Realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX. Rozwój Wykształcenia i kompetencji w regionach Nr umowy: UDA-POKL.09.01.02-32-014/10-00.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt POKL współfinansowany ze środków UE w ramach EFS
Advertisements

„Zajęcia dodatkowe dziś-szansą na lepsze jutro”
Szkołę Podstawową im. gen. I. Kruszewskiego w Gogołowie
Prezentacja na wywiadówkę
Generator przyszłości
Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
Człowiek – Najlepsza inwestycja
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
KONKURS pt.: „Start w Przyszłość”
Projekt „DOBRA EDUKACJA SZANSĄ NA ROZWÓJ ZAWODOWY”
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Spotkanie promujące projekt: Program zindywidualizowanych zajęć pozalekcyjnych dla uczniów Gimnazjum w Moszczenicy RÓWNAJMY DO NAJLEPSZYCH.
Realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX. Rozwój Wykształcenia i kompetencji w regionach Nr umowy: UDA-POKL /10-00.
Prezentacja Projektu Różne formy terapii wspomagające rozwój uczniów Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Kątach Wrocławskich realizowanego w.
Droga do sukcesu Projekt Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Europejskiego Funduszu Społecznego dofinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych.
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia, Informatyka.
Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego - Grupa 6 „Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Termin realizacji – 20 miesięcy
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Jeżowe, 25 czerwca 2009 r. Jeżowe, 25 czerwca 2009 r. Konferencja podsumowująca realizację projektu pn.: Wszyscy mamy równe szanse - program wyrównywania.
Gimnazjum Nr 1 w projekcie „Mały Archimedes”
Projekt Nasz wspólny sukces był realizowany w Publicznym Gimnazjum nr 21 im. Marii Skłodowskiej – Curie w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w.
Rozwój kompetencji językowych uczniów z uszkodzonym słuchem Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkoła Równych Szans.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES Od r realizowany jest w szkole projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES w ramach.
Nazwa Priorytetu: IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Numer i Nazwa Działania: 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego.
ROZWIŃ SKRZYDŁA Nr projektu: POKL /10.
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
PROJEKT „MÓJ WYBÓR – MOJA PRZYSZŁOŚĆ” REALIZOWANY PRZEZ
„Szkolne Centrum Nauki”
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
NASZA WIEDZA - NASZA PRZYSZŁOŚĆ okres realizacji projektu 01 styczeń 2011r. – 30 grudzień 2012r.
PROJEKT FINANSOWANY PRZEZ UNIĘ EUROEJSKĄ ORAZ MIASTO BYDGOSZCZ AKTYWNY W SZKOLE – TWÓRCZY W ŻYCIU PRIORYTET IX, PODDZIAŁANIE
Wiedza i umiejętności drogą do kariery uczniów Zespołu Szkół z Ukraińskim Językiem Nauczania w Górowie Iławeckim Górowo Iławeckie 27 października 2013roku.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, ul. Wspólna 2/4, Warszawa, WIEDZA SPEŁNIA MARZENIA Projekt Unii Europejskiej.
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
Gmina Zwierzyn „RÓWNAJ W GÓRĘ”. Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IX: Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie 9.1 Wyrównanie.
Apetyt na wiedzę Projekt realizowany przez : Szkołę Podstawową w Gliniku Górnym Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach. Działanie.
Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego Projekt.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
Spotkanie informacyjne projektu: E -fektywne F -unkcjonalne S -zkoły.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie „ ZACHODNIOPOMORSKIE TALENTY – REGIONALNY SYSTEM STYPENDIALNY” projekt realizowany przez Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie.
KONFERENCJA KONFERENCJA Podsumowanie projektu : „Z edukacją na TAK!” Oświęcim 7 czerwca 2011 r.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
PROJEKT „NAUKOWY ZAWRÓT GŁOWY” REALIZOWANY PRZEZ LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. J. IWASZKIEWICZA W BRZEZINACH PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ.
Realizowany przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Iławie Projekt „Masz Okazję – Pomóż Sobie”
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
Sale lekcyjne J. angielski Geografia Historia Informatyka Muzyka J. polski.
Europejski Fundusz Społeczny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata
Rozszerzona matura – świadoma inwestycja w przyszłość
Projekt edukacyjny „Kompetencje kluczowe”
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Zapis prezentacji:

Realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX. Rozwój Wykształcenia i kompetencji w regionach Nr umowy: UDA-POKL /10-00

