Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja zawodowa i społeczna młodzieży zagrożonej wykluczeniem społecznym w świetlicach środowiskowych II Edycja realizowanego przez POLSKI KOMITET POMOCY SPOŁECZNEJ ZO w Częstochowie w ramach Priorytetu VII Promocja integracji Społecznej, Działanie 7.2. Przeciwdziałanie wykluczeniu i wzmocnieniu sektora ekonomi społecznej, Poddziałenia7.2.1 Aktywizacja zawodowa i Społeczna osób zagrożonych wykluczeniem społecznym Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. od r. do r.
2 Co przed nami w projekcie: AKTYWIZACJA ZAWODOWA I SPOŁECZNA MŁODZIEŻY ZAGROŻONEJ WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM W ŚWIETLICACH ŚRODOWISKOWYCH II EDYCJA ?
3 W okresie 2 lat w ramach projektu zostaną przeprowadzone: zajęcia z j. angielskiego w świetlicach zajęcia matematyczne w świetlicach warsztaty grupowe z psychologiem- pedagogiem warsztaty grupowe z doradcą zawodowym
4 konsultacje indywidualne z matematyki dla uczniów/uczennic potrzebujących dodatkowego wsparcia konsultacje indywidualne z jęz. angielskiego dla uczniów/uczennic potrzebujących dodatkowego wsparcia Uczestnicy/czki Projektu zapewniony będą mieli bezpłatne wyżywienie – poczęstunek w trakcie zajęć, a także otrzymają materiały dydaktyczne
5 ZAJĘCIA PROJEKTOWE BĘDĄ ODBYWAĆ SIĘ NA TERENIE MIASTA W 5 ŚWIETLICACH
6 Świetlica Środowiskowa Radosny Dom ul. Krasińskiego 11a
7 Środowiskowe Ognisko Wychowawcze nr 1 Mały Książę ul. Tetmajera 18
8 Środowiskowe Ognisko Wychowawcze nr 2 Iskierka ul. Orla 4/8
9 Młodzieżowa Świetlica Socjoterapeutyczna Nasza Dziupla ul. Kozia 18
10 Środowiskowe Ognisko Wychowawcze Otwarte Drzwi ul. Warszawska 13
11 KADRA MERYTORYCZNA REALIZUJĄCA PROJEKT
12 PSYCHOLOG/PEDAGOG DORADCA ZAWODOWY NAUCZYCIELE/LKI MATEMATYKI NAUCZYCIELE/LKI JĘZYKA ANGIELSKIEGO
13 ZAKŁADANE REZULTATY: PODNIESIENIE KOMPETENCJI MATEMATYCZNYCH PODNIESIENIE KOMPETENCJI JĘZYKOWYCH PODNIESIENIE SZANS NA RYNKU PRACY W PRZYSZŁOŚCI ZWIĘKSZENIE SZANS NA WYJŚCIE Z GRUPY OSÓB ZAGROŻONYCH WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM
14 NABYCIE UMIEJĘTNOŚCI PRACY W GRUPIE NABYCIE UMIEJĘTNOŚCI KOMUNIKACYJNYCH Z RÓWIEŚNIKAMI I NAUCZYCIELAMI NABYCIE UMIEJĘTNOŚCI ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW SZKOLNYCH ZWIĘKSZENIE ZAUFANIA WE WŁASNE MOŻLIWOŚCI
15 ZWIĘKSZENIE MOTYWACJI DO PODEJMOWANIA NOWYCH FORM PODNIESIENIA POZIOMU POSIADANEJ WIEDZY PODNIESIENIE POZIOMU: SAMOOCENY ASPIRACJI OSOBISTYCH ASPIRACJI SZKOLNYCH ASPIRACJI ZAWODOWYCH
16 POLEPSZENIE POZYCJI NA RYNKU PRACY POPRZEZ PODNIESIENIE KOMPETENCJI WYROBIENIE NAWYKU KONSEKWENCJI I DYSCYPLINY W PODEJMOWANYCH DZIAŁANIACH POPRZEZ: REGULARNE UCZESTNICTWO W ZAJĘCIACH PROJEKTOWYCH SPRAWDZANIE POSTĘPÓW W NAUCE
17 ZMNIEJSZENIE OBAW, STRACHU PRZED ZAJĘCIAMI MATEMATYCZNYMI, JĘZYKOWYMI WZROST ZAINTERESOWANIA PRZEDMIOTAMI ŚCISŁYMI WŚRÓD UCZESTNIKÓW PROJEKTU ZAGOSPODAROWANIE CZASU WOLNEGO MŁODZIEŻY
18 Zakłada się, że dodatkowe działania edukacyjne spowodują wzrost wyników egzaminu zewnętrznego w latach 2012 i 2013 Trwałość projektu
19 Mierzenie rezultatów projektu
20 KARTY OBSERWACJI UCZNIÓW/UCZENNIC ANKIETY SKIEROWANE DO RODZICÓW, UCZNIÓW/UCZENNIC I NAUCZYCIELI/LEK WYWIADY Z PROWADZĄCYMI ZAJĘCIA KARTY KONTAKTÓW ZE SZKOŁĄ SPRAWOZDANIA RAPORTY
21 TESTY Z MATEMATYKI I Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO NA WEJŚCIU I NA WYJŚCIU DZIENNIKI ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH KARTY PRACY NAUCZYCIELI/LEK KARTY PRACY UCZNIÓW/UCZENNIC
22 WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI
23 WIĘKSZE ZAANGAŻOWANIE SIĘ RODZICÓW W WYCHOWANIE DZIECI SPOTKANIA I KONSULTACJE Z RODZICAMI POTRZEBUJĄCYMI FACHOWYCH INFORMACJI, JAK I ZAPEWNIENIA WSPARCIA PSYCHICZNEGO INTEGRACJA ŚRODOWISKA
DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ !