Szerokopasmowy dostęp do Internetu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pomorskie społeczeństwo wiedzy. Jak wykorzystać unijną szansę? Janusz Gałęziak.
Advertisements

Warszawa, 12 lipca 2006 r. AC-X Rewolucja na rynku usług dla ISP i portali.
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Dotacje dla przedsiębiorstw z Funduszy Europejskich na lata
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Oś 3 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej 2 listopad 2009 r.
Rozwój społeczeństwa informacyjnego – współpraca rządu i samorządu
POLITYKA ENERGETYCZNA W WOJEWÓDZTWIE ŁÓDZKIM Łódź, 28 marca 2008 r. POLITYKA ENERGETYCZNA W WOJEWÓDZTWIE ŁÓDZKIM Urząd Marszałkowski w Łodzi Łódź, 28 marca.
1. 2 Możliwości finansowania rozwoju nowoczesnych technologii edukacyjnych ze środków UE w latach 2007 – 2013 Marek Szczepański Zastępca Prezesa PSDB.
Tomasz Kierzkowski Szanse rozwoju przedsiębiorczości związane z funduszami pomocowymi po akcesji Warszawa, 8 grudnia 2003.
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
SIEĆ SZEROKOPASMOWA POLSKI WSCHODNIEJ Władysław Ortyl Sekretarz Stanu Warszawa, 12 lipca 2007 r.
Kujawsko-Pomorska Sieć Informacyjna e-Region Krystyna Nowak
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 02Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007.
Konferencja informacyjna na temat na temat konkursu dotacji dla partnerstw samorządowych w ramach Programu Regionalnego MF EOG Warszawa 28 stycznia.
Narodowa Strategia Spójności
Program Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego Województwa Lubuskiego na lata Zielona Góra, dnia 16 sierpnia 2010r.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Szerokopasmowe Lubuskie
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
1 Środki finansowe z UE na rozwój przedsiębiorstwa D r i n ż. J u s t y n a P a t a l a s.
Budowa społeczeństwa informacyjnego w Województwie Podkarpackim
Koncepcje programów operacyjnych na nowy okres programowania
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO ROZWÓJ POLSKI WSCHONIEJ Agnieszka Kapciak Dyrektor Departamentu Koordynacji Programów Regionalnych.
Inicjatywy lokalne w ramach Priorytetów VI, VII i IX Mrągowo, Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Szkolenia dla budowy Społeczeństwa Informacyjnego Regionu Łódzkiego Szkolenia dla budowy Społeczeństwa Informacyjnego Województwa Łódzkiego Paweł A. Nowak.
Projekt „e-świętokrzyskie” Finansowany z funduszy ZPORR na
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wrocław, 9-10 grudnia 2008 r. Przedsięwzięcia z zakresu współpracy międzynarodowej i międzyregionalnej w.
OBSZAR OCHRONY ZDROWIA MECHANIZM FINANSOWY EUROPEJSKIEGO OBSZARU GOSPODARCZEGO NORWESKI MECHANIZM FINANSOWY Ministerstwo Zdrowia
AKTUALIZACJA STRATEGII ROZWOJU WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY WOJEWODZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA Toruń,
Działalność jednostek samorządu terytorialnego w telekomunikacji – wymagania Megaustawy Piotr Combik.
Działanie 8.4 PO IG – „ostatnia mila” pod górkę
I ETAP Zakres Projektu: Budowa 4 Hospotów w centrum miasta Grodzisk Mazowiecki. Realizacja Projektu : 28 czerwiec 2008 – 30 wrzesień 2008.
Bezprzewodowy szerokopasmowy dostep do internetu w pasmie 3,6-3,8 GHz (WiMAX)
Projekt Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Biuro.
1 Regionalny Program Operacyjny Województwa Podlaskiego na lata projekt Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Polityki Regionalnej.
Unia Europejska Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata Departament Programów.
Departament Społeczeństwa Informacyjnego
PODSUMOWANIE PROJEKTU: Rozwój społeczeństwa informacyjnego w Powiecie Głogowskim w oparciu o założenia Regionalnej Strategii Innowacji.
Internet dla zagrożonych wykluczeniem cyfrowym
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
1 Ocena skutków regulacji wdrożenia dyrektywy 2006/123/WE Ministerstwo Gospodarki Departament Regulacji Gospodarczych Warszawa, 28 stycznia 2008 r.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
ePolska Zakopane 2001 Społeczeństwo informacyjne: -Szybka, powszechna i relatywnie tania telekomunikacja. -Komunikacja z wykorzystaniem sieci teleinformatycznych.
STRATEGIA DIGITALIZACJI MINISTERSTWA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO
Zidentyfikowane problemy brak usług publicznych online, brak zintegrowanego programu do elektronicznego obiegu dokumentów i archiwizacji danych, bazy.
Elementy gospodarki elektronicznej opartej na wiedzy
Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Konferencja BUDOWA GOSPODARKI OPARTEJ NA WIEDZY Konsultacje społeczne w ramach prac nad NPR.
Możliwość finansowania przedsięwzięć telekomunikacyjnych z funduszy unijnych na lata Szczecin, 20 października 2009 r. Krzysztof Kozakowski Biuro.
Biblioteka publiczna w regionie jako interfejs między organami władzy samorządowej a obywatelem. Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu.
Wielkopolskie Regionalny Program Operacyjny 2007 – 2013 Priorytet II Infrastruktura Komunikacyjna Działanie 2.7 Infrastruktura społeczeństwa informacyjnego.
Termin zakończenia – III kwartał 2014 r. Projekty współfinansowane z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata
Tworzenie infrastruktury informacyjnej dla polskiego
Raport PIIT Warunki rozwoju rynku teleinformatycznego w Polsce w latach Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji Warszawa, 28 lipca 2005 roku.
Projekt pn. „e-Cegłów – kompleksowa informatyzacja instytucji publicznych oraz tworzenie społeczeństwa informacyjnego w gminie Cegłów” Projekt realizowany.
Wsparcie dla rozwoju technologii
Biblioteka publiczna w regionie jako dystrybutor informacji Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu informacyjnemu. - w drodze ku otwartemu.
PROJEKT „SIEĆ SZEROKOPASMOWA POLSKI WSCHODNIEJ”
„Szerokopasmowe Lubelskie” sesja wyjazdowa dla mediów
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Dr inż. Jan Gąsienica-Samek – CRZL, kierownik projektu 1.12 Dr inż. Jan Gąsienica-Samek Kierownik projektu 1.12 Centrum.
Szerokopasmowa Polska 2020 JUSTYNA ROMANOWSKA WARSZAWA 28 STYCZNIA 2016 R.
Rozwój społeczeństwa informacyjnego – współpraca rządu, samorządu i biznesu Witold Drożdż Podsekretarz Stanu MSWiA Przewodniczący Międzyresortowego Zespołu.
Białystok, r. Program Operacyjny Polska Cyfrowa założenia wsparcia rozwoju szybkich sieci szerokopasmowych.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 24 września 2010 r. Sieci teleinformatyczne.
Mój region w Europie Wsparcie dla nowoczesnych form świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach Działania 4.3. RPO WK-P Rozwój komercyjnych e-usług.
Projekt STARGARDZKI INTERNET SZEROKOPASMOWY planowany do realizacji ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na.
WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA
Zapis prezentacji:

Szerokopasmowy dostęp do Internetu Urząd Komunikacji Elektronicznej Szerokopasmowy dostęp do Internetu jako element strategii rozwoju społeczeństwa informacyjnego Marcin Krawczyk Dyrektor Delegatury w Rzeszowie Urzędu Komunikacji Elektronicznej

Społeczeństwo informacyjne to społeczeństwo, Urząd Komunikacji Elektronicznej Społeczeństwo informacyjne (1) Społeczeństwo informacyjne to społeczeństwo, w którym towarem staje się informacja traktowana jako szczególne dobro niematerialne, równoważne lub cenniejsze od dóbr materialnych.

Urząd Komunikacji Elektronicznej Społeczeństwo informacyjne (2) rozwój społeczny społeczeństwo tradycyjne społeczeństwo przemysłowe społeczeństwo poprzemysłowe - społeczeństwo informacyjne zmiana struktury zatrudnienia większość osób zatrudniona przy przetwarzaniu informacji dominuje sektor usług nowoczesnych (bankowość, finanse, telekomunikacja, informatyka, badania i rozwój, zarządzanie)

Urząd Komunikacji Elektronicznej Społeczeństwo informacyjne (3) Funkcje społeczeństwa informacyjnego komunikacyjna socjalizacyjna i aktywizująca partycypacyjna organizatorska ochronna i kontrolna Informacja w społeczeństwie informacyjnym jest wytwarzana - masowo generowana przechowywana - są techniczne możliwości na jej magazynowanie przekazywana - bez względu na miejsce i czas pobierana - przez wszystkich zainteresowanych przetwarzana wykorzystywana – w sposób powszechny, otwarty i nielimitowany

Urząd Komunikacji Elektronicznej Rozwój SI jako problem globalny Światowy Szczyt Społeczeństwa Informacyjnego Genewa, grudzień 2003r. Tunis , listopad 2005r. eEUROPE - społeczeństwo informacyjne dla wszystkich Lizbona, marzec 2000r. Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce na lata 2007 - 2013 Warszawa, październik 2007r.

Urząd Komunikacji Elektronicznej Warunki rozwoju społeczeństwa informacyjnego powszechna umiejętność korzystania z Internetu przez obywateli zniesienie barier dostępu do informacji w formie cyfrowej, a szczególnie do Internetu powszechne wykorzystanie technologii informacyjnych i telekomunikacyjnych przez instytucje państwa i samorządy, digitalizacja dorobku kultury i nauki oraz bezpłatne udostępnianie tych zasobów informacji funkcjonowanie gospodarki opartej na wiedzy zwalczanie zagrożeń technicznych i społecznych związanych z Internetem i zapobieganie tym zagrożeniom część wspólna ?

Urząd Komunikacji Elektronicznej Internet szerokopasmowy w Polsce (1) Penetracja w krajach UE koniec 2006 r. – 16,6% koniec 2005 r. – 12,5% Bułgaria – 3,3% Dania – 32,3% Polska – 5,2% zagrożenie: wykluczenie cyfrowe

Urząd Komunikacji Elektronicznej Internet szerokopasmowy w Polsce (2) Technologie dostępu do Internetu xDSL (59%) Telewizja kablowa (23%) Dial-up (10%) LAN - Ethernet (5%) Dostęp bezprzewodowy (2,5%) Pozostałe (0,5%) Szanse poprawy sytuacji w Polsce udział operatorów telekomunikacyjnych TP S.A. operatorzy alternatywni MSP – Internet Service Providers projekt „Sieć szerokopasmowa Polski Wschodniej” udostępnienie częstotliwości dla budowy sieci WiMax

Urząd Komunikacji Elektronicznej WiMax - ogólnie WiMAX (Worldwide Interoperability for Microwave Access) to technologia, która została oparta na standardach IEEE 802.16 i ETSI HiperMAN. Nowy naziemny system bezprzewodowego dostępu do usług teleinformatycznych, alternatywa do dostępu kablowego i DSL. O dostępie WiMAX IEEE 802.16 mówi się, że będzie to największy przełom w dziedzinie bezprzewodowej transmisji danych dla metropolii od czasu wdrożenia technologii Wi-Fi, czyli sieci radiowej WLAN standardu IEEE 802.11 b/g.

Urząd Komunikacji Elektronicznej WiMax - zalety Zalety sieci WiMax duży zasięg pojedynczej stacji bazowej do 30 km duża skalowalność i możliwości późniejszej rozbudowy, duża szybkość transmisji jednego terminala możliwość tworzenia grup odbiorców (np. pracownia komputerowa, szkoła) bardzo małe opóźnienia transmisji, możliwość zastąpienia klasycznej telefonii możliwość świadczenia usług dla rozproszonych i przemieszczających się odbiorców. małe koszty utrzymania sieci w porównaniu do ofert firm komercyjnych. odporność na warunki atmosferyczne małe anteny odbiorcze i modemy, możliwość instalacji w dowolnym miejscu.

Urząd Komunikacji Elektronicznej WiMax – zastosowanie Usługi dla Jednostek Samorządu Terytorialnego połączenie JST w jedną sieć teleinformatyczną telefonia VoIP sieci VPN video monitoring sterowanie sygnalizacja świetlną Usługi Internetowe informatyzacja regionów zagrożonych wykluczeniem cyfrowym dostęp do e-usług publicznych i aplikacji przez Internet dostęp do Internetu dla urzędów dostęp do Internetu dla szkół sieć hotspotów w wybranych punktach miasta udostępnianie sieci WiMax lokalnym dostawcom Internetu

Urząd Komunikacji Elektronicznej WiMax w Polsce WiMax w Polsce rozdział częstotliwości 3.5GHz, 3.6-3.8GHz – przetargi 2004/05 od połowy 2005r. budowa sieci w standardzie WiMax najwięksi operatorzy: PTC ERA, Netia, Nask, Crowley, Exatel, Multimedia, Telekomunikacja Polska, … WiMax na Podkarpaciu – inicjatywy samorządowe MPGK Krosno Starostwo Powiatowe Lubaczów dalsze projekty warunek konieczny – częstotliwość radiowa

Urząd Komunikacji Elektronicznej Przetarg 3.6 – 3.8 GHz (1) Założenia przetargowe wzmocnienie konkurencji na rynku usług bezprzewodowego dostępu do Internetu, w szczególności na obszarach, na których występuje deficyt takich usług – wykluczenie cyfrowe efektywne wykorzystanie częstotliwości – 60 obszarów przetargowych, kilka obszarów w województwie wykorzystanie inicjatyw samorządów oraz małych i średnich lokalnych przedsiębiorstw w celu uzyskania maksymalnych synergii i uwzględnienia lokalnego interesu konsultacje z władzami samorządowymi decydującym kryterium przetargowym jest rozwój konkurencji. Kryteria oceny zostały dobrane w taki sposób, że cena oferowana ponad cenę minimalną odgrywa minimalną rolę w łącznej ocenie oferty.

Urząd Komunikacji Elektronicznej Przetarg 3.6 – 3.8 GHz (2) 60 obszarów przetargowych 4 x 3.5MHz kanały dupleksowe podwójne pokrycie miast wojew.

Urząd Komunikacji Elektronicznej Przetarg 3.6 – 3.8 GHz (3) Rzeszów Tarnobrzeg Przemyśl Krosno Leżajsk 09.2 09.3 09.1 09.1 i 09.2 Ogłoszenie: 26.09.2007 woj. podkarpackie Zasóby: 4 kanały - 3,5 MHz dupleks, tj. łącznie 28 MHz widma w każdym obszarze Obszary: trzy – 09.1; 09.2; 09.3 Miasto Rzeszów i powiat rzeszowski w dwóch obszarach Rezerwacja do 31.12.2022 r.

Urząd Komunikacji Elektronicznej Przetarg 3.6 – 3.8 GHz (4) – warunki uczestnictwa nabycie dokumentacji wersja elektroniczna dostępna na www, wpłata 35 PLN na konto UKE złożenie oferty osobiście (pokwitowanie), siedziba UKE Warszawa, w godz. 9.00-15.00, w terminie do 29.02.2008 do godz. 15.00 wniesienie wadium – minimalne ustawowe PLN: 09.1 – 6125; 09.2 – 5512,50; 09.3 - 3762,50 forma oferty – pisemna kryterium główne – konkurencyjność Jednorazowa opłata minimalna – minimalna ustawowa (w PLN) 09.1 – 122 5000 09.2 – 110 250 09.3 – 75 250

Urząd Komunikacji Elektronicznej Przetarg 3.6 – 3.8 GHz (5) – kryteria przetargowe Oferowana cena – 50 /173 pkt promowanie MŚP oraz JST – mnożnik ,,M’’ oferowanej kwoty: 5 - dla mikro i małego przedsiębiorcy oraz jednostki samorządu terytorialnego 2 - dla średniego przedsiębiorcy Wpływ na konkurencję – 65 /173 pkt UOKiK oraz „posiadane” widmo w podobnych zakresach Wiarygodność finansowa – 16 /173 pkt z czego 10 za zaangażowanie środków UE Podjęte zobowiązania – 42 /173 pkt a/ start usługi: 6, 12 lub więcej miesięcy: do 10pkt. b/ osiągnięcie progu 30 i 70% pokrycia ludnościowego do 8 pkt c/ osiągnięcie progu 30 i 70% pokrycia obszaru do 8 pkt

Urząd Komunikacji Elektronicznej Przetarg 3.6 – 3.8 GHz (6) – udział w przetargu Zadania dla JST związane z udziałem w przetargu podjęcie decyzji o udziale w przetargu wybór liderów obszarów przetargowych etapy prac analiza sytuacji (SWAT) przyjęcie modelu organizacyjnego dla przedsięwzięcia określenie modelu usług sieci opracowanie business planu przygotowanie aplikacji o środki UE (RPO) przygotowanie i złożenie oferty przetargowej w terminie do 29.02.2008

Urząd Komunikacji Elektronicznej Koszty przedsięwzięcia Koszty udziału w 3 przetargach nabycie dokumentacji przetargowej – 3 x 35PLN wadium – 15.400PLN opłata minimalna – 308.000PLN roczna opłata za korzystanie z częstotliwości – 616.000PLN Koszty inwestycji i eksploatacji budowa infrastruktury koszty utrzymania sieci Źródło finansowania inwestycji Regionalny Program Operacyjny środki własne

Urząd Komunikacji Elektronicznej Korzyści z przedsięwzięcia dla Jednostek Samorządu Terytorialnego obniżenie kosztów funkcjonowania JST zapewnienie dostępu do Internetu dla jednostek użyteczności publicznej ujednolicenie rozwiązań telekomunikacyjnych dla mieszkańców Podkarpacia ograniczenie groźby wykluczenia cyfrowego wzrost konkurencji na rynku telekomunikacyjnym – obniżenie kosztów dostępu do Internetu, poprawa jakości usług podniesienie atrakcyjności regionu zapewnienie dostępu do e-Urzędów

Urząd Komunikacji Elektronicznej Podsumowanie nie można dopuścić do wykluczenia cyfrowego mieszkańców Podkarpacia sieci WiMax mogą pełnić rolę „ostatniej mili” z pomocą której dostęp do Internetu zostanie zagwarantowany ogromnej większości społeczeństwa budowane sieci będą dopełnieniem projektu „Sieć szerokopasmowa Polski Wschodniej” w toczącym się przetargu do rozdysponowania są ostatnie częstotliwości radiowe pozwalające na budowę bezprzewodowych sieci dostępu do Internetu dofinansowanie ze środków RPO na poziomie 85% w zasadniczy sposób odciąży JST w zakresie finansowania przedsięwzięcia rozbudowa infrastruktury telekomunikacyjnej w prostej linii prowadzi do wzrostu konkurencji na tym rynku JST zaangażowane w projekt budowy sieci WiMax mogą liczyć na wsparcie Urzędu Komunikacji Elektronicznej

Dziękuję za uwagę Urząd Komunikacji Elektronicznej Marcin Krawczyk Dyrektor Delegatury w Rzeszowie Urzędu Komunikacji Elektronicznej m.krawczyk@uke.gov.pl