Europejskie i Krajowe Forum Elektronicznego Fakturowania piąte spotkanie Forum Krajowego Tadeusz Rudnicki ILiM – GS1 Polska Ministerstwo Gospodarki 14.05.2013.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Unia dla Innowacji – perspektywy polityki UE
Advertisements

Założenia aktualizacji Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Małopolskiego.
1 Warszawa, 21 lutego 2008 r. Przegląd budżetu UE a kierunki reformy polityki spójności Podsekretarz Stanu w Augustyn Kubik Podsekretarz Stanu w Ministerstwie.
innowacyjna wielkopolska
Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Wrocław. Środki na przedsiębiorczość MŚP EFRREFS RPOPO KL Środki na wsparcie już funkcjonujących przedsiębiorstw Środki na założenie przedsiębiorstwa.
Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
Miejski obszar funkcjonalny – Puławy
Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
Ustawa o niektórych formach wspierania działalności innowacyjnej
Rozwój społeczeństwa informacyjnego – współpraca rządu i samorządu
Znaczenie podręcznika
CARS 2020: Plan działania na rzecz konkurencyjnego i zrównoważonego przemysłu motoryzacyjnego w Europie Konferencja prasowa 8 listopada 2012.
Informacja nt. krajowego i regionalnych Forów Terytorialnych jako narzędzi kształtowania polityki regionalnej w myśl Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego.
1. 2 Możliwości finansowania rozwoju nowoczesnych technologii edukacyjnych ze środków UE w latach 2007 – 2013 Marek Szczepański Zastępca Prezesa PSDB.
Propozycje zmiany zatwierdzonych kryteriów wyboru projektów dla Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Danuta Sokołowska Warszawa, 20.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 02Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007.
Zamówienia publiczne a innowacje
Zamówienia publiczne a małe i średnie przedsiębiorstwa
PRZYGOTOWANIA DO REACH W POLSCE PIOTR ZABADAŁA MINISTERSTWO GOSPODARKI
Ministerstwo Gospodarki Działania MG na rzecz popularyzacji koncepcji nowego podejścia do zamówień publicznych Krzysztof Gulda Dyrektor Departamentu Rozwoju.
Kliknij, aby edytować styl wzorca podtytułu Europejskie i Krajowe Forum Elektronicznego Fakturowania spotkanie inauguracyjne Tadeusz Rudnicki ILiM – GS1.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
Aktualizacja Regionalnej Strategii Innowacji
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Plan Informatyzacji Państwa na lata elektroniczna Platforma.
Internet 2006: rozwój e-commerce
Koncepcje i rozwiązania praktyczne stosowania e-faktur
WYZWANIA STRATEGICZNE REGIONALNEGO SYSTEMU INNOWACJI Śląskie Forum Innowacji 2011 Innowacyjny Śląsk.
1 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej Poznań Małgorzata Świderska Warszawa Sektorowy Program Operacyjny WZROST KONKURENCYJNOŚCI.
Warsztaty szkoleniowe Regionalnego Komitetu Sterującego ds. Regionalnej Strategii Innowacyjności Województwa Warmińsko-Mazurskiego Gabriela Zenkner-Kłujszo.
Model firmy społecznej i możliwości legislacyjne związane z tym narzędziem aktywizacji zawodowej w kontekście Programu Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL Piotr.
PRZEWODNIK WDRAŻANIA SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI
Departament Społeczeństwa Informacyjnego
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
1 Ocena skutków regulacji wdrożenia dyrektywy 2006/123/WE Ministerstwo Gospodarki Departament Regulacji Gospodarczych Warszawa, 28 stycznia 2008 r.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Doświadczenie Politechniki Rzeszowskiej w zakresie współpracy z przemysłem Konferencja inaugurująca działalność Preinkubatora Akademickiego Podkarpackiego.
Propozycja prac grup tematycznych Kujawsko-Pomorskiej Rady Innowacji KUJAWSKO-POMORSKA RADA INNOWACJI I ZESPÓŁ EKSPERTÓW DS. POLITYKI INNOWACYJNEJ WOJEWÓDZTWA.
Ocena efektów wsparcia MŚP w ramach
Wsparcie dla rozwoju technologii
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
WSPARCIE POTENCJAŁU ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Współpraca PROW
Centralny Elektroniczny Katalog Administracji dr Marcin Kraska Konferencja „e-Usługi. Fikcja czy rzeczywistość?” Poznań, 30 września 2014 r.
INNOpomorze INNOwacyjne powiązania IV edycja projektu
Przygotowanie MŚP do realizacji ambitnych projektów i wdrażania innowacji w ramach PO Inteligentny Rozwój.
Tomasz Klajbor Kierownik Realizacji Projektu IV Regionalne Forum Innowacji Gdańsk, 10 czerwca 2005 r. Proces Wdrażania Regionalnej Strategii Innowacji.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
Departament Rozwoju Obszarów Wiejskich Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
Możliwości pozyskania dofinansowania dla przedsiębiorców z Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój.
Cyfrowa Polka, cyfrowy Polak – portret niewyraźny Dr hab. Katarzyna Śledziewska Diagnoza kompetencji cyfrowych polskich małych i średnich przedsiębiorstw.
Rozwój społeczeństwa informacyjnego – współpraca rządu, samorządu i biznesu Witold Drożdż Podsekretarz Stanu MSWiA Przewodniczący Międzyresortowego Zespołu.
Innowacje – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT PAWEŁ ZAWADZKI Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju Regionalnego.
Polityka, strategie i regulacje w zakresie efektywności energetycznej MINISTERSTWO ENERGII Kraków, dn. 30 marca 2016 r.
Spotkanie informacyjne dotyczące realizacji projektów w ramach Poddziałania Podmioty Ekonomii Społecznej OP 6 Integracja RPO WP Koordynacja.
INSTRUMENTY WSPIERANIA PROJEKTÓW INNOWACYJNYCH ARP S.A.
Budowa Lubuskiego Systemu Innowacji , Żary Współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Program Operacyjny Współpracy.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
Dobre praktyki współpracy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego z instytucjami otoczenia biznesu oraz przedsiębiorcami Dr Marcin.
Potrzeby informacyjne ROT WŁ w kontekście monitorowania SRWŁ 2020 i RSI LORIS 2030 Maciej Bąk (BPPWŁ ROT)
Stowarzyszenie Klubu Polskie Forum ISO – INEM Polska, istnieje od 1996
Grupa tematyczna ds. innowacji w rolnictwie i na obszarach wiejskich
Zapis prezentacji:

Europejskie i Krajowe Forum Elektronicznego Fakturowania piąte spotkanie Forum Krajowego Tadeusz Rudnicki ILiM – GS1 Polska Ministerstwo Gospodarki

11.00Powitanie uczestników 11.05Wystąpienie Przedstawiciela Komisji Europejskiej Pana Bartosza Dworaka z Dyrekcji Generalnej ds. Rynku Wewnętrznego i Usług Planowane inicjatywy Komisji Europejskiej w zakresie fakturowania elektronicznego w zamówieniach publicznych 11.35Dyskusja 12.05Strategia wprowadzania faktur elektronicznych w Polsce – prezentacja dotychczasowych i planowanych działań 12.35Dyskusja 13.00Przerwa kawowa 13.25Omówienie przebiegu i wyników spotkania Forum Europejskiego w dn. 7 marca w Brukseli oraz bieżących zadań Forum Krajowego 13.55Omówienie raportu Aktywności T4 Forum Europejskiego – standardowy model danych e-faktury 14.15Zakończenie spotkania. Krajowe Forum Elektronicznego Fakturowania 14 maja Agenda

Strategia wprowadzania faktur elektronicznych w Polsce Cel Strategii: pobudzenie wzrostu innowacyjności i konkurencyjności polskiej gospodarki na Jednolitym Rynku Unii Europejskiej, obniżenie kosztów administracyjnych budżetu Państwa oraz obniżenie kosztów operacyjnych przedsiębiorstw. Konieczność wdrożenia Strategii wynika z potrzeby wsparcia przedsiębiorstw i administracji publicznej w Polsce w osiągnięciu organizacyjnej i technicznej gotowości do realizacji procesów gospodarczych z wykorzystaniem nowoczesnych technologii oraz metod współpracy wspieranych przez Unię Europejską. Krajowe Forum Elektronicznego Fakturowania - 14 maja 2013

