Uproszczenie procedur związanych z podejmowaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej poprzez ich elektronizację i wdrożenie idei jednego okienka Projekt.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt realizowany przez Gminę Miejską Kraków przy wsparciu finansowym Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2008 – 2010.
Advertisements

Gospodarka odpadami.
Bariery elektronizacji usług administracji publicznej zidentyfikowane w ramach projektu UEPA dr Marcin Kraska Kierownik Projektu UEPA w ILiM Spotkanie.
Departament Informatyzacji MAiC
Możliwości zastosowania bazy danych na przykładzie dyrektywy usługowej Aleksandra Rutkowska Departament Prawa Unii Europejskiej Urząd Komitetu Integracji.
Szczecin, 12 października 2006 KRAJOWA KONFERENCJA KONSULTACYJNA DOTYCZĄCA ZIELONEJ KSIĘGI W SPRAWIE PRZYSZŁEJ POLITYKI MORSKIEJ UE EUROPEJSKA WIZJA MÓRZ.
Dyrektywa 2006/123/WE Parlamentu Europejskiego z dnia 12 grudnia 2006 r, dotycząca usług na rynku wewnętrznym, opublikowaną w Dzienniku Urzędowym Unii.
SYSTEM ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW RYNKU WEWNĘTRZNEGO Warszawa, 24 maja 2007r.
Sposób prac nad Programem Operacyjnym dotyczącym Polski Wschodniej na lata Warszawa 9 stycznia 2013 r.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 02Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007.
Pomiar obciążeń administracyjnych
Zamówienia publiczne a małe i średnie przedsiębiorstwa
Grażyna Henclewska Podsekretarz Stanu Ministerstwo Gospodarki Warszawa, 1 lutego 2013 r.
PRZYGOTOWANIA DO REACH W POLSCE PIOTR ZABADAŁA MINISTERSTWO GOSPODARKI
Pierwsze spotkanie krajowego, wielostronnego forum ds. fakturowania elektronicznego Ministerstwo Gospodarki, 19 grudnia 2011 r.
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych
1 Małopolskie Obserwatorium Rynku Pracy i Edukacji Warszawa, 15 lutego 2007 r.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Plan Informatyzacji Państwa na lata elektroniczna Platforma.
Narodowa Strategia Spójności
Internet 2006: rozwój e-commerce
Polskie przepisy dotyczące tworzenia i funkcjonowania EUWT
I nstytut L ogistyki i M agazynowania JAK ZDOBYĆ MILION EURO ???
Zewnętrzne źródła finansowania przedsięwzięć innowacyjnych 9 marca 2009 r. Anna Rąplewicz Dyrektor ds. Edukacji, Doradztwa i Funduszy Europejskich Regionalna.
Cel usługi: Wsparcie działalności nowych i istniejących już firm. Zaplanowano usługi dla przedsiębiorców Usługa dostępna do końca listopada 2011.
Warszawa Pierwszy miesiąc CEIDG… doświadczenia związane z funkcjonowaniem systemów: 1. Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej.
Misja Misja: „Rozwijamy, promujemy i wdrażamy w gospodarce
Podsumowanie prac związanych z dostawą sprzętu i oprogramowania oraz szkoleń. Prezentacja funkcjonalności dostarczonego w ramach Projektu oprogramowania.
Projekt pn. Uproszczenie procedur związanych z podejmowaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej poprzez ich elektronizację i wdrożenie idei jednego.
Elektroniczny Obieg Dokumentów i Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Platforma Usług Elektronicznych
1 Ocena skutków regulacji wdrożenia dyrektywy 2006/123/WE Ministerstwo Gospodarki Departament Regulacji Gospodarczych Warszawa, 28 stycznia 2008 r.
System, który łączy Zmiany w Instrukcji Ruchu i Eksploatacji Sieci Przesyłowej -system tranzytowy Warszawa, 24 września 2013.
CRM GigaCon Warszawa Jarosław Żeliński
