TRANSFER ZE SZKOŁY PODSTAWOWEJ DO PONADPODSTAWOWEJ REZULTATY BADAŃ LIPSS 2002 ATHENA MICHAELIDOU
CEL BADAŃ Przebadanie zmartwie ń uczni ó w podczas transferu ze szko ł y podstawowej do ponadpodstawowej, w relacji do ich w ł asnych opinii oraz osobistej charakterystyki (p ł e ć,itp.) Konstrukcja psychometrycznie poprawnych instrument ó w w celu zmierzenia zmartwie ń uczni ó w podczas transferu ze szko ł y podstawowej do ponadpodstawowej.
METODYKA Osobiste oraz grupowe p ół - ustrukturyzowane wywiady z uczniami podczas wej ś cia do szko ł y ponadpodstawowej ORAZ po pierwszym semestrze nauki. Kwestionariusz przeprowdzony na losowej liczbie uczni ó w pierwszego roku.(n= 428) U ż ycie analizy RASCH´a
PRZEDMIOT BADAŃ CHARAKTERYSTYKA OSOBISTA (KOMPETENCJE, FREKWENCJA, OSIĄGNIECIA) ŚRODOWISKO (BUDYNEK, LUDZIE) KOLEDZY TESTY, EGZAMINY, STOPNIE PRZEPISY SZKOLNE NAUCZYCIELE (PODEJŚCIE, METODY)
CONCERNS AT THE FIRST TERM CONCERNS AT THE SECOND TERM
father's education universityupper secondarysecondary Missing Mean 5,5 5,0 4,5 4,0 3,5 3,0 2,5 GRADES EXAMS.
GŁÒWNE PUNKTY LICZBA ZMARTWIEŃ MALEJE WRAZ Z DŁUGOŚCIĄ PRZEBYWANIA W NOWEJ SZKOLE OBAWY O TESTY I EGZAMINY POZOSTAJĄ WYSOKIE ZMARTWIENIA ZWIĄZANE SĄ Z PŁCIĄ UCZNIA ORAZ POZIOMEM WYKSZTAŁCENIA OJCA DZIECKA.