- DEBATA - CZY POTRZEBNY JEST NAM SAMORZĄD W PLACÓWCE? Dnia 31.03.2012r., na terenie Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w Kwidzynie odbyła się debata.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wstęp do debaty Demokratyczna szkoła – Twój wybór Wstęp do debaty Demokratyczna szkoła – Twój wybór Źródła informacji : Prezentacja została.
Advertisements

Julia P i Magdalena K. Czasu wolnego w PRL-u dla dorosłych było mało, gdyż władze każdy wolny czas postanawiały wykorzystać głównie na kształtowanie świadomości.
Jak żyć długo i szczęśliwie ?
Program skierowany został do nauczycieli wszystkich poziomów edukacyjnych z całej Polski, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą kształtować
Małgorzata Pietroczuk
Zespół Szkół w Ostrowie Daniel Maliczowski & Paweł Wróbel.
15 marca 2006 roku Dzień Przedsiębiorczości Dagmara Wajszczyk Anna Walczak Kl. III LP w Zespole Ponadgimnazjalnych Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2012/2013.
ODYSEJA UMYSŁU.
Irina Svichenyuk Valeria Poligova Skąd biorą się motywy dla podróży? Skąd biorą się motywy dla podróży? Każdy człowiek ma jakieś własne potrzeby. To.
‘’Czy warto być samorządnym? Czyli o tym jak funkcjonuje samorząd’’
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY NA TEMAT SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ORAZ GAZETKI SZKOLNEJ „KUJONEK”
1. H ISTORIA NASZEGO RADIOWĘZŁA. W 2005r. w ramach projektu edukacyjnego Puchatek z inicjatywy dyrekcji szkoły i ówczesnego samorządu, podjęto działania.
Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród 120 uczniów naszej szkoły.
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Po co nam samorz ą d ? XVIII Sesja Sejmu Dzieci i MłodzieżySZKO Ł A DEMOKRACJI.
Dlaczego to dobry pomysł?. Pomysł stworzenia Szkolnego Centrum Kultury narodził się w naszych głowach w czasie spotkania w małej grupie znajomych. Chcieliśmy.
Debata samorządowa 2 kwietnia 2012 Temat: „JAK DZIAŁA I CO TO JEST SAMORZĄD SZKOLNY?” Demokracja znaczy: przestrzegać reguł gry, nawet jeżeli nie patrzy.
Debata- samorządność.. Samorząd Uczniowski to działająca w szkole instytucja, obejmująca całą społeczność uczniowską, niezależna od administracji oświatowej.
SAMORZĄD SZKOLNY Samorząd szkolny to jeden ze szkolnych organów. W jego skład wchodzą wszyscy uczniowie danej szkoły. Samorząd szkolny działa na podstawie.
Nasze pomysły i propozycje…. Organizowanie warsztatów Rozmowy z uczniami podczas godzin wychowawczych.
Relacja z Debaty. Przygotowania do debaty były żmudne i ciężkie. Wpierw musieliśmy zapoznać się z materiałami dostępnymi na stronie sdim.ceo.nq.pl, później.
OD SAMORZĄDU SZKOLNEGO DO … czyli czym jest Samorząd?
P ROJEKT S ZKOŁA DEMOKRACJI – XVIII S ESJA S EJMU D ZIECI I M ŁODZIEŻY Projekt w Gimnazjum im. Mikołaja Kopernika w Jabłonowie Pomorskim realizują Weronika.
Debata na temat SZKOŁA, DEMOKRACJA - WROGOWIE CZY PRZYJACIELE r.
losowani wybierani ZGROMADZENIE LUDOWE STRATEDZY URZĘDNICY SĄDY AREOPAG Obywatele Aten.
Pomoc słabszym w nauce Sprzątanie pobliskiego terenu Pomoc starszym.
CZYTAM CO LUBIĘ W ramach projektu SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Rok szkolny 2013/2014. Cel - promowanie i współtworzenie szkoły, która przygotowuje do życia w nowoczesnym świecie i wychowuje młodych ludzi na aktywnych.
TWORZYMY SPOŁECZEŃSTWO OTWARTE DLA KAŻDEGO
Jest to ustrój polityczny, w którym źródło władzy stanowi wola większości obywateli (sprawują oni rządy bezpośrednio lub za pośrednictwem przedstawicieli).
Zakupy, a ekorozwój, czyli jak połączyć przyjemne z pożytecznym.
21 marca Pierwszy Dzień Wiosny
17 stycznia br. uczniowie ze Szkolnego Wolontariatu wraz z opiekunkami odwiedziły Dom Samotnej Matki w Łodzi.
