Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele"— Zapis prezentacji:

1 Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
Szkoła podstawowa, gimnazjum i ponadgimnazjalna Przedział wiekowy 7-18 lat Wzmożenie kontroli frekwencji i postępów w nauce Cele Opis „Dziennik ocen online” to serwis internetowy znajdujący się pod adresem Rodzice za pomocą przeglądarki internetowej zyskują stały dostęp do ocen, uwag i frekwencji swoich dzieci z możliwością analizy postępów w nauce na podstawie licznych statystyk wzbogaconych dynamicznymi wykresami. Danymi umieszczonymi w serwisie administruje wychowawca, który rejestruje indywidualne konto klasy w serwisie. Oprócz rodziców/uczniów i wychowawcy z danych zgromadzonych w serwisie może korzystać dyrektor szkoły, który widzi dane wszystkich klas szkoły zarejestrowanych w „Dziennik ocen online”. Ten szablon został stworzony aby ułatwić nauczycielowi stworzenie własnej Wirtualnej Wizyty w Klasie. Używaj szablony aby udokumentować swój projekt edukacyjny, który uznałeś za wyjątkowo interesujący. Możesz w ten sposób podzielić się swoimi doświadczeniami z innymi nauczycielami w swojej szkole i nie tylko. Jak to zrobić: Postępuj zgodnie z poszczególnymi punktami na kolejnych slajdach i uważnie przeczytaj załączone dokumenty. Po wprowadzeniu wszystkich niezbędnych informacji, dokumentów i multimediów usuń niepotrzebne komentarze. Informacja: Aby wprowadzić tytuł swojej Wirtualnej Wizyty w Klasie należy wybrać z menu Widok, Wzorzec slajdów i wprowadzić w polu tekstowym tytuł projektu. W ten sam sposób można dokonać edycji przykładowego rysunku. W ten sposób na każdym slajdzie pojawi się odpowiedni tytuł i zdjęcie odpowiadające Twojemu projektowi. Pod przyciskiem Pakietu Office znajduje się funkcja Zapisz jako… w ten sposób można zachować projekt jako prezentacje programu PowerPoint. Prezentacja jest gotowa do pokazywania w klasie. Przeglądarka internetowa Oprogramowanie dziennik, internetowy, elektroniczny, oceny, frekwencja Słowa kluczowe Autorzy Krzysztof Gruchała Zespół Szkół - Centrum Edukacji Zawodowej i Ustawicznej Rawa Mazowiecka

2 Planowanie i zarządzanie działaniami Nauczyciela (1/3)
Projekt który będę opisywał został napisany w listopadzie-grudniu 2007 roku w języku PHP (z wykorzystaniem JavaScript i MYSQ) i wdrażany do użytku szkolnego od dnia 01 stycznia 2008 roku. Projekt jest wciąż rozwijany i wiele pomysłów w jego realizację pochodzi od uczniów oraz rodziców. Z „Dziennika ocen online” korzysta 31 uczniów (rodziców) klasy której jestem wychowawcą. Oprócz tego to innowacyjne działanie wprowadziło 56 innych wychowawców z całej Polski i jego działaniem objętych jest obecnie 1154 uczniów.- dane z dnia 06 września 2008. Projekt „Dziennik ocen online” jest projektem skierowanym zarówno do indywidualnych osób, jak i do całych szkół Bez względu czy działanie jest realizowane przez jednego nauczyciela, kilku czy też przez wszystkich nauczycieli w szkole, proces wdrażania „Dziennika ocen online” jest zawsze taki sam. Poniżej opiszę działania nauczyciela (wychowawcy) jakie musi wykonywać aby projekt był poprawnie zarządzany. Proces wdrażania „”Dziennika ocen online” rozpoczynamy od rejestracji klasy w serwisie poprzez wypełnienie formularza online. Tak przygotowany formularz przesyłamy do administratora serwisu i po weryfikacji danych konto zostaje stworzone – treść formularza wymaga pieczątki szkoły oraz pieczątki i podpisu dyrektora (procedura ta ma zapobiec tworzenia „kont klas widmo” przez osoby do tego niepowołane). Aby otworzyć załączone dokumenty należy dwukrotnie kliknąć na wybranej ikonie przedstawiającej żądany dokument. Wykonanie kolejnych kroków znajdujących się w dokumentach pozwoli na wprowadzenie informacji dotyczących projektu.

