Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
I część 1.
Advertisements

Monitoring „Miejskiego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie”
Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie
Wydział Edukacji i Spraw Społecznych
Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych m.st. Warszawy
Biuro Polityki Społecznej Urzędu m.st. Warszawy
POSTĘPOWANIE KONTROLNE
„Przeciwdziałanie handlowi ludźmi”
Niebieska Procedura dla Lecznictwa Odwykowego
Strategia Wdrażania Priorytetów Regionalnych PO KL w województwie pomorskim Styczeń 2008 r.
Strategia wdrażania komponentu regionalnego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie pomorskim Departament Europejskiego Funduszu.
Rola FORUM w realizacji projektu Tworzenie i rozwijanie standardów jakości usług instytucji pomocy i integracji społecznej.
PRZYJACIEL RODZINY CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA!
WYDZIAŁ PREWENCJI KOMENDY WOJEWÓDZKIEJ POLICJI W GDAŃSKU
Art. 8 pkt 6 i 7 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz. U. Nr 180, poz. 1493, z późn. zm.)
EWALUACJA Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie warmińsko-mazurskim.
Informacja dotycząca pierwszych miesięcy wdrażania Priorytetu VII Promocja integracji społecznej. Wiesława Przybysz Dyrektor Regionalnego Ośrodka Polityki.
Regionalna Grupa Sterująca Ewaluacją Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 24 kwietnia 2009 r. Olsztyn Organizacja Posiedzenia współfinansowana z Unii Europejskiej.
DZIAŁANIA WOJEWODY MAŁOPOLSKIEGO W ZAKRESIE PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W RODZINIE JERZY SZCZEPANIEC Wydział Polityki Społecznej.
Europejska Karta Równości Kobiet i Mężczyzn w Życiu Lokalnym ( Przemoc) Opracowana i zalecana przez Radę Gmin i Regionów Europy.
Spotkanie informacyjne dla potencjalnych Beneficjentów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki KONKURSY PILOTAŻOWE ogłoszone przez Wojewódzki Urząd Pracy.
Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu
PRACA SOCJALNA.
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego CZŁOWIEK - NAJLEPSZA INWESTYCJA.
OTWARTY KONKURS OFERT NA REALIZACJĘ W FORMIE WSPIERANIA ZADAŃ PUBLICZNYCH WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO W DZIEDZINIE POMOCY SPOŁECZNEJ W ROKU 2012 uchwała.
Warsztaty szkoleniowe Regionalnego Komitetu Sterującego ds. Regionalnej Strategii Innowacyjności Województwa Warmińsko-Mazurskiego Gabriela Zenkner-Kłujszo.
ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW
POKL Drogowskaz – PRZEMIANA
Projekt pn. SĄDECKIE POROZUMIENIE ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH.
Zespół Interdyscyplinarny do spraw Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie w Bartoszycach Bartoszyce, r.
UCHWAŁĄ NR 162/2006 RADY MINISTRÓW Z DNIA 25 WRZEŚNIA 2006 r.
Model realizacji usług o określonym standardzie w miastach na prawach powiatu Zespół ekspercki ds. modelu realizacji usług w mieście na prawach powiatu.
SZKOŁA w systemie przeciwdziałania przemocy ???
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
LOKALNY SYSTEM PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W RODZINIE W TYCHACH
Przemoc w rodzinie Bieżące refleksje wynikające z praktyki
Diagnoza na podstawie badań organizacji pozarządowych, monitoringu samorządów i danych ze sprawozdań RB.
RODZICE kierowani przez SĄD najlepiej rokujące formy pomocy psychologicznej.
Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych w ramach rządowego programu ograniczania przestępczości i aspołecznych zachowań Razem bezpieczniej.
IV Suwalska Kampania Białej Wstążki 25 XI – 10 XII 2013r. Patronat Kampanii Prezydent Miasta Suwałk Starosta Suwalski Koordynacja Kampanii Komenda Miejska.
Dofinansowanie działalności Ośrodków Pomocy Społecznej – sposób podziału środków oraz rozliczanie dotacji Wydział Polityki Społecznej Małopolskiego Urzędu.
EUROPEJSKA KARTA SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Aktywni zawodowo Aktywni zawodowo projekt realizowany na podstawie.
Wydział Polityki Społecznej Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego
Opolski Urząd Wojewódzki Wydział Polityki Społecznej i Zdrowia WYNIKI I WNIOSKI Z KONTROLI podmiotów, realizujących zadania określone ustawą o przeciwdziałaniu.
Priorytet VI Poddziałanie Temat: Działania służące wydłużaniu aktywności zawodowej Instytucja Pośrednicząca II Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie.
Jeleniogórski System Wspierania Placówek Oświatowych
Podstawy prawne organizacji interwencji kryzysowej
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej, Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie Olsztyn, 21 marca 2013 roku Spotkanie dotyczące.
Kalendarz 2020.
Zadania Wojewody z zakresu polityki społecznej Narada szkoleniowa z organizatorami rodzinnej pieczy zastępczej i przedstawicielami powiatowych centrów.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
SPOTKANIE KADRY KIEROWNICZEJ OPS, PCPR I PUP Z TERENU WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO- MAZURSKIEGO Olsztyn, 16. czerwca 2010 ELBLĄSKIE STOWARZYSZENIE WSPIERANIA.
Departament Rozwoju Obszarów Wiejskich Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich.
ZAŁOŻENIA DO ROCZNEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY GMINY I MIASTA CZERWIONKA- LESZCZYNY Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI ORAZ INNYMI PODMIOTAMI PROWADZĄCYMI DZIAŁALNOŚĆ.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA „10 LAT USTAWY O PRZECIWDZIAŁANIU PRZEMOCY W RODZINIE – HISTORIA, DOŚWIADCZENIA, WYZWANIA” Jachranka, 14 – 15 grudnia.
Programy psychologiczno - terapeutyczne jako nowa perspektywa pracy z osobą stosującą przemoc Poznań 20 listopada 2015r.
O Ś RODEK INTERWENCJI Kryzysowej Ul. Mickiewicza 31 Sucha beskidzka.
Zespół Interdyscyplinarny ds. Rozwiązywania Problemów Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie ul. Skłodowskiej – Curie
Opolski Urząd Wojewódzki Wydział Polityki Społecznej i Zdrowia SPRAWOZDANIE z realizacji Krajowego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie za I-XII.
PRACA KOREKCYJNO – EDUKACYJNA Z OSOBAMI STOSUJĄCYMI PRZEMOC REFLEKSJE, UWAGI Z PRAKTYKI JERZY SZCZEPANIEC TARNOWSKI OŚRODEK INTERWENCJI KRYZYSOWEJ I WSPARCIA.
System Wspierania Nauczycieli w Powiecie Bytowskim „Konsorcjum samorządowe” na rzecz edukacji Dariusz Glazik – Naczelnik Wydziału Edukacji, Kultury i Sportu.
NARADA ŚRODOWISKOWYCH DOMÓW SAMOPOMOCY
Co to jest Zespół Interdyscyplinarny?
Program Pomocy Dziecku i Rodzinie
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
Nadzór Wojewody nad realizacją zadań w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej województwa warmińsko-mazurskiego Olsztyn, 20 września 2018.
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
Zapis prezentacji:

Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie Realizacja programów oddziaływań korekcyjno-edukacyjnych dla osób stosujących przemoc w rodzinie w latach 2009-2010 Edyta Jurgielewicz Wydział Polityki Społecznej Olsztyn, 27 czerwca 2012 r.

Opracowanie i realizacja programów oddziaływań korekcyjno-edukacyjnych dla osób stosujących przemoc w rodzinie, zgodnie z art. 6 ust. 4 pkt 2 ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, należy do zadań z zakresu administracji rządowej realizowanych przez powiat.

REALIZATORZY PROGRAMÓW W latach 2009-2010 zadanie realizowało 20 z 21 powiatów, w tym 2 miasta na prawach powiatu. Programy realizowało 21 podmiotów tj.: 16 powiatowych centrów pomocy rodzinie, 2 miejskie ośrodki pomocy społecznej, Miejski Zespół Profilaktyki i Terapii Uzależnień w Olsztynie, Warmińsko-Mazurskie Stowarzyszenie Pomocy Dziecku i Rodzinie w Szymonowie, Ośrodek Terapii Uzależnienia od Alkoholu i Współuzależnienia w Działdowie. W jednym mieście na prawach powiatu – zdanie realizowały 2 podmioty. W przypadku realizacji zadania przez Warmińsko-Mazurskie Stowarzyszenie Pomocy Dziecku i Rodzinie w Szymonowie oraz Ośrodek Terapii Uzależnienia od Alkoholu i Współuzależnienia w Działdowie, nadzór merytoryczny nad realizacją zadania prowadziły właściwe powiatowe centra pomocy rodzinie.

