Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
Advertisements

ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
Informacje o projekcie
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Informacje o projekcie
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis Autorzy Dokumenty
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
Przegląd Projektu Przedział wiekowy Cele
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
Projekt TESTNET – połączenie testu wyboru i zasobów dydaktycznych WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność
MŁODY REPORTER WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
Schemat projektu Kółko informatyczne ITC Lekcje przywództwa WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność
Sale 3D: Serwer 1 Strona projektu Film - ankieta Serwer 2
E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
e-Szkoła, szkołą z przyszłością
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Szkolenia przygotowujące nauczycieli gimnazjów
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Wyrównywanie szans edukacyjnych.
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Microsoft Learning Gateway - SLK SharePoint Learning Kit Warsztat: Microsoft W2 Dominik Goss Artur Nowak.
Kurs zdalny: Wstęp do przywództwa w erze cyfrowej WsteczWstecz NaprzódNaprzód Pierwsza strona WyjścieWyjście Informacje o projekcie ITN – Społeczność Innowacyjnych.
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele Matematyka
Szkoła Podstawowa w Gostkowie w programie szkoła z klasą 2013/2014
INNOWACJA W LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM
Edycje: 2010/ / /2013 Koordynator projektu: Jolanta Przybylska.
Marzenia o podatkach WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
Co to jest TIK?.
Tworzenie sylabusa kursu e-learningowego
Wykorzystanie TI w wyrównywaniu szans edukacyjnych
DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU 2008 WIRTUALNY ŚWIAT TWORZYSZ TAKŻE TY
Szkolne pracownie komputerowe otwarte dla społeczności lokalnej.
Jak wzbudzić zainteresowanie szkolną gazetą? WsteczWstecz NaprzódNaprzód Pierwsza strona WyjścieWyjście Informacje o projekcie ITN – Społeczność Innowacyjnych.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Zadania Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach w ramach projektu Młodzieżowy Inkubator Przedsiębiorczości.
Charakterystyka paprotników WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Informacje ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Przebieg zajęć
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES Od r realizowany jest w szkole projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES w ramach.
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Biologia jako nauka WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Informacje ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Przebieg zajęć Powiązanie.
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
Blended learning w naszej szkole WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli.
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
Opis udziału szkoły w innowacji pedagogicznej polegającej na wdrażaniu kształcenia otwartego (e-learning).
Platforma Edukacyjna Szkoły Podstawowej nr 67 w Krakowie Z tej krótkiej prezentacji dowiemy się, do czego będzie służyć uczniom platforma edukacyjna, jak.
Stacje uczenia się WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele Opis
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
mgr Justyna Dziubak - Sobiechowska
WSPÓŁPRACA KANY Z WOJEWÓDZTWEM MAŁOPOLSKIM W DZIEDZINIE DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Stanisława Klimczak Dyrektor Małopolskiego Ośrodka Szkoleniowego w Krakowie.
Era-Entera – e-learning dla młodzieży Projekt realizowany w ramach Działania 3.5 Projekty innowacyjne.
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
Informacje na temat lekcji
Propozycje form szkoleniowych WOM dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie na rok szkolny 2014/2015.
Kryterium IX Wyrównanie szans edukacyjnych. Kryterium IX - Wyrównanie szans edukacyjnych Strona internetowa szkoły pełni funkcje nie tylko informacyjne.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
Dariusz Kessel OFEK. OFEK od trzech lat konsekwentnie rozwija program e-Szkoła Wielkopolska, mający na celu wspomaganie systemu oświaty poprzez wprowadzanie.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Projekt Kim będziesz?.
Zespół Szkół Zawodowych im. Króla Jana III Sobieskiego w Przeworsku
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Zapis prezentacji:

Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele Technologia Informacyjna, Informatyka, ECDL Przedział wiekowy 17 – 19 lat Wykształcenie umiejętności świadomego i sprawnego posługiwania się komputerem oraz narzędziami i metodami informatyki w tym zaznajomienie z podstawami zdalnego nauczania przy wykorzystaniu platformy Moodle. Zaznajomienie w stopniu podstawowym z bazą danych Access projektowanie relacyjnych baz danych, definiowanie i edycja tabel, definiowanie kwerend (zapytań) wybierających, projektowanie formularzy i raportów w programie Microsoft Office – Access 2003. Cele Opis W ramach projektu wdrożyłam opracowany na studiach KNO kurs ECDL-bazy danych Podczas lekcji uczniowie zostali zapoznani z zasadami e-learningu. Realizatorzy projektu - uczniowie klasy 3 samodzielnie rozwiązywali ćwiczenia i zadania korzystając z materiałów pomocniczych w sieci. Uczniowie, którzy nie mieli dostępu do wymaganego oprogramowania realizowali zadania w ramach zajęć pozalekcyjnych w szkolnej pracowni. Ten szablon został stworzony aby ułatwić nauczycielowi stworzenie własnej Wirtualnej Wizyty w Klasie. Używaj szablony aby udokumentować swój projekt edukacyjny, który uznałeś za wyjątkowo interesujący. Możesz w ten sposób podzielić się swoimi doświadczeniami z innymi nauczycielami w swojej szkole i nie tylko. Jak to zrobić: Postępuj zgodnie z poszczególnymi punktami na kolejnych slajdach i uważnie przeczytaj załączone dokumenty. Po wprowadzeniu wszystkich niezbędnych informacji, dokumentów i multimediów usuń niepotrzebne komentarze. Informacja: Aby wprowadzić tytuł swojej Wirtualnej Wizyty w Klasie należy wybrać z menu Widok, Wzorzec slajdów i wprowadzić w polu tekstowym tytuł projektu. W ten sam sposób można dokonać edycji przykładowego rysunku. W ten sposób na każdym slajdzie pojawi się odpowiedni tytuł i zdjęcie odpowiadające Twojemu projektowi. Pod przyciskiem Pakietu Office znajduje się funkcja Zapisz jako… w ten sposób można zachować projekt jako prezentacje programu PowerPoint. Prezentacja jest gotowa do pokazywania w klasie. Microsoft Access2003, Moodle – platforma zdalnego nauczania, Mozilla Firefox – zalecana przeglądarka Oprogramowanie Access, bazy danych, e-learning, ECDL Słowa kluczowe Autor Jolanta Dębińska-Banak, ZSO nr1 – I Liceum Ogólnokształcące, Racibórz

Pracownia informatyczna Planowanie i zarządzanie działaniami Nauczyciela Realizowany projekt zakładał przede wszystkim samodzielną pracę uczniów z efektywnym wykorzystaniem Internetu do realizacji zadań. Wprowadzenie w projekcie e-learningu stanowiło rozszerzenie tradycyjnych form nauczania na poziomie szkoły średniej. Inspiracją do wdrożenia projektu była potrzeba dotarcia do uczniów, którzy nie mając możliwości, w ramach zajęć szkolnych, poznania baz danych, chcieli przystąpić do egzaminu na certyfikat ECDL - M5. W klasie, w której realizowałam projekt, na realizację podstawy programowej z TI miałam tylko 3 godziny w cyklu co okazało się ilością niewystarczającą. Zatem przeprowadzenie projektu w tej klasie umożliwiło mi realizacje podstawy programowej z TI z jednoczesnym wdrożeniem uczniów do systematycznego i świadomego wykorzystywania Internet w e-learningu. oraz wykorzystaniem umiejętności uczniów w zakresie posługiwania się ICT. Realizację projektu poprzedziłam założeniem przez uczniów, podczas lekcji TI, kont e-mail w jednolitej konewncji nazewniczej: imie.nazwisko@gmail.com omówieniem platformy Moodle oraz zasad e-learningu realizacją przykładowego kursu na platformie zdalnego nauczania Microsoft Dokumenty Pracownia informatyczna Aby otworzyć załączone dokumenty należy dwukrotnie kliknąć na wybranej ikonie przedstawiającej żądany dokument. Wykonanie kolejnych kroków znajdujących się w dokumentach pozwoli na wprowadzenie informacji dotyczących projektu.

