Innowacyjna Gospodarka, Polska Gospodarka na rynku międzynarodowym

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Wsparcie udziału przedsiębiorców w programach promocji”
Advertisements

Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju – „małe projekty”
Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie – Instytucja Wdrażająca komponent regionalny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Umowy o dofinansowanie projektów
„Wsparcie udziału przedsiębiorców w programach promocji”
XV Ogólnopolskie Forum Gospodarcze Małych i Średnich Przedsiębiorstw
Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka
Wniosek o płatność Karolina Bakalarska Olsztyn,
Zmiany w projektach w ramach PO KL
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA ZASADY WYPEŁNIANIA WNIOSKU O PŁATNOŚĆ W RAMACH POIiŚ Ewa Proniewicz Departament.
Wsparcie promocji i rozwoju markowych produktów wniosek o płatność w ramach Działania 5.5 RPO WK-P. Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko Pomorskiego.
Wsparcie udziału przedsiębiorców w programach promocji KRYTERIA OCENY Poddziałanie Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Poznań,
Ryczałtowa metoda rozliczania kosztów ogólnych w ramach projektów w Działaniu 1.4 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Dział Finansowy.
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Najczęściej popełniane uchybienia i błędy przy sporządzaniu wniosku o dofinansowanie EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO WOJEWÓDZTWO PODKARPACKIE Departament.
Wniosek beneficjenta o płatność w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007 – 2013 oś priorytetowa I Konkurencyjna.
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Umowy o dofinansowanie projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata osie priorytetowe II-VII Urząd.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
Ośrodek Przetwarzania Informacji Warszawa
ROZLICZENIE JEDNORAZOWEJ DOTACJI NA ROZWÓJ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Wniosek beneficjenta o płatność w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007 – 2013 oś priorytetowa I Konkurencyjna.
1. Obowiązki beneficjenta wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu Wrocław, lipiec 2009.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wrocław, 9-10 grudnia 2008 r. Przedsięwzięcia z zakresu współpracy międzynarodowej i międzyregionalnej w.
WNIOSEK O PŁATNOŚĆ CZĘŚĆ SPRAWOZDAWCZA.
FUNKCJONOWANIE 2011 – ROZLICZANIE maj 2011 r.. Wykorzystanie środków PROW Świętokrzyskie.
Ewelina Pawińska Prowadzenie i rozliczanie projektu w Działaniu 6.1 POIG Etap II – Wdrożenie Planu Rozwoju Eksportu Warszawa, 29 czerwca 2010 r.
1 PROGRAM WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka 2007 – 2013 Szkolenie z zakresu realizacji i raportowania mikroprojektów.
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO Anna Lewandowska r. 1 Ministerstwo Środowiska Departament Ekonomiczny.
2009 Działanie 3.3 Tworzenie systemu ułatwiającego inwestowanie w MSP Poddziałanie Wsparcie dla MSP Podsumowanie naboru 2008 i zmiany na 2009 Zespół
Wnioski o płatność i zaliczki w ramach RPO WP
Kwalifikowalność wydatków
Szkolenie dla BP 30/ /12/2011 Zasady prawidłowego rozliczania otrzymanego wsparcia w ramach PO KL 6.2. MISJA: FIRMA POKL /12.
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, Polska Gospodarka na rynku międzynarodowym poddziałanie Wsparcie udziału przedsiębiorców w programach.
Wprowadzanie zmian w trakcie realizacji projektu –
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego1Wrocław, 26 marca 2008 r. Wzór Umowy.
Wsparcie udziału przedsiębiorców w programach promocji Poddziałanie Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, BRANŻOWE PROGRAMY PROMOCJI.
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, poddziałanie – Wsparcie działań studyjno-koncepcyjnych w ramach przygotowania terenów inwestycyjnych.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko Zasady.
Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich SZKOLENIE w zakresie rozliczania projektów w ramach PROW
Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Regulamin dotyczący realizacji działań w ramach Planu Działania.
Warszawa, Wsparcie ochrony własności przemysłowej w ramach Poddziałania POIG Ośrodek Przetwarzania Informacji.
Rozliczanie operacji PROW Stęszew 6 listopada 2012r Ireneusz Witkowski.
Gorzów Wlkp r. Projekt współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Współpracy.
Wprowadzanie zmian do umów z Beneficjentami Działania 8.2 PO IG
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
1. Działanie 4.1/413 Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju PROW 2007 – 2013 dla małych projektów, tj. operacji, które nie odpowiadają warunkom przyznania.
Finansowanie projektów z EFS w ramach Działań 1.1, 1.5, 1.6 SPO RZL Departament Wdrażania EFS Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
PROCEDURA SKŁADANIA WNIOSKU O PŁATNOŚC Z EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU REGIONALNEGO W RAMACH PROGRAMU INTERREG IIIA CZECHY - POLSKA USTROŃ - 28.X.2005.
Wskaźniki – raportowanie, monitorowanie Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Sylwia Makulec-Staszewska Departament Ochrony Klimatu Wydział.
Zasady prawidłowego rozliczania otrzymanego wsparcia w ramach „ Z pracy do pracy” POKL /14.
Zmiany Planu Wdrażania Projektu Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Sylwia Makulec-Staszewska Departament Ochrony Klimatu Wydział Środków.
Wskaźniki – raportowanie, monitorowanie Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Departament Ochrony Klimatu Warszawa, 12 października 2015.
Fundusz Współpracy 1 Jachranka, 25 stycznia 2005 Inicjatywa Wspólnotowa EQUAL WNIOSEK O PŁATNOŚĆ.
Najczęściej popełniane błędy we wnioskach o płatność Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Emilii Plater 1, Olsztyn Tel. (0-89)
Małopolskie Centrum Przedsiębiorczości Rozliczanie projektów w ramach schematu 2.2 A – wydatkowanie zaliczki 24 października 2013 r. Fundusze europejskie.
Zamykanie projektu realizowanego w ramach V Priorytetu POIiŚ Wola Ducka, 4 września 2013 r.
01 Departament Wdrażania RPO Kwalifikowalność wydatków Departament Wdrażania RPO.
Wnioskodawca chcący ubiegać się o dofinansowanie projektu w konkursie w ramach RPO WIM powinien: 1)Zapoznać się z ogłoszeniem o konkursie: Ogłoszenie.
Zasady finansowania w Programie Operacyjnym Wiedza Edukacja Rozwój Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia Warszawa, 16 czerwca.
Człowiek – najlepsza inwestycja CO NOWEGO W PROGRAMIE OPERACYJNYM KAPITAŁ LUDZKI? Prowadząca: Anna Makowska.
Działanie 1.1. POPC Instrukcja przygotowania Harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji projektu.
Rozliczanie wydatków we wnioskach o płatność
Szkolenie dla potencjalnych beneficjentów ostatecznych
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” Rozliczenie projektu.
M19 Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
WPROWADZANIE ZMIAN W PROJEKCIE
Zapis prezentacji:

Innowacyjna Gospodarka, Polska Gospodarka na rynku międzynarodowym Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007-2013 Polska Gospodarka na rynku międzynarodowym działanie 6.5.2 Wsparcie udziału przedsiębiorców w programach promocji                                                                                                                                                                                                                                                             Warszawa, czerwiec 2013 r.

ROZLICZANIE WNIOSKU O PŁATNOŚĆ Poddziałanie 6.5.2. PO IG Wsparcie udziału przedsiębiorców w programach promocji ROZLICZANIE WNIOSKU O PŁATNOŚĆ

dostępny jest na stronie: Poddziałanie 6.5.2. PO IG Wsparcie udziału przedsiębiorców w programach promocji Wniosek o płatność dostępny jest na stronie: www.poig.gov.pl w zakładce: dokumenty i wytyczne wzory dokumentów generator wniosków o płatność

Krok pierwszy instalacja generatora Poddziałanie 6.5.2. PO IG Wsparcie udziału przedsiębiorców w programach promocji Krok pierwszy instalacja generatora Krok drugi weryfikacja aktualnej wersji generatora Krok trzeci zapoznanie się z Instrukcją wypełniania wniosków o płatność

Instrukcja wypełniania wniosku o płatność w ramach POIG Poddziałanie 6.5.2. PO IG Wsparcie udziału przedsiębiorców w programach promocji Instrukcja wypełniania wniosku o płatność w ramach POIG dostępna jest w Generatorze Wniosków o Płatność w zakładce „Pomoc”

Wniosek beneficjenta o płatność Poddziałanie 6.5.2. PO IG Wsparcie udziału przedsiębiorców w programach promocji Wniosek beneficjenta o płatność

6. Polska gospodarka na rynku międzynarodowym Działanie Poddziałanie 6.5.2. PO IG Wsparcie udziału przedsiębiorców w programach promocji Wniosek za okres do ……. (data zapłaty ostatniego z dokumentów księgowych, mieszcząca się w okresie kwalifikowalności wydatków) Dane beneficjenta Numer rachunku bankowego zgodny z umową o dofinansowanie, w przypadku zmiany należy o tym pisemnie poinformować Instytucję Wdrażającą 3. Oś priorytetowa 6. Polska gospodarka na rynku międzynarodowym Działanie 6.5 Promocja polskiej gospodarki 4a. Poddziałanie 6.5.2 Wsparcie udziału przedsiębiorców w programach promocji

Numer projektu: WND-POIG.06.05.02-00- ……. Poddziałanie 6.5.2. PO IG Wsparcie udziału przedsiębiorców w programach promocji Nazwa projektu: „ ... ” Numer projektu: WND-POIG.06.05.02-00- ……. Umowa/decyzja o dofinansowanie: (nr umowy lub ostatniego aneksu do umowy) Informacje przedstawiane w powyższych punktach muszą być zgodne z Umową o dofinansowanie realizowanego projektu

Poddziałanie 6.5.2. PO IG Wsparcie udziału przedsiębiorców w programach promocji 8. Płatność: - pośrednia – obejmuje wydatki kwalifikowane poniesione po każdym działaniu promocyjnym, w jakim Beneficjent bierze udział, oprócz ostatniego działania; - końcowa – obejmuje wydatki kwalifikowane poniesione w ramach ostatniego działania w Projekcie. Przekazanie płatności końcowej następuje pod warunkiem zrealizowania pełnego zakresu rzeczowego i finansowego.

8a. Całkowita kwota wydatków objętych wnioskiem Poddziałanie 6.5.2. PO IG Wsparcie udziału przedsiębiorców w programach promocji 8a. Całkowita kwota wydatków objętych wnioskiem (wydatki kwalifikowane i niekwalifikowane w ramach danego działania, którego dotyczy wniosek) Kwota wydatków kwalifikowanych objętych wnioskiem (zgodna z sumą wydatków kwalifikowanych z pkt 11 i 13 wniosku o płatność oraz zestawienia dokumentów księgowych) 10. Wnioskowana kwota – stanowi maksymalnie 75 % wydatków kwalifikowanych wskazanych w pkt 9 wniosku o płatność. Zestawienie dokumentów potwierdzających poniesione wydatki objęte wnioskiem (wypełnia się wg posiadanych faktur) 12. Uzyskany dochód – Nie dotyczy poddziałania 6.5.2 POIG

Poddziałanie 6.5.2. PO IG Wsparcie udziału przedsiębiorców w programach promocji Informacja finansowa dotycząca wniosku Nr dokumentu Nr księgowy lub ewidencyjny Data wystawienia dokumentu Data zapłaty Nazwa towaru lub usługi Kwota dokumentu brutto Kwota dokumentu netto Kwota wydatków kwalifikowanych W tym VAT 1 2 3 4 5 6 7 8 9 12/2012 123 12.12.2012 14.12.2012 szkolenie 3.000,00 2.439,02 0,00 … razem

Poddziałanie 6.5.2. PO IG Wsparcie udziału przedsiębiorców w programach promocji 13. Postęp rzeczowo-finansowy realizacji projektu Zadania/cele złożone w umowie/decyzji Stan realizacji Wydatki przypisane zadaniom/celom określonym w aktualnym harmonogramie rzeczowo-finansowym stanowiącym załącznik do umowy/decyzji o dofinansowanie Wydatki od początku realizacji projektu Wydatki objęte bieżącym wnioskiem % realizacji ogółem kwalifikowane 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Powierzchnia wystawiennicza – Działanie 3.1 zrealizowano 24 600,00 20 000,00 18 450,00 15 000,00 0,00 75 % Materiały reklamowe –Działanie 3.2 1 230,00 1 000,00 3 690,00 3 000,00 300 % Razem 25 830,00 21 000,00 22 140,00 18 000,00 85,71 %

Poddziałanie 6.5.2. PO IG Wsparcie udziału przedsiębiorców w programach promocji Postęp rzeczowo-finansowy realizacji Projektu – należy wypełnić zgodnie z zaplanowanymi kategoriami i wartościami wydatków przedstawionymi w pkt 13 Wniosku o dofinansowanie, tj.:  Zadania/cele złożone w umowie/decyzji o dofinansowanie – należy podać wszystkie kategorie wydatków z pkt 13 wniosku o dofinansowanie.  Stan realizacji – należy wpisać „zrealizowano” bądź w przypadku zadań, wydatków które nie zostały poniesiony należy wpisać „niezrealizowano”. Wydatki przypisane zadaniom/celom określonym w aktualnym harmonogramie rzeczowo-finansowym stanowiącym załącznik do umowy/decyzji o dofinansowaniu – należy podać kwoty ogółem i kwalifikowane podane w pkt 13 wniosku o dofinansowanie. Wydatki od początku realizacji projektu – należy wpisać faktycznie poniesione już wydatki związane z realizacją projektu, przypisane do szczególnych zadań.  Wydatki objęte bieżącym wnioskiem - należy wpisać faktycznie poniesione wydatki związane z realizacją projektu, przypisane do poszczególnych zadań, o dofinansowanie jakich Beneficjent ubiega się w bieżącym wniosku o płatność.

10 % przesunięcia kwot Przesunięcia kwot pomiędzy poszczególnymi rodzajami wydatków kwalifikowanych możliwe są do 10 % wartości kwoty wydatku, z którego następuje przesunięcie, bez względu na poziom wzrostu wydatku do którego następuje przesunięcie. Przesunięcia do 10 % wymagają jedynie pisemnego poinformowania Instytucji Wdrażającej w piśmie przekazującym wniosek o płatność, nie wymagają formy aneksu do umowy o dofinansowanie.

10 % przesunięcia kwot rodzaj wydatku koszty zakładane koszty poniesione powierzchnia wystawiennicza 20 000,00 15 000,00 materiały reklamowe 1 000,00 3 000,00 Zaoszczędzone 10 % na powierzchni wystawienniczej, tj. 2 000,00 zł można było przesunąć do materiałów reklamowych, których faktyczna wartość wyniosła 3 000,00 zł i przewyższała wartość zakładaną.

- wskaźniki produktu – należy wybrać opcję wskaźniki indywidualne Poddziałanie 6.5.2. PO IG Wsparcie udziału przedsiębiorców w programach promocji 14. Planowany przebieg rzeczowy realizacji projektu do czasu złożenia kolejnego wniosku – dotyczy zadań, działań jakie Beneficjent planuje podjąć w ramach realizowanego Projektu do czasu złożenia kolejnego wniosku o płatność. 15. Wskaźniki realizacji projektu – Beneficjent wpisuje tu wskaźniki podane we wniosku o dofinansowanie projektu: - wskaźniki produktu – należy wybrać opcję wskaźniki indywidualne - wskaźniki rezultatu – wypełniany tylko dla wniosku o płatność końcową 16. Informacja na temat problemów napotkanych w trakcie realizacji projektu, zadań planowanych, a niezrealizowanych w okresie objętym wnioskiem, oraz przyczyn ewentualnego nieosiągnięcia zakładanego w projekcie poziomu wskaźników.

17. Harmonogram wydatków na kolejne kwartały Poddziałanie 6.5.2. PO IG Wsparcie udziału przedsiębiorców w programach promocji 17. Harmonogram wydatków na kolejne kwartały (kwoty planowanych wydatków kwalifikowanych w ramach działań realizowanych w 4 kolejnych kwartałach) 18. Informacja o zgodności realizacji projektu z zasadami polityk wspólnotowych – należy wybrać tak lub nie. W przypadku wyboru odpowiedzi nie należy ją uzasadnić. 19. Informacja na temat promocji projektu – należy zamieścić opis działań podjętych przez Beneficjenta w celu informowania o udziale w Programie i o współfinansowaniu Projektu ze środków EFRR. Opisać, czy np. na stoisku wystawienniczym, materiałach reklamowych i promocyjnych oraz na stronie internetowej Beneficjenta znajdowały się odpowiednie hasła i logotypy informujące o współfinansowaniu Projektu z EFRR.

20. Oświadczenie Beneficjenta Poddziałanie 6.5.2. PO IG Wsparcie udziału przedsiębiorców w programach promocji 20. Oświadczenie Beneficjenta Beneficjent oświadcza czy ma prawną możliwość odzyskania lub odliczenia podatku VAT. Informacja powinna być zbieżna z wnioskiem o dofinansowanie. 21. Załączniki do wniosku: zestawienie dokumentów księgowych, którego wzór stanowi załącznik do umowy o dofinansowanie Instytucja Wdrażająca zgodnie z zapisami umowy o dofinansowanie może także poprosić Beneficjenta o przedłożenie dokumentów księgowych (faktur, potwierdzenia dokonania płatności).

Poddziałanie 6.5.2. PO IG Wsparcie udziału przedsiębiorców w programach promocji Zestawienie dokumentów księgowych – tabela obejmuje tylko jedno działanie w projekcie, którego dotyczy wniosek o płatność LP. zadanie/ cele zgłoszone we wniosku o dofinansowanie nr dokumentu nazwa wystawcy dokumentu NIP wystawcy dokumentu nr księgowy lub ewidencyjny data wystawienia dokumentu data zapłaty nazwa towaru lub usługi kwota dokumentu brutto kwota dokumentu netto kwota wydatków kwalifikowanych w tym VAT 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 1. Powierzchnia wystawiennicza 12/12 Xyz 123456 321 2.12.12 4.12.12 Targi 18 450 15 000 0,00 … Materiały reklamowe xyz 3 690 3 000 RAZEM 22 140 18 000

Poddziałanie 6.5.2. PO IG Wsparcie udziału przedsiębiorców w programach promocji Każdy oryginał dokumentu księgowego (fakturę, rachunek itp.) należy opisać wskazując następujące informacje: nazwa (tytuł) projektu wynikający z umowy o dofinansowanie; data zawarcia i numer umowy o dofinansowanie; opis związku wydatku z umową o dofinansowanie – należy zaznaczyć w opisie faktury, do której z kategorii wydatków zatwierdzonych w umowie o dofinansowanie odnosi się wydatek dokumentowany fakturą; informacja o współfinansowaniu projektu ze środków EFRR – tj. Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego; dekretacja oraz nr księgowy dokumentu; informacja o poprawności formalnej i merytorycznej; adnotacja o sposobie zapłaty (jeżeli nie wynika to z dokumentu). Na fakturach wyrażonych w walutach obcych należy dodatkowo podać kurs waluty z dnia dokonania płatności za fakturę

Faktury w walutach obcych Faktury wyrażone w walutach obcych przeliczamy przy zastosowaniu kursu ustalonego przez bank realizujący płatność w dniu dokonania zapłaty. Jeżeli płatność jest realizowana w transzach, stosuje się kurs ustalony przez bank dla każdej z transz.

Limity na nocleg Wartość wydatków kwalifikowanych dotyczących noclegu przedsiębiorcy w związku z udziałem w targach lub misji gospodarczej nie może przekroczyć ustalonego limitu, tj.: dla działań promujących odbywających się do dnia 28 lutego 2012 r. zgodnie z rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 19 grudnia 2002 r. w sprawie wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej poza granicami kraju (Dz. U. Nr 236, poz. 1991, z późn. zm.) dla działań promujących odbywających się od dnia 1 marca 2013 r. obowiązują nowe limity za nocleg, zgodne z rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29.01.2013 r. w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej (Dz. U. poz. 167).

Limity za nocleg cd. W sytuacji, w której wartość wydatku za nocleg przewyższa ustalony limit, za wydatek kwalifikowany można uznać jedynie jego wysokość do ustalonego limitu. Dopiero od tej kwoty liczone jest dofinansowanie (75 % wydatku kwalifikowanego). Pozostała różnica w wysokości tych kosztów stanowi wydatek niekwalifikujący się do refundacji, który powinien zostać pokryty ze środków Beneficjenta.

Przygotowany Wniosek o płatność wraz z Zestawieniem dokumentów księgowych należy przesłać na adres poczty elektronicznej, wskazany przez Instytucję Wdrażającą, do akceptacji. Po akceptacji wniosku przez IW, należy złożyć wersję papierową wraz z wersją elektroniczną i Zestawieniem dokumentów księgowych na adres Ministerstwa Gospodarki.

Departament Wdrażania Programów Operacyjnych Ministerstwo Gospodarki Pl. Trzech Krzyży 3/5 00-507 Warszawa Tel: +48 22 693 58 44 Fax: +48 22 693 40 55