Droga do sukcesu Projekt Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Europejskiego Funduszu Społecznego dofinansowany ze środków Unii Europejskiej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt POKL współfinansowany ze środków UE w ramach EFS
Advertisements

„Zajęcia dodatkowe dziś-szansą na lepsze jutro”
Szkołę Podstawową im. gen. I. Kruszewskiego w Gogołowie
Twórcza gmina – warsztaty muzyczne i fotograficzne w Żuławskim Ośrodku Kultury i Sportu w Cedrach Wielkich r. Projekt realizowany w ramach Osi 4 Leader.
Prezentacja na wywiadówkę
Generator przyszłości
Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Wycieczka do kina w Krakowie
Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro
Projekty realizowane w ZSP nr 2 w Siedlcach współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Człowiek – Najlepsza inwestycja
Województwo Podkarpackie
X Liceum OGÓLNOKSZTAŁCĄCE
Projekt „DOBRA EDUKACJA SZANSĄ NA ROZWÓJ ZAWODOWY”
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejski ego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Multimedialni uczniowie.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt realizowany przez Uniwersytet.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Spotkanie promujące projekt: Program zindywidualizowanych zajęć pozalekcyjnych dla uczniów Gimnazjum w Moszczenicy RÓWNAJMY DO NAJLEPSZYCH.
Prezentacja Projektu Różne formy terapii wspomagające rozwój uczniów Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Kątach Wrocławskich realizowanego w.
Człowiek – najlepsza inwestycja Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Mała gmina - wielkie perspektywy!
Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych.
Publiczne Gimnazjum Nr 2 im. F. D. Kniaźnina w Puławach
Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego - Grupa 6 „Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dr Anna Białek-Jaworska, WNE UW, PTM, 16 grudnia 2011.
Termin realizacji – 20 miesięcy
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Jeżowe, 25 czerwca 2009 r. Jeżowe, 25 czerwca 2009 r. Konferencja podsumowująca realizację projektu pn.: Wszyscy mamy równe szanse - program wyrównywania.
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Via ad Artes Program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola KSI nr POKL /09 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze.
Projekt Nasz wspólny sukces był realizowany w Publicznym Gimnazjum nr 21 im. Marii Skłodowskiej – Curie w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w.
BEZ BARIER DO KARIER ! Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Rozwój kompetencji językowych uczniów z uszkodzonym słuchem Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
NOWE KOMPETENCJE – NOWE ŻYCIE. PROGRAM AKTYWIZACJI ZAWODOWEJ I SPOŁECZNEJ OSÓB DŁUGOTRWALE POZOSTAJĄCYCH BEZ PRACY W GMINIE KLUCZBORK KLUB,,LUBIĘ BYĆ MAMĄ
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
ROZWIŃ SKRZYDŁA Nr projektu: POKL /10.
1 Program Operacyjny Kapitał Ludzki Projekt "Dziecięca akademia przyszłości – wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów poprzez dodatkowe zajęcia.
PROJEKT „MÓJ WYBÓR – MOJA PRZYSZŁOŚĆ” REALIZOWANY PRZEZ
„Szkolne Centrum Nauki”
KLASY INNOWACYJNE alternatywa dla … ”Nauka to pokarm dla rozumu”
NASZA WIEDZA - NASZA PRZYSZŁOŚĆ okres realizacji projektu 01 styczeń 2011r. – 30 grudzień 2012r.
Nowoczesny Uczeń - program aktywizacji edukacyjno – obywatelskiej uczniów rybnickich liceów - realizacja Projektu w I Liceum Ogólnokształcącym z Oddziałami.
PROJEKT FINANSOWANY PRZEZ UNIĘ EUROEJSKĄ ORAZ MIASTO BYDGOSZCZ AKTYWNY W SZKOLE – TWÓRCZY W ŻYCIU PRIORYTET IX, PODDZIAŁANIE
Wiedza i umiejętności drogą do kariery uczniów Zespołu Szkół z Ukraińskim Językiem Nauczania w Górowie Iławeckim Górowo Iławeckie 27 października 2013roku.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, ul. Wspólna 2/4, Warszawa, WIEDZA SPEŁNIA MARZENIA Projekt Unii Europejskiej.
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
Gmina Zwierzyn „RÓWNAJ W GÓRĘ”. Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IX: Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie 9.1 Wyrównanie.
Apetyt na wiedzę Projekt realizowany przez : Szkołę Podstawową w Gliniku Górnym Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach. Działanie.
Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego Projekt.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „KIERUNEK –SUKCES” Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
PRACOWNIE MARZEŃ Projekt finansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój Wykształcenia.
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
Europejski Fundusz Społeczny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
Gimnazjum nr 16 w Bydgoszczy
Projekt edukacyjny „Kompetencje kluczowe”
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
„Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów LO Computer College”
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
Szkoła w Mieście Rodzaj innowacji: organizacyjno – metodyczna.
Zapis prezentacji:

Droga do sukcesu Projekt Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Europejskiego Funduszu Społecznego dofinansowany ze środków Unii Europejskiej

Droga do sukcesu Priorytet IX – Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach. Działanie 9.1 – Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty Poddziałanie – Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych

Droga do sukcesu Okres trwania projektu – 1 rok, – Budżet projektu – ,50 zł. Beneficjent – GMINA MAKÓW Beneficjent ostateczny – UCZEŃ GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE

Droga do sukcesu Cel ogólny: Stworzenie szansy uczniom pochodzącym z różnych środowisk na wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez wyposażenie w wiedzę i wykształcenie oraz umiejętności niezbędne do osiągnięcia wyższych wyników w nauce, przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego, rozwijanie zainteresowań poznawczych w zakresie nauk matematyczno-przyrodniczych, kultury i sportu.

Droga do sukcesu Cele szczegółowe: Wyrównanie i zwiększenie szans edukacyjnych uczniów w gimnazjum oraz na następnych etapach edukacyjnych. Kompleksowe przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego. Zwiększenie efektywności nauczania kompetencji kluczowych w zakresie nauk matematyczno-przyrodniczych i języka angielskiego. Podniesienie atrakcyjności i jakości procesu kształcenia przy zastosowaniu innowacyjnych metod oraz aktywizujących form pracy. Poszerzenie oferty edukacyjnej szkoły poprzez różnorodne zajęcia pozalekcyjne. Ukształtowanie twórczej postawy uczniów. Ukształtowanie umiejętności analizowania, selekcjonowania, wnioskowania i pracy w zespole. Podniesienie samooceny i zwiększenie motywacji do działania. Kształtowanie charakteru i właściwych postaw życiowych. Wykształcenie postawy świadomego odbiorcy sztuki i potrzeby aktywnego uczestnictwa w życiu kulturalnym. Uświadomienie potrzeby działań chroniących środowisko i ukształtowanie zachowań proekologicznych.

Droga do sukcesu Zasięg projektu uczniów z Gimnazjum Świętego Wojciecha w Makowie

Uczniowie uczestniczący w zajęciach mieli zapewniony: bezpłatny udział; odwóz; poczęstunek; atrakcyjną formę zajęć; wycieczki; wyjazdy do teatru; ciekawy sposób na spędzenie wolnego czasu; kompleksowe przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego; rozwój zainteresowań.

Droga do sukcesu Działania projektu: promocja projektu rekrutacja organizacja i przeprowadzenie dodatkowych zajęć dla uczniów ( zajęcia dla uczniów realizowane były metodami warsztatowymi z wykorzystaniem metod pracy aktywizujących uczniów). Zarządzanie projektem

Rodzaje zajęć pozalekcyjnych Kultura kluczem do sukcesu (mgr R. Wójcik i mgr D. Sułek). Matematyka jest dla wszystkich -2 grupy (mgr H. Głuszek i mgr E. Król). Ja, mój region, Europa, świat (mgr K. Strzemińska). Fizyka wokół nas (mgr J. Markowicz). Chemia bez tajemnic (mgr M. Rechnio). Zajęcia z zakresu edukacji ekologicznej (mgr M. Pejska). Zajęcia z języka angielskiego (mgr J. Jakubowska). Zajęcia z piłki ręcznej (mgr M. Olejnik, P. Szymczak).

Droga do sukcesu Rodzaj zajęćRealizowane cele Zajęcia z zakresu edukacji ekologicznej. Rozbudzanie świadomości ekologicznej i rozwijanie aktywnych postaw wobec przyrody i jej ochrony. Matematyka jest dla wszystkichRozbudzenie aktywności poznawczej i twórczej uczniów poprzez czynnościowe odkrywanie prawidłowości matematycznych, a przez to lepsze przygotowanie młodzieży do egzaminu

Droga do sukcesu Rodzaj zajęćRealizowany cel Ja, Region, Europa, Świat Rozbudzanie wśród młodzieży zainteresowań zagadnieniami geograficznymi, społeczno- ekonomicznymi świata, Polski i regionu. Chemia bez tajemnicBudzenie i pogłębianie zainteresowań poznawczych w zakresie chemii i nauk przyrodniczych

Droga do sukcesu Rodzaj zajęćRealizowane cele Kultura kluczem do sukcesuStworzenie szansy uczniom pochodzącym z różnych środowisk wiejskich na wyrównywanie zaniedbań edukacyjnych z zakresu kultury, a tym samym na wynik egzaminu gimnazjalnego. Zajęcia z piłki ręcznejKształtowanie ogólnej sprawności fizycznej oraz zdolności motorycznych niezbędnych do gry w piłkę ręczną.

Droga do sukcesu Rodzaj zajęćRealizowane cele Fizyka wokół nasWyrównywanie szans edukacyjnych, rozwijanie zainteresowań, przybliżenie fizyki do życia codziennego i rozwijanie umiejętności wykorzystania wiedzy z fizyki w praktyce. Zajęcia z języka angielskiegoStworzenie uczniom możliwości rozwoju zainteresowań językiem angielskim, wzbogacanie słownictwa i wyrównywanie różnic poprzez uczestnictwo w zajęciach pozalekcyjnych.

Kryteria kwalifikowania uczniów Uczestnikami zajęć mogli być wszyscy uczniowie gimnazjum. Pierwszeństwo mieli: Uczniowie w trudnej sytuacji materialnej i społeczno-rodzinnej. Uczniowie mający trudności w nauce i komunikacji interpersonalnej. Uczniowie nie radzący sobie z wyrażaniem uczuć i w konsekwencji przejawiający zachowania agresywne.

REZULTATY Rozwiązano wszystkie zadania egzaminacyjne z arkuszy egzaminacyjnych z lat Odbyło się 6 jednodniowych wycieczek. Odbyło się 640 godzin zajęć. Ponad 90% uczniów wysoko oceniło przeprowadzone zajęcia.

REZULTATY Wzrosło poczucie własnej wartości i podniosła się samoocena oraz motywacja do pracy. Uczniowie pozyskali wiedzę niezbędną do osiągnięcia sukcesu na dalszych etapach kształcenia. Zwiększyła się umiejętność samodzielnej pracy nad zagadnieniami matematyczno-przyrodniczymi. Zwiększyła się sprawność ruchowa uczniów.

REZULTATY Uczniowie nabyli umiejętność analizowania, selekcjonowania i wnioskowania. Zwiększyła się umiejętność pracy w zespole i zdrowej rywalizacji. Zwiększył się stopień przygotowania uczniów do zadań związanych z przyszłą edukacją.

Zajęcia z zakresu edukacji ekologicznej. Zajęcia w pracowni biologicznej

Zajęcia z zakresu edukacji ekologicznej. Wycieczka do oczyszczalni ścieków

Fizyka wokół nas Zajęcia w pracowni fizycznej

Fizyka wokół nas Wycieczka do elektrowni wiatrowej

Fizyka wokół nas Wycieczka do eksperymentarium i do kina IMAX

Ja, Region, Europa, Świat Zajęcia w pracowni geograficznej

Ja, Region, Europa, Świat Akademia z okazji Dnia Unii Europejskiej

Ja, Region, Europa, Świat Wycieczka rowerowa

Matematyka jest dla wszystkich Zajęcia w pracowni matematycznej

Kultura kluczem do sukcesu Zajęcia w pracowni

Kultura kluczem do sukcesu Spotkanie z miejscowym artystą ludowym

Chemia bez tajemnic Wycieczka do oczyszczalni ścieków

Zajęcia z języka angielskiego Zajęcia w pracowni

Piłka ręczna