Oto my- samorząd uczniowski. -JESTEŚMY JEDYNYMI REPREZENTANTAMI UCZNIÓW W SZKOLE -MAMY PRAWO DO ORGANIZACJI ŻYCIA SZKOLNEGO, UMOŻLIWIAJĄCEGO ZACHOWANIE.
Uwaga !!! Uczniowie SP 32 w Toruniu ! Zapraszamy was i Wasze rodziny do wzięcia udziału w Festynie Zdrowia, który odbędzie się 31 maja 2013 roku podczas.
W jakich sprawach uczniowie, a w szczególności samorząd powinien zabrać głos-czyli walczymy o swoje prawa Debata Plenarna.
Ocena działalności opiekuńczej szkół w zakresie pracy świetlicy - wyniki badań w województwie łódzkim -
PATRIOTYZM.
Szkolnictwo w Wielkiej Brytanii
Zdrowe śniadanie klasy III W szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Olszynach.
Szkoła Podstawowa nr 5 w Łukowie im. Gen. Władysława Sikorskiego
TUTORING Szkoła Podstawowa nr 93 im. Tradycji Orła Białego we Wrocławiu Rok szkolny 2010/ 2011.
SZKOLNA PLATFORMA EDUKACYJNA (SPE) to profesjonalne narzędzie służące do za­rządzania i wspomagania procesu kształcenia poprzez wykorzystanie nowoczesnych.
Pojęcie i rodzaje doktryn politycznych
XVII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży 1 czerwca 2011 roku Warszawa.
Miniprzedsiębiorstwo KENIK funkcjonowało od r. do r. Firmę prowadziło dziesięć osób: Iwona Bujnarowska – Dyrektor Naczelny Agnieszka.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
ANDRZEJKOWE ZABAWY 2012 w ramach konkursu BEZPIECZNA SZKOŁA-BEZPIECZNY UCZEŃ w Publicznej Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi w Połańcu Opracowała:
Wydatki na zakup podręczników i akcesoriów szkolnych gemiusReport sierpień 2006.
CZY JESTEŚMY DLA SIEBIE ŻYCZLIWI?
Prezentacja Szkoły Podstawowej w Święcięńcu Nasze rady na odpady Sprzątanie Świata 20 września 2008r.
Druga debata szkolna W piątek 21 XI 2008 roku odbyła się w naszej szkole kolejna debata. Zgromadziliśmy się jak zwykle w sali nr 33.
Park Nauki i Zabawy przy Miejskiej Szkole Podstawowej im. Janusza Korczaka w Jedlinie – Zdroju, jako sposób aktywnego spędzania wolnego czasu. Rok szkolny.
Temat 5: Elementy meta.
1. Celem naszych działań w roku szkolnym 2011 / 2012 będzie zwiększenie wyniku średniego naszej szkoły. 2. Zmniejszymy liczbę uczniów osiągających wynik.
Matmatura 2013; 2014; 2015; 2016; 2017…. p. Katarzyna Misztal z uczniami klasy 2F: Monika Tobera Milena Ściana Radosław Stochmal KTO?
Projekt Zespołu Szkół im. I. Łukasiewicza w Policach Konferencja Szczecin 2009.
Wielkopolski Model Asystenta Rodziny Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu Jarocin, 23 września 2011 r.
Rzeszów r.. Liczba osób badanych 3 Odpowiedzi badanych na temat stosowania krzyku przez rodziców 4.
Zwycięzcą szkolnego konkursu i naszym reprezentantem w konkursie UNICEF została PIPI Autorstwa Urszuli Horain z klasy 3d Tuż za nią na 2 miejscu znalazła.
1 Prawa dziecka niepełnosprawnego. 2 3 Dziecko niepełnosprawne ma prawo n Do wczesnego wspomagania rozwoju Art.. 71b ust. 2a, 2b, 3a Ustawy o systemie.
Projekt pn. Einstein – każdy ma w sobie ukryty potencjał jest działaniem prowadzonym przez Powiat Lubański w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Lokalny Fundusz Młodych Projekt Lokalne Fundusze Młodych realizowany przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży we współpracy z Urzędem Dzielnicy Bielany.
DOTACJE NA PROGRAMY INNOWACYJNE CO TO JEST INNOWACJA? To działanie nowatorskie - może mieć miejsce w przemyśle i usługach zarówno w stosunku do produktów.
Projekt eTwinning Europejskie partnerstwo szkół Projekt eTwinning Europejskie partnerstwo szkół
KW2 Czy można żyć bez KW2? - Można, ale co to za życie?... [S.Toton 2001r.n.e.]
- DEBATA - CZY POTRZEBNY JEST NAM SAMORZĄD W PLACÓWCE? Dnia r., na terenie Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w Kwidzynie odbyła się debata.
Zapis prezentacji:

- DEBATA - CZY POTRZEBNY JEST NAM SAMORZĄD W PLACÓWCE? Dnia r., na terenie Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w Kwidzynie odbyła się debata dotycząca zasadności funkcjonowanie samorządu szkolnego w Naszej placówce. Przewodnicząca samorządu zaprosiła do debaty przewodniczące klas oraz grupowe grup wychowawczych. Wychowanki podczas debaty opracowały cele, zadania samorządu oraz próbowały odpowiedzieć na następujące pytania; 1) Czy w Ośrodku jest potrzebny Samorząd Ośrodka? 2) 2) Udział uczniów w współdecydowaniu o szkolnych sprawach – w jaki sposób jest to realizowane? 3) 3) W jaki sposób samorząd może wpływać na zmiany w naszej szkole? 4) 4) W jaki sposób można zaangażować wszystkich uczniów w życie szkoły? 5) 5) O czym powinniśmy decydować wspólnie?. 6) Podsumowując debatę opracowały wspólnie wnioski.

WYJAŚNIENIE POJĘĆ PRZYPOMNIENIE DEFINICJI SAMORZĄD Samorząd szkolny - jeden z organów szkoły (pozostałymi organami są: dyrektor, rada pedagogiczna i rada szkoły), organizacja uczniów danej szkoły, obejmująca całą społeczność uczniowską, niezależna od administracji oświatowej i jakiejkolwiek partii oraz ugrupowań politycznych. Prekursorami samorządności uczniowskiej w Polsce byli: Janusz Korczak, Władysław Przanowski, Aleksander Kamiński.

ROZPOCZYNAMY DEBATĘ

Kształtowanie postaw Współgospodarza Ośrodka. Budzenie poczucia spółodpowiedzialności za naszą placówkę. Uczestnictwo wychowanek w samodzielnym rozwiązywaniu problemów. Kształtowanie partnerstwa w stosunkach wychowanek z kadrą Ośrodka w realizacji celów wychowawczych i dydaktycznych. Rozwijanie demokratycznych form współżycia, współdziałania i wzajemnego wspierania się. Skłanianie do przyjmowania współodpowiedzialności za jednostki i grupę. Kształtowanie umiejętności zespołowego współdziałania. Kształtowanie aktywnych postaw społecznych. Wdrażanie wychowanek do samokontroli, samooceny i samodyscypliny. Poprawianie interakcji między wychowankami. Wzmożenie aktywności nauczania. Podtrzymywanie i kształtowanie tradycji Ośrodka (Dzień Edukacji Narodowej, Dzień Dziecka, Dzień Patrona, pożegnanie odchodzących wychowanek, wspólna Wigilia, Przegląd Teatralny, Dzień Sportu). WSPÓLNE OLKREŚLENIE CELÓW SAMORZĄDU

