Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości jest pozarządową organizacją pożytku publicznego, której celem jest przygotowanie dzieci i młodzieży do życia.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
KOWEZiU ul. Spartańska 1B Warszawa
Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie
Procedury współpracy gimnazjów z Biurem Projektu e-Akademia Przyszłości. Warszawa r.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Szanowna Pani Dyrektor, Szanowny Panie Dyrektorze, Pragniemy zaprosić Pani/Pana szkołę do udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Diagnostyka i ewaluacja konieczność czy potrzeba?
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
STRATEGIA WDRAŻANIA PROJEKTU INNOWACYJNEGO TESTUJĄCEGO STRATEGIA WDRAŻANIA PROJEKTU INNOWACYJNEGO TESTUJĄCEGO l istopad 2010 rok Projekt współfinansowany.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Informacja o Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się do prywatyzacji dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych Projekt jest organizowany przez.
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
drogą do nauki kreatywności
Konferencja upowszechniająca pod patronatem honorowym Marszałka Województwa Małopolskiego - Marka Sowy Małopolskiego Kuratora Oświaty - Aleksandra Palczewskiego.
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM.
Młodzieżowa przedsiębiorczość
WEKTOR ZMIAN – Koszaliński Program Wspierania Wychodzenia z Bezdomności Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII – Promocja Integracji Społecznej.
Zadania Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach w ramach projektu Młodzieżowy Inkubator Przedsiębiorczości.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Informacja o programie Zostać przedsiębiorczym.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
Konferencja upowszechniająca dla kadry kierowniczej szkół System pracy z uczniami zdolnymi jako produkt finalny projektu DiAMEnT Upowszechnianie dobrych.
Konferencja upowszechniająca dla kadry kierowniczej szkół System pracy z uczniami zdolnymi jako produkt finalny projektu DiAMEnT DiAMEnT jako projekt innowacyjny.
Przedsiębiorcy a szkolnictwo zawodowe
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Specjalne szkolnictwo zawodowe wobec technologii informatycznych
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
Era-Entera – e-learning dla młodzieży Projekt realizowany w ramach Działania 3.5 Projekty innowacyjne.
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
REKOMENDACJE WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY DOTYCZĄCE PLANOWANIA NADZORU PEDAGOGICZNEGO NA NASTĘPNY ROK SZKOLNY: Podsumowanie nadzoru pedagogicznego.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Szkoła Kluczowych Kompetencji luty 2009 rok – grudzień 2012 rok. Zespoły Szkół Ponadgimnazjalnych w Lipsku i Siennie.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM. Program Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo – Być przedsiębiorczym realizowany jest przez Fundację Młodzieżowej Przedsiębiorczości.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Założenia pilotażu Czas pilotażu : 1 rok z możliwością przedłużenia do 3 lat, Początek pilotażu: 1 września 2016 r. Cel główny pilotażu: Sprawdzenie w.
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Doradztwo zawodowe w szkołach
„Programowanie czas zacząć”
Materiały dla nauczyciela Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
Pilotażowe wdrażanie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach Pilotaż skierowany jest do każdej szkoły, która chce.
Szkoła Nauczycielem stoi
Projekty zrealizowane w ZS1
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Nowoczesna edukacja z wykorzystaniem technologii
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości jest pozarządową organizacją pożytku publicznego, której celem jest przygotowanie dzieci i młodzieży do życia w warunkach gospodarki rynkowej oraz umożliwienie młodym ludziom zdobycia wiedzy i praktycznych umiejętności ułatwiających realizację planów zawodowych.

Fundacja działa w ramach Junior Achievement Worldwide, najstarszej i najszybciej rozwijającej się na świecie organizacji zajmującej się edukacją ekonomiczną młodzieży w 120 krajach. Nasze działania realizujemy w ścisłej współpracy ze środowiskiem przedsiębiorców, Ministerstwem Edukacji Narodowej oraz Narodowym Bankiem Polskim.

Działamy od 1992 roku. Dotychczas uczniów wzięło udział w naszych programach, w tym w roku szkolnym 2009/2010 – uczniów.

