© SMWI, 2006 Seminarium Informacja publiczna: towar czy narzędzie władzy?, Warszawa, 04.12.2008 Instrumenty finansowania projektów związanych z tematyką

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
16 décembre 2013 Slide N° 1 5 mars 2009 Slide N° 1 Urbact Secretariat URBACT II Europejski Program Współpracy Terytorialnej dla Zrównoważonego.
Advertisements

Założenia aktualizacji Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Małopolskiego.
JASTRZĘBIA GÓRA 2010 Przekształcenia do postaci mapy zasadniczej do postaci cyfrowej i utworzenia baz danych Karol Kaim.
Miejski obszar funkcjonalny – Puławy
Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
Przedsiębiorczości i Innowacji (EIP)
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Ustawa o niektórych formach wspierania działalności innowacyjnej
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Ministerstwo Gospodarki i Pracy Sektorowy Program Operacyjny Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw, lata (SPO-WKP) Małgorzata Świderska.
Fundusze europejskie, a rejestry publiczne Gdańsk, dn bezpieczny i skuteczny dostęp do zawartych w nich danych oraz rozwój systemów udostępniania.
Warszawa, 19 lutego 2007 r. Agnieszka Suska-Buława
1. 2 Możliwości finansowania rozwoju nowoczesnych technologii edukacyjnych ze środków UE w latach 2007 – 2013 Marek Szczepański Zastępca Prezesa PSDB.
Tomasz Kierzkowski Szanse rozwoju przedsiębiorczości związane z funduszami pomocowymi po akcesji Warszawa, 8 grudnia 2003.
Program eContent Grażyna Omarska p. o
Szósty Program Ramowy Priorytet 6.1. Zrównoważone Systemy Energetyczne Udział polskich zespołów w pierwszych konkursach Priorytetu 6.1 Szóstego Programu.
Konieczna Koordynacja – Informacja nt. prac Grupy roboczej ds. Społeczeństwa Informacyjnego w ramach Komitetu Koordynacyjnego Narodowe Strategiczne Ramy.
Rozwój odnawialnych źródeł energii w programach na lata
Wsparcie dla partnerów społecznych w Priorytecie V PO KL Ministerstwo Rozwoju Regionalnego 6 listopada 2007.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 02Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007.
Program Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego Województwa Lubuskiego na lata Zielona Góra, dnia 16 sierpnia 2010r.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Rzeszów, 2 sierpnia 2006 r.. Tomasz Orczyk Departament Zarządzania EFS Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Doświadczenia wdrażania Europejskiego Funduszu.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
MOŻLIWOŚCI POZYSKANIA ŚRODKÓW NA BADANIA NAUKOWE POLSKO-NORWESKI FUNDUSZ BADAŃ NAUKOWYCH PROGRAMY WSPÓŁPRACY TERYTORIALNEJ.
1 Środki finansowe z UE na rozwój przedsiębiorstwa D r i n ż. J u s t y n a P a t a l a s.
Budowa społeczeństwa informacyjnego w Województwie Podkarpackim
Koncepcje programów operacyjnych na nowy okres programowania
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Plan Informatyzacji Państwa na lata elektroniczna Platforma.
Fundusze strukturalne w latach w Polsce
OBSZAR OCHRONY ZDROWIA MECHANIZM FINANSOWY EUROPEJSKIEGO OBSZARU GOSPODARCZEGO NORWESKI MECHANIZM FINANSOWY Ministerstwo Zdrowia
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego
WYZWANIA STRATEGICZNE REGIONALNEGO SYSTEMU INNOWACJI Śląskie Forum Innowacji 2011 Innowacyjny Śląsk.
