23, 24, 25 kwietnia 2013 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Uczeń i nauczyciel wobec zmian
Advertisements

Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Zmiany w egzaminie maturalnym od 2015 r.
Nowa” Matura 2015 Języki obce
Obowiązkowy egzamin maturalny z matematyki od 2010 roku
NOWA MATURA Z JĘZYKA ROSYJSKIEGO
Matura 2015 Omówienie zmian w arkuszu maturalnym na poziomie podstawowym, rozszerzonym i dwujęzycznym. Matura ustna.
Zagadnienia: Podstawy prawne egzaminu maturalnego Standardy wymagań egzaminacyjnych Struktura egzaminu pisemnego i ustnego z języka obcego nauczanego.
Obowiązkowy Egzamin z Matematyki Obowiązkowy Egzamin z Matematyki 2010.
Egzamin * kwiecień * 2014r. 1 GSU wrzesień 2013/14.
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Egzamin maturalny zmiany od 2009 roku. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 września 2008 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków.
Nowy egzamin gimnazjalny 2012 w części matematyczno - przyrodniczej.
POZIOM PODSTAWOWY POZIOM ROZSZERZONY CZAS TRWANIA120 MIN150 POZIOM TRUDNOŚCI B1B2(+)
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej.
I. Wybór przedmiotów egzaminacyjnych 1. Egzaminy obowiązkowe: w części ustnej – poziom podstawowy: a) język polski, b) język obcy nowożytny, c) język mniejszości.
opracowała: Sławomira Suska
Egzamin gimnazjalny – zasady r.szk. 2013/14
Świat domysłów, plotek i projektów – jakich zmian możemy się spodziewać do/ i 2015 roku? Stan na marzec 2013 roku Mariusz Domański.
EGZAMIN MATURALNY ’2005 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 .IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
1 Pracownia Egzaminów Gimnazjalnych OKE w Krakowie.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego Skala staninowa średnich wyników szkół (w %) z egzaminu gimnazjalnego w 2012 r. Stanin Język polski Historia.
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013 GIMNAZJUM IM
Przedmioty ścisłe w szkole i na studiach
Trzecia część egzaminu gimnazjalnego Język obcy nowożytny
Zmiany w egzaminie maturalnym Egzamin maturalny od 2010 r. 1 CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język.
NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Organizacja i harmonogram przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego w roku szkolnym 2013/2014 Gimnazjum nr 36 w Łodzi im.K.Kieślowskiego.
Uprawnienia laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych oraz laureatów konkursów przedmiotowych Warszawa, 22 kwietnia 2014 r.
Szkoła Podstawowa 12 w Gdańsku. Sprawdzian 2015 Część I (80 minut) przerwa JĘZYK POLSKI MATEMATY KA Część II (45 minut) JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY Szkoła.
MATURA 2010 Z MATEMATYKI Podstawowe informacje o egzaminie maturalnym z matematyki Prezentację opracowała: Iwona Kowalik.
NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU W SZKOLE PODSTAWOWEJ
Nowa formuła egzaminu maturalnego od 2015 roku
Nowa formuła sprawdzianu zewnętrznego w klasie VI od 2015 r.
1 Egzamin maturalny i zawodowy w 2015 roku podstawowe informacje Egzamin maturalny i potwierdzający kwalifikacje zawodowe – technik informatyk w 2015 roku.
Sprawdzian szóstoklasisty
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
Sprawdzian w klasie szóstej jest:  powszechny  obowiązkowy  warunkiem ukończenia szkoły podstawowej.
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2014 GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W BOGUSZYCACH.
Sprawdzian z języka angielskiego w klasie szóstej
INFORMACJE O SPRAWDZIANIE SZÓSTOKLASISTY. Sprawdzian szóstoklasisty jest egzaminem powszechnym i obowiązkowym. W roku 2015 sprawdzian w klasie VI szkoły.
Informator dla rodziców
18, 19, 20 kwietnia 2016 Podstawę prawną przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego stanowią następujące akty prawne: 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r.
Sprawdzian szóstoklasisty
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
Egzamin gimnazjalny Na podstawie § 32 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Język polski na sprawdzianie szóstoklasisty *. Zgodnie z nową formułą sprawdzianu szóstoklasiści przystępujący do sprawdzianu w 2016 roku będą musieli.
Matura 2015 bez tajemnic. Plan prezentacji U źródeł informacji U źródeł informacji Przyczyny zmian Przyczyny zmian Kierunek zmian Kierunek zmian Struktura.
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich Egzamin * kwiecień * 2016r.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
Podstawowe informacje o egzaminie ósmoklasisty
Podczas sprawdzianu badano umiejętności z następujących obszarów:
RAPORT Z EGZAMINU GIMNAZJALNEGO W ROKU SZKOLNYM 2016/2017
Uprawnienia laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych oraz laureatów konkursów przedmiotowych Warszawa, 22 kwietnia 2014 r.
Egzamin maturalny w 2018 roku
PROCEDURY PRZEPROWADZANIA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
MATEMATYKA Egzamin ósmoklaisty
Egzamin ósmoklasisty Język obcy nowożytny.
Próbny Egzamin Ósmoklasisty
Egzamin ósmoklasisty Harmonogram:
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego – język obcy nowożytny.
EGZAMIN GIMNAZJALNY Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego
EGZAMIN I REKRUTACJA 2019/2020.
Informacje ogólne o egzaminie
Zapis prezentacji:

23, 24, 25 kwietnia 2013

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych Tekst jednolity rozporządzenia ze wszystkimi zmianami z dnia 10 grudnia 2010r.

Zadania otwarte: zadania rozszerzonej odpowiedzi zadania krótkiej odpowiedzi zadania z luką Zadania zamknięte: zadania wyboru wielokrotnego zadania na dobieranie zadania typu prawda-fałsz

Podstawa programowa dzieli wymagania na szczegółowe i ogólne. Wymagania szczegółowe odwołują się do określonych wiadomości i konkretnych umiejętności. Wymagania ogólne informują jak rozumieć przyporządkowane im wymagania szczegółowe. Zadania egzaminacyjne mogą zgodnie z zasadą kumulatywności przyjętą w podstawie programowej odnosić się do wcześniejszych etapów kształcenia.

Historia i wiedza o społeczeństwie - egzamin trwa 60 minut i składa się z zadań zamkniętych Dla uczniów o specjalnych potrzebach może być wydłużony o 20 minut Język polski - egzamin trwa 90 minut i składa się z zadań zamkniętych i otwartych, w tym dłuższej wypowiedzi pisemnej Dla uczniów o specjalnych potrzebach może być wydłużony 45 minut

Zadania z historii i wiedzy o społeczeństwie mogą występować pojedynczo lub w wiązkach tematycznych. Zadania odnosić się będą do różnych epok historycznych i zawierać różne sposoby udzielania odpowiedzi.

Zadania z języka polskiego mogą odnosić się do tekstów literackich, popularnonaukowych lub publicystycznych. Sprawdzana będzie również znajomość utworów literackich oraz dorobku autorów. Dłuższa wypowiedź pisemna może być w formie: rozprawki, charakterystyki, sprawozdania, opowiadania lub opisu. Mogą być również wykorzystane formy użytkowe: życiorys i CV, list motywacyjny, list oficjalny, ogłoszenie, zaproszenie, dedykacja.

Biologia, chemia, fizyka, geografia- egzamin trwa 60 minut i składa się z zadań zamkniętych Dla uczniów o specjalnych potrzebach może być wydłużony o 20 minut Matematyka – egzamin trwa 90 minut i składa się z zadań otwartych i zamkniętych Dla uczniów o specjalnych potrzebach może być wydłużony o 45 minut

Więcej niż dotychczas będzie zadań sprawdzających opanowanie umiejętności złożonych, często ponadprzedmiotowych, takich jak rozumowanie wymagające krytycznego myślenia (m.in. na podstawie znajomości metodyki badań przyrodniczych), wykrywanie współzależności elementów lub procesów oraz związków przyczynowo-skutkowych i funkcjonalnych, stosowanie zintegrowanej wiedzy we własnych strategiach rozwiązywania problemów.