Elektroniczne fakturowanie jako metoda fakturowania wykorzystująca elektroniczne faktury w formatach ustrukturyzowanych: na szerszą skalę w Polsce jest domeną dostawców skupionych wokół wielkich odbiorców w branży detalicznej. w innych sektorach gospodarki stosowane są rozdrobnione, specyficzne rozwiązania zamknięte. niewielkie wykorzystanie powszechnie stosowanych na świecie standardów dokumentów elektronicznych oraz metod ich przekazywania. dominującym formatem faktur przesyłanych elektronicznie w Polsce jest format PDF, który jednakże nie wykorzystuje pełnego potencjału e-fakturowania w biznesie, nie chroni środowiska (drukowanie dokumentów PDF firmach zarówno przez wystawców, jak i odbiorców faktur przesłanych w formie PDF). rynek usług e-fakturowania jest wciąż płytki, powstające usługi i aplikacje są zróżnicowane i nie osiągają jeszcze sukcesów rynkowych. przedsiębiorstwa wykorzystują tylko elektroniczny transfer ( ) lecz nie zmieniają sposobu realizacji procedur i procesów współpracy z partnerami biznesowymi, nie wykorzystując dostępnych możliwości usprawniających taką współpracę. mimo istniejących w Polsce liberalnych w skali Europy rozwiązań przedsiębiorstwa nie znalazły jeszcze uznania dla elektronicznego fakturowania. Przyczynia się to m.in. do obniżonej oceny konkurencyjności polskiej gospodarki, której przedsiębiorstwa współpracujące z partnerami w UE postrzegane są jako nienadążające za rozwojem z powodu słabego przygotowania do współpracy drogą elektroniczną. Krajowe Forum Elektronicznego Fakturowania - 14 maja 2013 Strategia wprowadzania faktur elektronicznych w Polsce - diagnoza

(EU Forum – 26 września 2012) Aktywność 1 – monitoring rynku e-faktur Źródło: Eurostat

Komunikat Europa 2020 Strategia na rzecz inteligentnego i zrównoważonego rozwoju sprzyjającego włączeniu społecznemu przedstawia ekonomiczne i społeczne korzyści społeczeństwa cyfrowego. Flagową inicjatywą strategii Europa 2020 jest Europejska Agenda Cyfrowa - utworzenie jednolitego rynku cyfrowego, w którym zostaną usunięte prawne i techniczne przeszkody na drodze do osiągnięcia przez obywateli pełnych korzyści z tego rynku. fakturowanie elektroniczne dominującą formą fakturowania w 2020 roku. Akt o Jednolitym Rynku 2 (Single Market Act 2) - Działanie Kluczowe 10 - wprowadzenie fakturowania elektronicznego jako standardowego trybu fakturowania przy zamówieniach publicznych. Komunikat "A strategy for e-procurement" (COM(2012)179) oraz związana z tym dokumentem inicjatywa DG Markt e-invoicing in public procurement Roadmap z października 2012 związane z przygotowywaną przez Komisję Europejską propozycją nowej Dyrektywy o dostawach publicznych stanowią kolejny sygnał zapowiadanych działań związanych z wprowadzeniem elektronicznego fakturowania jako procesu związanego z realizacją zamówień publicznych drogą elektroniczną. Krajowe Forum Elektronicznego Fakturowania - 14 maja 2013 Strategia wprowadzania faktur elektronicznych w Polsce – kontekst europejski

A.osiągnięcie przez gospodarkę i administrację publiczną co najmniej średniego poziomu miar statystycznych UE w obszarze elektronicznego fakturowania w kraju i w relacjach ponad-granicznych – wzrost konkurencyjności B.obniżenie kosztów fakturowania w skali całej gospodarki, promocja efektywniejszych metod zarządzania przepływami finansowymi, przepływem dóbr i usług – wzrost efektywności C.stymulacja rozwoju nowych usług i produktów rynku e-fakturowania w obrocie krajowym i ponad-granicznym – wzrost innowacyjności D.rozwój nowych scenariuszy i instrumentów polityki budżetowej oraz fiskalnej Państwa (wprowadzenie metod i narzędzi kontroli fiskalnej, w tym w obszarze unikania podatków, przyśpieszenia płatności i unikania zatorów finansowych w gospodarce) E.poprawę efektywności ekonomicznej działań administracji publicznej i obniżenie kosztów budżetowych Państwa (wsparcie zaopatrzenia administracji publicznej) Krajowe Forum Elektronicznego Fakturowania - 14 maja 2013 Strategia wprowadzania faktur elektronicznych w Polsce – CELE STRATEGICZNE

