Zasady realizacji projektu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zmiany w projektach 6.2 PO KL
Advertisements

Proces zatwierdzania i certyfikacji wydatków w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Departament Koordynacji.
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Wniosek o płatność Karolina Bakalarska Olsztyn,
Przygotowanie i rozliczanie inwestycji w ramach PROW
Raportowanie, monitorowanie oraz przepływy finansowe Szwajcarsko-Polski Program Współpracy Muszyna opracowanie JEMS Architekci.
Ośrodek Przetwarzania Informacji Warszawa
Realizacja projektów systemowych w ramach Poddziałania i PO KL.
Kontrola/ wizytacja w miejscu projektów (ze szczególnym uwzględnieniem wizytacji projektów na etapie rozpatrywania wniosku o przyznanie pomocy). Urząd.
SCHEMAT II. PILOTAŻOWY PROGRAM LEADER +
1 Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych Dla rozwoju Mazowsza Konferencja współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Wsparcie promocji i rozwoju markowych produktów wniosek o płatność w ramach Działania 5.5 RPO WK-P. Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko Pomorskiego.
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Propozycje uproszczeń systemowych mających na celu usprawnienie.
Rozliczanie finansowe projektów w ramach działania 2.3 Odnowa wsi oraz zachowanie i ochrona dziedzictwa kulturowego – przygotowanie wniosków o płatność,
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
PROGRAM ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH Czerwiec 2010 działanie Odnowa i rozwój wsi.
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Umowy o dofinansowanie projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata osie priorytetowe II-VII Urząd.
Opis dokumentów finansowych
Spotkanie informacyjne dla Beneficjentów realizujących projekty w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX Działanie 9.5 Kraków, 23 kwietnia.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
Przepływy finansowe w regionalnych programach operacyjnych - Kontrakt Wojewódzki i dotacja rozwojowa Stała Konferencja Współpracy Olsztyn, 29 listopada.
Wymagania w zakresie sporządzania załączników
Wymagania w zakresie sporządzania załączników do wniosku beneficjenta o płatność w ramach priorytetu 1, 3 i 4 ZPORR Białystok, 29 czerwca 2005 r.
Warmińsko – Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie Biuro Zarządzania Funduszami Europejskimi PRIORYTET 3 ZPORR Rozwój lokalny Działanie 3.1: Obszary wiejskie;
Wojewódzki Urząd Pracy w Kielcach
ROZLICZENIE JEDNORAZOWEJ DOTACJI NA ROZWÓJ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
1. Obowiązki beneficjenta wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu Wrocław, lipiec 2009.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Przygotowanie i rozliczanie inwestycji w ramach PROW
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Załączniki do wniosku o płatność Toruń, 12 kwietnia 2006 r.
Procedury finansowe Toruń, grudzień 2005 r.. Wniosek o płatność podstawą ubiegania się o refundację poniesionych wydatków Wzór określony Rozporządzeniem.
6. Sprawozdawczość w projekcie Anna Broniarek Zespół Instrumentów Szkoleniowych Warszawa, dnia 23 kwietnia 2008 roku.
Rozliczanie projektów o dofinansowanie
Wnioski o płatność i zaliczki w ramach RPO WP
Kraków, listopad 2005r. Oddział Weryfikacji i Potwierdzania Płatności Realizacja wniosków o płatność
Beata Rudzka Departament Instytucji Płatniczej Ministerstwo Finansów
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego1Wrocław, 26 marca 2008 r. Wzór Umowy.
KONTROLA PROJEKTÓW 1.4 NCBR.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego - Problemy finansowe związane z wdrażaniem projektów systemowych w ramach Priorytetu VII PO KL Warszawa, 21.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko Zasady.
Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich SZKOLENIE w zakresie rozliczania projektów w ramach PROW
UWAGI DO SKŁADANYCH SPRAWOZDAŃ za rok 2012
LUBUSKA SZKOŁA RÓWNYCH SZANS Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Umowa o dofinansowanie projektu.
Rozliczanie operacji PROW Stęszew 6 listopada 2012r Ireneusz Witkowski.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
PROGRAM WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ POLSKA-BIAŁORUŚ-UKRAINA Projekty parasolowe RAPORTOWANIE Rzeszów, r.
Ul. Przy Rondzie 6, adres do korespondencji: ul. Basztowa 22, Kraków tel , faks „Narodowy Program Przebudowy.
Finansowanie projektów z EFS w ramach Działań 1.1, 1.5, 1.6 SPO RZL Departament Wdrażania EFS Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
PROCEDURA SKŁADANIA WNIOSKU O PŁATNOŚC Z EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU REGIONALNEGO W RAMACH PROGRAMU INTERREG IIIA CZECHY - POLSKA USTROŃ - 28.X.2005.
Program „Maluch 2014” moduł 3 Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach 1 lipca 2014 r.
Fundusz Współpracy 1 Jachranka, 25 stycznia 2005 Inicjatywa Wspólnotowa EQUAL WNIOSEK O PŁATNOŚĆ.
Najczęściej popełniane błędy we wnioskach o płatność Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Emilii Plater 1, Olsztyn Tel. (0-89)
Małopolskie Centrum Przedsiębiorczości Rozliczanie projektów w ramach schematu 2.2 A – wydatkowanie zaliczki 24 października 2013 r. Fundusze europejskie.
Zamykanie projektu realizowanego w ramach V Priorytetu POIiŚ Wola Ducka, 4 września 2013 r.
Zasady finansowania w Programie Operacyjnym Wiedza Edukacja Rozwój Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia Warszawa, 16 czerwca.
Człowiek – najlepsza inwestycja CO NOWEGO W PROGRAMIE OPERACYJNYM KAPITAŁ LUDZKI? Prowadząca: Anna Makowska.
Rozliczanie wydatków we wnioskach o płatność
Wnioski o płatność- informacje potrzebne do rozliczenia operacji w ramach PROW „Europejski Fundusz Rolny na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich:
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” Rozliczenie projektu.
Umowa o przyznaniu pomocy
OBOWIĄZKI WNIOSKODAWCY PRZED PODPISANIEM UMOWY O DOFINANSOWANIE
Zmiany w realizacji projektów PO KL
Rozliczanie wydatków we wnioskach o płatność
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
Rozliczanie wydatków we wnioskach o płatność
Omówienie zasad sporządzania sprawozdania/rozliczanie wydatków
WPROWADZANIE ZMIAN W PROJEKCIE
Zapis prezentacji:

Zasady realizacji projektu Iwona Czerniec, Edyta Tomaszewska

Rekultywacja składowisk odpadów komunalnych na terenie ZMiGDP oraz gmin sąsiednich – zmiany w Porozumieniu ZMIANY W POROZUMIENIU

Rekultywacja składowisk odpadów komunalnych na terenie ZMiGDP oraz gmin sąsiednich – zmiany w Porozumieniu w § 4 Zasady finansowania i rozliczania Projektu dodano zapis: „W ramach realizacji Projektu, Beneficjent ponosi koszty związane z zarządzaniem, promocją i nadzorem, Podmiot Upoważniony natomiast ponosi koszty związane z robotami związanymi z rekultywacją składowisk oraz budową ścieżki przyrodniczej” w § 5 Zamówienia Publiczne dodano zapis: „Podmiot Upoważniony umożliwi uczestniczenie przedstawicielowi Beneficjenta w posiedzeniach Komisji Przetargowej powołanej przez Podmiot Upoważniony w charakterze Członka Komisji”, oraz „W przypadku konieczności aneksowania umowy zawartej z Wykonawcą wybranym w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, Podmiot Upoważniony zobowiązany jest do uzyskania pisemnej akceptacji Beneficjenta przed podpisaniem aneksu do umowy.”

Zaktualizowano załącznik nr 1 do Porozumienia. Rekultywacja składowisk odpadów komunalnych na terenie ZMiGDP oraz gmin sąsiednich – zmiany w Porozumieniu w § 6 Zabezpieczenia i sankcje za nie wywiązywanie się ze zobowiązań Porozumienia zmieniono termin dostarczenia weksla in blanco na 30 dni od daty podpisania aneksu do Porozumienia, Zaktualizowano załącznik nr 1 do Porozumienia. Dodano załącznik nr 3 do Porozumienia z wyszczególnieniem kwot wkładu własnego oraz wpłat do ZMiGDP

PROCEDURY DOTYCZĄCE FINANSOWANIA PROJEKTU Rekultywacja składowisk odpadów komunalnych na terenie ZMiGDP oraz gmin sąsiednich – procedury finansowe PROCEDURY DOTYCZĄCE FINANSOWANIA PROJEKTU

Beneficjent (ZMiGDP) otrzymywał będzie dofinansowanie w formie: Rekultywacja składowisk odpadów komunalnych na terenie ZMiGDP oraz gmin sąsiednich – procedury finansowe Beneficjent (ZMiGDP) otrzymywał będzie dofinansowanie w formie: zaliczki, płatności pośrednich, w łącznej wysokości nie większej niż 25 764 873,80 zł, oraz płatności końcowej, stanowiącej 5% przyznanego dofinansowania, wypłacanej po akceptacji przez Instytucję Wdrażającą przedłożonego przez Beneficjenta wniosku o płatność końcową.