Projekt Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Biuro.
1 Regionalny Program Operacyjny Województwa Podlaskiego na lata projekt Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Polityki Regionalnej.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego
Innowacyjność w programach Unii Europejskiej i Polski
Stan prac nad projektami dokumentów programowych na lata Konferencja w sprawie ustalenia podziału priorytetów środowiskowych między PO Infrastruktura.
Unia Europejska Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata Departament Programów.
PRZEWODNIK WDRAŻANIA SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI
Krajowa Agencja Poszanowania Energii S.A. Krajowy Punkt Kontaktowy Programu IEE Program ramowy na rzecz konkurencyjności i innowacji ( ) CIP Antonina.
Departament Społeczeństwa Informacyjnego
Program Konkurencyjność i Innowacje – oferta dla przedsiębiorstw.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Prezentacja inicjatyw Śląskiego Klastra ICT
1 Wsparcie przedsiębiorczości z funduszy strukturalnych w latach 2007 – 2013 Tomasz Nowakowski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
Program ramowy na rzecz Konkurencyjności i Innowacji (ang. Competitiveness and Innovation Framework Programme - CIP) ma na celu promowanie konkurencyjności.
Odnawialne źródła energii Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego Polski Kongres Energii Odnawialnej Płock, 3 luty 2014 r. Warszawa, 3.
Wsparcie dla rozwoju technologii
INTERREG IV C Międzyregionalny wymiar Europejskiej Współpracy Terytorialnej Konferencja projektu B2N Warszawa, 18 maja 2010 r. Teresa Marcinów, Departament.
Ministerstwo Gospodarki Budowanie innowacyjnej gospodarki Departament Rozwoju Gospodarki Ministerstwo Gospodarki Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza.
Przygotowanie MŚP do realizacji ambitnych projektów i wdrażania innowacji w ramach PO Inteligentny Rozwój.
Gdańsk, r. Departament Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJA DOT. DZIAŁAŃ EWALUACYJNYCH w ramach PO KL 2007 – 2013 w województwie pomorskim.
Programowanie perspektywy finansowej
Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego
Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata
Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego 1 Przedstawienie Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata Karina Bedrunka.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Możliwości pozyskania dofinansowania dla przedsiębiorców z Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój.
 Priorytet dla wsparcia inwestycyjnego  Odchodzenie od dotacji na rzecz instrumentów zwrotnych  Wsparcie większej liczby przedsiębiorców  Zapobieganie.
Innowacje – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT PAWEŁ ZAWADZKI Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju Regionalnego.
P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ I PRZYSZŁOŚĆ P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
Mój region w Europie Wsparcie dla nowoczesnych form świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach Działania 4.3. RPO WK-P Rozwój komercyjnych e-usług.
Paczków dnia r..
Potrzeby informacyjne ROT WŁ w kontekście monitorowania SRWŁ 2020 i RSI LORIS 2030 Maciej Bąk (BPPWŁ ROT)
WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA
Zapis prezentacji:

