Wewnątrzszkolny system zapewniania jakości

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
,,Aby mierzyć drogę przyszłą, trzeba wiedzieć skąd się wyszło”
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r
System zapewniania jakości Szkoły Podstawowej w Osięcinach
z ewaluacji zewnętrznej szkoły obrazem działań i efektów kształcenia
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
WEWNĘTRZNE MIERZENIE JAKOŚCI PRACY SZKOŁY
Nowa rola placówek doskonalenia nauczycieli
Jolanta Misztal Kujawsko – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku Program poprawy efektywności kształcenia - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja.
W roku szkolnym 2009/2010. Konstytucja RP art. 70 ust. 3 (…) Warunki zakładania i działalności szkół niepublicznych oraz udziału władz publicznych w ich.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Dokonać kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków.
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
Nadzór pedagogiczny dyrektora szkoły/placówki
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
SZKOLENIE RADY PEDAGOGICZNEJ
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Planowanie nadzoru pedagogicznego przez dyrektorów szkół i placówek oświatowych Jadwiga Romaniuk.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ W KOWALEWIE ZA ROK SZKOLNY 2011/2012.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
Narada z Dyrektorami szkół ponadgimnazjalnych
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM NR 16 informacje. Co to jest projekt edukacyjny? PROJEKT EDUKACYJNY JEST ZESPOŁOWYM, PLANOWYM DZIAŁANIEM UCZNIÓW, MAJĄCYM.
Organizacja nadzoru pedagogicznego Sprawny system przepływu informacji Prawidłowość doboru pracowników do charakteru realizowanych zadań Terminowość zadań
Kuratorium Oświaty Stopień realizacji priorytetów obowiązujących w roku szkolnym 2005/2006.
Wyniki badań dotyczące wdrożenia rozporządzenia o nadzorze pedagogicznym.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Rola wspomagania na etapie diagnozowania, planowania, monitorowania i ewaluacji potrzeb szkoły/placówki. Suwałki, r.
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Witamy uczestników konferencji
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Szkoła Podstawowa im. Józefa hr. Skarbka w Woli Skarbkowej www. spwolaskarbkowa.osieciny.pl tel. (0-54)
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Najważniejsze efekty pracy rok szkolny 2013/2014
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Planowanie nadzoru pedagogicznego przez dyrektorów szkół i placówek oświatowych Jadwiga Romaniuk.
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Najczęściej powtarzające się mocne strony i problemy do rozwiązania:
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Debata z udziałem dyrektorów szkół i placówek oświatowych maj/czerwiec 2016 r.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
Powiat Ciechanowski „Doskonalenie szansą na rozwój”
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
Przykładowy model podziału środków
przedstawiciela Wielkopolskiego Kuratora Oświaty
Zapis prezentacji:

Wewnątrzszkolny system zapewniania jakości

Obszar: I. 2. Wewnątrzszkolny system zapewniania jakości Standard Nadzór pedagogiczny w szkole zapewnia ciągły rozwój i doskonalenie jakości jej pracy oraz zmierza do zaspokojenia potrzeb uczniów, rodziców i nauczycieli. Sprawny i skuteczny nadzór pedagogiczny sprawowany przez dyrektora szkoły sprzyja podwyższaniu jakości jej pracy. Dyrektor organizuje wewnętrzne mierzenie jakości pracy szkoły. W szkole analizuje się potrzeby i oczekiwania uczniów, rodziców i nauczycieli oraz poziom zaspokojenia tych potrzeb i oczekiwań. Zasady organizacji nadzoru pedagogicznego dyrektora są znane nauczycielom sprzyjają podnoszeniu jakości pracy szkoły. W szkole jest planowane, organizowane i przeprowadzane mierzenie jakości pracy. Dyrektor szkoły sporządza raport z przeprowadzonego wewnętrznego mierzenia jakości stanowiący rzetelne źródło informacji dla organu sprawującego nadzór pedagogiczny, organu prowadzącego szkołę oraz społeczności szkolnej. Uzyskane przez szkołę wyniki mierzenia jakości pracy są gromadzone, udostępniane i wykorzystywane do poprawy jakości pracy. Nauczyciele angażują się w tworzeniu i modyfikowaniu wewnątrzszkolnego systemu zapewniania jakości pracy szkoły. Wyniki wewnętrznego mierzenia jakości są zbieżne wynikami zewnętrznego mierzenia jakości. 30 maja 2006 RODN „WOM” Częstochowa

RODN „WOM” Częstochowa Wewnątrzszkolny system zapewniania jakości w Gimnazjum nr 1 w Izabelinie I. Cel strategiczny: Jakościowy rozwój szkoły  ukierunkowany na rozwój ucznia i rozwój zawodowy nauczyciela II. Cele szczegółowe: Zaspokajanie potrzeb i oczekiwań uczniów, rodziców i nauczycieli Podwyższanie jakości pracy szkoły poprzez sprawny i skuteczny nadzór pedagogiczny sprawowany przez dyrektora szkoły Wykorzystywanie wyników mierzenia jakości pracy szkoły do osiągania standardów jakości w poszczególnych obszarach pracy szkoły 30 maja 2006 RODN „WOM” Częstochowa

RODN „WOM” Częstochowa Wewnątrzszkolny system zapewniania jakości w Gimnazjum nr 1 w Izabelinie III. Zadania wewnątrzszkolnego systemu zapewniania jakości: analiza potrzeb i oczekiwań uczniów, rodziców i nauczycieli określenie zasad organizacji nadzoru pedagogicznego, sprzyjających podnoszeniu jakości pracy szkoły oraz zapoznanie z nimi nauczycieli  planowanie, organizowanie i przeprowadzanie mierzenia jakości pracy sporządzanie przez dyrektora szkoły raportu z przeprowadzonego wewnętrznego mierzenia jakości stanowiąc jako rzetelnego źródła informacji dla organu sprawującego nadzór pedagogiczny, organu prowadzącego szkołę oraz społeczności szkolnej gromadzenie, udostępnianie i wykorzystywanie do poprawy jakości wyników mierzenia jakości pracy szkoły angażowanie nauczycieli do tworzenia i modyfikowania wewnątrzszkolnego systemu zapewniania jakości pracy szkoły porównywanie wyników wewnętrznego mierzenia jakości wynikami zewnętrznego mierzenia jakości 30 maja 2006 RODN „WOM” Częstochowa

Wewnątrzszkolny system zapewniania jakości w Gimnazjum nr 1 w Izabelinie IV. Zasady organizacji nadzoru pedagogicznego: 1. jawności dyrektor udostępnia informacje o organizacji nadzoru, wyniki analiz, badań i wniosków poprzez: bibliotekę szkolną, internet, konferencje, spotkania ze społecznością szkolną, 2. obiektywności ustalone wskaźniki standardów dostosowane do specyfiki szkoły, wewnętrzne procedury/ narzędzia, określone zasady dokumentowania i wykorzystania wyników badań 3. wyzwalania samodzielności i aktywności nauczycieli promowanie nowatorskich rozwiązań, udostępnianie i upowszechnianie informacji oraz nowych ofert edukacyjnych i szkoleniowych, motywowanie i wyróżnianie 5. przestrzegania prawa stosowanie zapisów: ustawy o systemie oświaty, ustawy KN, KPA 30 maja 2006 RODN „WOM” Częstochowa

Wewnątrzszkolny system zapewniania jakości w Gimnazjum nr 1 w Izabelinie V. Planowanie działań w ramach wewnątrzszkolnego systemu zapewniania jakości: termin rodzaj zadania odpowiedzialny Uwagi(ew. wskazanie procedury/jednolitych zasad) do 5 września każdego roku Plan nadzoru pedagogicznego na bieżący szkolny Dyrektor szkoły Zał. nr 1 do 20 września każdego roku Plan mierzenia jakości pracy szkoły w bieżącym roku szkolnym Zał. nr 2 do 15 września każdego roku Analiza i wykorzystanie wyników egzaminu gimnazjalnego Dyrektor szkoły, Lider ds. oceniania Procedura nr 1 2 x w roku: - do 30 września każdego roku - do 15 czerwca każdego roku Analiza potrzeb i oczekiwań uczniów, rodziców i nauczycieli Dyrektor szkoły, pedagog Zasady/zał. nr 3 do 30 maja każdego roku Opracowanie i prezentacja raportu z wewnętrznego mierzenia jakości pracy szkoły Dyrektor szkoły, asystent ds. jakości Zasady /zał. nr 4 do 20 czerwca każdego roku Wykorzystanie wyników mierzenia jakości pracy szkoły Procedura nr 2 do 20 wrzesnia każdego roku Analiza zbieżności wyników wewnętrznego i zewnętrznego mierzenia jakości Zasady/zał. nr 5 30 maja 2006 RODN „WOM” Częstochowa

RODN „WOM” Częstochowa Wewnątrzszkolny system zapewniania jakości w Gimnazjum nr 1 w Izabelinie VI. Dokumentowanie działań podejmowanych w ramach systemu zapewniania jakości pracy szkoły : ..................................................................................... .................................................................................... 30 maja 2006 RODN „WOM” Częstochowa

Analiza i wykorzystanie wyników sprawdzianu/egzaminu gimnazjalnego Procedura nr 1 Analiza i wykorzystanie wyników sprawdzianu/egzaminu gimnazjalnego Przedstawienie i wstępna analiza wyników sprawdzianu/egzaminu odpowiedzialny – dyrektor; termin – maj/czerwiec Analiza raportu – prezentacja słabych i mocnych stron osiągnięć uczniów odpowiedzialny – przewodniczący zespołu zadaniowego; termin – sierpień Powołanie zespołu ds. opracowania planu działań doskonalących/programów poprawy efektów kształcenia odpowiedzialny – dyrektor; termin – sierpień Opracowanie ww. planu/programu odpowiedzialny – przewodniczący zespołu zadaniowego; termin – do 30 września Przedstawienie planu/programu i zatwierdzenie przez RP odpowiedzialny – dyrektor; termin – do 30 września Monitorowanie realizacji zaplanowanych działań odpowiedzialny – dyrektor; termin – cały rok, zgodnie z planem nadzoru pedagogicznego Ewaluacja programu poprawy efektów kształcenia m.in. poprzez analizę wyników sprawdzianu/egzaminu uzyskanych przez uczniów w kolejnej sesji egzaminacyjnej odpowiedzialny – dyrektor; termin – do końca sierpnia 30 maja 2006 RODN „WOM” Częstochowa

Wykorzystanie wyników mierzenia jakości pracy szkoły Procedura nr 2 Wykorzystanie wyników mierzenia jakości pracy szkoły Przedstawienie wniosków z wewnętrznego mierzenia jakości pracy szkoły odpowiedzialny – dyrektor; termin – sierpień Powołanie zespołów zadaniowych, których ilość i skład są adekwatne do przedstawionych wniosków odpowiedzialny – dyrektor; termin – sierpień Przekazanie dyrektorowi szkoły planów działań/programów doskonalących/naprawczych odpowiedzialny – liderzy zespołów zadaniowych; termin – do końca września Włączenie ww. działań do programu rozwoju szkoły na bieżący rok szkolny odpowiedzialny – dyrektor; termin – do 15 października Zatwierdzenie wprowadzonych zmian przez Radę Pedagogiczną odpowiedzialny – dyrektor jako przewodniczący rady pedagogicznej; termin – do końca października Monitorowanie realizacji działań zaplanowanych przez zespoły zadaniowe odpowiedzialny – dyrektor; termin – zgodnie z planem nadzoru pedagogicznego 30 maja 2006 RODN „WOM” Częstochowa

RODN „WOM” Częstochowa Załącznik nr 3 Zasady analizowania potrzeb i oczekiwań uczniów, rodziców i nauczycieli Potrzeby uczniów, rodziców i nauczycieli analizowane są badane i poddawane analizie dwa razy w roku szkolnym: w pierwszym miesiącu nauki (wrzesień) w ostatnim miesiącu nauki (czerwiec) Badanie przeprowadzane jest z wykorzystaniem kwestionariuszy ankiet opracowanych przez zespół ds. jakości koordynowany przez asystenta ds. jakości. Dobór próby badawczej przebiega zgodnie z zasadami określonymi przez ŚLKO w dokumencie „Organizacja i tryb sprawowania nadzoru pedagogicznego ....” Wyniki badań wraz z wnioskami opracowuje ww. zespół (w uzasadnionych wypadkach powiększany o innych pracowników szkoły wskazanych przez dyrektora na wniosek asystenta ds. jakości) w terminie dwóch tygodni od zakończenia badań. Prezentacji wyników i wniosków dokonuje dyrektor szkoły (ew. osoba przez niego delegowana) na najbliższym posiedzeniu rady pedagogicznej. Odpowiedzialny za monitoring realizacji wniosków jest dyrektor szkoły. 30 maja 2006 RODN „WOM” Częstochowa

Dokumentowanie Wewnątrzszkolnego systemu zapewniania jakości Zestaw doprecyzowanych/zmodyfikowanych wskaźników zapewniających osiąganie przez szkołę standardów określonych przez ŚLKO Program rozwoju szkoły (pięcioletni z określoną polityką jakości: wizją i misją szkoły oraz roczny) Plan nadzoru pedagogicznego wraz z załącznikami: Plan hospitacji (kontrolnych i diagnozujących) Procedura awansu zawodowego nauczycieli Procedura oceny pracy nauczyciela Plan i organizacja diagnozy osiągnięć edukacyjnych uczniów Plan przeglądów bieżących i kontroli dokumentacji szkolnej Harmonogram posiedzeń Rady Pedagogicznej Zasady monitorowania innych (nie ujętych wyżej) działań podejmowanych podczas realizacji programów funkcjonujących w szkole (np. ustne sprawozdania liderów zespołów zadaniowych– 1x w miesiącu; spotkania z pedagogiem szkolnym dot. realizacji programu profilaktyki -1x w miesiącu) Plan ewaluacji (tzn. co, w danym roku szkolnym podlega ewaluacji, jaki jest jej zakres, kto odpowiada za jej przeprowadzenie, np. Wewnątrzszkolny system oceniania: wymagania edukacyjne, lider wso lub: Plan WDN: stopień wykorzystania zdobytych umiejętności na lekcjach – lider WDN) 30 maja 2006 RODN „WOM” Częstochowa

Dokumentowanie Wewnątrzszkolnego systemu zapewniania jakości cd. Plan wewnętrznego mierzenia jakości Program wychowawczy szkoły Szkolny program profilaktyki Raport z analizy wyników egzaminów zewnętrznych Raport z wewnętrznego mierzenia jakości pracy szkoły Plan WDN Inne programy realizowane w szkole, w celu osiągania wysokiej jakości pracy. 30 maja 2006 RODN „WOM” Częstochowa

Wewnątrzszkolny system zapewniania jakości Dziękuję za uwagę Izabela Leszczyna