A.niski poziom wykorzystania e-faktur w Polsce w rankingach EU27 jest czynnikiem osłabiającym konkurencyjność polskiej gospodarki B.tradycyjne metody fakturowania nie wnoszą żadnej wartości dodanej dla biznesu i administracji w przeciwieństwie do metod elektronicznych, które wpływają na efektywność procesów biznesowych prowadzonych drogą elektroniczną (w tym procesów finansowych – zwiększenie płynności finansowej przedsiębiorstw) C.zmiana metod fakturowania będzie czynnikiem wyzwalającym nowe inicjatywy oraz produkty rynku elektronicznego e-fakturowania, włącznie z tworzeniem nowych, innowacyjnych usług powiązanych D.przewidywane zmiany legislacyjne UE spowodują obowiązek lub konieczność stosowania faktur elektronicznych w sektorze dostaw i usług publicznych. Dodatkowo regulacje dotyczące standaryzacji terminów płatności wywołają popyt na e-fakturowanie, które znacząco skraca czas przekazywania faktur między podatnikami, co przyczynia się także do zwalczania zatorów płatniczych w gospodarce. E.wprowadzenie obowiązkowego postępowania elektronicznego w dostawach publicznych spowoduje obowiązkowe przejście na e-fakturowanie przez dostawców dóbr i usług do administracji publicznej. Obniżenie kosztów funkcjonowania administracji publicznej przez elektronizację procesów przetargowych i zakupowych jest strategicznym celem nowej Dyrektywy o dostawach publicznych. Krajowe Forum Elektronicznego Fakturowania - 14 maja 2013 Strategia wprowadzania faktur elektronicznych w Polsce – CELE STRATEGICZNE - uzasadnienie

Ranking głównych czynników wpływu na wzrost e-fakturowania – poziom krajowy 1.pośrednictwo dostawców usług e-fakturowania 2.wspierająca polityka rządu 3.pewność (zaufanie) small biznesu 4.ponad-graniczne dostawy publiczne 5.silne uzasadnienie biznesowe 6.zastosowanie e-fakturowania (e-billing) wobec konsumentów 7.bezpośrednie (point to point) połączenia EDI 8.zgodność z regulacjami VAT 9.interoperacyjność rozwiązań i usług e-fakturowania 10.rządowe kampanie informacyjne (EU Forum – 26 września 2012) Aktywność 2 – wymiana doświadczeń i dobrych praktyk

Państwo i Rząd (Ministerstwa: Gospodarki, Finansów, Administracji i Cyfryzacji) – jako regulator, promotor oraz zapewnienie finansowania Administracja publiczna (na trzech poziomach): a)rząd, urzędy i instytucje centralne b)jednostki samorządu terytorialnego c)pozostałe instytucje stosujące PZP Instytucje centralne (UZP, NFZ, PARP) Instytucje otoczenia biznesu (instytucje badawcze i naukowe, stowarzyszenia biznesowe) Krajowe Wielostronne Forum Elektronicznego Fakturowania Podmioty komercyjne Krajowe Forum Elektronicznego Fakturowania - 14 maja 2013 Strategia wprowadzania faktur elektronicznych w Polsce – Aktorzy

Zadania Państwa (regulator): stworzenie ram prawnych dla wdrażania e-fakturowania w Polsce celem podziału zadań w ramach Rządu oraz ustanowienie przepisów regulujących wdrażanie e-fakturowania w administracji publicznej. zadanie I.1. (regulacja) wprowadzenie przez Rząd obowiązku odbioru przez administrację publiczną faktur wyłącznie w postaci elektronicznej (z terminem wdrożenia zgodnym z przyszłymi decyzjami Komisji Europejskiej). Narzędziem realizacji tego zadania będzie platforma zrealizowana w zadaniu I.3. Kryterium realizacji zadania: wprowadzenie do obrotu prawnego regulacji (Ustawa lub Rozporządzenie) dotyczącej obowiązku stosowania przez administrację publiczną faktur wyłącznie w postaci elektronicznej, termin – 2015 (??). Krajowe Forum Elektronicznego Fakturowania - 14 maja 2013 Strategia wprowadzania faktur elektronicznych w Polsce – ZADANIA

wymaganie podstawowe Strategii: wdrażanie e-fakturowania w oparciu o zasady, metody i wzory dokumentów elektronicznych zgodne ze standardami przyjmowanymi w UE. działania w obszarze przedsiębiorstw skorelowane z działaniami w obszarze administracji publicznej z podkreśleniem ich ponad- granicznego znaczenia i roli we współpracy gospodarczej wewnątrz Jednolitego Rynku. wykorzystanie doświadczeń i dobrych praktyk e-fakturowania w biznesie uniknięcie wprowadzania odrębnych rozwiązań dla e-fakturowania w administracji oraz biznesie Krajowe Forum Elektronicznego Fakturowania - 14 maja 2013 Strategia wprowadzania faktur elektronicznych w Polsce – ZADANIA

zadanie II.1 - opracowanie i przyjęcie do stosowania wzoru e-faktury w administracji i gospodarce – zadanie dla Forum e-fakturowania finansowane z budżetu Państwa ( ). o zadanie II.1.a - przystąpienie Polski do roll-outu projektu PEPPOL (OpenPEPPOL), który dostarcza modeli e-fakturowania m.in. wdrożonych w Danii i Norwegii, celem wykorzystania zalecanych przez Komisję Europejską narzędzi e-fakturowania dedykowanych dostawcom dóbr i usług dla administracji publicznej. o zadanie II.1.b - udział w pracach organizacji standaryzacyjnych (CEN BII WS 3), transmisja dorobku do prac krajowych. Krajowe Forum Elektronicznego Fakturowania - 14 maja 2013 Strategia wprowadzania faktur elektronicznych w Polsce – ZADANIA

zadanie II.1.c. (finansowanie – PO PC e-treść) opracowanie ujednoliconych dla rozwiązań e-fakturowania dla sektorów B2G oraz B2B. Wykonanie – Krajowe Forum e-fakturowania, jednostki badawcze oraz wybrane podmioty komercyjne. Kryterium realizacji zadania: utworzenie opracowania (dokumentacji) zawierającego opis rozwiązań i wytycznych ich wdrażania, przeprowadzenie działań promocyjnych wobec rynku. Termin – koniec zadanie II.1.d opracowanie wytycznych dla rozwiązań dedykowanych MSP oraz ich promocja. Wykonanie – Krajowe Forum e-fakturowania, instytucje badawcze oraz wybrane podmioty komercyjne. Kryterium realizacji zadania: utworzenie dokumentacji zawierającej opis wytycznych, przeprowadzenie działań promocyjnych wobec sektora MŚP oraz dostawców IT dla MŚP. Termin – koniec Krajowe Forum Elektronicznego Fakturowania - 14 maja 2013 Strategia wprowadzania faktur elektronicznych w Polsce – ZADANIA

zadanie II.2. opracowanie i utworzenie platformy integrującej funkcje odbioru faktur elektronicznych od dostawców w zamówieniach publicznych z systemami administracji publicznej. (Finansowanie – Program Operacyjny Polska Cyfrowa 2014 – 2020). Podstawowe wymaganie funkcjonalne platformy: umożliwienie przesyłania e-faktur przedsiębiorstwom z sektora MŚP, z uwzględnieniem wyników zadań standaryzacyjnych Funkcjonalność platformy powinna przewidywać współpracę także z dostawcami usług e-fakturowania funkcjonującymi na rynku (spełniającymi ustalone wymagania dotyczące standaryzacji). Kryterium realizacji zadania: opracowanie, wykonanie i wdrożenie platformy, termin – do końca Krajowe Forum Elektronicznego Fakturowania - 14 maja 2013 Strategia wprowadzania faktur elektronicznych w Polsce – ZADANIA

