Szkoła Podstawowa Nr 1 w Domaradzu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt POKL współfinansowany ze środków UE w ramach EFS
Advertisements

Szkołę Podstawową im. gen. I. Kruszewskiego w Gogołowie
Człowiek – Najlepsza inwestycja
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach
PRZEZ NAUK Ę I PRAKTYK Ę NA POLITECHNIK Ę Człowiek – najlepsza inwestycja Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Projekt „DOBRA EDUKACJA SZANSĄ NA ROZWÓJ ZAWODOWY”
W bieżącym roku szkolnym przez okres 8 miesięcy szkoła realizowała projekt rozwojowy pt. Moje miasto, moje korzenie. Przeworsk zza obiektywu fotograficznego.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 10. Główne wejście do placówki.
Szczęśliwe przedszkolaki – program wyrównywania szans w rzeszowskich przedszkolachSzczęśliwe przedszkolaki – program wyrównywania szans w rzeszowskich.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Spotkanie promujące projekt: Program zindywidualizowanych zajęć pozalekcyjnych dla uczniów Gimnazjum w Moszczenicy RÓWNAJMY DO NAJLEPSZYCH.
Prezentacja Projektu Różne formy terapii wspomagające rozwój uczniów Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Kątach Wrocławskich realizowanego w.
Człowiek – najlepsza inwestycja Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Mała gmina - wielkie perspektywy!
POAKCESYJNY PROGRAM INTEGRACJI SPOŁECZNEJ PROJEKT Równy start w przyszłość – wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci i młodzieży z terenu gminy Zatory.
PODSUMOWANIE REALIZACJI PROJEKTU „ RÓWNE SZANSE DLA KAŻDEGO”
Stan wdrażania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie lubuskim Aktualizacja na dzień 27 VIII 2012 r. Opracowano: Urząd Marszałkowski.
Program operacyjny CZŁOWIEK NAJLEPSZA INWESTYCJA.
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Termin realizacji – 20 miesięcy
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Jeżowe, 25 czerwca 2009 r. Jeżowe, 25 czerwca 2009 r. Konferencja podsumowująca realizację projektu pn.: Wszyscy mamy równe szanse - program wyrównywania.
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
PROJEKT PN. „KONIEC JĘZYKA ZA PRZEWODNIKA” JEST WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO.
Via ad Artes Program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola KSI nr POKL /09 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze.
BEZ BARIER DO KARIER ! Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Rozwój kompetencji językowych uczniów z uszkodzonym słuchem Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkoła Równych Szans.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Aktywni zawodowo Aktywni zawodowo projekt realizowany na podstawie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
Nazwa Priorytetu: IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Numer i Nazwa Działania: 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
ROZWIŃ SKRZYDŁA Nr projektu: POKL /10.
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
„Szkolne Centrum Nauki”
NASZA WIEDZA - NASZA PRZYSZŁOŚĆ okres realizacji projektu 01 styczeń 2011r. – 30 grudzień 2012r.
Wiedza i umiejętności drogą do kariery uczniów Zespołu Szkół z Ukraińskim Językiem Nauczania w Górowie Iławeckim Górowo Iławeckie 27 października 2013roku.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, ul. Wspólna 2/4, Warszawa, WIEDZA SPEŁNIA MARZENIA Projekt Unii Europejskiej.
Witam Państwa, Od 2007 jestem wicedyrektorem Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych w Warszawie. Od tego czasu powiat przasnyski otrzymał
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
Gmina Zwierzyn „RÓWNAJ W GÓRĘ”. Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IX: Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie 9.1 Wyrównanie.
Apetyt na wiedzę Projekt realizowany przez : Szkołę Podstawową w Gliniku Górnym Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach. Działanie.
Kreatywny Humanista Priorytet IV. Szkolnictwo wyższe i nauka
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
Spotkanie informacyjne projektu: E -fektywne F -unkcjonalne S -zkoły.
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „KIERUNEK –SUKCES” Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Era-Entera – e-learning dla młodzieży Projekt realizowany w ramach Działania 3.5 Projekty innowacyjne.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Projekt współfinansowany ze ś rodków Europejskiego Funduszu Społecznego i krajowych ś rodków finansowych w ramach POKL, Priorytet IX Rozwój wykształcenia.
PROJEKT „NAUKOWY ZAWRÓT GŁOWY” REALIZOWANY PRZEZ LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. J. IWASZKIEWICZA W BRZEZINACH PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ.
Kryteria wyboru projektów w ramach XI Osi Priorytetowej RPO WP Jakość edukacji i kompetencji w regionie Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie Wydział.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
Europejski Fundusz Społeczny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata
Urząd Miasta Lublin Projekt „MOJA FIRMA. Będę przedsiębiorcą” jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. do 29 lutego.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Projekt edukacyjny „Kompetencje kluczowe”
Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program.
INDYWIDUALIZACJA NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW KLAS I – III SZKÓŁ PODSTAWOWYCH DOBRY START PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA W JORDANOWIE ŚLĄSKIM.
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
„Poszerzamy Kadr” Projekt:
Zapis prezentacji:

Szkoła Podstawowa Nr 1 w Domaradzu PROJEKT: „RÓWNY START”

REALIZATORZY Lider projektu: Stowarzyszenie CRAS - Centrum Rozwoju Aktywności Społecznej. Środki finansowe na ten cel pozyskano z Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Rzeszowie w ramach konkursu 9/POKL/9.1.2/09, na podstawie umowy nr UDA-POKL.09.01.02-18-221/09-00 z dn. 26.11.2009r.

OKRES REALIZACJI GRUPA PROJEKTU 01.09.2009 do 31.08.2012 Grupą objętą projektem są uczniowie klas 1-6 z roku. Grupą docelową projektu będą również uczniowie z naborów planowanych na kolejne lata realizacji projektu – tj. ok. 60 osób. Objęcie wsparciem klas I w nadchodzących latach jest kluczowe z punktu widzenia osiągnięcia długofalowych celów programu rozwoju szkoły, którego wdrożeniu służy ten projekt. Szacowana liczba uczestników projektu to 214 osób.

Wnioski o dofinansowanie złożyło łącznie ŚRODKI NA REALIZACJĘ Wnioski o dofinansowanie złożyło łącznie 455 podmiotów z terenu woj. Podkarpackiego, z czego pozytywną ocenę powyżej 65 punktów na 100 możliwych zdobyło jedynie 47 placówek edukacyjnych. Nasz projekt uplasował się w rankingu WUP na 9 pozycji zdobywając 85,5 punktów oraz dotację pochodzącą z Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa w wysokości 725 878 zł. na trzyletni okres realizacji.

CEL GŁÓWNY PROJEKTU Celem głównym naszego projektu jest wyrównanie szans edukacyjnych uczniów SP nr 1 w Domaradzu poprzez podnoszenie jakości procesu kształcenia oraz prowadzenie dodatkowych zajęć pozalekcyjnych ukierunkowanych na rozwój kompetencji kluczowych uczniów.

CELE SZCZEGÓŁOWE: 1. Zmniejszenie dysproporcji uczniów SP nr 1 w ich osiągnięciach edukacyjnych w porównaniu do średniej wojewódzkiej poprzez organizację 1067 godzin zajęć wyrównawczych z matematyki i języka polskiego, 2. Rozwinięcie kompetencji kluczowych oraz zdolności artystycznych uczniów SP nr 1 poprzez rozszerzenie oferty szkoły o dodatkowe zajęcia pozalekcyjne w formie 11 kół zainteresowań dla uczniów.