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Lider projektu: Partner krajowy:Partnerzy zagraniczni: Szkoła praktycznej ekonomii młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo

Główny problem: nieodpowiednie przygotowanie uczniów i uczennic szkół ponadgimnazjalnych do funkcjonowania na rynku pracy. Przyczyny: Problemy i ich przyczyny niedopasowanie programów nauczania w zakresie przedsiębiorczości do rzeczywistych potrzeb rynku pracy, niewystarczające i nieskuteczne metody kształcenia oraz niewłaściwe narzędzia edukacyjne (oparte na przekazywaniu wiedzy, a nie nauczaniu umiejętności praktycznych).

Pogłębiona analiza problemu Jak skutecznie rozwijać zdolności praktycznego wykorzystania umiejętności nabytych w trakcie nauki przedsiębiorczości? Wnioski z badań, czyli jak powinno być: zajęcia przedsiębiorczości prowadzone w formie praktycznej, włączenie w proces edukacji praktyków – przedstawicieli biznesu, wykorzystanie nowoczesnych narzędzi (w tym ICT) w prowadzeniu zajęć, stworzenie możliwości prowadzenia przez uczniów i uczennice małej firmy zorganizowanej w ramach zajęć szkolnych (grupy 6-15 os.). Szczegółowe dane dostępne w Raporcie z badania.

Stanowisko Komisji Europejskiej i Rządu RP Inicjatywność i przedsiębiorczość to umiejętności niezbędne do prawidłowego funkcjonowania w życiu społecznym i gospodarczym. Najlepiej kształtuje się je ucząc przez działanie oraz doświadczanie przedsiębiorczości w praktyce. na podstawie komunikatu KE z dnia r. Niezwykle wszechstronną, a przez to bardzo skuteczną formą kształtowania u młodzieży ducha przedsiębiorczości jest realizacja zajęć edukacyjnych metodą projektu, a zwłaszcza prowadzenie przez młodych ludzi – pod opieką nauczyciela - szkolnych miniprzedsiębiorstw. stanowisko rządu RP z dnia r. (w odpowiedzi na komunikat KE)

Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo w Europie

Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwa na Litwie i w Rumunii 1.Nie mają osobowości prawnej. 2.Funkcjonują jako ćwiczenia edukacyjne zarejestrowane w organizacji Junior Achievement. 3.Nauczycielowi w prowadzeniu miniprzedsiębiorstwa pomagają wolontariusze – praktycy związani zawodowo z biznesem. 4.W Rumunii program organizowany jest w oparciu o platformę internetową.

Efekty działania młodzieżowych miniprzedsiębiorstw na Litwie i w Rumunii: wzrost aktywności uczniów w zdobywaniu wiedzy, wzrost zainteresowania otoczeniem biznesowym, zwiększenie zrozumienia roli przedsiębiorczości dla środowisk lokalnych, wzrost zrozumienia znaczenia przedsiębiorczości w codziennym życiu i jej wpływu na perspektywy zawodowe, zdobycie doświadczenia w prowadzeniu małej firmy, wzrost zainteresowania podejmowaniem pracy na własny rachunek. Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwa na Litwie i w Rumunii

Pogłębiona analiza problemu Przedmiot badania: możliwość prowadzenia młodzieżowego miniprzedsiębiorstwa przez uczniów i uczennice szkół ponadgimnazjalnych, aktualny stan przepisów prawnych dotyczących prowadzenia działalności gospodarczej. Temat badania: Warunki określające zasady najlepszego funkcjonowania miniprzedsiębiorstw w Polsce.

tworzenie miniprzedsiębiorstwa przez uczniów jest możliwe, optymalna formuła realizacji programu to gra edukacyjna, dla podkreślenia celu edukacyjnego rekomendowana zmiana nazwy młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo na firma uczniowska. Wnioski z badania: Pogłębiona analiza problemu

Zasady funkcjonowania młodzieżowego miniprzedsiębiorstwa w szkole Gra edukacyjna Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo polega na założeniu przez grupę 6 – 15 uczniów danej szkoły małej firmy w ramach przedmiotu ekonomia w praktyce. Prowadzenie miniprzedsiębiorstwa zorganizowane jest na wzór działalności gospodarczej.

