Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Omówienie zasad sporządzania sprawozdania/rozliczanie wydatków

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Omówienie zasad sporządzania sprawozdania/rozliczanie wydatków"— Zapis prezentacji:

1 Omówienie zasad sporządzania sprawozdania/rozliczanie wydatków
Rzeszów, 25 kwiecień 2018 r.

2

3

4 Zestawienie dokumentów księgowych
Numery i nazwy działań powinny kolejnością odpowiadać numerom i nazwom działań wskazanym w Szczegółowym budżecie projektu.

5 Zestawienie dokumentów księgowych
Uwaga: W wynagrodzeniu na podstawie umowy o pracę kwota brutto = kwota netto.

6 Zestawienie dokumentów księgowych

7 Zestawienie dokumentów księgowych
Jeśli dokument księgowy dotyczy więcej niż tylko jednego działania, to w Zestawieniu dokumentów księgowych należy wpisać całe kwoty wskazane w tym dokumencie, natomiast kwoty dotyczące danego działania należy wyszczególnić w kolumnach Kwota wydatków kwalifikowalnych.

8 Rozliczenie ze względu na źródło finansowania

9 Rozliczenie transz dotacji
Kwota dotacji zgodnie z umową i Szczegółowym budżetem projektu Kwota dotacji z Zestawienia dokumentów księgowych (tylko wydatki bieżące są kwalifikowalne)

10 Szczegółowy budżet projektu
Terminy realizacji w Szczegółowym budżecie projektu powinny być dostosowane do faktycznych terminów poniesienia wydatków wskazanych w Zestawieniu dokumentów księgowych.

11 Wzór opisu dokumentu księgowego:
Opis do faktury/ rachunku: nr……... z dnia ……. Faktura do umowy nr ………………. z dnia ……. zawartej z …… Nazwa zadania:……………………... Numer/nazwa działania: ……………( zgodnie z budżetem projektu) Dotyczy: …………………………….(opis wydatku, z którego wynika jego związek z projektem) Zadanie współfinansowane ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014 – 2020 oraz z Budżetu Państwa, w ramach umowy nr ……………. z dnia …………… Kwota wydatku brutto:……………… w tym VAT….. W tym wydatki kwalifikowalne: ……………… w tym VAT Klasyfikacja budżetowa: Dział 750 Rozdział §2008 Nr zadania:…- kwota (FS - 85% kwoty dotacji):…. Dział 750 Rozdział §2009 Nr zadania:…- kwota (BP - 15% kwoty dotacji):…. Dział 750 Rozdział §2009 Nr zadania:…- kwota (wkład własny – 10% kwoty wydatków kwalifikowalnych):…. Łącznie koszty brutto:……………. Forma płatności: ……………………… Data sporządzenia: ………………………... Podpis: ……………………………………….

12 Dodatkowe uwagi W Sprawozdaniu merytorycznym w opisie stanu realizacji działania dotyczącego cateringu należy wpisać dla ilu osób zamówiony był catering aby możliwe było obliczenie kosztu jednostkowego, który nie może być większy niż 30 zł/osobę. W Sprawozdaniu merytorycznym w opisie stanu realizacji działania dotyczącego wynagrodzenia koordynatora, jeśli wynagrodzenie występuje na podstawie umowy o pracę należy zamieścić zapis, że zaangażowanie koordynatora nie przekroczyło ¼ etatu. Jeśli wynagrodzenie koordynatora występuje na podstawie umowy cywilnoprawnej, stawka jednostkowa nie może wynosić więcej niż 1200 PLN/m-c.

13 Dodatkowe uwagi Data zakończenia kontroli przez biegłego rewidenta nie może być wcześniejsza niż data zakończenia okresu sprawozdawczego i poniesienia ostatniego wydatku. Wszystkie kwoty oraz inne informacje np. okres sprawozdawczy wykazane w Protokole biegłego rewidenta muszą być zgodne z danymi wykazanymi w załącznikach do sprawozdania. Nie należy zostawiać pustych pól, jeśli nie ma żadnych wartości powinno być wpisane „0”. Kopie dokumentów finansowo-księgowych przekazywane są do UMWP na wyraźne żądanie!

14 Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "Omówienie zasad sporządzania sprawozdania/rozliczanie wydatków"

Podobne prezentacje


Reklamy Google