Dobrocin, 31 sierpnia 2009 Przedszkole w Dobrocinie – szansa na rozwój dostępna dla każdego dziecka.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przedszkole niepubliczne na miarę XXI wieku Środa Wielkopolska ul
Advertisements

Projekt „Radosne Przedszkolaki” Termin realizacji wrzesień – grudzień 2008 Usługodawca Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Powstania Warszawskiego w Brzeźnicy.
Informacja dla rodziców.
„Sześciolatek w szkole”
„Zajęcia dodatkowe dziś-szansą na lepsze jutro”
Szkołę Podstawową im. gen. I. Kruszewskiego w Gogołowie
INFORMACJA o stanie wdrożenia modeli i standardów edukacyjnych w przedszkolach i szkołach prowadzonych przez miasto Opole.
„ Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat”.
Ulotka informacyjna dla rodziców Sześciolatek w szkole.
Szkoła dla 6-latka 6.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 10. Główne wejście do placówki.
Szczęśliwe przedszkolaki – program wyrównywania szans w rzeszowskich przedszkolachSzczęśliwe przedszkolaki – program wyrównywania szans w rzeszowskich.
Obniżanie wieku szkolnego Finansowanie zmian, korzyści płynące z wdrożenia reformy, wskazówki i porady Dla organów prowadzących szkoły podstawowe Luty.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
UPOWSZECHNIENIE EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ W ŚWIETLE REFORMY OŚWIATOWEJ
„Zabawa jest nauką, nauka zabawą. Im więcej zabawy, tym więcej nauki”
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
Sześciolatek idzie do szkoły. Filozofia zmiany Wyrównywanie szans edukacyjnych upowszechnienie wychowania przedszkolnego obniżenie wieku obowiązku szkolnego.
Krakowskie szkoły w oczach rodziców sześciolatków.
SZKOŁA PRZYJAZNA SZEŚCIOLATKOM
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU.
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
PREZENTACJA ODDZIAŁÓW PRZEDSZKOLNYCH Szkoła Podstawowa Nr 187 im. A
Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole.
Nasze przedszkole edukacja przedszkolna dla wszystkich dzieci gminy koziegłowy Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytetu IX Rozwój wykształcenia.
Rozwój kompetencji językowych uczniów z uszkodzonym słuchem Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
Przygotowania szkół na przyjęcie dzieci 6 letnich do klas I.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkoła Równych Szans.
EDUKACJA W GMINIE PRZYWIDZ System edukacji w gminie Przywidz oczami rodzica.
Projekt edukacyjny Realizowany w Zespole Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.
Debata pod Honorowym Patronatem Starosty Puławskiego Sławomira Kamińskiego Puławy 3 grudnia 2009 r.
Szkoła Podstawowa nr 289 Warszawa ul. Broniewskiego 99a
„Szkolne Centrum Nauki”
Projekt nr POKL /11 jest finansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał
DYREKTOR SZKOŁY – RENATA CIEŚLAK. KILKA SŁÓW O NAS Oddział przedszkolny jest grupą przyjazną, przygotowującą dzieci do podjęcia nauki w szkole. Szkoła.
Informacja o oddziałach przedszkolnych zorganizowanych na terenie Szkoły Podstawowej nr 273 w Warszawie ul. Balcerzaka 1.
Czytamy Razem- czytanie interaktywne
NASZA WIEDZA - NASZA PRZYSZŁOŚĆ okres realizacji projektu 01 styczeń 2011r. – 30 grudzień 2012r.
Słoneczne Okienka Przedszkolne - założenia projektu -
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, ul. Wspólna 2/4, Warszawa, WIEDZA SPEŁNIA MARZENIA Projekt Unii Europejskiej.
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Jana Brzechwy w Będzinie.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ Z OBSZARU: RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE przeprowadzonej w przedszkolu nr 243 w roku szkolnym 2013/2014.
ZAPRASZAMY 6-LATKI DO NASZEJ SZKOŁY.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA SZEŚCIOLATEK W SZKOLE.
Szkoła Podstawowa im. Jana Brzechwy w Żarskiej Wsi
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE: „DZIECI SĄ AKTYWNE ”
PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU Współpraca przedszkola ze środowiskiem rodzinnym dziecka - wyniki ewaluacji PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY NR 4 (dla Dzieci Niesłyszących) Łódź ul. Krzywickiego 20
Załącznik do protokółu Sesji nr XXII/12 Rady Gminy Unisław Funkcjonowanie punktu przedszkolnego „Radosne dzieciństwo przedszkolaka w Unisławiu” Rok szkolny.
Publiczna Szko ł a Podstawowa nr 6 z Oddzia ł ami Integracyjnym im. Or ł a Bia ł ego ul. Paderewskiego 36 tel –
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty Reforma systemu oświaty.
Europejski Fundusz Społeczny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata
„Sześciolatek w szkole”
Oddział przedszkolny w Szkole Podstawowej nr 222 im. Jana Brzechwy
„Sześciolatek w szkole”
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
5-cio i 6-LATEK W ODDZIALE PRZEDSZKOLNYM
ul. Grzybowska Warszawa
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
ul. Grzybowska Warszawa
Zapis prezentacji:

Dobrocin, 31 sierpnia 2009 Przedszkole w Dobrocinie – szansa na rozwój dostępna dla każdego dziecka

Dobrocin, 31 sierpnia 2009 Przedszkole w Dobrocinie

Dobrocin, 31 sierpnia 2009 Informacje o dotacji Europejski Fundusz Społeczny Program Operacyjny Kapitał Ludzki -Wyrównanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty oraz zmniejszenie nierówności w stopniu upowszechniania edukacji przedszkolnej.