© SMWI, 2006 Seminarium Informacja publiczna: towar czy narzędzie władzy?, Warszawa, Instrumenty finansowania projektów związanych z tematyką wykorzystania informacji sektora publicznego Łukasz Nikitin

Seminarium Informacja publiczna: towar czy narzędzie władzy?, Warszawa, Plan Prezentacji Regionalne Programy Operacyjne PO Innowacyjna Gospodarka Program Konkurencyjność i Innowacje

Seminarium Informacja publiczna: towar czy narzędzie władzy?, Warszawa, Regionalne Programy Operacyjne Regionalnych Programów Operacyjnych – 24,9% całości środków na lata ( 16,6 mld EUR ) Wartości podane dla priorytetów RPO zawierających komponent ICT Wsparcie dla projektów dotyczących PSI - GIS Wielkość wsparcia: do 85 % zgodnie z mapą pomocy regionalnej i pomocy de minimis 37, ,4 67,1 69,4 119,9 30, ,9 40,2 190,4 34,1 62,2 194, ,1 Kwoty w mln EUR Źródło: opracowanie własne SMWI

Seminarium Informacja publiczna: towar czy narzędzie władzy?, Warszawa, Oś priorytetowa. Społeczeństwo Informacyjne i Budowa elektronicznej administracji – Poprawa warunków prowadzenia działalności gospodarczej poprzez zwiększenie dostępności zasobów informacyjnych administracji publicznej oraz usług publicznych w formie cyfrowej dla obywateli i przedsiębiorców alokacja 788 mln EUR Projekty ponadregionalne/obejmujące cały kraj. 2 kwietnia opublikowano już pierwszą listę indykatywną projektów indywidualnych; obecnie prowadzony jest kolejny nabór. Kolejny konkurs rusza 31 grudnia br., następne będą ogłaszane co pół roku. Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka Projekty I typu, m. in: przystosowanie infrastruktury teleinformatycznej, umożliwiającej wymianę danych pomiędzy dziedzinowymi platformami e-usług, rejestrami elektronicznymi i urzędami. budowa lub rozbudowa systemów informatycznych administracji publicznej wspomagających zarządzanie w sektorze publicznym, informatyzacja rejestrów państwowych oraz zapewnienie dostępu do elektronicznych rejestrów,

Seminarium Informacja publiczna: towar czy narzędzie władzy?, Warszawa, Program eContentplus 4 letni program (2005–08) Komisji Europejskiej Budżet 149 mln EUR Cel: zmniejszenie organizacyjnych barier oraz promocja wykorzystania innowacyjnych technologii w celu poprawy dostępu i użyteczności zawartości cyfrowej, w tym Informacji Publicznej. Program koncentrował się na wybranych tematach: Informacji geograficznej (kluczowy składnik treści w posiadaniu sektora publicznego), Zawartości edukacyjnych i bibliotekach cyfrowych (Europeana) W ramach 3 konkursów ( -2007, 2008 r. n/a) wsparto: 17 projektów w ramach tematu Geographic information 15 projektów w ramach tematu Educational Content 25 projektów w ramach tematu Digital libraries konkurs 2007 konkurs 2005konkurs 2006 konkurs M M27 M42.5 M Instrumenty: Targeted project: skupienie na konkretnych barierach, partnerzy full value chain (do 50% kosztów) Sieci Tematyczne: budowanie konsensusu, koopetacja w ramach tematu (do 100% kosztów koordynatora; koszt podróży dla członków sieci) Best Practice Networks: koncentracja na strategicznych celach, GIS, Bibliotek Cyfrowych, treści edukacyjnych (do 80% kosztów dla członków sieci)

Seminarium Informacja publiczna: towar czy narzędzie władzy?, Warszawa, Program Ramowy na Rzecz Konkurencyjności i Innowacji KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTW (zwłaszcza MŚP) 2. INNOWACJE I EKO-INNOWACJE 3. KONKURENCYJNE, INNOWACYJNE I SPÓJNE SPOŁ. INFORMACYJNE 4. WYDAJNOŚĆ ENERGETYCZNA I ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII 4 wspólne cele MAP Innovation Modinis eCONTENT STEERSAVEALTENER

Warsztat MOSAICA, Możliwości finansowe, Kraków, Program Ramowy na Rzecz Konkurencyjności i Innowacji Jeden z mechanizmów realizowania założeń Strategii Lizbońskiej Cele programu zwiększenie konkurencyjności przedsiębiorstw, rozwój i promocja wszelkich form innowacji, w szczególności innowacji ekologicznych, promowanie efektywności energetycznej i odnawialnych źródeł energii, przyspieszenie rozwoju społeczeństwa informacyjnego Budżet 3,6 miliarda EUR

