Szczegółowa charakterystyka udzielonego wsparcia

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Kształcenie zawodowe pielęgniarek i położnych w ramach studiów pomostowych” w ramach Priorytetu II, Działania 2.3, Poddziałania Programu Operacyjnego.
Advertisements

Załącznik nr 2 do wniosku o płatność Szczegółowa charakterystyka udzielonego wsparcia w projektach Priorytetu IX PO KL Rzeszów, 19 grudnia 2012 r.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego 1 Informacje o stanie wdrażania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Kazimierz Dolny, 29 września 2008 r.
Wojewódzki Urząd Pracy
FORUM BIZNESU KONFERENCJA i SEMINARIUM BiznesKlaster – innowacyjna forma współpracy sektora biznesu, nauki i administracji Białystok r. KONFERENCJA.
Beneficjentów Ostatecznych do projektów w ramach Priorytetu IX PO KL
ZAŁOŻENIA WOJEWÓDZKIEGO URZĘDU PRACY NA ROK 2010 W ZAKRESIE WDRAŻANIA DZIAŁAŃ ORAZ PO KL.
Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce Sprawozdawczość w ramach projektu.
Wniosek o płatność Działanie 7.1 i 7.2 PO KL.
Stan wdrażania PO KL Bydgoszcz, 13 maja 2011 r.. Postęp finansowy.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt „POMOC – AKTYWIZACJA – WSPARCIE” Miejski Ośrodek Pomocy.
Plany działania na 2007 i 2008 rok dla regionalnych Priorytetów PO KL Wrocław,
ROLA POWIATOWYCH URZĘDÓW PRACY WE WSPIERANIU ZATRUDNIENIA OSÓB ZAGROŻONYCH WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM - realizacja projektów współfinansowanych przez Europejski.
Warszawa, 5 lutego 2008 r. Priorytet II i VIII Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w kontekście aktywizacji zawodowej osób z grupy wiekowej 50+ Departament.
Wojewódzki Urząd Pracy w Lublinie w Lublinie Promocja Integracji Społecznej Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Umowy o dofinansowanie projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata osie priorytetowe II-VII Urząd.
EWALUACJA PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH W RAMACH PODDZIAŁANIA
PODSYSTEM MONITOROWANIA EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO - PEFS
Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce
Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce
Rzeszów, 2 sierpnia 2006 r.. Tomasz Orczyk Departament Zarządzania EFS Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Doświadczenia wdrażania Europejskiego Funduszu.
Informacja dotycząca pierwszych miesięcy wdrażania Priorytetu VII Promocja integracji społecznej. Wiesława Przybysz Dyrektor Regionalnego Ośrodka Polityki.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
Ośrodek Przetwarzania Informacji Warszawa
Inicjatywy lokalne w ramach Priorytetów VI, VII i IX Mrągowo, Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego CZŁOWIEK - NAJLEPSZA INWESTYCJA.
Działania pomocowe, w tym na rzecz osób niepełnosprawnych W ramach Priorytetu VII PO KL Dorota Wróblewska Dyrektor Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej.
6. Sprawozdawczość w projekcie Anna Broniarek Zespół Instrumentów Szkoleniowych Warszawa, dnia 23 kwietnia 2008 roku.
ROPS Poznań wiedza zmienia przyszłość 23 kwietnia 2009
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Plan Działania na lata Priorytet VII Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 22 listopada 2012 r. Ryn Człowiek –
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego PEFS - Instrukcja Zagraniczna mobilność
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Rozwój mieszkańców województwa opolskiego poprzez wsparcie z Europejskiego Funduszu Społecznego Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu r.
w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Przygotowanie, nabór i ocena wniosków o dofinansowanie projektu systemowego Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych.
Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu III PO KL Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu.
EDUKACJA W ZAKRESIE UDZIELANIA PIERWSZEJ POMOCY W SZKOŁACH
Powiatowy Urząd Pracy w Golubiu-Dobrzyniu w partnerstwie z Wojewódzkim Urzędem Pracy w Toruniu oraz pozostałymi urzędami pracy z województwa kujawsko-pomorskiego.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Aktywni zawodowo Aktywni zawodowo projekt realizowany na podstawie.
PO KL sukcesy i wyzwania oraz dobre praktyki w rozwiązywaniu problemów woj. podlaskiego Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament.
Wsparcie systemu edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie lubuskim.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Założenia do Planów Działania Priorytetu VII PO KL na 2013 rok.
Konferencja współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI W WOJEWÓDZTWIE.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Program Operacyjny Kapitał Ludzki w województwie zachodniopomorskim Szczecin, dnia r.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Realizacja Priorytetu IX PO KL w Województwie Zachodniopomorskim.
Gdańsk, r. Departament Europejskiego Funduszu Społecznego SPRAWOZDANIE OKRESOWE ZA I PÓŁROCZE 2014 R. Z WDRAŻANIA KOMPONENTU REGIONALNEGO PO.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Dodatkowe środki dla regionu w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Szczecin, dnia r.
Współpraca z Instytucją Pośredniczącą przy realizacji projektów systemowych Ośrodków Pomocy Społecznej Lidia Lechocka Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego.
„Projekty Europejskiego Funduszu Społecznego o znaczeniu regionalnym w oparciu o wybrane przykłady”
PO KL Komponent Regionalny podsumowanie i rezultaty.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII Promocja Integracji Społecznej Regionalne Centrum Rozwoju Społecznego w Toruniu.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Stan wdrażania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie zachodniopomorskim Konferencja współfinansowana.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Stan wdrażania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki listopada 2008 r.
„Stan wdrażania PO KL 07-13” 1 grudzień 2011 r euro Alokacja dla MJWPU * Kurs EUR/PLN EBC na miesiąc listopad 2011 r
Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku ul. Pogodna Białystok
Działanie 9.3 Rozwój przedsiębiorczości Wymagania w zakresie wskaźników.
Człowiek – najlepsza inwestycja CO NOWEGO W PROGRAMIE OPERACYJNYM KAPITAŁ LUDZKI? Prowadząca: Anna Makowska.
Wsparcie lokalnego rynku pracy przy wykorzystaniu narzędzi Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja przygotowana przez Powiatowy Urząd Pracy w Chojnicach.
Działanie 12.1 Edukacja przedszkolna Wymagania w zakresie wskaźników.
Istotne kwestie dotyczące wskaźników i sprawozdawczości
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 2 grudnia 2016 r.
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu jako IP
Konkursy dla ABK - podsumowanie
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu jako IP
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu jako IP
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 29 listopada 2017 r.
CEL I SPECYFIKA KONKURSU W RAMACH
Zapis prezentacji:

Szczegółowa charakterystyka udzielonego wsparcia (Załącznik nr 2 oraz Formularz PEFS)

ZAŁĄCZNIK NR 2 składamy z każdym wnioskiem o płatność, nawet gdy żadne zajęcia się jeszcze nie rozpoczęły (wtedy tabele od 1-5 należy wyzerować, natomiast w tabeli 6 wypełnić wartość docelową wskaźników). FORMULARZ PEFS 2007 powinien być składany na oddzielnej płycie CD.

„Pozytywnie zweryfikowana część sprawozdawcza wniosku o płatność jest koniecznym warunkiem do zatwierdzenia dokumentu i zrealizowania płatności na rzecz beneficjenta…”

Załącznik nr 2 do wniosku beneficjenta o płatność w ramach PO KL pt Załącznik nr 2 do wniosku beneficjenta o płatność w ramach PO KL pt. Szczegółowa charakterystyka udzielonego wsparcia składa się z 6 tabel: Przepływ uczestników projektu. Określenie statusu na rynku pracy osób, które rozpoczęły udział w projekcie. Osoby, które rozpoczęły udział w projekcie, znajdujące się w dwóch grupach wiekowych 15 - 24 i 55 - 64 lata. Osoby, które rozpoczęły udział w projekcie ze względu na wykształcenie. Liczba przedsiębiorstw, które przystąpiły do udziału w projekcie. Osiągnięte wartości wskaźników.

