiK Tychy jest wyodrębniona jednostka organizacyjna - Oddział Eksploatacji Sieci w Brzeszczach zlokalizowany w Brzeszczach przy ul. Wodnej 39, która zajmuje się eksploatacją sieci na obszarze Gminy Brzeszcze. Jedynym dostawcą wody do systemu wodociągowego Gminy Brzeszcze jest Górnośląskie Przedsiębiorstwo Wodociągów w Katowicach S.A.

Scenariusz 1. Prowadzenie działalności wodociągowo- kanalizacyjnej w obecnym kształcie instytucjonalnym. Scenariusz 2. Podział kompetencji – skonsolidowana działalność wodociągowa prowadzona przez RPWiK Tychy oraz skonsolidowana działalność kanalizacyjna prowadzona przez Gminę Brzeszcze (w tym przy wykorzystaniu Agencji Komunalnej). Scenariusz 3. Konsolidacja całości działalności wodociągowo-kanalizacyjnej wokół RPWiK Tychy. Scenariusz 4. Konsolidacja całości działalności wodociągowo-kanalizacyjnej wokół Gminy Brzeszcze (w tym przy wykorzystaniu Agencji Komunalnej) Scenariusz 5. Konsolidacja całości działalności wodociągowo-kanalizacyjnej w spółce (nowo utworzonej lub Agencji Komunalnej), w której udziałowcami byłyby Gmina Brzeszcze i RPWiK Tychy.

Efektywne uporządkowanie instytucjonalne gospodarki wodno-ściekowej na terenie Gminy Brzeszcze wymaga skoncentrowania działalności wodociągowo-kanalizacyjnej w jednym podmiocie. W związku z tym, najbardziej optymalne scenariusze dalszego prowadzenia działalności wodociągowo- kanalizacyjnej na obszarze Gminy Brzeszcze to: 3,4,5 Przy założeniu determinacji Gminy Brzeszcze do przejęcia majątku zaangażowanego w działalność wodociągowo-kanalizacyjną i pełnej kontroli nad gospodarką wodno-ściekową na swoim obszarze, najbardziej optymalnym rozwiązaniem jest scenariusz konsolidacji działalności wodociągowo-kanalizacyjnej wokół Gminy Brzeszcze.