Rekultywacja składowisk odpadów komunalnych na terenie ZMiGDP oraz gmin sąsiednich – procedury finansowe ZALICZKI

Rekultywacja składowisk odpadów komunalnych na terenie ZMiGDP oraz gmin sąsiednich – procedury finansowe Transze dofinansowania w formie zaliczki i refundacji, Beneficjent będzie przekazywał Podmiotowi Upoważnionemu rachunek bankowy dedykowany projektowi Transza dofinansowania w formie zaliczki może zostać przekazana Podmiotowi Upoważnionemu na podstawie kserokopii faktury lub innego równoważnego dokumentu finansowego. Dokument, na podstawie którego Podmiot Upoważniony będzie ubiegał się o dofinansowanie musi być opisany zgodnie z wytycznymi w tym zakresie (wzór stanowi załącznik nr 1 do Procedury), zatwierdzony do wypłaty, zawierający klasyfikację wydatku strukturalnego oraz potwierdzony za zgodność z oryginałem przez osobę upoważnioną do reprezentowania Podmiotu Upoważnionego.

Do dokumentu finansowego musi być załączony protokół odbioru robót, Rekultywacja składowisk odpadów komunalnych na terenie ZMiGDP oraz gmin sąsiednich – procedury finansowe Do dokumentu finansowego musi być załączony protokół odbioru robót, Kserokopie dokumentów muszą być dostarczone do siedziby Beneficjenta najpóźniej na 15 dni przed upływem terminu płatności faktury lub innego równoważnego dokumentu finansowego. Po otrzymaniu dokumentów, Beneficjent dokonuje przelewu środków z konta ZMiGDP dot. zaliczki na konto Podmiotu Upoważnionego.

Rekultywacja składowisk odpadów komunalnych na terenie ZMiGDP oraz gmin sąsiednich – procedury finansowe O terminie przekazania środków ZMiGDP zawiadamia Podmiot Upoważniony (telefonicznie i e-mailem) z jednodniowym wyprzedzeniem Realizacja płatności na rzecz kontrahenta winna być dokonana w dniu wpływu na rachunek bankowy Podmiotu Upoważnionego zaliczki przekazanej przez Związek. Jednocześnie konieczne jest uruchomienie środków własnych w wysokości odpowiadającej wkładowi własnemu przypadającemu na dany wydatek. Odsetki narosłe od kwoty zaliczki przekazanej Podmiotowi Upoważnionemu przez ZMiGDP podlegają zwrotowi na rachunek projektu prowadzony przez ZMiGDP

Rekultywacja składowisk odpadów komunalnych na terenie ZMiGDP oraz gmin sąsiednich – procedury finansowe Po dokonaniu płatności Podmiot Upoważniony zobowiązany jest w terminie 7 dni do dostarczenia do siedziby Beneficjenta kserokopii opłaconych i kompletnie opisanych faktur oraz wyciągów bankowych potwierdzających poniesiony wydatek, opisanych zgodnie ze wzorem załączonym do Procedury. Dokonywanie jakiejkolwiek adnotacji lub korekt na oryginałach dokumentów po przekazaniu ich kopii do ZMiGDP jest niewskazane. W przypadku konieczności dokonania ww. zmian należy ponownie skserować oryginalne dokumenty i dostarczyć potwierdzone za zgodność z oryginałem kopie do siedziby ZMiGDP.

