1 KORZESZÓWKORZESZÓWKORZESZÓWKORZESZÓW Wnioski z nadzoru sprawowanego przez Podkarpackiego Kuratora Oświaty w roku szkolnym 2005/06.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
GIMNAZJUM IM. STANISŁAWA STASZICA W PANKACH
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Organizacja nauczania indywidualnego
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
Wyniki sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego i maturalnego w 2009 r. uczni ó w szk ó ł prowadzonych przez Gminę Miejską Mielec.
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Jolanta Misztal Kujawsko – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku Program poprawy efektywności kształcenia - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
Zestawienie wyników egzaminu
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ W KOWALEWIE ZA ROK SZKOLNY 2011/2012.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Wyniki egzaminu gimnazjalnego. CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA Średni wynik szkoły znajduje się w 7 przedziale skali staninowej.
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
Spotkanie z Wójtami, Burmistrzami, Prezydentami i Starostami Małopolski Małopolski Kurator Oświaty Artur Dzigański.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Rozporządzenie MEN z dnia 18 września 2008r
1 KONFERENCJA DYREKTORÓW SZKÓŁ I PLACÓWEK WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO Uwagi Gdańsk, sierpnia 2010 roku KURATORIUM OŚWIATY W GDAŃSKU.
RAZEM – 4% Typ placówki Liczba nadzorowanych placówek
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
Kuratorium Oświaty Stopień realizacji priorytetów obowiązujących w roku szkolnym 2005/2006.
Wyniki badań dotyczące wdrożenia rozporządzenia o nadzorze pedagogicznym.
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu nakielskiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów przy uwzględnieniu wyników.
Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu żnińskiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów przy uwzględnieniu wyników.
Warlubie, r.. Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu świeckiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów.
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Egzamin w gimnazjum składał się z 3 części: humanistycznej, matematyczno-przyrodniczej i języka obcego nowożytnego. Podczas egzaminu kończącego gimnazjum.
Konferencja inauguracyjna Wolsztyn 14 listopada 2007.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
WYNIKI ANKIETY ewaluacyjnej dla nauczyciela: W jaki sposób analiza wyników sprawdzianu wpływa na planowanie i podejmowanie działań przez nauczycieli? kwiecień.
Spotkanie z dyrektorami wtorek, 23 września 2014 r.
RODZICE W SZKOLE.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
Kuratorium Oświaty w Kielcach
Najczęściej powtarzające się mocne strony i problemy do rozwiązania:
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
KONTROLE DORAŹNE Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015.
PODSUMOWANIE NADZORU PEDAGOGICZNEGO WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY ( )
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego w Społecznym Gimnazjum w Rybniku.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Wykorzystywanie wyników sprawdzianu w pracy dydaktycznej
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

1 KORZESZÓWKORZESZÓWKORZESZÓWKORZESZÓW Wnioski z nadzoru sprawowanego przez Podkarpackiego Kuratora Oświaty w roku szkolnym 2005/06

2 KORZESZÓWKORZESZÓWKORZESZÓWKORZESZÓW Podstawa: Protokoly kontroli MEN i NIK, Informacje z mierzenia zewnętrznego jakości pracy szkól (202), Raporty z wewnętrznego mierzenia (2300), Wyniki 6 kontroli problemowych (1049 szkołach), Wyniki przeprowadzonych monitoringów (2850), Wyniki 4 diagnoz, Przeprowadzone hospitacje (831), Oceny pracy dyrektorów (283), Szkolenia, zespoły samokształceniowe (175), Zalecenia, decyzje ( 338).

3 Ocena spełniania standardu: Wewnętrzny system zapewnienia jakości StandardPSPGInne Spełniony58% 55 %20% Niespełniony0%2%0%40% Częściowo spełniony 42%40%45%40%

4 KORZESZÓWKORZESZÓWKORZESZÓWKORZESZÓW W dalszym ciągu należy doskonalić wewnętrzny system zapewnienia jakości tak, aby tworzył spójny system powiązanych ze sobą działań.

5 KORZESZÓWKORZESZÓWKORZESZÓWKORZESZÓW Wewnętrzny system zapewnienia jakości. Przy tworzeniu systemu należy uwzględnić w szczególności: włączenie do pracy wszystkich organów szkoły, analizowanie wyników MJPS i na tej podstawie ustalanie kierunków zmian, zminimalizowanie ilości tworzonych na tę okoliczność dokumentów.

6 KORZESZÓWKORZESZÓWKORZESZÓWKORZESZÓW Ocena spełniania standardu: Nauczyciele (81%) Polityka kadrowa prowadzona przez dyrektora szkoły/placówki uległa znacznej poprawie i realizowana jest stosownie do kierunków jej rozwoju. Podjąć skuteczne działania mające na celu racjonalne przydzielanie zastępstw za nieobecnych nauczycieli.

7 KORZESZÓWKORZESZÓWKORZESZÓWKORZESZÓW Ocena spełniania standardu: Organizacja kształcenia (57%) Dostosować organizację pracy szkół i placówek do wszystkich wymogów prawa ze szczególnym uwzględnieniem ramowych planów nauczania. Dostosować wymagania do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia.

8 KORZESZÓWKORZESZÓWKORZESZÓWKORZESZÓW Ocena spełniania standardu: Organizacja kształcenia (57%) Doskonalić organizację procesu kształcenia uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych w szkołach ogólnodostępnych. Doskonalić regulacje prawne określone w statutach dotyczące warunków uzyskiwania wyższej niż przewidywana rocznej oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych lub zachowania. Zapewnić uczniom rozwój zainteresowań i uzdolnień.

9 Liczba uczestników (etap szkolny) LaureaciFinaliści Szkoły podstawowe Gimnazja Konkursy przedmiotowe i interdyscyplinarne

10 KORZESZÓWKORZESZÓWKORZESZÓWKORZESZÓW efekty kształcenia (38%- SP i 19%G) Sprawdzian w województwie podkarpackim Rok szkolnyLiczba uczniów Województwo podkarpackie OKEPolska 2003/ ,226,025,6 2004/ ,429,829,5 2005/ ,5825,8225,3

11 Ogółem Czyta nie Pisanie Rozumo wanie Korzysta nie z informa cji Wykorzy stywanie wiedzy w praktyce Podkarpacie 0,640,770,700,570,600,49 OKE 0,650,770,710,570,610,50 Umiejętności

12 KORZESZÓWKORZESZÓWKORZESZÓWKORZESZÓW Egzamin gimnazjalny w województwie podkarpackim w 2006 roku Liczba uczniów Humanistyczny Matematyczno- przyrodniczy Podkarpacie32,123,6 Polska31,423,9

13 KORZESZÓWKORZESZÓWKORZESZÓWKORZESZÓW Umiejętności słabo opanowane: zastosowanie zintegrowanej wiedzy do rozwiązywania problemów (30%), stosowanie terminów, procedur, pojęć (44%), najmniej wyników najwyższych (3,44%) osiągnęli nasi uczniowie.

14 KORZESZÓWKORZESZÓWKORZESZÓWKORZESZÓW Umiejętności słabo opanowane ( w części humanistycznej) tworzenie wlasnego tekstu (44%). Najwięcej wyników najwyższych w ramach OKE uzyskali gimnazjaliści z Podkarpacia (4,48%).

15 KORZESZÓWKORZESZÓWKORZESZÓWKORZESZÓW Kontynuować działania zmierzające do poprawy efektywności kształcenia, w tym przedmiotów matematyczno – przyrodniczych m.in. poprzez analizę wyników egzaminów zewnętrznych i wykorzystanie wniosków z tej analizy. Wnioski z mierzenia obszaru: efekty kształcenia.

16 KORZESZÓWKORZESZÓWKORZESZÓWKORZESZÓW Wnioski z mierzenia obszaru: efekty kształcenia. W szkołach, które nie przekroczyły progu staninowego 1,2,3 podjąć stosowne działania naprawcze. ( Program naprawczy wraz z opisem przyczyn, czynników kontekstowych proszę przekazać, do końca września 2006 roku, do Kuratorium Oświaty w Rzeszowie).

17 KORZESZÓWKORZESZÓWKORZESZÓWKORZESZÓW Motywować rodziców do większego i aktywnego udziału w życiu szkoły poprzez zmianę formy spotkań z rodzicami, wyeksponowanie roli trójek klasowych i rady rodziców. Wdrażać uczniów do odpowiedzialności za własne wyniki kształcenia i wzrost aspiracji edukacyjnych. Podejmować skuteczne działania zmierzające do poprawy frekwencji uczniów na zajęciach szkolnych. Ocena spełniania standardu: praca wychowawcza i profilaktyczna (94%- PP)

18 KORZESZÓWKORZESZÓWKORZESZÓWKORZESZÓW