Warsztat MOSAICA, Możliwości finansowe, Kraków, Program na Rzecz Przedsiębiorczości i Innowacji (Entrepreneurship and Innovation Programme EIP) - działania na rzecz przedsiębiorczości, MŚP, konkurencyjności i innowacji. Budżet - 2 MLD 170 mln EUR Program na Rzecz Wspierania Polityk dotyczących Technologii Informacyjnych i Komunikacyjnych (Information Communication Technologies – Policy Support Programme ICT-PSP) – szybkie wdrożenie technologii informacyjnych i komunikacyjnych, a także służy pobudzaniu innowacji poprzez zwiększenie zakresu stosowania technologii informacyjnych i komunikacyjnych oraz inwestycji w te technologie. Budżet mln EUR Inteligentna Energia dla Europy (Intelligent Energy Europe Programme – IEE) obejmuje działania mające na celu przyspieszenie absorpcji i propagowanie rozwiązań związanych z efektywnością energetyczną, a także zwiększenie inwestycji w propagowanie odnawialnych źródeł energii. Budżet mln EUR 3 Programy szczegółowe

Warsztat MOSAICA, Możliwości finansowe, Kraków, Lata Budżet Całkowity budżet budżet programu eContentplus+ (45 M w 2007 i 48 M w 2008): Razem 825 mln EUR Zwiększenie dostępności ICT oraz umiejętności ich wykorzystywania przez użytkowników Poprawa jakości, skuteczności i dostępności usług elektronicznych - w dziedzinach będących przedmiotem zainteresowania publicznego w tym interoperacyjnych ogólnoeuropejskich lub transgranicznych usług publicznych Rozpowszechnianie dobrych praktyk Główni beneficjenci ICT-PSP to: administracja publiczna europejski przemysł z sektora ICT innowacyjne MSP Budżet Programu ICT PSP – 730 mln EUR Program na Rzecz Wspierania Polityk dotyczących Technologii Informacyjnych i Komunikacyjnych

Seminarium Informacja publiczna: towar czy narzędzie władzy?, Warszawa, Instrumenty w Programie Projekty pilotażowe (Typ A): rozbudowa krajowych, regionalnych lub lokalnych inicjatyw zrealizowanych w Krajach Członkowskich lub Stowarzyszonych; Wkład wspólnotowy dla tego typu projektów: do 50% kosztów ściśle związanych z pracami koniecznymi do osiągnięcia celów interoperacyjności. Przeciętny budżet projektów: od 5 do 10 mln, Głowni partnerzy – administracja państwowa, duży wymiar polityczny, minimum 6 partnerów Okres realizacji projektu: do 36 miesięcy, w tym 12 miesięcy okresu pilotażowego Program prac na 2008 r. przewiduje 1 projekt pilotażowy typu A

Seminarium Informacja publiczna: towar czy narzędzie władzy?, Warszawa, Instrumenty w Programie, c.d. Projekty pilotażowe (Typ B): stymulowanie wdrażania innowacyjnych produktów i usług bazujących na ICT poprzez wdrożenie wyników prac B+R, szersze zastosowanie istniejących prototypów lub integrację kilku istniejących już rozwiązań. Nie jest to kontynuacja prac B+R ani działania demonstracyjne, lecz dalszy rozwój już istniejących/przetestowanych prototypów w szerszym, europejskim kontekscie w warunkach rzeczywistych; Wkład wspólnotowy dla tego typu projektów: do 50% kosztów związanych z wdrożeniem usługi pilotażowej. Przeciętny budżet projektów: od 2 do 3 mln ; Udział całego łańcucha powiązań rynkowych (providerzy usług, użytkownicy, partnerzy przemysłowi, administracja publiczna), minimum 4 podmiotów z 4 różnych krajów członkowskich lub stowarzyszonych (w poprzednim konkursie przeciętnie 10 –15 partnerów); Okres realizacji projektu: od 24 do 36 miesięcy, w tym 12 miesięcy okresu pilotażowego Nie jest wymagana umowa konsorcjum (lecz jest to powszechna praktyka)