3 Planowanie i zarządzanie działaniami Nauczyciela (2/3)
Po zalogowaniu się na konto osobiste dalsza administracja kontem klasy odbywa się bez udziału administratorów serwisu. Nauczyciel sam tworzy konta uczniów i konta przedmiotów. Wraz ze stworzeniem konta ucznia/rodzica, mogą oni się logować na swoje konto – każde konto jest chronione hasłem i nie jest możliwe przeglądanie kont innych uczniów. Po założeniu tych danych pozostało nam tylko systematyczne wprowadzanie danych do serwisu – oceny i frekwencja ucznia. System pozwala na szybkie i przyjemne wprowadzanie danych. Aby korzystać z dobrodziejstw programu korzystamy z licznych klawiszy skrótów które są szczegółowo opisane w często pojawiających się w serwisie podpowiedziach. Wprowadzone dane generują nam szereg statystyk, dzięki którym łatwiej nam analizować obecny stan postępów w nauce i frekwencji. Aby otworzyć załączone dokumenty należy dwukrotnie kliknąć na wybranej ikonie przedstawiającej żądany dokument. Wykonanie kolejnych kroków znajdujących się w dokumentach pozwoli na wprowadzenie informacji dotyczących projektu. Dokumenty formularz online 3

4 Planowanie i zarządzanie działaniami Nauczyciela (3/3)
Wprowadzone dane generują nam szereg statystyk ocen i frekwencji, dzięki którym łatwiej nam analizować obecny stan postępów w nauce i frekwencji. Dokumenty Aby otworzyć załączone dokumenty należy dwukrotnie kliknąć na wybranej ikonie przedstawiającej żądany dokument. Wykonanie kolejnych kroków znajdujących się w dokumentach pozwoli na wprowadzenie informacji dotyczących projektu. 4

5 Projekt w pracy nauczyciela
Każdy wychowawca przed spotkaniem z rodzicami boryka się z koniecznością analizy ocen i frekwencji swoich wychowanków. Opisany projekt ma pomóc wychowawcy przeprowadzić taką analizę oraz sprawić aby była ona dostępna również dla rodziców i uczniów w każdej porze roku szkolnego. Wybrana opinia rodzica na temat projektu dziennika internetowego: „Jestem bardzo zadowolony że mogę przeglądać oceny swojego syna przez Internet. Nie zastąpi to oczywiście kontaktu osobistego z wychowawcą, ale jest bardzo pomocne w kontroli swoich dzieci.” Wybrana opinia ucznia na temat projektu dziennika internetowego: „Rozumiem, że z punktu widzenia rodzica to super sprawa, z mojego uczniowskiego punktu troszkę gorsza bo rodzice wiedzą o wszystkim zanim zdążę ich na to przygotować . Ale jako uczeń postrzegam również pozytywy tego rozwiązania gdyż znam wszystkie swoje oceny – pamięć jest niestety zawodna a tu widać wszystko co jest w prawdziwym dzienniku. Aby dodać wszystkie zasoby jakie powstały w trakcie projektu należy: Z menu Wstawianie wybrać funkcję Obiekt. Wybrać Utwórz z pliku… i wybrać Przeglądaj…. Znaleźć i zaznaczyć odpowiedni plik. Wybrać polecenie Wyświetl jako Ikonę a następnie Zmień ikonę co pozwoli na wybranie odpowiedniej ikony i wprowadzenie nazwy pliku. Przyciskiem OK. należy potwierdzić poprawność powyższych akcji. Aby umieścić ikonę pliku w żądanym miejscu należy skorzystać z metody „chwyć i upuść”. Dwukrotne kliknięcie na wybranej ikonie otworzy zasób. Aby wprowadzić informacje o standardach jakie wykorzystuje projekt należy otworzyć dokument Powiązanie ze standardami i wprowadzić odpowiednie informacje. Link do strony ze standardami ma na celu ułatwienie powiązania z konkretnymi standardami.

6 Informacje o szkole i nauczycielu
Jestem nauczycielem w Zespole Szkół – Centrum Edukacji Zawodowej i Ustawicznej w Rawie Mazowieckiej. Szkołę tą ukończyłem 1994 roku a od roku 1997 jestem jej pracownikiem. Pracuje na stanowisku nauczyciela informatyki i nauczam przedmiotów informatycznych w liceum profilowanym, technikum i zasadniczej szkole zawodowej. Obecnie w roku szkolnym 2007/2008 jestem wychowawcą klasy pierwszej liceum profilowanego o profilu zarządzanie informacją, która jest objęta projektem Dziennik ocen online. Na tym slajdzie należy wprowadzić informacje i zdjęcia dotyczące szkoły i nauczyciela prowadzącego projekt.


Pobierz ppt "Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele"

Podobne prezentacje


Reklamy Google