Wspólnikom w prowadzeniu firmy pomagają konsultanci biznesowi. Nad prawidłowym przebiegiem zajęć czuwa nauczyciel – opiekun miniprzedsiębiorstwa. Miniprzedsiębiorstwo działa na podstawie regulaminu miniprzedsiębiorstwa. Zasady funkcjonowania młodzieżowego miniprzedsiębiorstwa w szkole

Konsultanci biznesowi Konsultanci będą mogli zgłaszać się m.in. poprzez platformę internetową przygotowaną w ramach projektu. Fundacja będzie aktywizowała środowiska biznesowe poprzez współpracę z najważniejszymi organizacjami biznesowymi w Polsce jak PKPP Lewiatan, Business Center Club czy Amerykańska Izba Handlowa w Polsce. Zakładamy, iż do projektu włączą się także rodzice uczniów i uczennic.

Opracowany innowacyjny program nauczania Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo do przedmiotu uzupełniającego ekonomia w praktyce jest innowacją pedagogiczną zawierającą nowatorskie rozwiązania metodyczne i organizacyjne.

Innowacja organizacyjna Dostosowanie czasu realizacji zajęć do rzeczywistych potrzeb uczniów i uczennic (godziny pracy nauczyciela rozliczane w cyklu semestralnym). Innowacja metodyczna nauka przez działanie, podjęcie przez uczniów i uczennice realnego ryzyka biznesowego, wykorzystanie nowoczesnych narzędzi ICT w realizacji zajęć dydaktycznych opartych o samodzielne działania uczniów, włączenie do zajęć praktyków – konsultantów biznesowych.

Oczekiwane efekty innowacji Zwiększenie aktywności i kreatywności uczestników i uczestniczek Projektu. Wzrost zainteresowania uczestników i uczestniczek nauką poprzez działanie. Zwiększenie zainteresowania uczniów i uczennic kontynuacją kształcenia w kierunkach o kluczowym znaczeniu dla gospodarki opartej na wiedzy.

Wyposażenie nauczycieli i nauczycielek w nowatorskie narzędzia metodyczne. Wzrost wiedzy i umiejętności uczestników w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej oraz wykorzystania narzędzi informatycznych. Nawiązanie współpracy ze środowiskiem biznesu. Oczekiwane efekty innowacji

Produkt finalny Program nauczania zgodny z podstawą programową przedmiotu ekonomia w praktyce Materiały dla nauczycieli i nauczycielek. Materiały dla uczniów i uczennic. Platforma internetowa.

Produkt finalny

Dla nauczyciela Produkt finalny

Dla nauczyciela Produkt finalny

Dla nauczyciela Produkt finalny

Dla nauczyciela Produkt finalny

Dla ucznia Produkt finalny

Dla ucznia Produkt finalny

Dla ucznia Produkt finalny

Dla ucznia Produkt finalny

Przebieg testowania Edycja I – 2011/2012 testowanie wstępnej wersji produktu 100 szkół 100 nauczycieli/nauczycielek uczniów/uczennic Edycja II – 2012/2013 pilotażowe wdrożenie wstępnej wersji produktu 100 szkół z I edycji + 60 nowych szkół 160 nauczycieli/nauczycielek uczniów/uczennic

Edycja I 1.Rekrutacja uczestników – 100 nauczycieli liceów i techników. 2.Szkolenie nauczycieli – opiekunów miniprzedsiębiorstw. 3.Prowadzenie zajęć testujących w szkołach (30 godzin). 4.Konkurs na Najlepsze Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo. 5.Prowadzenie badań ewaluacyjnych. 6.Monitorowanie przebiegu testowania w szkołach. 7.Korekta wstępnej wersji produktu.

Edycja II 1.Rekrutacja uczestników – 60 nowych nauczycieli liceów i techników. 2.Szkolenie nauczycieli – opiekunów miniprzedsiębiorstw. 3.Prowadzenie zajęć testujących w szkołach (30 godzin). 4.Konkurs na Najlepsze Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo. 5.Prowadzenie badań ewaluacyjnych. 6.Monitorowanie przebiegu testowania w szkołach. 7.Korekta wstępnej wersji produktu. 8.Opracowanie finalnej wersji produktu.