Skróty w każdej tabeli obecne Mr Liczba osób, które rozpoczęły udział w projekcie w danym okresie rozliczeniowym. Osoba może rozpocząć udział w projekcie tylko raz w trakcie całego okresu realizacji. Liczba osób, które uczestniczą w projekcie od początku jego realizacji. Mp

Suma = + + 1A. Przepływ uczestników projektu - I wniosek o płatność Nazwa Projektodawcy: Nr wniosku o płatność: Wniosek o płatność za okres: Okres Liczba osób, które: rozpoczęły udział w projekcie zakończyły udział w projekcie przerwały udział w projekcie kontynuują udział w projekcie na koniec okresu rozliczeniowego K M Ogółem 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 Mr 0    Mp  3  0  1 Komentarz 2 Suma = + + 3 1 2

1A. Przepływ uczestników projektu - II wniosek o płatność Okres Liczba osób, które: rozpoczęły udział w projekcie zakończyły udział w projekcie przerwały udział w projekcie kontynuują udział w projekcie na koniec okresu rozliczeniowego K M Ogółem 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 Mr  0 0  Mp  5 Komentarz   2+1 1+1

1B. Przepływ uczestników projektu - dotyczy wieloletnich projektów systemowych PUP, OPS i PCPR. Nazwa Projektodawcy: Nr umowy ramowej: Wniosek o płatność za okres: Okres Liczba osób, które: rozpoczęły udział w projekcie powróciły do projektu zakończyły udział w projekcie przerwały udział w projekcie kontynuują udział w projekcie na koniec okresu rozliczeniowego. po zakończonym udziale w projekcie po przerwanym udziale w projekcie K M Ogó łem Ogółem 1 2 3 4 8 9 10 5 6 7 11 12 13 Mr 0   0 Mp  3  2 1  Kome ntarz  

1B. Przepływ uczestników projektu - dotyczy wieloletnich projektów systemowych PUP, OPS i PCPR. Nazwa Projektodawcy: Nr umowy ramowej: Wniosek o płatność za okres: Okres Liczba osób, które: rozpoczęły udział w projekcie powróciły do projektu zakończyły udział w projekcie przerwały udział w projekcie kontynuują udział w projekcie na koniec okresu rozliczeniowego. po zakończonym udziale w projekcie po przerwanym udziale w projekcie K M Ogó łem Ogółem 1 2 3 4 8 9 10 5 6 7 11 12 13 Mr 0  1   2 2   0 3  Mp  3 6  Kome ntarz  

2. Określenie statusu na rynku pracy osób, które rozpoczęły udział w projekcie Lp. Status osoby na rynku pracy Mr Mp K M Ogółem 1 2 3 4 5 6 7 8 Bezrobotni  2 w tym osoby długotrwale bezrobotne  1 Osoby nieaktywne zawodowo   w tym osoby uczące lub kształcące się Zatrudnieni w tym rolnicy w tym samozatrudnieni w tym zatrudnieni w mikroprzedsiębiorstwach w tym zatrudnieni w małych przedsiębiorstwach w tym zatrudnieni w średnich przedsiębiorstwach w tym zatrudnieni w dużych przedsiębiorstwach w tym zatrudnieni w administracji publicznej w tym zatrudnieni w organizacjach pozarządowych w tym pracownicy w gorszym położeniu 1   3 w tym członkowie mniejszości etnicznych i narodowych   wypełniamy tylko w Poddziałaniu 1.3.1 w tym migranci  wypełniamy tylko w Poddziałaniu 1.3.7 w tym osoby niepełnosprawne  wypełniamy tylko w Poddziałaniu 1.3.6 w tym osoby z terenów wiejskich Komentarz nauczyciele

3. Osoby, które rozpoczęły udział w projekcie, znajdujące się w dwóch grupach wiekowych 15-24 i 55-64 lata L.p. Przedział wiekowy Mr Mp K M Ogółem 1 2 3 4 5 6 7 8 osoby młode (15-24 lata) 1  0  osoby w wieku starszym (55-64 lata)  0 w tym pracownicy w wieku starszym (55-64 lata) Komentarz  

Zgodność z tabelę 1A lub 1B 4. Osoby, które rozpoczęły udział w projekcie ze względu na wykształcenie L.p. Wykształcenie Mr Mp K M Ogółem 1 2 3 4 5 6 7 8 podstawowe, gimnazjalne i niższe  1  0 1  ponadgimnazjalne 0  pomaturalne wyższe 2  Zgodność z tabelę 1A lub 1B 2 1 3 2 1 3 Komentarz   Wykształcenie uczestników projektu należy określić w chwili rozpoczęcia ich udziału w projekcie, biorąc pod uwagę ostatni zakończony formalnie etap edukacji.

podstawowe, gimnazjalne i niższe Wykształcenie podstawowe, gimnazjalne i niższe wykształcenie podstawowe, gimnazjalne oraz niższe od ww. wymienionych ponadgimnazjalne wykształcenie średnie lub zasadnicze zawodowe pomaturalne należy wykazać osoby, które ukończyły szkołę policealną, ale nie ukończyły studiów wyższych wyższe wykształcenie wyższe (z tytułem licencjata, inżyniera, magistra lub doktora) W tym wierszu należy również wykazać osoby, które ukończyły studia podyplomowe oraz studia doktoranckie

Tabelę należy wypełnić jedynie w przypadku, gdy projekt adresowany jest do przedsiębiorstw. 5. Liczba przedsiębiorstw, które przystąpiły do udziału w projekcie Lp. Rodzaj przedsiębiorstwa Liczba przedsiębiorstw określonego rodzaju objętych wsparciem Mr Mp 1 2 3 4 Mikroprzedsiębiorstwa   Małe przedsiębiorstwa Średnie przedsiębiorstwa Duże przedsiębiorstwa 5 Ogółem Komentarz

6. Osiągnięte wartości wskaźników L.p. Nazwa wskaźnika Wartość docelowa wskaźnika Mr Mp Stopień realizacji wskaźnika K M Ogółem 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10=(9/3)*100 PRIORYTET VII Działanie 7.1 1 Liczba klientów instytucji pomocy społecznej, którzy zakończyli udział w projekcie dotyczącym aktywnej integracji   - w tym osoby z terenów wiejskich 2 Liczba klientów instytucji pomocy społecznej objętych kontraktami socjalnymi w ramach realizowanych projektów 3 Liczba pracowników instytucji pomocy i integracji społecznej bezpośrednio zajmujących się aktywną integracją, którzy w wyniku wsparcia z EFS podnieśli swoje kwalifikacje w systemie pozaszkolnym - w tym liczba pracowników socjalnych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej (OPS i PCPR) Programowe zakończenie ścieżki uczestnictwa Moment przystąpienia do projektu Zakończenie udziału w projekcie potwierdzone dyplomem/ certyfikatem

6. Osiągnięte wartości wskaźników L.p. Nazwa wskaźnika Wartość docelowa wskaźnika Mr Mp Stopień realizacji wskaźnika K M Ogółem 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10=(9/3)*100 Działanie 7.2 1 Liczba osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, które zakończyły udział w projekcie   2 Liczba instytucji wspierających ekonomię społeczną, które otrzymały wsparcie w ramach projektu Nie dotyczy 3 Liczba inicjatyw z zakresu ekonomii społecznej wspartych z EFS 4 Liczba osób, które otrzymały wsparcie w ramach instytucji ekonomii społecznej Zakończenie udziału w projekcie zgodnie ze ścieżką uczestnictwa Moment podpisania umowy o dofinansowanie Instytucja = inicjatywa Moment przystąpienia do projektu

6. Osiągnięte wartości wskaźników L.p. Nazwa wskaźnika Wartość docelowa wskaźnika Mr Mp Stopień realizacji wskaźnika K M Ogółem 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10=(9/3)*100 PRIORYTET IX Działanie 9.1 1 Liczba ośrodków wychowania przedszkolnego, które uzyskały wsparcie w ramach projektu   Nie dotyczy 2 Liczba dzieci w wieku 3-5 lat, które uczestniczyły w różnych formach edukacji przedszkolnej na obszarach wiejskich 3 Liczba szkół (podstawowych, gimnazjów i ponadgimnazjalnych prowadzących kształcenie ogólne), które zrealizowały projekty rozwojowe w ramach projektu - w tym na obszarach miejskich - w tym na obszarach wiejskich Moment podpisania umowy o dofinansowanie Dzieci, które w okresie sprawozdawczym rozpoczęły udział w projekcie Moment podpisania umowy o dofinansowanie

6. Osiągnięte wartości wskaźników L.p. Nazwa wskaźnika Wartość docelowa wskaźnika Mr Mp Stopień realizacji wskaźnika K M Ogółem 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10=(9/3)*100 PRIORYTET IX Działanie 9.2 1 Liczba szkół i placówek kształcenia zawodowego, które wdrożyły programy rozwojowe   Nie dotyczy 2 Liczba szkół i placówek kształcenia zawodowego, które współpracowały z przedsiębiorstwami w zakresie wdrażania programów rozwojowych 3 Liczba uczniów w szkołach prowadzących kształcenie zawodowe, którzy zakończyli udział w stażach i praktykach w ramach projektu Moment podpisania umowy o dofinansowanie Moment podpisania umowy o dofinansowanie Uczniowie, którzy w okresie sprawozdawczym zakończyli udział w projekcie