Rekultywacja składowisk odpadów komunalnych na terenie ZMiGDP oraz gmin sąsiednich – procedury finansowe REFUNDACJA

Rekultywacja składowisk odpadów komunalnych na terenie ZMiGDP oraz gmin sąsiednich – procedury finansowe Warunkiem rozliczenia lub przekazania Partnerowi środków dofinansowania w formie refundacji jest przedłożenie ZMiGDP dokumentu poprawnego, kompletnego i spełniającego wymogi formalne, merytoryczne i rachunkowe takich jak: Kopie faktur lub innych dokumentów o równoważnej wartości dowodowej oznaczone datą i potwierdzone za zgodność z oryginałem przez osobę upoważnioną do reprezentowania Podmiotu Upoważnionego, Kopie wyciągów bankowych z rachunków Podmiotu Upoważnionego lub przelewów bankowych potwierdzających poniesienie wydatku, potwierdzone za zgodność z oryginałem przez osobę upoważnioną do reprezentowania Podmiotu Upoważnionego.

zatwierdzeniu wniosku o płatność końcową Rekultywacja składowisk odpadów komunalnych na terenie ZMiGDP oraz gmin sąsiednich – procedury finansowe Płatność końcowa w wysokości co najmniej 5% łącznej kwoty dofinansowania przypadającej na Podmiot Upoważniony zostanie przekazana Podmiotowi Upoważnionemu po uzyskaniu środków od Instytucji Wdrażającej po: zatwierdzeniu wniosku o płatność końcową przeprowadzeniu kontroli na zakończenie realizacji projektu i stwierdzeniu prawidłowej realizacji projektu oraz osiągnięciu zadeklarowanych wskaźników.

Rekultywacja składowisk odpadów komunalnych na terenie ZMiGDP oraz gmin sąsiednich – procedury finansowe Wnioski o płatność składane będą raz na kwartał, tj.: Do 15 stycznia 2014 r. Do 15 kwietnia 2014 r. Do 15 lipca 2014 r. Do 15 października 2014 r. Do 15 stycznia 2015 r. Do 15 kwietnia 2015 r. Do 15 lipca 2015 r. Do 15 października 2015 r. Wniosek końcowy.

EWIDENCJA KSIĘGOWA PROJEKTU Rekultywacja składowisk odpadów komunalnych na terenie ZMiGDP oraz gmin sąsiednich – procedury finansowe EWIDENCJA KSIĘGOWA PROJEKTU

Rekultywacja składowisk odpadów komunalnych na terenie ZMiGDP oraz gmin sąsiednich – procedury finansowe Podmiot Upoważniony zobowiązany jest do prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej dla realizacji projektu poprzez: a. wprowadzenie dodatkowego konta syntetycznego i analitycznego, pozwalającego na wyodrębnienie operacji związanych tylko z danym projektem, w układzie umożliwiającym spełnienie wymagań w zakresie sprawozdawczości i kontroli oraz w zakresie sporządzania zestawienia z komputerowego systemu księgowego. Wyodrębnienie obowiązuje dla wszystkich zespołów kont, na których będzie dokonywana ewidencja operacji związanych z projektem lub b. wprowadzenie odpowiedniego kodu księgowego dla wszystkich transakcji oraz kont księgowych związanych z danym projektem. Wyodrębniony kod księgowy oznacza odpowiedni symbol, numer, wyróżnik stosowany przy rejestracji, ewidencji lub oznaczeniu dokumentu, który umożliwia sporządzanie zestawień, w tym komputerowych, w określonym przedziale czasowym ujmujących wszystkie operacje związane tylko z danym projektem.

Rekultywacja składowisk odpadów komunalnych na terenie ZMiGDP oraz gmin sąsiednich – procedury finansowe Przed otrzymaniem pierwszej transzy zaliczki Partner zobowiązany jest do przedłożenia kopii fragmentu polityki rachunkowości jednostki, z której wynikać będzie spełnienie warunku, co do prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej dla projektu. Na koniec każdego okresu rozliczeniowego (koniec kwartału kalendarzowego), Podmiot Upoważniony zobowiązany jest do przedłożenia wydruków z ewidencji księgowej, związanej z realizacją projektu.

Rekultywacja składowisk odpadów komunalnych na terenie ZMiGDP oraz gmin sąsiednich – procedury finansowe Jednostki budżetowe zobowiązane są do stosowania klasyfikacji budżetowej projektu: Dział 900 Ochrona środowiska Rozdział 90002 Gospodarka odpadami, Paragraf 231 lub 661 dochody dotacje celowe przekazane gminie na podstawie porozumień (umów) między jst Paragraf 430 lub 605 wydatki jednostek budżetowych, Wydatki wg. źródeł finansowania (czwarta cyfra paragrafu): 0 - wydatki niekwalifikowane, 7 - wydatki kwalifikowane (środki z dofinansowania - 85%), 9 - wydatki kwalifikowane (środki własne - 15%)