ZDJĘCIA Z DEBATY – OKREŚLENIE CELÓW SAMORZĄDU

WYCHOWANKI OKREŚLAJĄ ZADANIA SAMORZĄDU Zadaniem samorządu jest, by życie było jasne i przejrzyste, by była jawność i szczerość. Organizowanie społeczności wychowanek do jak najlepszego spełniania obowiązków wynikających ze Statutu. Spełnianie roli rzecznika praw uczniów wobec organów Ośrodka. Współudział w rozwijaniu zainteresowań, współorganizowanie wypoczynku i rozrywki. Aktywny udział w pracy Komisji Samorządu Ośrodka. Współuczestnictwo w rozstrzyganiu sporów między wychowankami. Zapobieganie konfliktom i nieporozumieniom na terenie Ośrodka. Wpojenie troski o ład i porządek. Dbałość o sprzęt i urządzenia ośrodkowe. Podnoszenie kultury osobistej, walka z nałogami. Współudział w regulowaniu stosunków współżycia zespołowego : otoczenie opieką wychowanki nowoprzybyłe; wydanie opinii w sprawie kar, nagród i szczególnych wyróżnień. Rozwijanie współzawodnictwa (nauka, sport, czytelnictwo). Pomoc koleżeńska w nauce.

ZDJĘCIA Z DEBATY – OKREŚLENIE ZADAŃ SAMORZĄDU

NAWIĄZANIE DO SAMĄRZĄDNOŚCI J.KORCZAKA Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat

Myślą przewodnią Korczaka była troska o rozwój samorządności dzieci i młodzieży przejawiającej się w różnych formach ich aktywności. Prawidłowego rozwoju samorządności upatrywał szczególnie w prawidłowym funkcjonowaniu samorządu zakładowego. Według Korczaka samorząd to przejaw demokracji w życiu społecznym wychowanków.. Samorząd według Korczaka – to walka w obronie porządnych, cichych i słabych, przeciwko wrogom porządku i sprawiedliwości. To praca, żeby jednakowo dobrze działo się wszystkim, którzy razem pracują, uczą i pół dnia razem spędzają, żeby jeden drugiego nie krzywdził, nie dokuczał, nie wyśmiewał a przeciwnie, żeby świadczył przysługi, pomagał, opiekował się i pilnował porządku.

WNIOSKI Z DEBATY Ania z Kingą wypisują opracowane z koleżankami wnioski, które nasunęły się podczas owocnej debaty.

WNIOSKI Z DEBATY 1. Samorząd szkolny jest integralnym elementem pracy Ośrodka. 2. Praca w Samorządzie jest okazją do sprawdzenia własnych możliwości- wpływa na to fakt, iż podejmujemy ważne dla nas decyzje. 3. Aktywna działalność samorządowa wpływa na wzrost poczucia naszej wartości, ponieważ wcześniej nikt nie liczył się z Naszym zdaniem. 4. Samorząd szkolny wzbogaca życie Ośrodka. 5. Uważamy, ze samorząd szkolny powinien wzorować się na pracy pedagogicznej J.Korczaka. 6. Poznajemy i wdrażamy w codzienności idee Koczakowskie. 7. Należy częściej zapraszać na spotkania samorządu Dyrekcję placówki. 8. Pedagog szkolny w dalszym ciągu powinien być Rzecznikiem Praw dziecka w Ośrodku. 9. PAMIĘTAJCIE żeby walczyć o prawa koleżanek, trzeba je znać dlatego na bieżąco - rozmawiaj z opiekunami na temat praw i obowiązków ucznia.