18 czerwca 2009 Działania ukierunkowane na realizację idei dobrego rządzenia w Priorytecie V PO Kapitał Ludzki – Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Kształcenie zawodowe pielęgniarek i położnych w ramach studiów pomostowych” w ramach Priorytetu II, Działania 2.3, Poddziałania Programu Operacyjnego.
Advertisements

1 Warszawa, 21 lutego 2008 r. Przegląd budżetu UE a kierunki reformy polityki spójności Podsekretarz Stanu w Augustyn Kubik Podsekretarz Stanu w Ministerstwie.
Perspektywy rozwoju spółdzielczości socjalnej w kontekście dotychczasowych doświadczeń związanych z wdrażaniem PO KL i PO FIO.
Lublin, 5 lipca 2006 r..
FUNDUSZE UE Warszawa, maj 2008.
Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007 – 2013 w Małopolsce
Miejski obszar funkcjonalny – Puławy
Szkolenia dla pracowników Jednostek Samorządu Terytorialnego
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Wrocław, Plan działania na 2007/2008 rok dla Priorytetu V PO KL.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Strategia Wdrażania Priorytetów Regionalnych PO KL w województwie pomorskim Styczeń 2008 r.
Strategia wdrażania komponentu regionalnego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie pomorskim Departament Europejskiego Funduszu.
Fundusze europejskie, a rejestry publiczne Gdańsk, dn bezpieczny i skuteczny dostęp do zawartych w nich danych oraz rozwój systemów udostępniania.
Propozycja Komisji dotycząca nowych rozporządzeń
Informacja nt. krajowego i regionalnych Forów Terytorialnych jako narzędzi kształtowania polityki regionalnej w myśl Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego.
Poprawa warunków funkcjonowania samorządów
1. 2 Możliwości finansowania rozwoju nowoczesnych technologii edukacyjnych ze środków UE w latach 2007 – 2013 Marek Szczepański Zastępca Prezesa PSDB.
POWER OBSZAR Wzmocnienie potencjału instytucjonalnego i skuteczności administracji publicznej (kontekst krajowy) 15 kwietnia 2013 r.
Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji
System ewaluacji NPR i NSRO
Warszawa, 5 lutego 2008 r. Priorytet II i VIII Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w kontekście aktywizacji zawodowej osób z grupy wiekowej 50+ Departament.
Wsparcie dla partnerów społecznych w Priorytecie V PO KL Ministerstwo Rozwoju Regionalnego 6 listopada 2007.
KIERUNKI POLITYKI REGIONALNEJ W POLSCE
Katowice, 2 sierpnia 2006 r.. Program Operacyjny Kapitał Ludzki Cel główny PO Kapitał Ludzki wynikający z Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia 2007.
Program Operacyjny KAPITAŁ LUDZKI URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO WYDZIAŁ EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO 19 czerwca 2007 r.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Rzeszów, 6 września Program Operacyjny Kapitał Ludzki Cel główny PO Kapitał Ludzki wynikający z Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia
Rzeszów, 2 sierpnia 2006 r.. Tomasz Orczyk Departament Zarządzania EFS Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Doświadczenia wdrażania Europejskiego Funduszu.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Tomasz Schimanek Konsultacje październik-grudzień 2005 r.
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
Koncepcje programów operacyjnych na nowy okres programowania
Fundusze strukturalne w latach w Polsce
NORWESKI MECHANIZM FINANSOWY Warszawa, grudzień 2004 MINISTERSTWO GOSPODARKI I PRACY Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego.
Mechanizm Finansowy EOG PRIORYTET Rozwój zasobów ludzkich poprzez m.in. promowanie wykształcenia i szkoleń, wzmacnianie w samorządzie i jego instytucjach.
1 Regionalny Program Operacyjny Województwa Podlaskiego na lata projekt Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Polityki Regionalnej.
Fundusze unijne od podstaw Fundusze Strukturalne na lata 2007 – 2013
Wyzwania PO KL w 2009 r.2 1. Zapobieganie negatywnym skutkom spowolnienia gospodarczego: przyśpieszenie wydatkowania EFS opracowanie i rozpoczęcie wdrażania.
1 Warszawa, 17 stycznia 2008 r. Projekt Stanowiska Rządu ws. kierunków reformy polityki spójności UE Hanna Jahns Hanna Jahns Sekretarz Stanu w Ministerstwie.
Informacja nt. stanu realizacji konkursu
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Plan Działania KSOW dla województwa lubuskiego na lata
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
1 Ocena skutków regulacji wdrożenia dyrektywy 2006/123/WE Ministerstwo Gospodarki Departament Regulacji Gospodarczych Warszawa, 28 stycznia 2008 r.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Projekty Europejskiego Funduszu Społecznego wdrażane w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
Wspieranie współpracy metropolitalnej w nowej perspektywie finansowej
Wsparcie dla rozwoju technologii
Projekt realizowany w ramach Programu Regionalnego MRR „Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny.
Przygotowanie przez partnerów społecznych strategii partnerstwa na lata Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Prezentacja przygotowana na podstawie : Małgorzata Marcińska Podsekretarz Stanu - Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Piła, maj 2014 r.
WSPARCIE POTENCJAŁU ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH
Możliwości wykorzystania środków z EFS przez podmioty z Dolnego Śląska Mirosława Hamera RCWIP Projekt „Rozwój lokalnego partnerstwa na rzecz rynku pracy.
Dialog Społeczny Dialog Społeczny jest najlepszą, najskuteczniejszą i najtańszą drogą rozwiązywania problemów. Warto w ten rozwój inwestować.
Lubuskie Regionalne Obserwatorium Terytorialne Zielona Góra, 21 listopada 2013r. Magdalena Balak-Hryńkiewicz Departament Rozwoju Regionalnego i Współpracy.
Zrównoważony rozwój Małopolski w kontekście współpracy z Unią Europejską Witold Śmiałek Prezes Zarządu MARR S.A.
Strategia Wspierania Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego Piotr Frączak, 12 stycznia 2009 r. 1.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki na lata Wojewódzki Urząd Pracy 18 lutego 2008 r.
SPOTKANIE KONSULTACYJNE NA TEMAT ZAGADNIENIA GEODEZYJNE W STRATEGII ROZWOJU WOJEDZTWA MAZOWIECKIEGO PROPOZYCJA TEMATYKI MAZOWIECKICH PRZEDSIĘWZIĘĆ.
Priorytet V. „Dobre zarządzanie” Działanie 5.2 „Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej”, Poddziałanie „Systemowe wsparcie funkcjonowania.
Projekt strategiczny „Zintegrowane Inwestycje Terytorialne PLUS”
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
LEADER/RLKS po 2020 r. Ryszard Zarudzki Podsekretarz Stanu MRiRW
Zapis prezentacji:

18 czerwca 2009 Działania ukierunkowane na realizację idei dobrego rządzenia w Priorytecie V PO Kapitał Ludzki – Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej

18 czerwca 2009 Art. 3 Rozporządzenia 1081/2006 ws. EFS W ramach celu Konwergencja EFS wspiera działania w państwach członkowskich mające na celu wzmacnianie zdolności instytucjonalnej i skuteczności administracji publicznej oraz służb publicznych na poziomie krajowym, regionalnym i lokalnym oraz, w stosownym przypadku, partnerów społecznych i organizacji pozarządowych, w celu przeprowadzenia reform, lepszych uregulowań prawnych i dobrego zarządzania (…) w szczególności poprzez wspieranie: - mechanizmów pozwalających na lepsze opracowywanie, monitorowanie oraz ocenę dobrej polityki i programów (…) - budowania zdolności w zakresie realizacji polityk i programów w odpowiednich dziedzinach, w tym w odniesieniu do egzekwowania prawa, w szczególności poprzez stałe szkolenie kadry kierowniczej i personelu oraz konkretne wsparcie kluczowych służb, inspektoratów i podmiotów sfery społeczno-gospodarczej.

18 czerwca 2009 Cele Priorytetu V Dobre rządzenie Obszary priorytetowe z punktu widzenia wzmacniania potencjału administracyjnego, zwłaszcza w kontekście procesu lizbońskiego: I. Reforma regulacji uproszczenie krajowych aktów prawnych usprawnienie systemu wdrażania dyrektyw UE optymalizacja systemu oceny skutków regulacji wdrożenie systemu pomiaru kosztów administracyjnych usprawnienie procesu stanowienia prawa miejscowego oraz aktów administracyjnych przez jednostki samorządu terytorialnego (5.2)