Rekultywacja składowisk odpadów komunalnych na terenie ZMiGDP oraz gmin sąsiednich – procedury finansowe Przykładowe zapisy operacji księgowych dotyczących realizowanego zadania przez Podmioty Upoważnione będące jednostkami budżetowymi: wpływ od Beneficjenta zaliczki lub refundacji (dotacji): 130-900- 90002-2317 lub 6617-znacznik projektu/720-900-90002-231 lub 6617-(znacznik projektu) ujęcie w ewidencji księgowej przyjęcia faktury – 402 lub 080/201 zapłata za fakturę w części dotyczącej dofinansowania - 201/130- 900-90002-4307 lub 6057-(znacznik projektu) zapłata za fakturę w części dotyczącej wkładu własnego - 201/130-900-90002-4309 lub 6059-(znacznik projektu)

Rekultywacja składowisk odpadów komunalnych na terenie ZMiGDP oraz gmin sąsiednich – procedury finansowe Przykładowe zapisy operacji księgowych dotyczących przepływów pieniężnych dotyczących wkładu własnego (po stronie Podmiotu Upoważnionego): przekazanie przez Podmiot Upoważniony, na podstawie noty księgowej, środków dla ZMiGDP: 240 dla części która podlegać będzie refundacji po otrzymaniu środków z WFOŚiGW oraz konto kosztów dla wkładu własnego 5%/130-900-90002-2909 lub 6659- (znacznik projektu), zwrot od ZMiGDP środków z WFOŚiGW 130-630- 63003-6659-(znacznik projektu)/ 240

Rekultywacja składowisk odpadów komunalnych na terenie ZMiGDP oraz gmin sąsiednich – procedury finansowe Podmiot Upoważniony, zgodnie z zawartym Porozumieniem, przekazuje ZMiGDP środki finansowe na zadania: nadzór budowlany, zarządzanie projektem, kampanię społeczną i promocję projektu (15% na wkład własny). ZMiGDP, po otrzymaniu refundacji na podstawie złożonego wniosku o płatność, zobowiązuje się do niezwłocznego zwrotu Podmiotowi Upoważnionemu kwoty refundacji przypadającej na Podmiot Upoważniony.

Rekultywacja składowisk odpadów komunalnych na terenie ZMiGDP oraz gmin sąsiednich – procedury finansowe DOTACJA Z WFOŚiGW

Rekultywacja składowisk odpadów komunalnych na terenie ZMiGDP oraz gmin sąsiednich – procedury finansowe Dotacja z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska w Szczecinie w wysokości 10% kosztów kwalifikowanych projektu przekazywana będzie na zasadzie refundacji. W związku z powyższym Podmioty Upoważnione zobowiązane są do zabezpieczenia 15% wkładu własnego w okresie realizacji projektu, z czego część przekazywana będzie do Związku na sfinansowanie kosztów związanych z zarządzaniem, nadzorem i promocją projektu. Koszty te po uzyskaniu refundacji przez Związek będą gminom zwracane. Konieczne będzie również zabezpieczenie 5% kwoty przyznanego dofinansowania, która zostanie zrefundowana po zakończeniu realizacji projektu.

Rekultywacja składowisk odpadów komunalnych na terenie ZMiGDP oraz gmin sąsiednich – procedury finansowe Zadania do wykonania: podpisanie aneksu, procedur finansowych (wskazanie konta bankowego do rozliczeń przez Podmioty Upoważnione), podpisanie i przesłanie deklaracji wekslowej i weksla weryfikacja dokumentacji projektowej i kosztorysów ofertowych pod kątem nazw producentów aktualizacja SIWZ dokonanie zgłoszenia wykonania (nie budowy!) ścieżki przyrodniczej na terenie składowiska aktualizacja kosztorysów

Rekultywacja składowisk odpadów komunalnych na terenie ZMiGDP oraz gmin sąsiednich OSOBY DO KONTAKTU: Marian Andrzej Kowalczyk – Inspektor ds. rekultywacji składowisk, tel. 94 716 63 84, mk@parseta.org.pl Iwona Czerniec – Pełnomocnik ds. realizacji projektu (MAO), tel. 94 311 72 47, 94 716 63 35, kom. 696 085 442, ic@parseta.org.pl Edyta Tomaszewska – Skarbnik ZMiGDP, tel. 94 311 72 47, et@parseta.org.pl