Evidence Based Policy Cel strategiczny Wzmacnianie średnio i długookresowej polityki edukacyjnej poprzez dostarczanie systematycznych danych i analiz generowanych.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Technologia informacyjna według MENiS
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007 – 2013 w Małopolsce
Myślenie innowacyjne w obszarze polityki społecznej a projekty finansowane ze środków Unii Europejskiej.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Kraków
Informacja nt. krajowego i regionalnych Forów Terytorialnych jako narzędzi kształtowania polityki regionalnej w myśl Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego.
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
MINISTERSTWO EDUKACJI NARODOWEJ Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki na lata Plan Działania na lata
Możliwości zastosowania ewaluacji w procesie zarządzania sektorem publicznym. Wnioski i doświadczenia wynikające z procesu ewaluacji polityki spójności.
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Nadzór pedagogiczny nad szkoleniem zawodowym
Budowa społeczeństwa informacyjnego w Województwie Podkarpackim
1 Małopolskie Obserwatorium Rynku Pracy i Edukacji Warszawa, 15 lutego 2007 r.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Mały Senat 23 listopada 2011 Marta Kicińska-Habior.
Nowa rola placówek doskonalenia nauczycieli
Jolanta Misztal Kujawsko – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku Program poprawy efektywności kształcenia - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja.
Możliwości finansowania sektora edukacji ze środków PO Kapitał Ludzki w woj. lubelskim Konrad Konefał
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Pierwsze posiedzenie Grupy Strategicznej Programu Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL Piotr Stronkowski Zastępca Dyrektora Departamentu Zarządzania EFS Ministerstwo.
„Doskonalenie strategii zarządzania oświatą
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
Wykorzystanie funduszy unijnych w kontekście głównych wyzwań polityki oświatowej Data Warszawa, 8 grudnia 2010 rok.
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
60 lat tradycji Instytut Badań Edukacyjnych został złożony w 1952 roku. Nasze badania koncentrują się na funkcjonowaniu i efektywności systemu edukacji.
2010 Benchmarking klastrów w Polsce Dr Aleksandra Nowakowska Zespół Konsultantów PARP Benchmarking jako instrument poprawy jakości zarządzania Warszawa,
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Modernizacja Kształcenia Zawodowego Projekty systemowe KOWEZiU Od 2008 roku w KOWEZiU realizowane są projekty systemowe…
Strategia rozwoju SBP na lata Sprawozdanie Maria Burchard ZG SBP.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Projekty systemowe i konkursowe, realizowane.
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
Województwa Pomorskiego 2020 a jakość edukacji w regionie
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
ale (a może przede wszystkim)
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Rola wspomagania na etapie diagnozowania, planowania, monitorowania i ewaluacji potrzeb szkoły/placówki. Suwałki, r.
Wzrost innowacyjności regionu jako efekt rozwijania i upowszechniania dobrych praktyk w zakresie strategicznego zarządzania środowiskowego w organizacjach.
Struktura prezentacji
Pomiędzy I a II Forum Pomorskiej Edukacji
Wsparcie dla rozwoju technologii
Projekt nr PL1-ESF Innowacyjne formy zapewniania jakości w nadzorze pedagogicznym i pracy szkoły w programie Zagraniczna mobilność szkolnej.
WSPARCIE POTENCJAŁU ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Wdrażanie systemu wsparcia w powiecie w ramach projektu „System doskonalenia nauczycieli oparty na kompleksowym wspomaganiu szkół”
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Badanie potencjału województwa pomorskiego w zakresie zróżnicowania.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
OCENA INSTYTUCJONALNA W ŚWIETLE AKTUALNYCH KRYTERIÓW OCENY JAKOŚCI Stanisław Kondracki Ekspert Polskiej Komisji akredytacyjnej Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny.
ZASADY PRZEPROWADZANIA DIAGNOZY Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
WYDZIAŁ DZIENNIKARSTWA, INFORMACJI I BIBLIOLOGII Janusz Włodzimierz Adamowski Program wyborczy: kadencja
Spotkanie informacyjne dotyczące realizacji projektów w ramach Poddziałania Podmioty Ekonomii Społecznej OP 6 Integracja RPO WP Koordynacja.
Człowiek - najlepsza inwestycja Projekt "Rola bezpośrednich inwestycji zagranicznych w kształtowaniu aktualnego i przyszłego profilu gospodarczego województwa.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Pedagogika, studia II stopnia
SPECJALNOŚĆ - ZARZĄDZANIE PUBLICZNE studia II stopnia
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

Evidence Based Policy Cel strategiczny Wzmacnianie średnio i długookresowej polityki edukacyjnej poprzez dostarczanie systematycznych danych i analiz generowanych w badaniach naukowych o wysokich standardach metodologicznych z uwzględnieniem osiągnięć międzynarodowych w tej dziedzinie

Evidence Based Policy Historia przemian w polskiej edukacji 1989-1991 – okres spontanicznych przemian w kierunku pluralizacji programów nauczania, zwiększenia samodzielności szkół i zwiększenia roli samorządów terytorialnych – (no evidence) 1991 – ustawa o systemie oświaty – wartości ustroju demokratycznego 1999 – reforma strukturalna i in. (little evidence, not systematic) od 2009 – druga fala reform systemu edukacji (growing evidence) Cel strategiczny – 2015: no policy without evidence