Zasoby dydaktyczne W celu zapoznania się z zasobami dydaktycznymi kursu należy się wejść na stronę: http://zso1.kom.pl/moodle/moodle/ i zalogować się na konto: pdp, hasło: lo1 Na tym slajdzie należy umieścić informacje dotyczące użytych zasobów w projekcie, instrukcji dla uczniów. Część materiałów dla ucznia można znaleźć w internecie pod linkami znajdującymi się w dołączonym dokumencie. Aby dołączyć wszystkie zasoby wykorzystane w projekcie należy wykonać następujące czynności: Z menu Wstawianie wybrać funkcję Obiekt. Wybrać Utwórz z pliku… i wybrać Przeglądaj…. Znaleźć i zaznaczyć odpowiedni plik. Wybrać polecenie Wyświetl jako Ikonę a następnie Zmień ikonę co pozwoli na wybranie odpowiedniej ikony i wprowadzenie nazwy pliku. Przyciskiem OK. należy potwierdzić poprawność powyższych akcji. Aby umieścić ikonę pliku w żądanym miejscu należy skorzystać z metody „chwyć i upuść”. Dwukrotne kliknięcie na wybranej ikonie otworzy zasób. Każdy uczeń klasy, w której realizowałam projekt, miał założone na platformie indywidualne konto. Po zalogowaniu, zgodnie z harmonogramem, udostępniane były kolejne materiały. Po przesłaniu na platformę rozwiązania zadania uczeń otrzymywał ocenę wraz z informacja zwrotną. Dokumenty

Ocenianie i Standardy Dokumenty umieszczone poniżej zawierają kryteria oceny oraz standardy dla tego projektu edukacyjnego: Dokumenty Kryteria oceny: Uzyskane przez ucznia, po zrealizowaniu wszystkich zadań i testu, punkty przeliczane były na ocenę zgodnie ze skalą Aby dodać wszystkie zasoby jakie powstały w trakcie projektu należy: Z menu Wstawianie wybrać funkcję Obiekt. Wybrać Utwórz z pliku… i wybrać Przeglądaj…. Znaleźć i zaznaczyć odpowiedni plik. Wybrać polecenie Wyświetl jako Ikonę a następnie Zmień ikonę co pozwoli na wybranie odpowiedniej ikony i wprowadzenie nazwy pliku. Przyciskiem OK. należy potwierdzić poprawność powyższych akcji. Aby umieścić ikonę pliku w żądanym miejscu należy skorzystać z metody „chwyć i upuść”. Dwukrotne kliknięcie na wybranej ikonie otworzy zasób. Aby wprowadzić informacje o standardach jakie wykorzystuje projekt należy otworzyć dokument Powiązanie ze standardami i wprowadzić odpowiednie informacje. Link do strony ze standardami ma na celu ułatwienie powiązania z konkretnymi standardami. Powiązania ze standardami: Cele dydaktyczne tego projektu powiązane są ze standardami określonymi w obowiązującej oraz w nowej podstawie programowej zarówno na poziomie III jak i IV etapu edukacyjnego– str 182-191.

Informacje o szkole i nauczycielu I Liceum Ogólnokształcące im. J. Kasprowicza wchodzi w skład Zespołu Szkół Ogólnokształcących Nr1 Dane kontaktowe: ul. Kasprowicza 11 47-400 Racibórz e-mail: lo1@raciborz.com.pl url: http://www.lo1.raciborz.com.pl tel: 0324154452 Projekt realizowała: Jolanta Dębińska-Banak Na tym slajdzie należy wprowadzić informacje i zdjęcia dotyczące szkoły i nauczyciela prowadzącego projekt. Jolanta Dębińska-Banak jest nauczycielem dyplomowanym, certyfikowanym trenerem programu „Intel- Nauczanie ku Przyszłości”, trenerem KPFS i Combidata – firm szkolących nauczycieli z zakresu ITC, egzaminatorem ECDL oraz ECDL-Advanced. W I LO: uczy Technologii Informacyjnej oraz Informatyki, pełni funkcję administratora pracowni informatycznej SBS 2005 prowadzi stronę szkolną