Zadania z matematyki będą sprawdzać znajomość pojęć matematycznych oraz w większym stopniu niż do tej pory umiejętność dobierania strategii matematycznych do nietypowych warunków. Zmniejszy się ilość zadań sprawdzających znajomość algorytmów i umiejętność posługiwania się nimi w sytuacjach typowych. Zadania otwarte będą sprawdzane na siedmiu poziomach (m.in. dokonanie istotnego postępu, pokonanie zasadniczych trudności, pełne rozwiązanie).

Zadanie Kod dostępu do komputera Andrzeja złożony jest z czterech kolejnych wielokrotności liczby 7 ustawionych od najmniejszej do największej. Suma tych wielokrotności wynosi 294. Znajdź liczby, z których złożony jest ten kod. Zapisz swoje rozumowanie.

W pudełku znajduje się 30 losów loterii. 5 z tych losów jest wygrywających, 10 jest przegrywających, a wyciągnięcie jednego z pozostałych upoważnia do wyciągnięcia jeszcze jednego losu. Po wyciągnięciu los nie jest zwracany do pudełka. Pierwsza osoba, która brała udział w tej loterii, wyciągnęła los przegrywający. Czy podane zdania są prawdziwe, czy fałszywe? Zaznacz właściwą odpowiedź. I. Prawdopodobieństwo wyciągnięcia przez drugą osobę losu wygrywającego wzrosło. PRAWDA FAŁSZ II. Prawdopodobieństwo wyciągnięcia przez drugą osobę losu przegrywającego zmalało. PRAWDA FAŁSZ III. Prawdopodobieństwo wyciągnięcia przez drugą osobę losu upoważniającego do ponownego losowania nie zmieniło się. PRAWDA FAŁSZ

Egzamin może być zdawany na poziomie podstawowym lub rozszerzonym z tego języka, który jest nauczany w szkole jako obowiązkowy Egzamin na poziomie podstawowym trwa 60 minut i może być przedłużony o 20 minut dla uczniów o specjalnych potrzebach Egzamin na poziomie rozszerzonym trwa 60 minut Dla uczniów o specjalnych potrzebach może być wydłużony o 30 minut

Poziom podstawowyPoziom rozszerzony Rozumienie ze słuchu Rozumienie tekstów pisanych Znajomość funkcji językowychZnajomość środków językowych Wypowiedź pisemna

Znajomość funkcji językowych sprawdzana jest wyłącznie na poziomie podstawowym Zadania w tej części zestawu egzaminacyjnego sprawdzają znajomość funkcji językowych oraz podobieństw i różnic w sposobie ich realizacji w języku polskim i obcym.

Zasadnicze różnice na poziomie podstawowym i rozszerzonym: Umiejętności językowe są sprawdzane w szerszym zakresie Większa różnorodność środków językowych w tekstach Zakres tematyczny tekstów ze słuchu i pisanych jest szerszy Typy tekstów są bardziej urozmaicone Teksty są nieznacznie dłuższe i o nieznacznie większym stopniu złożoności Teksty sprawdzające rozumienie ze słuchu są czytane nieznacznie szybciej.

Tworzenie wypowiedzi pisemnej Obejrzałeś/obejrzałaś film w nowym kinie. W mailu do kolegi z Niemiec: wyjaśnij, dlaczego nowe kino Ci się podobało napisz, dlaczego polecasz obejrzany film opisz, co zdarzyło się, kiedy wracałeś/wracałaś z kina. Podpisz się jako XYZ. Rozwiń swoją wypowiedź w każdym z trzech podpunktów, pamiętając, że długość a powinna wynosić od 50 do 100 słów. Oceniana jest umiejętność pełnego przekazania informacji, spójność i logika wypowiedzi oraz zakres i poprawność środków językowych.

Wypowiedź pisemna – wyłącznie na poziomie rozszerzonym Wypowiedź ucznia jest oceniana w następujących kryteriach: treść spójność i logika wypowiedzi zakres środków językowych poprawność środków językowych

Wyniki uczniów będą podzielone ze względu na przedmioty oraz podane w dwóch skalach: Wynik procentowy – odnosi się do zadań, informuje, ile procent zdający uzyskał ze wszystkich możliwych punktów do zdobycia Wynik centylowy – odnosi się do wyników wszystkich zdających w danym roku, np. centyl 70 oznacza, że 70% gimnazjalistów napisało dany egzamin tak samo lub gorzej, a 30% uczniów zdało lepiej