Od lepszej edukacji do lepszej przyszłości
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego ma dość długa historię Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego ma dość długa historię. Pierwszy budynek szkoły postawiony na obecnym miejscu powstał w 1936 roku. Niewiele było w nim izb lekcyjnych, nie posiadał również sanitariatów. Była to jednak pierwsza siedziba szkoły. Dzięki zaangażowaniu społeczeństwa i pomocy władz w 1968 roku rozpoczęto budowę, którą zakończono w 1970 roku. Od roku 2001 szkoła sąsiaduje z nowym budynkiem gimnazjum i korzysta z nowoczesnej sali gimnastycznej. W roku 2002 nadano szkole imię. Obecnie do szkoły uczęszcza 120 dzieci, w tym 17 przedszkolaków. Opiekę nad nimi sprawuje dyrektor i 10 nauczycieli. Kadrę pedagogiczną stanowią wykształceni nauczyciele posiadający kwalifikacje do nauczania więcej niż jednego przedmiotu. Wśród nich jest 1 stażysta, 2 nauczycieli kontraktowych, 3 mianowanych i 4 dyplomowanych. Wszyscy pracują zgodnie z kwalifikacjami.
Debata zorganizowana przez Dyrektora szkoły
Udział w debacie wzięli: Członkowie Rady Pedagogicznej Członkowie Rady Rodziców Samorząd Uczniowski
Debata odbyła się w izbie lekcyjnej w Szkole Podstawowej w Wieńcu.
Debata odbyła się 19 maja 2011 roku.
Debatę rozpoczął dyrektor szkoły. Na wstępie przywitał zebranych i przedstawił cel debaty, którym było „Opracowanie Planu Rozwoju Szkoły na lata 2011 – 2016” Następnie: przedstawił Plan Rozwoju na lata 2005-2010 i stopień jego realizacji; przedstawił strategie systemu edukacji na lata 2007-2013; przedstawił wnioski po analizie ankiety przeprowadzonej wśród uczniów klas IV – VI; zaprezentował sposób pracy metodą Walta Disneya; dokonał losowania grup i obszarów pracy zespołów.
Praca nad Planem Rozwoju Szkoły na lata 2011-2016
Materiałami wykorzystanymi w debacie były: Plan Rozwoju Szkoły na lata 2005-2010 Strategia edukacji Metoda Walta Disneya Ankiety przeprowadzone wśród uczniów
Wnioski z debaty zostały zebrane i będą opracowane przez przedstawicieli Rady Pedagogicznej, Rady Rodziców i Samorządu Uczniowskiego.
Model absolwenta
Zarządzanie i organizacja
Kształcenie
Opieka i wychowanie
Do poprawnej realizacji debaty przygotowane zostały: projektor; ekran; materiały papiernicze; flamastry; magnesy; emblematy do przydziału grup.
Debata była owocna, przebiegała w twórczej i przyjaznej atmosferze.