Krok po kroku… …do WŁASNEJ FIRMY Zakładanie działalności gospodarczej
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Funkcjonowanie procedury notyfikacji w ramach dyrektywy 98/34/WE Koordynacja systemu notyfikacji na szczeblu krajowym Warsztaty legislacyjne w zakresie.
Portal Twoja Europa The Your Europe Portal. Twoja Europa – co to jest? Wielojęzyczny portal informacyjny dla obywateli i przedsiębiorców funkcjonujących.
2010 Aleksandra Herba Przewodnicząca Rady Punktów Konsultacyjnych KSU Prokurent, Zastępca Dyrektora Generalnego Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach.
ZAKŁADANIE FIRMY.
Świadczenie e-usług publicznych na poziomie centralnym i regionalnym
O projekcie Efektem projektu o nazwie „Przygotowanie Urzędu Miasta Tarnobrzeg do świadczenia usług publicznych drogą elektroniczną za pośrednictwem.
Standard Elektronicznej Skrzynki Podawczej a nadesłane uwagi
Starostwo Powiatowe w Radomiu Opracowanie systemu e-obsługi interesanta w Starostwie Powiatowym w Radomiu.
Starostwo Powiatowe w Radomiu Opracowanie systemu e-obsługi interesanta w Starostwie Powiatowym w Radomiu.
mgr Marta Mularczyk Kierownik projektu
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Konferencja: e-Usługi. Fikcja czy rzeczywistość? Rafał Sowiński,
Okres realizacji projektu: –
Centralny Elektroniczny Katalog Administracji dr Marcin Kraska Konferencja „e-Usługi. Fikcja czy rzeczywistość?” Poznań, 30 września 2014 r.
Elektroniczny Punkt Kontaktowy Przemysław Ruchlicki Krajowa Izba Gospodarcza Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków.
2014 Rejestr Usług Rozwojowych - aktualny stan prac Warszawa, r. Rafał Kamiński.
Centrum w Ostrołęce Centrum w Ciechanowie Centrum w Płocku Centrum w Radomiu Centrum w Siedlcach Centrum w Warszawie - poradnictwo zawodowe - pośrednictwo.
Departament Rozwoju Obszarów Wiejskich Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich.
Internetowy urząd Marcin Skonieczka Wójt Gminy Płużnica Gmina Płużnica
Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej URZĄD PRACY System Informacyjny Publicznych Służb Zatrudnienia – podsumowanie wykonanych prac oraz określenie.
Tan prac nad Szczegółowym Opisem Osi Priorytetowych RPO WP Stan prac nad Szczegółowym Opisem Osi Priorytetowych RPO WP Adam Hamryszczak.
Grupa: administratorzy lokalni JST. Użytkownik systemu CEIDG - materiały szkoleniowe2 Informacje wstępne Zakładanie konta w CEIDG -Wybór sposobu dostępu.
Plan gospodarki niskoemisyjnej dla miasta Katowice
KOMISJA EUROPEJSKA Ewa Czaja Paulina Dobkowska Joanna Krzemień.
Zaplecze urzędnika w kontekście gminy. Wprowadzenie Biznes.gov.pl – jedno miejsce z opisem procedury zatwierdzonej przez Instytucję Centralną.
Grupa: administratorzy lokalni JST. Użytkownik systemu CEIDG - materiały szkoleniowe2 Informacje wstępne Zakres uprawnień administratora lokalnego Wnioski.
P OWIAT N OWOTARSKI – S TAROSTWO P OWIATOWE W N OWYM T ARGU Nowotarski- nowatorski. Samorząd zorientowany projektowo. Program Operacyjny Kapitał Ludzki-
ZASADY POSTĘPOWANIA Z DOKUMENTAMI W POLITECHNICE GDAŃSKIEJ
OŚRODEK TRANSFERU TECHNOLOGII
Baza Usług Rozwojowych
Perspektywa Programu Uproszczenie procedur i ograniczenie wymagań tylko do unijnych bez dodatkowych krajowych Większa ilość szkoleń wysokiej jakości/ dostęp.
CENTRUM KSZTAŁCENIA PODYPLOMOWEGO PIELĘGNIAREK I POŁOŹNYCH
Koncepcja funkcjonowania klastrów energii
ZESPÓŁ EKSPERCKI DS. EUROPEJSKIEJ I KRAJOWEJ POLITYKI STRUKTURALNEJ RP
Zapis prezentacji:

Uproszczenie procedur związanych z podejmowaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej poprzez ich elektronizację i wdrożenie idei jednego okienka Projekt UEPA 1

Konsorcjum projektowe 2 Ministerstwo Gospodarki Instytut Logistyki i Magazynowania Krajowa Izba Gospodarcza

INSTYTUT LOGISTYKI I MAGAZYNOWANIA (ILIM) LOGISTYKALOGISTYKA IT W LOGISTYCEIT W LOGISTYCE E-GOSPODARKAE-GOSPODARKA SYSTEM GS1SYSTEM GS1 3 prace badawczo-rozwojowe prace badawczo-rozwojowe usługi doradcze usługi doradcze badania laboratoryjne badania laboratoryjne szkolenia i konferencje szkolenia i konferencje działalność wydawnicza działalność wydawnicza działalność edukacyjna działalność edukacyjna

4 Realizacja projektu jest ściśle związana z wdrożeniem dyrektywy 2006/123/WE dotyczącej usług na rynku wewnętrznym. Nakłada ona na państwa członkowskie Unii Europejskiej obowiązek utworzenia Pojedynczych Punktów Kontaktowych (PK). Za ich pośrednictwem będzie możliwe dopełnienie drogą elektroniczną wszelkich formalności związanych z prowadzeniem działalności usługowej. Realizacja projektu jest ściśle związana z wdrożeniem dyrektywy 2006/123/WE dotyczącej usług na rynku wewnętrznym. Nakłada ona na państwa członkowskie Unii Europejskiej obowiązek utworzenia Pojedynczych Punktów Kontaktowych (PK). Za ich pośrednictwem będzie możliwe dopełnienie drogą elektroniczną wszelkich formalności związanych z prowadzeniem działalności usługowej.

5 Mapowanie, upraszczanie i elektronizacja procedur administracyjnych Przygotowanie szkoleń e-learningowych Kampania informacyjna – budowa portalu ePK Obsługa Help-Desk – obsługa drugiej linii co do funkcjonowania Portalu ePK Zarządzanie projektem Zadanie 1 Zadanie 2 Zadanie 3 Zadanie 4 Zadanie 6

Mapowanie – Elektronizacja – Upraszczanie w UEPA 6 CZAS mapowanie upraszczanie elektronizacja 1.Przygotowanie przez ILiM oraz eksperta prawnego wstępnych propozycji uproszczeń 2.Organizacja panelu ekspertów 3.Przygotowanie dokumentu propozycji uproszczeń 4.Przeprowadzenie konsultacji społecznych 5.Przekazanie propozycji zmian i uproszczenia procedur do MG 1.Przygotowanie przez ILiM oraz eksperta prawnego wstępnych propozycji uproszczeń 2.Organizacja panelu ekspertów 3.Przygotowanie dokumentu propozycji uproszczeń 4.Przeprowadzenie konsultacji społecznych 5.Przekazanie propozycji zmian i uproszczenia procedur do MG 1.Przygotowanie przez ILiM opisu procedury 2.Konsultacje z organami wykonawczymi 3.Konsultacje opisu z ekspertem prawnym 4.Konsultacje i zatwierdzenie opisu procedury przez resort właściwy odpowiedzialny za procedurę 5.Opublikowanie procedury na Portalu ePK 1.Przygotowanie przez ILiM opisu procedury 2.Konsultacje z organami wykonawczymi 3.Konsultacje opisu z ekspertem prawnym 4.Konsultacje i zatwierdzenie opisu procedury przez resort właściwy odpowiedzialny za procedurę 5.Opublikowanie procedury na Portalu ePK 1.Analiza możliwości elektronizacji przez ILiM 2.Podjęcie decyzji o elektronizacji 3.Przygotowanie paczek formularzy, aplikacji oraz wzorów dokumentów elektronicznych 4.Dostarczenie paczek plików do resortu w celu publikacji w CRD 5.Oprogramowanie elektronicznego obiegu na portalu ePK 6.Instalacja aplikacji na ePUAP przez organy wykonawcze 7.Instalacja e-usług ePUAP przez organy wykonawcze na ePK 1.Analiza możliwości elektronizacji przez ILiM 2.Podjęcie decyzji o elektronizacji 3.Przygotowanie paczek formularzy, aplikacji oraz wzorów dokumentów elektronicznych 4.Dostarczenie paczek plików do resortu w celu publikacji w CRD 5.Oprogramowanie elektronicznego obiegu na portalu ePK 6.Instalacja aplikacji na ePUAP przez organy wykonawcze 7.Instalacja e-usług ePUAP przez organy wykonawcze na ePK przygotowanie wzorów wniosków/dokumentów analiza dokumentów wejściowych pod kątem elektronizacji identyfikacja zbędnych etapów/elementów procedury identyfikacja niespójnych przepisów prawa przygotowanie wzorów wniosków/dokumentów analiza dokumentów wejściowych pod kątem elektronizacji identyfikacja zbędnych etapów/elementów procedury identyfikacja niespójnych przepisów prawa

Współpraca Urząd Wskazówki przy opisie procedur Wzory stosowanych formularzy Akceptacja nowych formularzy Propozycje uproszczeń Dzielenie się doświadczeniami Instalacja formularzy … Instytut Logistyki i Magazynowania Udostępnianie paczek dokumentów elektronicznych do pobrania Newsletter - Informacje o aktualizacjach Instruktaż konfiguracji Aktualne opisy procedur … 7

8

9

10 RIS, ris, szkolenia, rejestr, wpis …

11

12

13 Propozycje wzorów dokumentów Wniosek o wykreślenie z RIS Zgłoszenie zmiany danych do RIS Informacja o kontynuowaniu działalności

Dziękujemy za uwagę 14