PROWADZĄCY REKRUTACJĘ UCZESTNIKÓW PROGRAMÓW

KIERUJĄCY DO UDZIAŁU W PROGRAMACH

WSTĘPNE ROZPOZNANIE DIAGNOSTYCZNE UCZESTNIKÓW PROGRAMÓW

PRZEPROWADZAJĄCY DIAGNOZĘ UCZESTNIKÓW PROGRAMÓW

PROWADZĄCY PROGRAMY

REALIZOWANE PROGRAMY

FORMY REALIZACJI PROGRAMÓW

CZAS TRWANIA PROGRAMÓW

LICZBA OSÓB OBJĘTYCH PROGRAMAMI

WYDATKOWANIE DOTACJI CELOWEJ

WYDATKOWANIE DOTACJI CELOWEJ w 2009 r.

WYDATKOWANIE DOTACJI CELOWEJ w 2010 r.

MONITORING

PROWADZĄCY MONITORING

EWALUACJA PROGRAMÓW

EWALUACJA PROGRAMÓW cd.

PRZEPROWADZAJĄCY EWALUACJĘ

NIEPRAWIDŁOWOŚCI wykorzystanie części dotacji celowej z budżetu państwa na realizację zadania zleconego powiatowi z zakresu administracji rządowej niezgodnie z przeznaczeniem, pobranie dotacji w nadmiernej wysokości,

NIEPRAWIDŁOWOŚCI cd. brak dokumentacji potwierdzającej prowadzenie rekrutacji, nie przeprowadzanie w pierwszej fazie programu rozpoznania diagnostycznego każdego z uczestników, realizowanie programu korekcyjno-edukacyjnego dla osób stosujących przemoc w rodzinie w wymiarze godzin mniejszym niż minimum wskazane w Wytycznych, brak działań monitorujących i ewaluacyjnych przebiegu i efektów oddziaływań korekcyjno-edukacyjnych, nierzetelność sprawozdań w zakresie danych dotyczących liczby osób poddanych programom korekcyjno-edukacyjnym niezgodnych ze stanem faktycznym.

Najczęściej występującym uchybieniem był brak UCHYBIENIA Najczęściej występującym uchybieniem był brak w dokumentach organizacyjnych jednostek zapisów, stanowiących o realizacji przedmiotowego zadania.

DOBRE PRAKTYKI Program dla sprawców i ich rodzin Głównym celem programu było powstrzymanie przemocy w rodzinie, natomiast celami szczegółowymi było: - wprowadzenie w życie rodziny nabytych przez sprawcę umiejętności w zakresie unikania agresywnych zachowań, - nauczenie rozpoznawania faz przemocy we własnej rodzinie, - zmiana stereotypowego myślenia na temat przemocy, - zmiana przekonań o sytuacji swojej rodziny, o sobie i o świecie, - poznanie własnych praw i uczenie się ich egzekwowania, - wychodzenie z ról: sprawców i ofiar, - praca nad budowaniem własnej wartości przez poszczególnych członków rodziny, - kształtowanie postawy partnerstwa i szacunku w rodzinie, - wspieranie i motywowanie członków rodziny do dalszej „pracy nad sobą”.

DOBRE PRAKTYKI Grupa wsparcia dla osób, które ukończyły program korekcyjno-edukacyjny Grupa miała charakter psychoedukacyjny, a jej zasadniczym celem było zatrzymanie przemocy oraz utrwalenie nabytych umiejętności poprzez: - dalszą edukację i pracę nad zachowaniami, - ukazywanie sposobów pozytywnych zmian ukierunkowanych na zaprzestanie stosowania przemocy, - wzajemne wspieranie się i wymianę doświadczeń.

Dziękuję za uwagę Wydział Polityki Społecznej Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie tel. sekretariat: 89 523 22 59 e-mail: sekrps@uw.olsztyn.pl Al. Marszałka J. Piłsudskiego 7/9 10-575 Olsztyn tel. centrala: 89 523 22 00 www.wm.uw.olsztyn.pl