6. Osiągnięte wartości wskaźników L.p. Nazwa wskaźnika Wartość docelowa wskaźnika Mr Mp Stopień realizacji wskaźnika K M Ogółem 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10=(9/3)*100 PRIORYTET IX Działanie 9.3 1 Liczba osób dorosłych w wieku 25-64 lata, które uczestniczyły w formalnym kształceniu ustawicznym w ramach projektu   osoby, które w okresie sprawozdawczym rozpoczęły udział w projekcie

6. Osiągnięte wartości wskaźników L.p. Nazwa wskaźnika Wartość docelowa wskaźnika Mr Mp Stopień realizacji wskaźnika K M Ogółem 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10=(9/3)*100 Działanie 9.4 1 Liczba nauczycieli, którzy uczestniczyli w doskonaleniu zawodowym w krótkich formach   - w tym nauczyciele na obszarach wiejskich - w tym nauczyciele kształcenia zawodowego Inne wskaźniki określone we wniosku o dofinansowanie Określone liczbowo rezultaty i produkty zawarte w części 3.4 ostatniego zatwierdzonego wniosku aplikacyjnego .. … Komentarz nauczyciele, którzy w okresie sprawozdawczym zakończyli udział w krótkich formach doskonalenia zawodowego

Źródła informacji Zasady systemu sprawozdawczości PO KL 2007-2013, (grudzień 2008 r.) Podręcznik wskaźników PO KL 2007-2013, (grudzień 2008 r.) Formularz PEFS 2007 wersja 2.0, (16 wrzesień 2009 r.) Załączniki do wniosku o płatność, Załącznik nr 2 - Szczegółowa charakterystyka udzielonego wsparcia, (07 styczeń 2009 r.)

Źródła informacji Zasady systemu sprawozdawczości PO KL 2007-2013, (grudzień 2008 r.) Podręcznik wskaźników PO KL 2007-2013, (grudzień 2008 r.) Formularz PEFS 2007 wersja 2.0, (16 wrzesień 2009 r.) Załączniki do wniosku o płatność, Załącznik nr 2 - Szczegółowa charakterystyka udzielonego wsparcia,(07 styczeń 2009 r.)

Formularz PEFS Kiedy formularz jest wypełniany i przekazywany? Dane zbierane są w momencie rozpoczęcia udziału uczestnika w projekcie. Wypełniony formularz PEFS - tylko wersję elektroniczną - projektodawca składa wraz z Wnioskiem beneficjenta o płatność. Formularz powinien zawierać dane wszystkich osób które rozpoczęły, kontynuują, zakończyły, czy też przerwały udział we wsparciu od początku realizacji projektu. Weryfikacja statusu uczestników będzie możliwe poprzez analizę pół określających datę rozpoczęcia i zakończenia udziału w projekcie. Uwaga : Do formularza PEFS 2007 wprowadzamy dane osobowe osób nieletnich, które ukończyły 12 rok życia lub rozpoczęły edukację przynajmniej na poziomie pierwszej klasy gimnazjum.

Rejestr osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych w Formularzu PEFS 2007 Imię i nazwisko użytkownika Identyfikator użytkownika Zakres przydzielonych uprawnień Data nadania uprawnień Data odebrania uprawnień Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych (Dz. U. Nr 100, poz. 1024)

Uruchomienie aplikacji Dla prawidłowego działania Farmularza makra w MS Excel muszą być ustawiona na poziomie co najmniej średnim. Podczas ponownego otwierania aplikacji należy włączyć makra

W celu poprawnego logowania Administrator Bezpieczeństwa Informacji wyznaczony u beneficjenta jest zobowiązany do użycia loginu i hasła przekazanego mu przez Biuro PO KL Pierwszy krok Drugi krok

Dokonanie logowania z wykorzystaniem loginu i hasła administratora powoduje pojawienie się okna umożliwiającego zarządzanie użytkownikami Formularza PEFS 2007

Aktualności i bieżące informacje: http://www. mrr. gov. pl http://www

Świętokrzyskie Biuro Rozwoju Regionalnego DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Świętokrzyskie Biuro Rozwoju Regionalnego Biuro PO KL ul. Jagiellońska 70 Tel. 041-335-05-02 FAX-041-335-06-07 pokl_sekr@pokl.sbrr.pl Przygotowała: EB