Podstawa programowa a wybór podręcznika

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
Advertisements

Reforma wychowania fizycznego – mity a rzeczywistość
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2011 r. z wyjątkami
Obowiązkowy egzamin maturalny z matematyki od 2010 roku
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
Rodzic jako doradca zawodowy
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Plan pracy dydaktycznej dla szkoły podstawowej i gimnazjum
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Zanim wybierzesz program nauczania
Diagnostyka i ewaluacja konieczność czy potrzeba?
M. Rostkowska 1 Co wiemy o maturze z informatyki ?
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
SZPN - zadania Dyrektora szkoły
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA
PODSTAWA PROGRAMOWA KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO - MATEMATYKA
Szkolnictwo ponadgimnazjalne – nowa podstawa programowa i zmiana przepisów od 1 września 2012 roku Zmiany dotyczą: 1. Ustawa z dnia o zmianie.
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Sprawowanie nadzoru pedagogicznego
Centrum Edukacji Nauczycieli w Koszalinie
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Projekt ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
szkół ponadgimnazjalnych
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
Edward Krawczyński Nowa Podstawa Programowa z informatyki w rzeczywistości szkolnej RODN WOM Katowice 2012.
Zadania na dowodzenie w gimnazjum
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Egzamin gimnazjalny – zasady r.szk. 2013/14
§ 1 W województwie małopolskim rekrutację kandydatów do oddziałów klasy pierwszej szkół ponadgimnazjalnych dla młodzieży: liceum ogólnokształcącego,
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Targi podręczników – matematyka Zespół Szkół Nr1 w Olkuszu.
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
ILE ZDROWIA, A ILE SPORTU W SZKOLNYM WF?
ELEKTRONICZNA REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH.
Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły
Pisanie i modyfikowanie programów, pisanie innowacji i projektów edukacyjnych w edukacji wczesnoszkolnej Joanna Dembowa.
NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Degradacja środowiska a świadomość społeczna.
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Matura z matematyki w roku 2015
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Uprawnienia laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych oraz laureatów konkursów przedmiotowych Warszawa, 22 kwietnia 2014 r.
Zmiany w roku szkolnym 2014/2015
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
Co po gimnazjum? Struktura szkolnictwa ponadgimnazjalnego.
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Analiza wyników egzaminu maturalnego Liceum Ogólnokształcące w Zespole Szkół Ogólnokształcących im. Kazimierza Jagiellończyka w Lidzbarku Warmińskim.
Obowiązkowa matura z matematyki Co wiadomo o tym egzaminie na dwadzieścia miesięcy przed jego premierą? Piotr Ludwikowski.
Informator dla rodziców
Aktywne doskonalenie – kompleksowe wsparcie dla szkół i przedszkoli we Wrocławiu Program nauczania.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Czy uczyć normalizacji w szkole zawodowej? Warszawa, 12 marca 2014 r. Piotr Pniewski.
Raport Analiza i interpretacja wyników próbnego egzaminu maturalnego z matematyki w województwie kujawsko-pomorskim w 2013 r. cz.1 Opracowanie Ewa Ludwikowska.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
MATEMATYKA Egzamin ósmoklaisty
Zapis prezentacji:

Podstawa programowa a wybór podręcznika Targi podręczników – matematyka 7.03.2012 Zespół Szkół Nr 1 w Olkuszu

Definicja Źródło: www.pwn.pl Podstawa rzecz, na której coś stoi, opiera się zasada, podwalina czegoś dolna część kolumny, rzeźby, itp. wyróżniony bok w figurze geometrycznej; też: ściana wielościanu niebędąca jego ścianą boczną Źródło: www.pwn.pl

Podstawa programowa Akt prawny, ustalany przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania regulujący działanie edukacyjne oraz wyznaczający kierunki pracy nad koncepcją edukacji w danej szkole.

Nowa podstawa programowa 23 grudnia 2008 roku została podpisana nowa podstawa programowa. Jest wprowadzana od roku szkolnego 2009/2010. Ostatni etap będzie miał miejsce w roku 2014/2015 (liceum ogólnokształcące)

Wprowadzenie nowej podstawy programowej rok klasa/szkoła 2009/2010 I/podstawowa I/gimnazjum 2010/2011 II/podstawowa II/gimnazjum 2011/2012 III/podstawowa III/gimnazjum 2012/2013 IV/podstawowa I/ponadgimnazjalna 2013/2014 V/podstawowa II/ponadgimnazjalna 2014/2015 VI/podstawowa III/ponadgimnazjalna

Cele kształcenia W podstawach programowych dla matematyki określono cele kształcenia (wymagania ogólne) i treści nauczania (wymagania szczegółowe).

Wymagania ogólne - klasy IV-VI szkoły podstawowej I. Sprawność rachunkowa. II. Wykorzystanie i tworzenie informacji. III. Modelowanie matematyczne IV. Rozumowanie i tworzenie strategii.

Wymagania ogólne - gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalne kończące się egzaminem maturalnym I. Wykorzystanie i tworzenie informacji. II. Wykorzystanie i interpretowanie reprezentacji. III. Modelowanie matematyczne IV. Użycie i tworzenie strategii. V. Rozumowanie i argumentacja.

Wymagania szczegółowe Treści nauczania zawarte w PP – zapis porządkuje kolejność przyjętą w dokumencie programowym MEN. W procesie edukacyjnym kolejność ta nie musi być jednak zachowana (również w podręczniku). Ważne, aby na zakończenie danego etapu edukacyjnego uczeń osiągnął cele zawarte w podstawie programowej.

Podręczniki W podręczniku mogą pojawić się zagadnienia, których nie ma w nowej PP: niektóre z nich są wymienione w PP dla klas niższego etapu, inne to treści nadobowiązkowe. Jedne i drugie można potraktować dowolnie realizując je lub nie. Decyzję w tej sprawie podejmuje nauczyciel, uzależniając ją od takich czynników jak: liczebność klas, poziom umiejętności uczniów, liczba godzin przewidzianych na realizację programu.

Wybierajmy podręcznik taki, który: Podsumowanie zawiera wszystkie hasła nowej podstawy programowej najlepiej pomoże nam osiągnąć zamierzone cele pozwoli na pracę z każdym uczniem zadba o zróżnicowanie trudności zadań PP Wybierajmy podręcznik taki, który:

Dziękujemy za uwagę Materiały z konferencji do pobrania na platformie moodle Zespołu Szkół Nr 1 w Olkuszu www.moodle.zs1olkusz.edu.pl