Cel ogólny: Stworzenie warunków dla lepszego rozwoju i wyrównania szans edukacyjnych dla 600 uczniów szkół Gminy Barlinek (Szkoła Podstawowa Nr 1, Szkoła Podstawowa w Mostkowie, Publiczne Gimnazjum Nr 1) poprzez objęcie ich kompleksowymi działaniami w ramach unijnego projektu. Cele szczegółowe: poprawa wiedzy i umiejętności uczniów w zakresie kompetencji kluczowych, a więc głównie z zakresu j. obcych oraz przedmiotów matematyczno- przyrodniczych i technologii komputerowe (IT); podniesienie i wyrównanie wiedzy i umiejętności uczniów z zaległościami i opóźnieniami; zwiększenie motywacji do nauki i aspiracji edukacyjnych uczniów, zarówno najlepszych jak i wymagających wsparcia; poprawa średnich wyników egzaminów zewnętrznych; poprawa atrakcyjności i efektywności nauczania w szkołach poprzez wykorzystanie multimediów na zajęciach.

Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Mostkowie W projekcie uczestniczy 71 uczniów ze szkoły tj. 97,26%. Uczestniczą w zajęciach: rozwijających z j. niemieckiego 45 uczniów od klasy I – VI w 4 grupach, rozwijających zainteresowania matematyczno – przyrodnicze 68 uczniów, od klasy I – VI w 6 grupach, wyrównujących matematyczno – przyrodniczych 49 uczniów od klasy I – VI w 8 grupach, technik komputerowych 11 uczniów od klasy IV – VI, warsztatach wsparcia psychologicznego 22 uczniów w 2 grupach.

Łącznie zajęcia realizowane są w 21 grupach i odbywają się codziennie od poniedziałku do soboty. Uczniowie otrzymali materiały biurowe oraz podręczniki z których korzystają w czasie zajęć. Baza szkoły powiększyła się o pomoce dydaktyczne (tj. 2 tablice interaktywne oraz 2 komputery przenośne). Uczniowie dojeżdżający dojeżdżają specjalnym dowozem, a wszyscy uczniowie otrzymują posiłek. W ramach zajęć uczniowie utrwalają i poszerzają swoje wiadomości i umiejętności. Towarzyszy im wyraz zadowolenia i satysfakcji.

Szkoła Podstawowa Nr 1 w Barlinku W projekcie biorą udział uczniowie klas od pierwszej do szóstej. Oferta zajęć jest bardzo zróżnicowana. Uczniowie uczestniczą w zajęciach wyrównujących i rozwijających matematycznych i przyrodniczych. Ponadto prowadzone są zajęcia technik komputerowych i wsparcia psychologicznego. Na zajęciach wsparcia psychologicznego dzieci uczą się walczyć ze złością i agresją. Zajęcia relaksacyjne mają charakter zabawowy oparty na różnorodnych technikach rozwijających sferę ruchową, poznawczą i emocjonalną. W zajęciach wsparcia psychologicznego uczestniczy czterdziestu czterech uczniów klas młodszych. Zajęcia technik komputerowych prowadzone są dla dwunastu uczniów szkoły. Uczniowie poznają rozszerzony program zajęć informatycznych zgodny z założonymi celami.

Zajęcia matematyczno – przyrodnicze prowadzone są metodami aktywnymi, mobilizują uczniów do samodzielnego, twórczego myślenia, pozyskiwania wiedzy z różnych źródeł. Uczniowie grup rozwijających poznali techniki szybkiego zapamiętywania, samodzielnie tworzyli metaplany, plakaty, korzystają z przeglądarek internetowych i selekcjonują zdobyte wiadomości. Zajęcia projektowe przyczyniają się do wzrostu wiedzy i umiejętności uczniów Dodatkowym atutem zajęć projektu Wiem, umiem, potrafię jest posiłek regeneracyjny, dowóz uczniów do domów po zajęciach (uczniowie z obszarów wiejskich mają możliwość uczestnictwa w projekcie) oraz wycieczki jednodniowe, które będą zorganizowane dla najpilniejszych uczestników projektu po zakończeniu roku szkolnego.

W Publicznym Gimnazjum Nr 1 odbywają się: zajęcia językowe zakończone egzaminem TELC (j. angielski, j. niemiecki) – 120 h na grupę, zajęcia językowe zakończone egzaminem wewnętrznym - (j. angielski, j. niemiecki) – 80 h na grupę, e-learning, zajęcia rozwijające z : matematyki, fizyki, chemii, geografii, biologii,

zajęcia wyrównujące braki z: matematyki, fizyki, chemii, geografii, biologii, zajęcia z technik komputerowych, warsztaty wsparcia psychologicznego, Szkolny Ośrodek Kariery, wycieczki, posiłki dla beneficjentów, odwóz do domu, szkolenia dla nauczycieli

Wspomaganie procesu nauczania, podniesienie jego efektywności i atrakcyjności odbywa się poprzez zakupione tablice interaktywne (2 szt.), zestawy laptop+projektor+ekran (szt.2) oraz platformy elerningowej do szkoleń i zajęć z uczniami z gotowymi e-treściami edukacyjnymi z języków obcych i informatyki. Taka indywidualna nauka przed komputerem jest nieocenionym bodźcem dla ucznia, jest też narzędziem służącym indywidualizacji nauczania. Daje możliwości indywidualnego pomiaru wiedzy i w zależności od wyników pomiaru - przygotowanie odpowiednich treści indywidualnie. Praca na platformie elerningowej odbywa się w każdej szkole objętej projektem.

ZRZ z geografii ZRZ z technik komputerowych wyrównujące braki z biologii

ZRZ z chemii

ZRZ z biologii

W ramach projektu odbyło się spotkanie z p. Iloną Karasińską przedstawicielem firmy RAGN-SELLS. Firma ta zajmuje się gospodarką odpadami. Pani Ilona w sposób ciekawy i przejrzysty opowiedziała o historii powstania i idei (misji) firmy. Zapoznała nas się z planem stworzenia w Polsce nowoczesnego systemu gospodarki odpadami przyjaznego człowiekowi i środowisku. Pani Ilona bardzo jasno i wyraziście przekazała nam myśli, które zawierają się w zdaniu ŚRODOWISKO NIE DOSTALIŚMY OD RODZICÓW, LECZ POŻYCZYLIŚMY OD SWOICH WNUKÓW. Na zakończenie spotkania uczniowie obdarowani zostali cukierkami i gadżetami firmy.

W ramach projektu, pod opieką nauczycieli chemii, geografii, biologii wybraliśmy się do miejskiej oczyszczalni. Po obiektach oprowadzał nas p. R. Łechtański. Zapoznał nas z technologią zakładu. Zobaczyliśmy na własne oczy codzienną pracę w oczyszczalni. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się przy pomniku przyrody lipie, która rośnie na 53 równoleżniku szerokości geograficznej północnej. Mieliśmy czas na to aby, wyznaczyć za pomocą kompasu kierunki świata. Na zakończenie wyprawy zorganizowaliśmy ognisko. Piekliśmy kiełbaski i piliśmy ciepłą herbatę. Sobotnie przedpołudnie spędziliśmy naukowo, pożytecznie i przyjemnie.

Liczby : , 46 złotych – wartość projektu beneficjentów biorących udział w projekcie 3 – szkoły Gminy Barlinek – uczestnicy projektu 97 – grup uczniów 3 – grupy przeszkolonych nauczycieli 7 – grupy językowe zakończone egzaminem TELC 12 – grup językowe zakończone egzaminem wewnętrznym 27 – grupy zajęcia rozwijające 32 – grupy zajęć wyrównujących 9 – wycieczki 5 – grupy zajęć z technik komputerowych 10 – grup wsparcia psychologicznego 4 – grupy SZOK

Dzięki funduszom unijnym rozszerza się baza środków dydaktycznych w szkołach. Informacja ogólna o projekcie: Wnioskodawca: GMINA BARLINEK Czas realizacji: r. – r. Wartość projektu: ,46 złotych Projekt w ramach: Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet: IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie: 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty. Poddziałanie: Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych. Tytuł projektu: WIEM, UMIEM, POTRAFIĘ Beneficjenci: uczniowie Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Mostkowie, Szkoły Podstawowej Nr 1 im. Tadeusza Kościuszki w Barlinku i Publicznego Gimnazjum Nr 1 im. Bohaterów Westerplatte w Barlinku. Cały projekt obejmuje 600 uczniów ( 49 % dziewcząt, 51 % chłopców ) Nr umowy: UDA-POKL /10-00

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Publiczne Gimnazjum Nr 1 im. Bohaterów Westerplatte