Główny cel obecnej polityki edukacyjnej – podnoszenie jakości edukacji poprzez: Reformy programowe (w tym obniżenie wieku rozpoczynania edukacji): kształcenie ogólne: 2009-2015-2021 kształcenie zawodowe 2012-2016 system egzaminów zewnętrznych: 2010, 2012, 2015, 2016 Reformy systemowe: modernizacja nadzoru pedagogicznego: 2010, 2012 +implementacja kompleksowy system wsparcia dla szkół: 2011, 2012 +implementacja Reformę strukturalną: od 2011 roku ewolucyjne grupowanie szkół służące podnoszeniu jakości edukacji oraz efektywnemu gospodarowaniu zasobami Zmiany statusu zawodowego nauczyciela: 2007-2012 +implementacja

Cel ogólny projektu IBE Wzmocnienie zdolności systemu edukacji w zakresie badań edukacyjnych oraz zwiększenie możliwości wykorzystywania badań naukowych w polityce i praktyce edukacyjnej oraz zarządzaniu oświatą

Cele szczegółowe Stworzenie zasobów informacyjnych dla polityki edukacyjnej w oparciu o interdyscyplinarne badania Monitorowanie systemu edukacji i działalności badawczej w kraju i za granicą pod kątem doskonalenia polskiego systemu edukacji Wzmocnienie instytucjonalnego i kadrowego rozwoju badań edukacyjnych Dotarcie z informacjami o rezultatach projektu do szeroko rozumianych środowisk oświatowych; upublicznienie baz danych i narzędzi w domenie publicznej

Działania Cele szczegółowe Cel główny Tworzenie zasobów informacyjnych BADANIA Wzmocnienie systemu edukacji w zakresie badań Monitorowanie systemu edukacji i działalności badawczej INSTYTUCJONALIZACJA Wzmocnienie instytucjonalnego zaplecza UPOWSZECHNIANIE Dotarcie z informacjami

Badania 10 projektów badawczych i analitycznych w 5 obszarach: Podstawy programowe i rozwój dydaktyk przedmiotowych Psychologiczne i pedagogiczne podstawy osiągnięć szkolnych Socjologiczno-prawne aspekty polityki edukacyjnej Ekonomia edukacji: nakłady publiczne i prywatne oraz rynki okołoedukacyjne Edukacja a rynek pracy

Badania: przykładowe działania i produkty Badania umożliwiające porównywalność wyników egzaminów zewnętrznych z lat 2002-2010 Badanie praktyki nauczania najważniejszych przedmiotów szkolnych pod kątem doskonalenia nauczania Badania podłużne mierzące osiągnięcia uczniów i ich uwarunkowania w szkole podstawowej Badania instytucjonalne, w tym badania na potrzeby zmian regulacji statusu nauczyciela Bilans kosztów edukacji na różnych etapach kształcenia Ścieżki edukacyjne Polaków i badania losów absolwentów, uczenie się przez całe życie

Instytucjonalizacja: monitorowanie działalności badawczej i wzmocnienie zaplecza badawczego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych - inwentaryzacja badań krajowych i zagranicznych Cykl seminariów „Badania i polityka edukacyjna” Współpraca krajowa i zagraniczna z ośrodkami prowadzącymi badania edukacyjne Budowanie sieci instytucji współpracujących i współpracowników terenowych Kształcenie na potrzeby badań edukacyjnych Studia doktoranckie i podyplomowe uzupełniające tradycyjny program studiów o komponent metodologiczno-badawczy (dydaktyki przedmiotowe), studia podyplomowe z metodologii badań edukacyjnych

Upowszechnianie: promocja badań edukacyjnych oraz aktywizacja środowisk edukacyjnych Portal internetowy – główne narzędzie upowszechniania i komunikacji z adresatami projektu -narzędzia dydaktyczne dla nauczycieli -wyniki badań -bazy danych -ewaluacja potrzeb środowisk edukacyjnych -upowszechnianie i promocja produktów

Efekty projektu Zbudowanie ośrodka prowadzącego i stymulującego badania edukacyjne w Polsce Stworzenie bazy informacyjnej o badaniach edukacyjnych w Polsce i na świecie Stworzenie mechanizmów stymulujących innowacyjne kształcenie kadr dydaktycznych i badawczych Przygotowanie zestawu narzędzi do pracy nauczyciela z uczniem udostępnionych na portalu projektu Przeprowadzenie 10 dużych projektów badawczych w 5 obszarach, których wyniki posłużą m.in. jednostkom samorządowym, dyrektorom szkół, nauczycielom i rodzicom W oparciu o ścisłą współpracę międzynarodową, stworzenie silnej pozycji polskich badań edukacyjnych na świecie

Trwałość rezultatów projektu systemowego Wzmacnianie procesu legislacyjnego, porządkującego prawo oświatowe Wzmocnienie systemowych powiązań edukacji i rynku pracy w perspektywie LLL Wytworzenie zapotrzebowania głównych interesariuszy edukacji na badania edukacyjne: samorządów terytorialnych, dyrektorów szkół, nauczycieli, a także rodziców i pracodawców Wzmocnienie zaplecza badawczego krajowych uczelni w dziedzinie badań edukacyjnych Zdolność ewaluacji programów oświatowych i badań edukacyjnych w celu podnoszenia ich jakości