Seminarium Informacja publiczna: towar czy narzędzie władzy?, Warszawa, Instrumenty w Programie, c.d. 2 Sieci Tematyczne – tworzenie forum wymiany doświadczeń i budowy konsensusu dla interesariuszy Społeczeństwa Informacyjnego; Wkład wspólnotowy dla tego typu projektów: do 100% kosztów bezpośrednich związanych z koordynacją i wdrożeniem sieci. Przeciętny budżet dla każdej sieci tematycznej: 300 do 500 tys. ; wsparcie ryczałtem w zależności od wielkości sieci (rocznie - koszt koordynacji: 3000 /partner (do 10), 2000 /partner (od 11 do 21), wdrożenia: 3000 /partner, podróże 5000 /partner) Udział minimum 7 podmiotów 7 różnych krajów członkowskich Zachowanie otwartości rezultatów prac w ramach sieci (publiczny dostęp)

Seminarium Informacja publiczna: towar czy narzędzie władzy?, Warszawa, Tematy konkursu w 2009 r. - Priorytet 6: Informacja Publiczna Priorytet 6: Informacja Publiczna 9,5 mln EUR 6.1 Aspekty prawne związane z Informacją Publiczną – 1 sieć tematyczna Analiza prawnych przeszkód i możliwości związanych z PSI w szerszym kontekście (obejmującym kraje OECD) Identyfikacja i omówienie prawnych barier dostępu i ponownego wykorzystania PSI w środowisku cyfrowym Sugestie ich zniesienia Skład konsorcjum – eksperci reprezentujący większość krajów EEA, posiadający wiedzę na temat PSI; Koordynator Duże doświadczenie w zakresie PSI Potencjał organizacyjny pozwalający na organizację spotkań, warsztatów, etc. o wymiarze ogólnoeuropejskim. Spodziewane rezultaty: Identyfikacja przeszkód prawnych utrudniających dostęp i wykorzystanie informacji publicznej Propozycje rozwiązań usuwających te przeszkody

Seminarium Informacja publiczna: towar czy narzędzie władzy?, Warszawa, Informacja Geograficzna – Projekty pilotażowe typu B Skupienie na szerszym stosowaniu danych przestrzennych przez sektor prywatny i obywateli Wsparcie działań skierowanych na zwiększenie wykorzystania i ponownego wykorzystania zharmonizowanych i interoperacyjnych pakietów danych związanych z jednym lub z kilkoma tematami wyszczególnionymi w aneksach I-III dyrektywy INSPIRE poprzez…. ….świadczenie sieciowych usług wymiany danych przestrzennych pomiędzy władzami publicznymi i innymi intersariuszami społecznymi Usługi dostępowe zawierające: Warstwy wizualizacyjne informacji Możliwość nakładania danych graficznych z różnych źródeł Analizę przestrzenną i czasową Harmonizację danych geograficznych poprawiającą dostęp i użytkowanie Potencjał szerszego zastosowania metod i standardów opracowanych w ramach projektu pilotażowego Wielojęzyczna platforma Spodziewane rezultaty: Wdrożenie usług sieciowych pozwalających na identyfikację, dostęp i ponowne wykorzystanie zagregowanych danych geograficznych Interoperacyjność tych usług gwarantująca dostęp do informacji z wielu źródeł z całej UE Tematy konkursu w 2009 r. - Priorytet 6: Informacja Publiczna

Warsztat MOSAICA, Możliwości finansowe, Kraków, Więcej informacji 15 Program na rzecz Konkurencyjności i Innowacji Program Konkurencyjność i Innowacje p/index_en.htm Konkursy p/calls/index_en.htm Wysyłanie zapytań do KE Baza partnerów p/cf/partner/login/index.cfm

Seminarium Informacja publiczna: towar czy narzędzie władzy?, Warszawa, Dziękuję za uwagę! Kontakt: Łukasz Nikitin Tel: Stowarzyszenie Miasta w Internecie ul. Prądnicka 4/ Kraków tel ul. Krakowska 11a Tarnów tel , Fax: URL: