Pakiet Edukacji Humanitarnej Copyright by Szczepan Kawski

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Gdańsku
Advertisements

Program Edukacji Humanitarnej Copyright by Szczepan Kawski
Projekt Edukacji Humanitarnej Copyright by Szczepan Kawski 1 Początek.
Realizacja podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Dialog i partnerstwo szansą na rozwój zasobów ludzkich w powiecie kartuskim – edycja II Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: Promocja integracji.
Nowatorskie usługi opiekuńcze narzędziem przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu osób starszych i niepełnosprawnych w gminie Śrem Partnerzy: Gmina Śrem/Ośrodek.
Narodowy Plan Działań Na Rzecz Dzieci
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
Inicjatywy lokalne w ramach Priorytetów VI, VII i IX Mrągowo, Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
PRACA SOCJALNA.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Program Polskiej Akcji Humanitarnej pod honorowym patronatem Ministra Edukacji Narodowej.
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
Przedszkole Nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu Przedszkole i projekty e-Twinning.
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
Centrum Kariery i Sukcesu przy OSP w Budziszowie Wielkim Społeczeństwem obywatelskim jest społeczeństwo, w którym istnieją aktywni, myślący o interesach.
Zdrowie: To nie tylko brak choroby, lecz pełny dobrostan społeczny, psychiczny i biologiczny Światowa Organizacja Zdrowia.
Opracował J. Stryjkowski
Nowoczesne technologie w edukacji Andrzej Matuła
SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA SZKOŁY GIMNAZJALNEJ W RAMACH CYKLU PRAWA OBYWATELSKIE – MOJE PRAWA Katarzyna Stępak, Scenariusz 2, Załącznik 2 PRAWO DOSTĘPU.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Aktywny Młody Mazowszanin Działania skierowane do młodzieży: -Konkurs -Rady młodzieżowe przy samorządach gminnych i powiatowych 1Warszawa, 29 maja 2013.
Centrum Edukacji Obywatelskiej Młody Obywatel Ścieżka III-WOLONTARIAT Projekt III-KAMPANIA NA RZECZ ZAANGAŻOWANIA SPOŁECZNEGO.
Szkoła Podstawowa z Oddziałami Intergracyjnymi Nr 8 Sopot
Zespół Szkół Licealnych i Zawodowych w Olecku zaprasza do rozpoczęcia nauki w zawodzie ASYSTENT OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ ul. Gołdapska Olecko Tel.
Od maja 2002 r. do października 2003 r. trwała I edycja akcji "Szkoły z klasą". Wzięło w niej udział ponad 4,3 tys. szkół, z których 3118 zrealizowało.
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
PRZEMOCY MÓWIMY NIE! KOALICJA NA RZECZ OSÓB ZNAJDUJĄCYCH SIĘ
EUROPEJSKA KARTA SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
1) diagnostyczna – polegająca na zgromadzeniu informacji wyjściowych o wewnętrznych i zewnętrznych warunkach działania placówki 2) twórcza – związana.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
SPOŁECZNA KAMPANIA EDUKACYJNA
POMOC RODZINIE PROGRAM EDUKACYJNY NIE TYLKO DLA RODZICÓW. AUTOR: MGR JOLANTA KURYŚ – SKRZYPCZAK 1.
„Czysta Małopolska” selektywne gospodarowanie odpadami Szkoła Podstawowa im. Wł. Broniewskiego w Psarach ul. Szkolna
Ośrodek Pomocy Społecznej w Śremie Projekt „Kompleksowe formy reintegracji społeczno-zawodowej w środowisku lokalnym” współfinansowany przez Unię Europejską.
Zespół Nr 1 Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Ks. Jana Twardowskiego
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
WIZYTA UPOWSZECHNIAJĄCA D a l i k ó w część 1 „N a s z a Droga do Projektu”
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
Działaj charytatywnie – nie wiesz, kiedy Ty będziesz potrzebował pomocy!
Opracowała: Monika Zając, Szkoła Podstawowa nr 23.
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
Forma Aktywności Społecznej !
Wychowanie ekologiczne
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Biblioteka szkolna we współczesnym świecie
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
Procedury udzielania dotacji przez organizacje grantodawcze dla lokalnych inicjatyw Irena Krukowska - Szopa.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Minimalny standard usług i katalog stawek 9.2 B
Szkoła Promująca Zdrowie
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Zapis prezentacji:

Pakiet Edukacji Humanitarnej Copyright by Szczepan Kawski Pakiet edukacyjny Powszechne Wychowanie i Edukacja Humanitarna „Człowiek-Zwierzę-Środowisko” dla Przedszkoli i Szkół „Nie można oddzielić przyjaźni do zwierząt od poszanowania środowiska, a tym samym pozostać obojętnym na potrzeby innych ludzi.” Szczepan Kawski Wrocław, środa, 7 stycznia 2004 2004-11-06 Pakiet Edukacji Humanitarnej Copyright by Szczepan Kawski

Pakiet Edukacji Humanitarnej Copyright by Szczepan Kawski Program prezentacji Zawartość Pakietu Edukacyjnego – opis ogólny Struktura edukacyjna Projektu Wykaz zadań edukacyjnych Warunki konieczne sukcesu Funkcje społeczne Projektu Oddziaływanie Projektu Cele Projektu Podsumowanie celów Projektu Planowane zadania i przewidywane efekty działań Realizatorzy Projektu Adresaci (uczestnicy) Projektu Zakres ideowy Projektu Projekt wychowuje i uczy Możliwości jakie daje Projekt Zawartość CD-ROM Na zakończenie 2004-11-06 Pakiet Edukacji Humanitarnej Copyright by Szczepan Kawski

Zawartość Pakietu Edukacyjnego opis ogólny Materiały podstawowe Pakietu dla nauczycieli Materiały uzupełniające do Pakietu dla nauczycieli Materiały pomocnicze do organizowania lekcji Materiały organizacyjne do prowadzenia Szkolnych Kół/Klubów Przyjaciół Zwierząt Materiały informacyjne i instruktażowe dla Gmin odnośnie edukacji humanitarnej odnośnie kompleksowego zapobiegania bezdomności zwierząt w gminie i humanitarnego rozwiązywania tego problemu 2004-11-06 Pakiet Edukacji Humanitarnej Copyright by Szczepan Kawski

Struktura edukacyjna Projektu 2004-11-06 Pakiet Edukacji Humanitarnej Copyright by Szczepan Kawski

Wykaz zadań edukacyjnych – cz. 1 PROJEKT „CZŁOWIEK-ZWIERZĘ-ŚRODOWISKO” przebiega w następujących kategoriach działania: KATEGORIA 1* – „Zwierzęta i Ludzie” oraz „Człowiek-Zwierzę-Środowisko”, KATEGORIA 2* – „My środowisku, zwierzętom i ich Przyjaciołom” KATEGORIA 3* – „Bliźni mój Brat” KATEGORIA 4 – „Daj złociaka dla zwierzaka” 2004-11-06 Pakiet Edukacji Humanitarnej Copyright by Szczepan Kawski

Wykaz zadań edukacyjnych – cz. 2 KATEGORIA 5* – „Środowisko moje siedlisko” oraz „Zwierzęta żyją wokół nas! – Czy wiesz jak? - Nie bądź obojętny na ich los” KATEGORIA 6* – „Szacunek dla środowiska i dobroć dla zwierząt” oraz „Nie zaśmiecam i segreguję odpady” KATEGORIA 7* – Konkurs/Olimpiada Wiedzy Humanitarnej „Człowiek-Zwierzę-Środowisko” 2004-11-06 Pakiet Edukacji Humanitarnej Copyright by Szczepan Kawski

Wykaz zadań edukacyjnych – cz. 3 KATEGORIA 8 – „Mistrz wychowania i edukacji humanitarnej” KATEGORIA 9 – „Humanitarna gmina” KATEGORIA 10 – „Nasza WWWizytówka w Sieci” * kategorie zaznaczone gwiazdką stanowią podstawową i obowiązkową część Projektu w ramach jego części konkursowej, ze względu na ich wymierność i szczególnie cenne oddziaływanie wychowawczo-edukacyjne. 2004-11-06 Pakiet Edukacji Humanitarnej Copyright by Szczepan Kawski