Ogólnopolski Konkurs na Najlepsze Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo 1.Weryfikacja wiedzy i umiejętności zdobytych przez uczniów dokonana przez przedstawicieli biznesu. 2.Możliwość porównania swoich osiągnięć i doświadczeń z rówieśnikami z innych szkół. 3.Podsumowanie. 4.Zdobywca Grand Prix Konkursu reprezentuje Polskę w Konkursie Europejskim.

Efekty wdrażania innowacji zostaną potwierdzone przez osiągnięcie zakładanych wartości przez wskaźniki określające: przyrost wiedzy, deklarowany przyrost umiejętności, zmianę deklarowanych opinii.

Monitoring i ewaluacja Monitoring Kwestionariusze ankiet dostępne na platformie internetowej, wypełniane cyklicznie (raz w miesiącu) przez uczestników (użytkowników oraz odbiorców). Ewaluacja Wewnętrzna ewaluacja bieżąca – badania wiedzy, umiejętności i deklarowanych opinii uczestników Projektu. Zewnętrzna ewaluacja ekspercka – przeprowadzana dwukrotnie, tj. po 1 i 2 edycji.

Działania upowszechniające Edycja I Przekazanie informacji o Projekcie do szkół ponadgimnazjalnych, ośrodków doskonalenia nauczycieli, kuratoriów oświaty. Upowszechnianie informacji za pomocą strony internetowej Projektu. Sześć artykułów sponsorowanych. Druk i dystrybucja materiałów informacyjno -promocyjnych.

Ogólnopolski Konkurs na Najlepsze Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo. Konferencja podsumowująca I edycję. Działania upowszechniające

Edycja II Przekazanie informacji o Projekcie do szkół ponadgimnazjalnych, ośrodków doskonalenia nauczycieli, kuratoriów oświaty. Upowszechnianie informacji za pomocą strony internetowej Projektu. Ogólnopolski Konkurs na Najlepsze Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo. Konferencja podsumowująca Projekt.

Cel: doprowadzenie do szerokiego wykorzystania produktu finalnego w realizacji przedmiotu ekonomia w praktyce w liceach i technikach na terenie całej Polski. Włączanie do głównego nurtu polityki oświatowej

Grupy docelowe: dyrektorzy liceów i techników, nauczyciele podstaw przedsiębiorczości oraz przedmiotów ekonomicznych, kuratoria oświaty, organy prowadzące szkoły, właściciele oraz dyrektorzy szkół prywatnych, ośrodki doskonalenia nauczycieli, ośrodki wspierające przedsiębiorczość, organizacje pozarządowe działające na polu edukacji.

Działania włączające Edycja I 1.Przekazanie informacji o Projekcie do szkół ponadgimnazjalnych, ośrodków doskonalenia nauczycieli, kuratoriów oświaty. 2.Przygotowanie materiałów informacyjno- -promocyjnych. 3.Sześć artykułów sponsorowanych. 4.Konferencja podsumowująca I edycję – z udziałem przedstawicieli MEN, kuratoriów oświaty, ośrodków doskonalenia nauczycieli, dyrektorów szkół i nauczycieli oraz organizacji biznesowych.

Działania włączające Edycja II 1.Informacja o projekcie - strona internetowa Projektu, kuratoria oświaty, ośrodki doskonalenia nauczycieli, szkoły ponadgimnazjalne. 2.Konferencja podsumowująca Projekt wraz z prezentacją produktu finalnego – z udziałem przedstawicieli jak w I edycji oraz przedstawicieli partnerów ponadnarodowych.

Po zakończeniu projektu Program nauczania przedmiotu ekonomia w praktyce Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo będzie dostępny do realizacji w liceach i technikach. Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości będzie obsługiwała platformę internetową do programu, aktualizowała zawarte na niej informacje, organizowała coroczne Konkursy na Najlepsze Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo.