Powaga życia od samego początku

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
GIMNAZJUM SPOŁECZNE MTE W MILANÓWKU `
Advertisements

Olimpiada Młodzieży.
Co przyczyni się do mojego sukcesu w FM GROUP?
KLUB MIŁOŚNIKÓW HARREGO POTTERA
Jak efektywnie współpracować z rodzicami
SZE Ś CIOLATEK W SZKOLE. Senat RP przyj ą ł 1 lutego nowelizacj ę ustawy o systemie o ś wiaty, która o dwa lata ­ z 2012 r. na 2014 r. ­ przesuwa wprowadzenie.
Walk ę matematyczn ą prowadzi ł a z nami pani mgr El ż bieta Maciejewska.
Pytanie to coraz cz ęś ciej nasuwa si ę przeci ę tnemu cz ł owiekowi chc ą cemu stworzy ć now ą sie ć w domu. Pytanie to coraz cz ęś ciej nasuwa si.
Dobroć jest silniejsza niż przemoc.
Konkurs EKO-BIURO. Rok 2012 mija pod has ł em anga ż owania si ę naszej placówki w dzia ł ania skoncentrowane wokó ł promocji odnawialnych ź róde ł energii,
CREATIVE BRIEF. PYTANIA KIM? KIM? CZYM? CZYM?CO?
Prezentacja w ramach projektu ORE OE – edukacja obywatelska EPC – edukacja na rzecz prawa człowieka Przygotowany przez zespół wychowawców klas IV-VI SP.
… opowie ść Micha ł a. "Najlepsz ą drog ą do odnalezienia samego siebie jest zagubienie si ę w s ł u ż eniu innym GHANDI.
ROK KAROLA GODULI. Stowarzyszenia Przyjació ł Szkó ł im. Karola Goduli Rudzkie placówki o ś wiatowe, maj ą c na uwadze jak wa ż n ą rol ę odegra ł Karol.
Wyszukiwanie materiałów z różnych źródeł na temat wybranego zawodu
Od lepszej edukacji do lepszej przyszłości
TRANSFER W WIEDNIU Bad Goisern, Kwiecień Sonda – przeprowadzona przez PI WIEN Przegl ą d ponad 56 szk ół Jakie dzia ł ania s ą zwykle podejmowane.
Nowoczesny patriotyzm
Ko ł o j ę zyka angielskiego. Opiekun: Renata Lewandowska CELE OGÓLNE: Rozwijanie zainteresowa ń i zdolno ś ci j ę zykowych uczniów Rozszerzanie wiadomo.
Klasa 3F mia ł a przyjemno ść uczestniczy ć w zaj ę ciach prowadzonych przez Pani ą Magd ę Ko ł b ę, zorganizowanych przez.
Bycie wolontariuszem to zaszczyt
Szkolne Rowerowe Ko ł o Krajoznawczo – Turystyczne PTTK KWADRANS SP – maja 2004 r. odby ł o si ę w naszej szkole uroczyste spotkanie z Prezesem Oddzia.
Marzenia.
Niektórzy chcieliby Niektórzy nigdy nie chcieliby dorosn ąć … …pozostaj ą c na zawsze dzieckiem, obracaj ą c si ę w ś wiecie beztroski, rado ś ci i zabawy…
„Style i techniki uczenia się”
MODU Ł Klasa III Kszta ł cenie ponadgimnazjalne.
Dnia roku 9 wybranych uczniów klasy 3AB TZ pod opieką Pani Sylwii Samson wyjechało na praktykę do Niemiec, aby reprezentować szkołę oraz ojczyznę.
Bezpieczny Internet.
Jak można nauczyć korzystania z prawdopodobieństwa.
Młodzi aktywni? Jak zaanga ż owa ć młodzie ż w ż ycie polityczne i społeczne? W kontek ś cie zbli ż aj ą cych si ę wyborów do Europarlamentu.
„ Wokół Świąt Bożego Narodzenia” Projekt edukacyjny w grupie 3- latki „KOTKI” Opracowała: Ewa Karcz.
Rola opiekuna w Samorządzie Uczniowskim
Przedszkola.
Pytania warte uwagi:. Powszechnie uwa ż a si ę, ż e jeden nie ma jakiej ś wielkiej wagi, jednak sugeruj ą c si ę znanym przys ł owiem - grosz do grosza.
Motywowanie do nauki – rola rodzica
„ Ś NIADANIE DAJE MOC” REPORTA Ż Z DZIA Ł A Ń KLASY Ic SZKO Ł Y PODSTAWOWEJ NR 5 INTEGRAZYJNEJ W ZESPOLE SZKÓ Ł INTEGRACYJNYCH NR 1 WE W Ł OC Ł AWKU.
Edukacja w Burkina Faso
WEWN Ą TRZSZKOLNA PROCEDURA Oprac. Magdalena Dyszkiewicz WYDŁUŻANIE OKRESU EDUKACYJNEGO.
Wtorek 8 listopada Ś NIADANIE DAJE MOC Dzie ń zdrowego ś niadania w klasie II A Publicznej Szko ł y Podstawowej nr 1 w Radomsku.
MODU Ł Klasa I „Kszta ł cenie ponadgimnazjalne”
„Pomóż swojemu dziecku zrozumieć matematykę”
SZACHY Zaj ę cia szachowe w Miejskiej Szkole Podstawowej im. Janusza Korczaka w Jedlinie – Zdroju w roku szkolnym
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji? Jaki styl uczenia preferujemy? Opr. Wioleta Stypuła.
Mgr Renata Werpachowska Fundacja Synapsis © Małopolskie Centrum Wspierania Rozwoju MCWR Sp. z o.o. Przygotowanie do dorosłości osób z autyzmem.
1 Mój sposób na efektywną naukę Opracowała: Agnieszka Terebus studentka V roku Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie na kierunkach: Pedagogika Zdolności.
„Jak pomóc uczniom się uczyć i czerpać z tego radość?” opracowała: Krystyna Turska.
MAJOWE Ś WI Ę TA W SZKOLE PODSTAWOWEJ W ANDRYJANKACH Opracowały: Urszula Parfieniuk Lucyna Rogoza- Naliwajko.
Zarządzanie Zmianą Sesja 3 Radzenie sobie z ludzkimi aspektami zmiany: opór.
Podstawy Przedsiębiorczości Wykład 4h + Ćwiczenia 4h Rafał Paśko PWSW Przemyśl.
Jak zapobiegać przemocy domowej wobec dzieci i młodzieży. Iwona Czerwoniuk psychoterapeuta BSFT (Terapia Krótkoterminowa Skoncentrowana na Rozwiązaniu)
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Jak zachęcić uczniów do ćwiczenia na w-fie? Oliwia Kułaga Kl. IIe.
Trening cardio Gdy chcemy zrzucić kilka kilogramów i pozbyć się cellulitu, warto zdecydować się na trening cardio, który nie tylko pomoże spalić tłuszcz,
Czyli Jędrki, Emki i Zuźki. Każdy człowiek ma w sobie wielkie możliwości, musi je tylko odkryć !
KOMUNIKOWANIE W PROCESIE WSPIERANIA ROZWOJU SZKOŁY Jarosław Kordziński NA.
… przemy ś lenia pedagogiczne. „Najważniejszym okresem w życiu nie są lata studiowania na wyższej uczelni, ale te najwcześniejsze, czyli okres od narodzenia.
Wiem czego chcę!!!.  Każdy z Nas staje przed różnymi wyborami. Jednym z najważniejszych jest wybór ścieżki kształcenia.  Twoja Kariera jest w twoich.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
„Książki nie mają właściwości róż, dlatego nie szukajmy wciąż najświeższych”
1 Organizacje a kontrakt psychologiczny We współczesnym świecie człowiek otoczony jest szeregiem kontraktowych zobowiązań. To pewien rodzaj powiązań, zależności,
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
Po pierwsze: Bądź odważny! Weź los w swoje ręce, w końcu do odważnych świat należy. Niech Twoja odwaga nie oznacza jednak podejmowania ryzyka bez analizy.
Dzieci i szkolnictwo w Mali. Warunki życia dzieci Jednym z największych problemów w kraju jest bardzo wysoki współczynnik umieralności dzieci do 5. roku.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
Ujawnianie i rozpoznawanie interesów - argumentacja Negocjacje 9.
MODUŁ 1 TEMAT 1 POZIOM 1 Rozumienie innych. W tym temacie Uczestnicy: Będą umieli zdefiniować pojęcie rozumienie innych Dowiedzą się, w jaki sposób rozumienie.
Czyli OTWIERAMY PRZEDSZKOLA LATEM Przedszkola po nowemu Zmiana organizacji pracy przedszkoli miejskich.
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
Zapis prezentacji:

Powaga życia od samego początku Czy sukces w szkole jest możliwy? Christina Buchner

Droga sukcesu dziecka w szkole Rodzice pełnią rolę trenerów: właściwie postrzegają swoją rolę, troskę o postępy w nauce (syna, córki) nie pozostawiają tylko szkole, zgodnie z mottem: „To jest wasza praca, sami się tym zajmijcie” nie unikają odpowiedzialności;

są skoncentrowani na tym, co rzeczywiście istotne; wcześnie, konstruktywnie i kompetentnie towarzyszą dzieciom w nauce szkolnej: 1 r.ż.dz.- rozwój emocjonalny; do 4 r.ż.dz.- rozwój mowy i inteligencji; do momentu rozpoczęcia nauki w szkole – współpraca w grupie, dyscyplina, przestrzeganie społecznych reguł; do 9 r.ż.dz.- motywacja i wytrwałość.

Nauczyciele nie tracą energii na walkę z przeciwnościami codziennego życia; chętnie współpracują z rodzicami.

Czy same dobre oceny pomogą odnieść sukces ? Dziecko osiąga sukcesy w szkole, jeśli: doświadcza tego, że robi postępy w nauce; czerpie radość z tych postępów; jest gotowe włożyć w nie wysiłek; jest w stanie wytrwale pracować nad wytyczonym sobie zadaniem, aż je zrealizuje; osiąga rezultaty, które są odpowiednie do jego uzdolnień;

jest w stanie tak zorganizować sobie naukę, żeby poradzić sobie ze swoimi obowiązkami; postrzega naukę w szkole jako coś sensownego; porządnie prowadzi swoje zeszyty; ma porządek w przyborach szkolnych; to, czego nauczy się w szkole, wykorzystuje również poza nią w jakiejś formie: czytając książki, recytując wiersze, rozwiązując zadania.

Instrukcja dla rodziców wg Lilly Kemmler wszystkie przybory szkolne są skompletowane, właściwe i przygotowane w odpowiednim czasie; rodzice pytają regularnie nauczyciela o postępy swojego dziecka; oboje rodzice interesują się szkołą;

na każde zebranie rodzicielskie przychodzi przynajmniej jeden rodzic; dziecko przychodzi punktualnie do szkoły; dziecko przynosi do szkoły przygotowane w domu drugie śniadanie; dziecko przychodzi czysto ubrane i porządnie uczesane;

zadania domowe sprawdzane są w domu przez jednego z rodziców; błędy w pisowni i ortografii są wykreślane i natychmiast poprawiane; rodzice są gotowi pomagać we wspólnych inicjatywach klasy.

Czym dziecko żyje – tego się nauczy 8 aspektów sukcesu w szkole Uczniowie, których rodzice: Wykazują konieczną troskę. Wykazują zainteresowanie ich pracą. Współpracują ze szkołą. Sami angażują się w szkole. Są gotowi przejąć część odpowiedzialności za szkolną naukę. Akceptują kompetencje nauczyciela. Są konsekwentni w wychowaniu i popierają pedagogiczną konsekwencje szkoły. Doceniają szkolną pracę swoich dzieci.

1 aspekt sukcesu - konieczna troska troska o fizyczny stan dziecka: czyste, wymyte, ubrane w troskliwie przygotowane rzeczy i starannie uczesane; stała kontrola przyborów szkolnych; II śniadanie więcej niż minimalna pielęgnacja „z wafelkiem i sokiem”:

Za dużo słodyczy dzieci są: niespokojne i słabo skoncentrowane. 90% cukru we krwi zużywanych jest przez mózg i oczy, musi być stały o koncentracji 0,1% Za dużo słodyczy dzieci są: niespokojne i słabo skoncentrowane. Słodycze dzieci powinny jeść dopiero po południu po odrobieniu lekcji, ewentualnie wieczorem, przed myciem zębów.

Rodzice pomagają dziecku w organizacji pracy do nauki Dziecko potrzebuje do nauki: stałej pory po południu, której nie zmieniamy; miejsca pracy: jasne, dobrze oświetlone, przytulne, wygodne; przyborów porządnych, które ułatwiają pracę; stałego planu pracy; osoby, która będzie się nim opiekowała.

2 aspekt sukcesu – zaangażowanie w pracę swoich dzieci Rodzice interesujący się tym, czego uczą się ich dzieci i aktywnie się w to angażują, którzy nie ograniczają się do pytania: „Jak było w szkole?” Odpowiedź: „Dobrze” Kontakt ze szkołą i nauczycielem nie może być uciążliwy, przymuszony, odczucia rodziców w postrzeganiu szkoły nie mogą być negatywne. Wiele rzeczy lepiej rodzice zrozumieją i wyjaśnią dziecku przy neutralnej albo może nawet pozytywnej postawie do szkoły.

3 aspekt sukcesu – dążenie do współpracy i porozumienia Pozytywne nastawienie rodziców do szkoły: Zadania domowe są dla dzieci, a nie dla rodziców ( brak zdania domowego ale z wiadomością dla n-la, dlaczego tak się stało), często dziecko potrafi wykonać swoje zadanie, a rodziców denerwuje fakt że sami ich nie rozumieją.

Zebrania rodzicielskie są ważne nie wystarczy być na pierwszym spotkaniu poznać n-la i jednoznacznie stwierdzić, że nie ma nic nowego do powiedzenia. Brak wiedzy pedagogicznej u rodziców nie pozwala dobrze wyjaśnić stanowiska szkoły wobec ich dziecka.

4 aspekt sukcesu – prezent wartościowy Rodzice angażują się w szkolne życie aktywnie je współtworzą przez co dodatkowo wpływają na szkolną karierę dziecka: pomoc nie może być postrzegana jako przysługa, którą oddają szkole albo n-lowi. Dajmy odczuć dziecku że: „Twoja szkoła i twoja nauka są dla mnie tak ważne, że jestem gotów poświęcić na to czas i samodzielnie coś zrobić”

5 aspekt sukcesu

Oczekiwania rodziców od szkoły że moje dziecko będzie:

Podsumowanie listy życzeń Konieczne jest, aby rodzice postrzegali siebie jako element całej struktury, ale element, który ma lepszy dostęp i większy wpływ na dziecko niż szkoła, w której może ono otrzymać tylko maleńki ułamek uwagi i indywidualnej opieki. Zalecenia szkoły nie do śmieci, tylko do przemyślenia i poważnego potraktowania tego co radzi rodzicom szkoła.

6 aspekt sukcesu – czasy globalizacji Przyszłość naszych dzieci powinna sięgać trochę dalej niż do następnego świadectwa. Dziecko potrzebuje czuć respekt wobec n-la i ufać jego umiejętnościom. Wtedy będzie poważnie traktowało naukę, a rodzic nie powinien wyrażać negatywnego zdania: „ Co za głupoty wy się w tej szkole uczycie!”

7 aspekt sukcesu – konsekwencja w wychowaniu

Wspieranie nauczyciela Wielu n-li porusza się po linii najmniejszego oporu dlatego wspierajmy n-la, który jest zaangażowany i konsekwentny mimo wystarczająco męczącej codzienności szkolnej i walki z wątpliwościami rodziców uczniów.

8 aspekt sukcesu – zainteresowanie pracą dziecka

Dzieci chcą sukcesów i tylko dlatego biorą na siebie trud nauki Bez doświadczenia uznania ze strony kochanych ludzi nie można mieć świadomości własnej wartości. Rodzice pełnią decydującą rolę w rozwijaniu tego poczucia u dziecka. Szkoła może najwyżej asystować w tych staraniach.

Rodzice jako trenerzy Wielki dzień – dzieci idą do szkoły: pamiętaj o nowej roli dziecka już nie przedszkolaka; wraz ze swoim dzieckiem respektuj i doceniaj ten nowy status nie tylko w tym jednym dniu.

Zainteresowani, konstruktywni i troskliwi rodzice od samego początku: Jasne instrukcje dają uczniowi poczucie bezpieczeństwa: potrzebuje wystarczająco dużo snu i musi chodzić wcześnie spać; musi ciężko pracować umysłowo przed południem i dlatego potrzebuje dobrego śniadania i odpowiedniego drugiego śniadania; utrzymuje w należytym porządku swoje przybory szkolne; odrabia lekcje, zanim zacznie się bawić;

wie , że szkoła jest najważniejsza; może popełniać błędy i uczyć się na nich; wykonuje swoją pracę bez ociągania; wie, że zadania domowe są ważne i potrzebne; któremu nauka sprawia radość, trenuje mózg również w czasie wakacji.

Kiedy mleko jest już rozlane… późniejsze naprawianie szkód Umowa ze szkołą: opracować wspólnie n-l i rodzice program nauki, dopasować do indywidualnej i aktualnej problematyki; rodzice opracowują program treningowy: bazowej kompetencji zdolności do nauki; podstawowych technik pracy; wzmacniania osobowości; indywidualnych celów.

Trenować postawę w stosunku do pracy biorąc pod uwagę – kilka kluczowych pytań: Jak przygotowany zostaje materiał do pracy, a potem posprzątany? (chaotycznie czy porządnie). Jak praca zostaje rozpoczęta? (z ociąganiem czy z zapałem). Jak praca zostaje podzielona? (systematycznie czy chaotycznie).

Jaka jest koncentracja w czasie pracy Jaka jest koncentracja w czasie pracy? (stała czy podzielona na wiele krótkich faz). Jak prowadzone są zeszyty? (porządnie, mają ładną strukturę czy chaotycznie, nieprzejrzyście). Jaka jest postawa ciała w czasie pracy? (spokojna, wyprostowana i zrównoważona czy skrzywiona, niespokojna).

W czasie trwania treningu istotne jest, aby nie mówić, pokazywać albo niewerbalnie zwracać uwagę. Trening konkretnych osiągnięć np. nie radzę sobie z przejściem od dziesiątek do setek ? związany jest z dodatkowym kwadransem dziennie.

Oligofrenopedagogika K O N I E C Wykonała: mgr Kinga Brózda Studia Podyplomowe Oligofrenopedagogika Zielona Góra 2007/2008