KOŁA ZAINTERESOWAŃ Zajęcia twórczości literackiej Zajęcia fotograficzno – filmowe Zajęcia turystyczno – krajoznawcze Zajęcia plastyczne (kl. I-III i IV-VI) Zajęcia teatralne Zajęcia informatyczne Zajęcia biblioteczne Zajęcia taneczne Zajęcia historyczno – regionalne Zajęcia manipulacyjno - konstrukcyjne

ZADANIA W wyniku rekrutacji zostały skompletowane listy uczestników zajęć dodatkowych w ramach następujących zadań: Zadanie 1: Zarządzanie projektem Zadanie 2: Promocja i rekrutacja Zadanie 3: Zajęcia wyrównawcze Zadanie 4: Zajęcia pozalekcyjne Zadanie 5: Prowadzenie gazetki szkolnej

CHARAKTERYSTYKA WYBRANYCH ZADAŃ Ad.3 Zajęcia wyrównawcze Celem prowadzenia zajęć wyrównawczych jest eliminacja dysproporcji edukacyjnych dzieci z klas I - III przychodzących do szkoły z pominięciem edukacji przedszkolnej i umożliwienie im dalszego intensywnego rozwoju. Wymiar zajęć: 1 - 2 h / tydzień w małych grupach 6 -14 osób. Udział w zajęciach wyrównawczych z czytania wezmą wszyscy uczniowie klas I-III oraz ew. wybrane dzieci z klas starszych, natomiast zajęcia wyrównawcze z matematyki obejmą uczniów najsłabszych ze wszystkich klas II etapu edukacyjnego – przewiduje się utworzenie grup o różnym poziomie zaawansowania.

CHARAKTERYSTYKA C.D. Ad. 4. Zajęcia pozalekcyjne Podjęte w tym zadaniu działania dążą do zniwelowania dysproporcji wynikających z trudnej sytuacji rodzinnej oraz utrudnionego dostępu do edukacji naszych uczniów. Zajęcia usprawnią proces uczenia się, zintegrują doświadczenia i różne elementy wiedzy, stworzą podwaliny lepszej organizacji pracy ucznia.

CHARAKTERYSTYKA C.D. Ad.5. Prowadzenie gazetki szkolnej. Prowadzenie gazetki szkolnej ma przyczynić się do integracji środowiska uczniów, nauczycieli i rodziców. Gazetka będzie również formą promocji projektu. Dzięki dofinansowaniu projektu z EFS uczniowie naszej szkoły, dotąd pozbawieni takiej możliwości, będą mogli bez ponoszenia żadnych kosztów rozpoznać i w kompleksowy sposób rozwijać swoje uzdolnienia i zainteresowania przy pomocy nowoczesnych środków dydaktycznych.

DOPOSAŻENIE SZKOŁY Dzięki projektowi szkoła wzbogaci się o nowe: Pomoce dydaktyczne: książki dla klas I - III (bajki ilustrowane), książki dla klas IV – VI książki dydaktyczne do matematyki, albumy i książki historyczne, mapy historyczne, filmy edukacyjne, Wyposażenie, sprzęt i oprogramowanie komputerowe, urządzenie wielofunkcyjne Ricoh, drukarka fotograficzna, 2 aparaty cyfrowe fotograficzne, statywy, reflektory, obiektywy, kamera video, estradowy zestaw nagłośnieniowy, szafa – regał na prace uczniów, Stroje taneczne, stroje dla aktorów, duża kurtyna przenośna, ekran do teatru cieni, rekwizyty teatralne, kukiełki w zestawach, instrumenty perkusyjne, sztalugi plenerowe, pędzle, farby oraz akcesoria i sprzęt biurowy.

WYCIECZKI Wycieczki z noclegami, wyżywieniem oraz biletami do teatru, muzeów, zoo. itp.: - wycieczka z plenerem malarskim w Krasiczynie, - na warsztaty malowania na szkle w Muzeum w Zakopanem, - wycieczka koła teatralnego i historycznego, - plenery fotograficzno-filmowe.

PRZEWIDYWANE REZULTATY PROJEKTU Podniesienie umiejętności uczniów uczestniczących w zajęciach wyrównawczych z języka polskiego w zakresie posługiwania się językiem ojczystym Podniesienie poziomu umiejętności uczniów uczestniczących w zajęciach wyrównawczych z matematyki, Wzrost poziomu motywacji i podniesienie poziomu kompetencji osobistych Nabycie szeregu umiejętności praktycznych Wzmocnienie poczucia patriotyzmu i poszanowania dóbr narodowych

STRONY WWW http://rownystart.cras.org.pl/ http://www.domaradzsp1.ehost.pl/ http://www.wup-rzeszow.pl/

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