zadanie II.3. (promocja) przeprowadzenie działań edukacyjnych w zakresie interpretacji przepisów dotyczących e-fakturowania w aparacie kontroli skarbowej z programem jednoznacznej i przyjaznej dla przedsiębiorców interpretacji tych przepisów. Kryterium realizacji zadania: przeprowadzenie akcji edukacyjnej w aparacie kontroli skarbowej, termin – do końca zadanie II.4. (promocja) – przeprowadzenie szerokiej akcji promocyjnej i informacyjnej wśród przedsiębiorców o istocie zmian podejściu do e-fakturowania, oraz o jednolitych zasadach e-fakturowania oraz ich interpretacji przez organy kontroli skarbowej. Kryterium realizacji zadania: przeprowadzenie akcji informacyjnej wobec biznesu, termin – do końca zadanie II.5. (finansowanie – PO PC e-kompetencje) szkolenia, promowanie i ułatwianie wdrażania elektronicznej współpracy przedsiębiorstw jako metody poprawy efektywności procesów biznesowych Kryterium realizacji zadania: przeprowadzenie kampanii szkoleniowej dla przedsiębiorstw (edukacja i promocja), opracowanie przewodników, case studies, prace struktur ponadsektorowych). Termin – koniec Krajowe Forum Elektronicznego Fakturowania - 14 maja 2013 Strategia wprowadzania faktur elektronicznych w Polsce – ZADANIA

zadanie II.6. monitoring realizacji Strategii (coroczne) badania efektów wdrażania Strategii. Kryterium realizacji zadania: coroczne opracowanie wyników badań efektów wdrażania Strategii. Termin – koniec Wskaźniki realizacji celów strategicznych: a)liczba e-faktur (wolumen wymiany) wśród przedsiębiorstw oraz z administracją publiczną (statystyki GUS/Eurostat), w tym: b)liczba urzędów administracji publicznej (centralnej oraz regionalnej) stosujących e-fakturowanie c)liczba firm stosujących e-fakturowanie lub procentowy udział firm zarejestrowanych w Polsce stosujących e-faktury d)inne miary lub kryteria do późniejszego zdefiniowania: e)wzrost ilości i poziomu usług e-fakturowania, w tym usług zgodnych z e standardami międzynarodowymi oraz nowych usług f)pojawienie się sieci usługodawców oraz ich klientów, zapewniających podejście interoperacyjne oraz powodującej poprawę dostępności tych usług (niskie koszty, wysoka jakość). Krajowe Forum Elektronicznego Fakturowania - 14 maja 2013 Strategia wprowadzania faktur elektronicznych w Polsce – ZADANIA

Narzędzia realizacji Strategii W celu realizacji zadań strategicznych: budowy platformy odbioru e-faktur przez administrację publiczną, wsparcia wdrażania Strategii przez społeczność rynku e-fakturowania oraz wsparcia realizacji Strategii po stronie przedsiębiorstw, proponuje się następujące narzędzia: A1. Stworzenie programu systemowego w ramach programu PO PC (2014 – 2020) ukierunkowanego na finansowania uruchomienia platformy i działań promocyjno edukacyjnych A2. Funkcjonowanie Krajowe Forum e-fakturowania, celem pracowanie ujednoliconych rozwiązań e-fakturowania i monitoringu dla sektorów B2G oraz B2B (Środki budżetowe). Proponuje się wykorzystanie Krajowego Forum Elektronicznego Fakturowania jako środowiska gospodarczo – społecznego aktywnie realizującego niniejszą Strategię z prawem wpływu na jej kształt i realizację. W razie sukcesu prac Forum Państwo powinno kontynuować finansowanie działań Forum Krajowego w zakresie prac objętych niniejszą propozycją strategii e-fakturowania. Kryterium realizacji zadania: realizacja zadań wyznaczonych przez Komisję Europejską, Ministerstwo Gospodarki w porozumieniu z Ministerstwem Finansów oraz ustalonych przez Forum. Termin – zgodnie z decyzjami Komisji Europejskiej oraz Rządu. A3. Uruchomienie instrumentów wsparcia finansowego dla MSP wdrażających e-fakturowanie w ramach programu PARP - doradztwo oraz budowa rozwiązań IT (np. Bon na e-Fakturę). Krajowe Forum Elektronicznego Fakturowania - 14 maja 2013 Strategia wprowadzania faktur elektronicznych w Polsce – ZADANIA

Dziękuję za uwagę.