Dobrocin, 31 sierpnia 2009,,Przedszkole w Dobrocinie – szansa na rozwój dostępna dla każdego dziecka Cel projektu: - u powszechnienie edukacji przedszkolnej oraz wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci w wieku 3-5 lat z terenu gminy Małdyty Czas realizacji projektu: Rok szkolny 2008/2009 Zadania projektu: - utworzenie dodatkowego oddziału dla grupy 3, 4-latków, - opieka specjalistyczna - organizacja zajęć dodatkowych

Dobrocin, 31 sierpnia 2009 Terapią logopedyczną objęte były wszystkie dzieci mające problemy z wymową. Wśród 5-6-latków z pomocy logopedy korzystało 12 dzieci, w grupie 4-latków 8 dzieci. Maluchy uczęszczały na zajęcia na zasadzie dobrowolności. W sumie przeprowadzono 400 godzin zajęć.

Dobrocin, 31 sierpnia 2009 Na zajęcia korekcyjno- kompensacyjne uczęszczały 5,6-latki. Odbyło się 350 godzin zajęć.

Dobrocin, 31 sierpnia 2009 Zajęcia taneczne odbywały się 2 razy w tygodniu. Łącznie odbyły się 154 spotkania.

Dobrocin, 31 sierpnia 2009 Dzieci miały możliwość nauki języka angielskiego. Odbyły się 144 lekcje języka obcego w każdej grupie.

Dobrocin, 31 sierpnia 2009 Za pieniądze z Unii Europejskiej znacznie podniesiono standard wyposażenia placówki, zakupiono zabawki oraz liczne materiały plastyczne.

Dobrocin, 31 sierpnia 2009 Sfinansowany został nowoczesny i bezpieczny dla dzieci plac zabaw… A także…

Dobrocin, 31 sierpnia 2009 …koncerty filharmonii, wycieczki i spotkania integracyjne…

Dobrocin, 31 sierpnia 2009 Pod koniec roku szkolnego, wśród rodziców dzieci uczęszczających do przedszkola, przeprowadzono ankietę ewaluacyjną. Celem ankiety było sprawdzenie stopnia adaptacji i integracji dzieci w placówce przedszkolnej oraz poznanie opinii rodziców na temat roli edukacji przedszkolnej. Zebrane odpowiedzi posłużą także wytyczeniu przyszłych kierunków działań wspomnianej placówki. Ankieta zawiera informacje o rodzicach oraz 14 pytań (w tym 10 zamkniętych, 3 do wyboru i 1 otwarte). Liczba rozdanych ankiet: 34 Liczba zwróconych ankiet:31

Dobrocin, 31 sierpnia 2009 Płeć osoby wypełniającej ankietę

Dobrocin, 31 sierpnia 2009 Wykształcenie osoby wypełniającej ankietę

Wiek osoby wypełniającej ankietę Dobrocin, 31 sierpnia 2009

Czy jesteście Państwo zadowoleni z przedszkola?

Dobrocin, 31 sierpnia 2009 Czy dziecko miało trudności z adaptacją w przedszkolu?

Dobrocin, 31 sierpnia 2009 Czy dziecko chętnie chodzi do przedszkola?

Dobrocin, 31 sierpnia 2009 Czy dziecko dzieli się wrażeniami z przedszkola?

Dobrocin, 31 sierpnia 2009 Czy godziny otwarcia przedszkola są odpowiednie?

Dobrocin, 31 sierpnia 2009 Czy relacje nauczyciel-dziecko są prawidłowe?

Dobrocin, 31 sierpnia 2009 Czy współpraca wychowawcy z rodzicami jest prawidłowa?

Dobrocin, 31 sierpnia 2009 Czy przedszkole stwarza odpowiednie warunki do rozwoju?

Dobrocin, 31 sierpnia 2009 Czy przedszkole ułatwia dzieciom podjęcie nauki w szkole?

Dobrocin, 31 sierpnia 2009 Czy zakres zajęć podstawowych i dodatkowych jest wystarczający?

Dobrocin, 31 sierpnia 2009 Które zajęcia dodatkowe są najbardziej przydatne?

Dobrocin, 31 sierpnia 2009 Które cechy dziecka w minionym roku rozwinęły się najbardziej?

Dobrocin, 31 sierpnia 2009 W jakim wieku najlepiej posłać dziecko do przedszkola?

Dobrocin, 31 sierpnia 2009 Motywy posłania dziecka do przedszkola Na podstawie analizy danych zawartych w punkcie 14 ankiety stwierdzić należy, że większość rodziców poleciłaby posłanie dziecka do przedszkola. Do najczęściej wymienianych argumentów należą…

Dobrocin, 31 sierpnia 2009 Dzieci uczęszczające do przedszkola: uczą się samodzielności i odpowiedzialności łatwiej nawiązują kontakty z rówieśnikami przygotowują się do życia w społeczeństwie przygotowują się do podjęcia nauki w szkole nabywają nowych umiejętności poszerzają swoje wiadomości wszechstronnie się rozwijają

Dobrocin, 31 sierpnia 2009 Do częstych argumentów należą również: fachowa opieka miła atmosfera zajęcia dodatkowe ciekawe zajęcia edukacyjne uwzględnianie potrzeb i sugestii rodziców Pojedyncze głosy wskazują na potrzebę udziału dzieci w zajęciach specjalistycznych.

Dobrocin, 31 sierpnia 2009 Dziękujemy za uwagę