Wzrost jakości kształcenia zawodowego w branży

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gimnazjum nr 3 do klasy językowej DSD
Advertisements

Kształcenie zawodowe w Europie
„Wizyta Studyjna – Dobre Praktyki w Niemczech”
Wrocław. Środki na przedsiębiorczość MŚP EFRREFS RPOPO KL Środki na wsparcie już funkcjonujących przedsiębiorstw Środki na założenie przedsiębiorstwa.
PRAKTYKA CZYNI MISTRZA!
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Sprawozdanie z wyjazdu studyjnego do Zwickau (Niemcy – Saksonia) W terminie r. – r. W ramach projektu nr WDN-POKL /08.
Sprawozdanie z wyjazdu studyjnego do Zwickau (Niemcy – Saksonia) W terminie od r. W ramach projektu nr WND-POKL /08 „Nauczyciel.
Nabycie dobrych praktyk szwajcarskiej organizacji biznesowej przez Regionalną Izbę Gospodarczą w Przemyślu. PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ.
"Nowoczesny Nauczyciel
Dialog i partnerstwo szansą na rozwój zasobów ludzkich w powiecie kartuskim – edycja II Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: Promocja integracji.
BIZNES PO WIELKOPOLSKU 5 LAT KONKURSU „POMYSŁ NA BIZNES”
Kompleksowy program podnoszenia kwalifikacji zawodowych uczniów Technikum Urządzeń Sanitarnych w ZSP Nr 3 w Łodzi we współpracy z MSG sp. z o.o. Łódź,
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Projekt pt.: Wsparcie dla rozwoju i adaptacji na Dolnym Śląsku Realizowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz krajowego wkładu publicznego.
Comenius Regio –
Wymiany i spotkania transgraniczne (WIST) Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej Program Uczenie się przez całe życie - - Leonardo da Vinci.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski.
Praktyczna nauka zawodu
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
III Forum Gospodarcze Województwa Kujawsko-Pomorskiego Toruń, 28 maja 2003r.
Warsztat transgraniczny - wspólne projekty Konferencja 10 grudnia 2012.
OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
-GASTRONOMICZNEJ NA DOLNYM ŚLĄSKU
Zewnętrzne źródła finansowania przedsięwzięć innowacyjnych 9 marca 2009 r. Anna Rąplewicz Dyrektor ds. Edukacji, Doradztwa i Funduszy Europejskich Regionalna.
Warsztaty szkoleniowe Regionalnego Komitetu Sterującego ds. Regionalnej Strategii Innowacyjności Województwa Warmińsko-Mazurskiego Gabriela Zenkner-Kłujszo.
A B C POLSKIEJ PREZYDENCJI 2011.
PRZEWODNIK WDRAŻANIA SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Zsliz.olecko.pl Zespół Szkół Licealnych i Zawodowych w Olecku zaprasza do rozpoczęcia nauki w zawodzie TECHNIK ŻYWIENIA.
ZMIANY W SYSTEMIE EGZAMINÓW ZAWODOWYCH
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
PROMES - PROMOCJA EKONOMII SPOŁECZNEJ II Ogólnopolskie Spotkania Ekonomii Społecznej Warszawa, października 2007 r. Inicjatywa Wspólnotowa EQUAL.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Seminarium pt. "Innowacyjność działań
Mikroprzedsiębiorstwa Mikroprzedsiębiorstwa
ZESPÓŁ SZKÓŁ BUDOWLANYCH
SIDE- CLUSTER liderem ekoprzedsiębiorczości Projekt finansowany z budżetu Województwa Dolnośląskiego
Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu III PO KL Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu.
Biuro projektu: ul. Peryferyjna 15, Kielce tel./fax ; Projekt współfinansowany ze.
Przedsiębiorcy a szkolnictwo zawodowe
W drodze do Unii Promnice, Zameczek Myśliwski.
Zespół Szkół Ekonomiczno-Turystyczno-Hotelarskich im
„AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób w wieku 50+” Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu.
Praktyczna nauka zawodu Zajęcia praktyczne Pion budowlany Pion gastronomiczny Praktyka zawodowa Firmy zewnętrzne.
POKL Wzmocnienie potencjału dydaktycznego uczelni.
Rekomendacja do ogólnopolskiego modelu pomocy osobom bezdomnym w okresie zimowym Rekomendacja do ogólnopolskiego modelu pomocy osobom bezdomnym w okresie.
Rok Szkolny 2014/2015 Rokiem Szkoły Zawodowców 1.
Ul. Nałęczowska Lublin tel./fax:
Niemiecki model edukacji zawodowej
STAŻE Z MOŻLIWOŚCIĄ WYPŁATY STYPENDIUM STAŻOWEGO W RAMACH PROJEKTU „MODERNIZACJA KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO W MAŁOPOLSCE Joanna Szatan-Kenderow.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
OGÓLNOPOLSKIE FORUM PORADNICTWA ZAWODOWEGO. 2000r. – powstanie Forum przy Biurze Koordynacji Kształcenia Kadr Cel – stworzenie spójnych rozwiązań podzielonego.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Joanna Zembaczyńska Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym Europejski Fundusz Społeczny dla małych i średnich przedsiębiorstw 20 września.
CEL PROJEKTU Celem projektu jest zwiększenie kompetencji oraz jakości i efektywności działania 560 pracowników/czek instytucji odpowiedzialnych za kreowanie.
POWIATOWY URZĄD PRACY W GDAŃSKU Metropolitalny Rynek Pracy Roland Budnik.
DZIAŁANIA KURATORIUM OŚWIATY W LUBLINIE W RAMACH SZKOŁY ZAWODOWCÓW NA RZECZ ROZWOJU SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO W WOJEWÓDZTWIE LUBELSKIM ROK SZKOLNY 2014 /
PARTNERSHIP FOR GOOD PARTNERSTWO NA DOBRE Konferencja końcowa projektu Wrocław, 20 kwietnia 2011 roku Wsparcie udzielone przez Norwegię poprzez dofinansowanie.
Ogólnopolski PROGRAM stypendialny
PARTNERZY KRAJOWI Sieć SPLOT ( Stowarzyszenie ESWIP ( Regionalnym Centrum Wspierania Inicjatyw Pozarządowych, Wrocław.
PARTNERZY KRAJOWI Sieć SPLOT ( Stowarzyszenie ESWIP ( Regionalnym Centrum Wspierania Inicjatyw Pozarządowych, Wrocław.
KOMPETENCJE I PERSPEKTYWY ZAWODOWE
„InnoGastro - Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools"
Uwagi Komisji Europejskiej do projektu kryteriów oceny projektu dla
CEL PROJEKTU Celem projektu jest zwiększenie kompetencji oraz jakości i efektywności działania 560 pracowników/czek instytucji odpowiedzialnych za.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego Poddziałanie : Dostosowanie systemów kształcenia i szkolenia zawodowego.
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
EFEKTY PROJEKTU „Kompetencje zawodowe kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy”
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
Działania wspierające internacjonalizację polskich firm
Zapis prezentacji:

Wzrost jakości kształcenia zawodowego w branży hotelarskiej i gastronomicznej na Dolnym Śląsku

INSTYTUCJE WSPIERAJĄCE IDEĘ PROJEKTU: Czas trwania projektu: 08.03.2011r. – 31.12.2012 r. Źródła finansowania: POKL 3.4.3 EFS Instytucja finansująca: Ministerstwo Edukacji Narodowej INSTYTUCJE WSPIERAJĄCE IDEĘ PROJEKTU: Ministerstwo Edukacji i Kultury w Saksonii (Sächsisches Kultusministerium) Saksońska Kancelaria Państwowa (Sächsische Staatskanzlei) Izba Przemysłowo Handlowa z Drezna (IHK Dresden)

CELE I ZADANIA PROJEKTU PRAKTYKI ZAWODOWE Beneficjenci projektu: nauczyciele zawodu oraz instruktorzy praktycznej nauki zawodu z Dolnego Śląska. W projekcie weźmie udział 50 osób. Czas trwania praktyk: 20 dni robocze/ 1 os. Ilość osób przyjętych na praktykę w danym hotelu uzależniona jest od możliwości przedsiębiorcy. Koszty: organizator pokrywa pełne koszty zakwaterowania, wyżywienia oraz dofinansowanie dojazdu na miejsce praktyki. Program praktyk zostanie ustalony we współpracy ze szkołami i przedsiębiorstwami. Ze względu na obowiązki zawodowe nauczycieli organizacja praktyk odbywać się będzie w małych grupach w trakcie realizacji projektu.

hotele i restauracje 5 i 4 gwiazdkowe Miejsce praktyk W Polsce: hotele i restauracje 5 i 4 gwiazdkowe w Warszawie, Krakowie, Gdańsku i we Wrocławiu

hotele i restauracje 5 i 4 gwiazdkowe Miejsce praktyk W Niemczech w Dreźnie: hotele i restauracje 5 i 4 gwiazdkowe

UNITY LINE – jedne z najnowocześniejszych Miejsce praktyk UNITY LINE – jedne z najnowocześniejszych i najbardziej luksusowych promów pływających po Bałtyku

CELE I ZADANIA PROJEKTU CERTFIKATY Organizacja egzaminu końcowego (2 edycje). Uczestnicy praktyk po jej zakończeniu przystąpią do egzaminu podsumowującego, przeprowadzonego przez międzynarodową komisję ( egzamin w j. polskim). Do udziału w egzaminie zaproszeni zostaną również goście honorowi, obserwatorzy (przedstawiciele instytucji, polityki i biznesu). Egzamin kończy się uzyskaniem certyfikatu.

CELE I ZADANIA PROJEKTU OBRADY DOLNOŚLĄSKO SAKSOŃSKIEJ GRUPY DORADCZEJ DS. KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO Wymiana dobrych praktyk pomiędzy partnerami z Dolnego Śląska i Saksonii. Stworzenie modelu współpracy pomiędzy Dolnym Śląskiem i Saksonią w obszarze szkolnictwa zawodowego. Opracowanie publikacji końcowej pod redakcją naukową, obejmującej model nauczania zawodu w branży hotelarsko – gastronomicznej.

Struktura prac: Spotkania informacyjne Przyjmowanie wstępnych deklaracji Uroczyste zakończenie Rozmowy kwalifikacyjne i podpisanie umów Organizacja egzaminów końcowych Opracowanie programów praktyk Praca ekspertów i analiza informacji płynących od nauczycieli Organizacja praktyk

CELE I ZADANIA PROJEKTU PROMOCJA I MEDIA Do obserwacji wyników i przebiegu projektu zaproszone zostaną media regionalne oraz ogólnopolskie. Wartość dodana, realizowana poza projektem. Prezentacja współpracy hoteli, szkół i instytucji w Brukseli w ramach Polskiej Prezydencji. Inicjatywa została podjęta przez Dolnośląską Izbą Gospodarczą i Saksońską Kancelarię Państwową. Prezentacja planowana jest na koniec 2011 roku. Prezentacja ma pokazać dobre praktyki, wspólne przedsięwzięcia polsko - niemieckie (w szczególności w aspekcie transgranicznym) oraz zaprezentować dobre przykłady współpracy firm ze szkołami zawodowymi.

Zapraszamy do udziału w projekcie ! Dziękuję za uwagę /Herzlichen Dank Sylwia Lasota  Menager Projektu Dolnośląska Izba Gospodarcza Niederschlesische Wirtschaftskammer   ul. Świdnicka 39 50-029 Wrocław Tel.(+48  71) 344 16 76, 344 79 78 e-mail: lasota@dig.wroc.pl www.dig.wroc.pl