Warunki konieczne sukcesu Powszechność działań wychowawczo-edukacyjnych i objęcie nimi całej młodzieży oraz wszystkich dorosłych daje pewność osiągnięcia sukcesu w krótkim czasie, co jest niezwykle pożądane z punktu widzenia dobra społecznego i celów PrEH. Aktywność uczestników i ich zaangażowanie na co dzień jest wymagana dla wczucia się w problematykę PrEH i zrozumienie istoty problemów oraz akceptacja konieczności zmiany własnych postaw życiowych (osoby bierne nigdy nie ulegną pozytywnej transformacji). Wolontariat osób zaangażowanych w Projekt – jako podstawowa forma aktywności i aktywizacji społecznej Nagradzanie uczestników – jako system pozytywnych bodźców (docenianie postaw i osiągnięć poprzez: wyróżnienia, rankingi na WWW, informacje w mediach i na szkolnych tablicach ogłoszeń, nagrody rzeczowe itd.). 2004-11-06 Pakiet Edukacji Humanitarnej Copyright by Szczepan Kawski

Funkcje społeczne Projektu – cz. 1 Wprowadza nowy styl wychowania społecznego. Łączy przekaz humanistycznych idei i wartości z pragmatyką współczesnego świata. Stanowi praktyczną naukę etycznego i skutecznego działania dla dobra własnego i innych. Zajmuje się uwrażliwianiem na potrzeby wszystkich istot żywych i uczy równego poszanowania ludzi, zwierząt i przyrody. 2004-11-06 Pakiet Edukacji Humanitarnej Copyright by Szczepan Kawski

Funkcje społeczne Projektu – cz. 2 Kształtuje całkiem nowe spojrzenie na edukację i wychowanie społeczeństwa – jako proces powszechnego i kompleksowego (wielokanałowego i multimedialnego) oddziaływania na ludzi systemem pozytywnych bodźców od najmłodszych lat. Uczy być dobrym dla innych bez przymusu, spontanicznie, jakby mimochodem – „bezboleśnie” dla ludzi niechętnych własnym przemianom wewnętrznym. Służy temu odpowiednia strategia i metodyka PrEH. 2004-11-06 Pakiet Edukacji Humanitarnej Copyright by Szczepan Kawski

Oddziaływanie Projektu Wychowuje i uczy przez działanie na rzecz INNYCH ISTOT Aktywizuje oraz inspiruje nauczycieli i uczniów Wyzwala wrażliwość, współczucie i znosi obojętność oraz pobudza chęć do niesienia pomocy Uczy zasad humanitaryzmu wobec słabszych Przynosi korzyści ludziom, zwierzętom i środowisku Praktycznie nic nie kosztuje 2004-11-06 Pakiet Edukacji Humanitarnej Copyright by Szczepan Kawski

Pakiet Edukacji Humanitarnej Copyright by Szczepan Kawski Cele Projektu – cz. 1 Zrównoważone uwrażliwianie każdego człowieka, a szczególnie dzieci i młodzieży, na prawa i potrzeby „INNYCH ISTOT” – „PODMIOTÓW”, oraz nasze obowiązki wobec „NICH” tzn.: ludzi, zwierząt i środowiska. Poszerzanie grona ludzi mających ekologiczno-humanitarne spojrzenie na otaczający świat. Powstrzymanie wszechogarniającej ludzkość fali przemocy, okrucieństwa i zbrodni oraz panoszących się: bezwzględnego egoizmu i znieczulicy. 2004-11-06 Pakiet Edukacji Humanitarnej Copyright by Szczepan Kawski

Pakiet Edukacji Humanitarnej Copyright by Szczepan Kawski Cele Projektu – cz. 2 Weryfikacja rozpowszechniającego się konsumpcyjnego systemu wartości i celów życiowych na rzecz, powszechnie uznawanych za szlachetne, zasad moralnych i etycznych, tworzących filar człowieczeństwa. Stworzenie sprzyjającego klimatu w palcówkach oświatowych do rozszerzenia współpracy z organizacjami społecznymi o celach statutowych i projektach edukacyjnych zbieżnych z celami PrEH. 2004-11-06 Pakiet Edukacji Humanitarnej Copyright by Szczepan Kawski

Pakiet Edukacji Humanitarnej Copyright by Szczepan Kawski Reasumując, podstawowym celem PrEH jest zaszczepianie w ludziach podstaw człowieczeństwa (dobroci), do których należą: wrażliwość na los innych istot żywych, współczucie dla cierpienia bliźnich i zwierząt, poszanowanie dla prawa i wszelkiego życia, samarytanizm czyli gotowość niesienia pomocy i poświęcania się dla dobra innych. 2004-11-06 Pakiet Edukacji Humanitarnej Copyright by Szczepan Kawski

Planowane zadania i przewidywane efekty działań – cz. 1 Organizowanie w każdej placówce oświatowo-wychowawczej, na terenie wszystkich gmin w Polsce, działań wychowawczo-oświatowych mających wymiar zarówno teoretyczny jak i praktyczny (działalność na rzecz innych istot i społeczności lokalnej). Przeprowadzanie akcji konkursowych (dotyczących działań praktycznych) i konkursów wiedzy na poziomie placówki. Organizowanie rywalizacji pomiędzy różnymi placówkami oraz zdobywanie środków na wyróżnienia i nagrody dla laureatów (gmina, granty, sponsorzy). Organizowanie zajęć i działań, w kilku kategoriach tematycznych, dostosowanych do różnych poziomów nauczania. (stopień trudności dostosowany do wieku uczestników), w których, chcąc nie chcąc, zaangażują się również, w poszczególnych konkursach, rodzice młodych uczestników. 2004-11-06 Pakiet Edukacji Humanitarnej Copyright by Szczepan Kawski

Planowane zadania i przewidywane efekty działań – cz. 2 Efektem tej edukacji powinny być sprawozdania z aktywności w ramach PrEH, tj. „prezentacja 4-ro planszowa” zarówno z dokonań na niwie artystycznej, jak przede wszystkim z działań młodzieży na rzecz lokalnych środowisk i otaczającej ich przyrody, środowiska i żyjących wokół nich zwierząt, zarówno wolno żyjących wymagających pomocy, jak i zwierząt bezdomnych i zaniedbywanych albo okrutnie traktowanych. Młodzież w ramach PrEH powinna odkryć istniejące lokalnie problemy, przeanalizować je i znaleźć na nie najlepsze "lekarstwo", a następnie zrealizować opracowane rozwiązania – całość będzie oceniona, a najlepsze pomysły i ich wykonania - nagrodzone. Najważniejsze będą jednak pozytywne skutki tych działań. 2004-11-06 Pakiet Edukacji Humanitarnej Copyright by Szczepan Kawski

Planowane zadania i przewidywane efekty działań – cz. 3 Rezultatem wdrożenia programu powinno być stworzenie autorskich (oryginalnych pomysłów młodzieży) rozwiązań korzystnych dla społeczności lokalnych, zwierząt i środowiska oraz wsparcie dla ludzi w potrzebie, a w tym osób i organizacji niosących pomoc zwierzętom bezdomnym, chorym i rannym oraz samodzielne zaangażowanie się młodzieży w taką pomoc. Organizowanie konkursu "Daj złociaka dla Zwierzaka" w placówce i w skali gminy powinno przynieść wymierne wsparcie finansowe dla lokalnych schronisk i azyli dla zwierząt, a konkurs selektywnej zbiórki surowców wtórnych (domowa i „placówkowa” segregacja odpadów) powinien zmniejszyć ilość śmieci trafiających na gminne składowiska. 2004-11-06 Pakiet Edukacji Humanitarnej Copyright by Szczepan Kawski

Realizatorzy Projektu Nauczyciele i wychowawcy Animatorzy kultury Samorządy gminne Organizacje społeczne (pozarządowe) Inni, w tym rodzice, instytucje publiczne itp. 2004-11-06 Pakiet Edukacji Humanitarnej Copyright by Szczepan Kawski

Adresaci (uczestnicy) Projektu BEZPOŚREDNI – dzieci i młodzież od przedszkola do szkoły wyższej. POŚREDNI – całe społeczeństwo (nauczyciele, rodzice i inni). W rezultacie adresatami są wszelkie placówki oświatowo-wychowawcze oraz ośrodki szkolno-wychowawcze, domy kultury, ośrodki resocjalizacji, ośrodki opieki dla niedostosowanych społecznie, bezdomnych oraz różne organizacje społeczne w tym również TOZ, ZHP, itp. Projekt ten kierowany jest również do nauczycieli i wychowawców, dla których również przewidziano nagrody za najlepsze autorskie programy edukacji humanitarnej opracowane dla poszczególnych etapów nauki i wychowania w nagrodzonych placówkach. Bohaterami projektu są też same gminy, dla których bodźcem do zaangażowania się powinien być nadawany tytuł "Humanitarna Gmina". 2004-11-06 Pakiet Edukacji Humanitarnej Copyright by Szczepan Kawski

Zakres ideowy Projektu Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że Projekt zakłada konieczność rozwoju jednostek ludzkich i całych społeczeństw w harmonii z otaczającym światem i ich zrównoważonego ukierunkowania mentalnego na trzy najważniejsze elementy (PODMIOTY) naszej rzeczywistości, czyli na: drugiego człowieka i jego potrzeby, szczególnie dotyczące osób starszych, chorych, niepełnosprawnych i dzieci, zwierzęta, zarówno domowe (nam towarzyszące), jak i pozostałe, w tym wolno żyjące (ich prawa i potrzeby oraz konieczność zapewnienia im dobrostanu), środowisko, w tym przyrodę i zasoby naturalne (potrzeba jego ochrony i zachowania równowagi biologicznej oraz wynikająca z tego doktryna zrównoważonego rozwoju czyli ekorozwoju). 2004-11-06 Pakiet Edukacji Humanitarnej Copyright by Szczepan Kawski

Pakiet Edukacji Humanitarnej Copyright by Szczepan Kawski Projekt wychowuje i uczy: „...przez poszanowanie oraz ochronę dla zwierząt i całej przyrody do miłości dla bliźniego...” a zatem: „...niniejszy Projekt stanowi inicjatywę na rzecz szlachetnej dobroci, skromności, empatii i życzliwości wobec świata, w którym żyjemy i żyć musimy...” Szczepan Kawski 2004-11-06 Pakiet Edukacji Humanitarnej Copyright by Szczepan Kawski

Możliwości jakie daje Projekt Pozwala nauczycielom i wychowawcom, na bazie Pakietu Edukacyjnego, tworzyć autorskie (indywidualne i zespołowe) programy edukacji humanitarnej Daje nauczycielom i wychowawcom szansę na szybszy rozwój kariery zawodowej Stanowi bazę dla organizowania ciekawych i emocjonujących zajęć oraz działań przynoszących nie tylko wiedzę i umiejętności ale również satysfakcję z efektów i korzyści (jakie przyniósł) osiągniętych w stosunku do innych ludzi, zwierząt, naszych mniejszych braci i naszego wspólnego środowiska Jest Projektem „otwartym”, czyli takim, do którego każdy, za zgodą autora, może i powinien dodać coś od siebie w celu wzbogacenia Pakietu, np. nagrodzone programy autorskie, które w latach następnych powinny ułatwiać i inspirować do jeszcze lepszej pracy z dziećmi >>>>> 2004-11-06 Pakiet Edukacji Humanitarnej Copyright by Szczepan Kawski

Możliwości jakie daje Projekt >>>>> Daje gminom gotowe rozwiązania w zakresie pokonywania problemu bezdomności zwierząt humanitarnymi metodami Stanowi podstawowy element Koncepcji Kompleksowego Zapobiegania i Rozwiązywania Problemu Bezdomności Zwierząt oraz Przeciwdziałania Okrucieństwu Wobec Zwierząt 2004-11-06 Pakiet Edukacji Humanitarnej Copyright by Szczepan Kawski

Pakiet Edukacji Humanitarnej Copyright by Szczepan Kawski Zawartość CD-ROM – cz. 1 Pakiet Edukacyjny na płycie CD został następująco skatalogowany i zawiera dokumenty zapisane w formacie PDF, co oznacza, że można je przeglądać za pomocą darmowych programów firmy ADOBE. Programy te są gotowe do zainstalowania z płyty. Dla posiadaczy „słabszych” komputerów poleca się wersje Acrobat Reader 4.0, a dla korzystających z „lepszych” pecetów poleca się Adobe Reader 6.0. Programy te znajdują się na płycie w katalogach nazwanych analogicznie. Na płycie znajdują się następujące katalogi, zawierające pliki edukacyjne ułożone tematycznie zgodnie z tytułami katalogów: >>>>>>> 2004-11-06 Pakiet Edukacji Humanitarnej Copyright by Szczepan Kawski

Pakiet Edukacji Humanitarnej Copyright by Szczepan Kawski Zawartość CD-ROM – cz. 2 EDU-START INFO – zawiera informacje wstępne, uzupełniające niniejszą prezentację EDU-PAK-BAZA – zawiera opis Programu i przewodnik dla nauczycieli (ten ostatni wymaga jeszcze uzupełnienia) EDU-PAK-SUPL – zawiera załączniki do Programu i dokumenty wspierające uczestników oraz osoby zainteresowane tematyka – w załącznikach obok aktów prawnych, referatów z konferencji i rozprawek etyczno-filozoficznych, znajdują się także artykuły polemiczne, zbiory cytatów, kalendarium imprez na cały rok i wykaz źródeł informacji, czyli szeroko pojętej bibliografii niniejszego Programu Edukacji Humanitarnej EDU-PAK-Z gmina – zawiera skatalogowany zbiór dokumentów, poświeconych edukacji, bezdomności zwierząt i ochronie zwierząt, które są niezbędne władzom samorządowym do rozwiązywania problemów dotyczących zwierząt w gminie i do aktywnej organizacji Programu Edukacji w gminie 2004-11-06 Pakiet Edukacji Humanitarnej Copyright by Szczepan Kawski

Pakiet Edukacji Humanitarnej Copyright by Szczepan Kawski Zawartość CD-ROM – cz. 3 EDU-PAK-Z szkoła – zawiera zbiór dokumentów niezbędnych placówce biorącej udział w Programie EDU-Z biblioteka – zawiera wskazówki do pracy bibliotecznej w zakresie edukacji humanitarnej EDU-Z lekcje – zawiera skatalogowany zbiór dokumentów pogrupowanych tematycznie, w którym znajdują się gotowe teksty do pracy problemowej z dziećmi i młodzieżą oraz przykładowe plansze-plakaty do omówienia na lekcjach i wykorzystania do ilustrowania omawianych zagadnień, a także zawiera opracowania lub teksty znacznie poszerzające horyzonty myślenia czytelników EDU-Z nauczyciel – zawiera podręczny zbiór dokumentów ułatwiających pracę samodoskonalenia się i poszerzania wiedzy własnej na tematy humanitarne 2004-11-06 Pakiet Edukacji Humanitarnej Copyright by Szczepan Kawski

Pakiet Edukacji Humanitarnej Copyright by Szczepan Kawski Zawartość CD-ROM – cz. 4 EDU-Z rodzice – zawiera informacje dla rodziców przedszkolaków EDU-Z Szk Koło PrzZw – zawiera zbiór dokumentów wspierających działania młodzieży i materiały organizacyjne dla Szkolnego Koła/Klubu Przyjaciół Zwierząt LOGO Programu – zawiera logo programu Adobe Acrobat Reader 4.0 – zawiera starszą wersję programów firmy Adobe, która na „słabszych” komputerach na pewno się sprawdzi Adobe Reader 6.0 – zawiera najnowszą wersje programów firmy Adobe 2004-11-06 Pakiet Edukacji Humanitarnej Copyright by Szczepan Kawski

Pakiet Edukacji Humanitarnej Copyright by Szczepan Kawski Pakiet edukacyjny Powszechne Wychowanie i Edukacja Humanitarna „Człowiek-Zwierzę-Środowisko” dla Przedszkoli i Szkół „Zawsze takie Rzeczypospolite będą, jakie ich młodzieży chowanie” Jan Zamoyski – 1600 r. 2004-11-06 Pakiet Edukacji Humanitarnej Copyright by Szczepan Kawski

Materiały programowe są rozprowadzane Uprzejmie informuję, że: Materiały programowe są rozprowadzane nieodpłatnie i mogą być wykorzystywane jedynie do niekomercyjnych celów edukacyjnych. Bez zgody autora nie wolno dokonywać w nich żadnych poprawek, a wszelkie uwagi proszę kierować: Szczepan Kawski szczepan@zigzag.pl tel. kom. 0-602-732-179 2004-11-06 Pakiet Edukacji Humanitarnej Copyright by Szczepan Kawski

Pakiet Edukacji Humanitarnej Copyright by Szczepan Kawski Na zakończenie Pragnę serdecznie podziękować Państwu za uwagę i poświęcony edukacji czas. Równocześnie życzę Państwu sukcesów w pracy z dziećmi i młodzieżą oraz realnych dowodów pozytywnego oddziaływania Programu na nasze społeczeństwo poprzez naszych najmłodszych obywateli. lekarz weterynarii Szczepan Kawski 2004-11-06 Pakiet Edukacji Humanitarnej Copyright by Szczepan Kawski