18 czerwca 2009 Cele Priorytetu V Dobre rządzenie II. Modernizacja zarządzania w administracji objęcie 65% administracji rządowej, 75% urzędów marszałkowskich, 60% urzędów na szczeblu powiatu i gminy działaniami w zakresie poprawy standardów zarządzania wewnątrz tych jednostek (5.2) modernizacja zarządzania finansowego: wdrożenie systemu wieloletniego planowania budżetowego w ujęciu zadaniowym u wszystkich dysponentów środków budżetowych (5.2) usprawnienie zarządzania zasobami ludzkimi: wdrożenie nowego systemu kształtowania wynagrodzeń we wszystkich jednostkach administracji rządowej

18 czerwca 2009 Cele Priorytetu V Dobre rządzenie III. Usprawnianie warunków tworzenia i funkcjonowania przedsiębiorstw skrócenie średniego czasu oczekiwania na rejestrację działalności gospodarczej z 31 do 7 dni redukcja obciążeń administracyjnych przy zakładaniu działalności gospodarczej o 25 % skrócenie o 20% średniego czasu trwania postępowania w sprawach gospodarczych

18 czerwca 2009 Cele Priorytetu V Dobre rządzenie IV. Budowa potencjału partnerów społecznych i organizacji pozarządowych wzrost efektywności mechanizmów konsultacyjnych i współpracy z partnerami społecznymi i organizacjami pozarządowymi w zakresie stanowienia i realizacji polityk publicznych i regulacji prawnych wzrost o 250% liczby powiatów objętych bezpłatnym poradnictwem prawnym i obywatelskim zwiększenie do 15% odsetka organizacji pozarządowych korzystających z sieci wsparcia, umacniającej ich zdolności do realizacji zadań publicznych wsparcie organizacji partnerów społecznych w zakresie budowania ich potencjału

18 czerwca 2009 System wdrażania Priorytetu V W Priorytecie V PO KL wyodrębniono pięć Działań: 5.1. Wzmocnienie potencjału administracji rządowej (KPRM, MF, KSAP) Budżet: euro 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej (MSWiA) Budżet: euro 5.3 Wsparcie na rzecz realizacji Strategii Lizbońskiej (MS, KCSKSPiP, MG) Budżet: euro 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora (MPiPS) Budżet: euro 5.5 Rozwój dialogu społecznego (MPiPS) Budżet: euro Łączna alokacja na latach to euro

18 czerwca 2009 Działanie 5.2 na tle Priorytetu V PO KL Działanie 5.2 Wsparcie potencjału JST Działanie 5.1 Budżet zadaniowy Działanie 5.3 Uproszczenia legislacyjne Zero okienka Budowanie zdolności strategicznych Działanie 5.4 Organizacje pozarządowe jako sprawni partnerzy samorządu Działanie 5.5 Wsparcie dialogu społecznego (wojewódzkie komisje dialogu społecznego)

18 czerwca 2009 Priorytet V – stan wdrażania

18 czerwca 2009 Priorytet V – stan wdrażania

18 czerwca 2009 Wyzwania w obszarze dobrego rządzenia Skoncentrowanie wsparcia na kilku priorytetowych obszarach funkcjonowania sektora publicznego (np. ochrona środowiska, ochrona zdrowia). Przeprowadzenie kompleksowej modernizacji wybranych obszarów. Zapewnienie kompleksowości i trwałości rozwiązań. Szkolenia powinny stanowić element szerszej koncepcji usprawniania pracy urzędu, jedną z wielu różnorodnych form wsparcia oferowanych urzędom. Konieczność wprowadzania rozwiązań widocznych dla klienta administracji publicznej. Promowanie i wzmacnianie podejścia ponadresortowego. Konieczne jest zintegrowanie rozproszonych prac resortów i wypracowanie spójnej wizji kierunków interwencji EFS w obszarze dobrego rządzenia.

18 czerwca 2009 Komplementarność Działanie 5.2 PO KL Komplementarność działań wdrażanych w Priorytecie V (w tym w działaniu 5.2) - z przedsięwzięciami z zakresu budowy elektronicznej administracji wdrażanymi w ramach pozostałych funduszy strukturalnych, np. Priorytecie VII PO Innowacyjna Gospodarka oraz Regionalnych Programach Operacyjnych. Takie mechanizmy zagwarantują większą wartość dodaną oraz spójność przedsięwzięć współfinansowanych przez fundusze strukturalne.

18 czerwca 2009 Departament Zarządzania EFS Dorota Bortnowska tel Dziękuję za uwagę