Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Działania wspierające internacjonalizację polskich firm

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Działania wspierające internacjonalizację polskich firm"— Zapis prezentacji:

1 Działania wspierające internacjonalizację polskich firm
Maria Nowakowska Biuro Współpracy z Zagranicą Krajowa Izba Gospodarcza

2 Krajowa Izba Gospodarcza
Największa organizacja zrzeszająca przedsiębiorców w Polsce Ponad 150 członków: 65 izb branżowych 59 izb regionalnych 18 izb bilateralnych 14 pozostałych organizacji Niemal 30 lat działalności Ponad 1000 misji gospodarczych Ponad 100 misji przyjazdowych każdego roku Ponad dokumentów dla polskich eksporterów (certyfikatów pochodzenia, karnetów ATA itp.) Współpraca z ponad 200 partnerami izbowymi na całym świecie Organizacja udziału polskich przedsiębiorców w targach na terenie Polski i za granicą Indywidualne podejście do potrzeb przedsiębiorców Organizacja spotkań B2B dla firm dopasowanych do oczekiwań klienta Krajowa Izba Gospodarcza

3 Działania wspierające internacjonalizację polskich firm
Główne działania Krajowej Izby Gospodarczej w zakresie internacjonalizacji Międzynarodowe fora biznesu Seminaria gospodarcze Projekty międzynarodowe Wyjazdowe misje zagraniczne dla polskich przedsiębiorców Wizyty przedstawicieli zagranicznego biznesu w Polsce Wydarzenia i konferencje gospodarcze Szkolenia Klub Radców Dyplomatycznych przy KIG Zespół Doradców Dyplomatycznych KIG Działania wspierające internacjonalizację polskich firm

4 Międzynarodowe fora biznesu
Biuro Współpracy z Zagranicą KIG organizuje regularnie międzynarodowe fora biznesu Rocznie odbywa się około wydarzeń Spotkania odbywają się z delegacjami z ponad 100 krajów Działania wspierające internacjonalizację polskich firm

5 Seminaria gospodarcze
Krajowa Izba Gospodarcza organizuje liczne seminaria o tematyce biznesowej W ramach seminariów przedsiębiorcy otrzymują możliwość skorzystania ze specjalistycznej wiedzy ekspertów będących znawcami poszczególnych rynków Działania wspierające internacjonalizację polskich firm

6 Projekty międzynarodowe
W okresie od roku KIG zrealizowała szereg projektów oraz przedsięwzięć współfinansowanych ze środków Komisji Europejskiej: W ramach działań projektowych polski biznes promowany był między innymi na takich rynkach jak: kraje basenu Morza Śródziemnego, kraje Partnerstwa Wschodniego, czy regionu Północnych Włoch. Działania wspierające internacjonalizację polskich firm

7 Wyjazdowe misje zagraniczne dla polskich przedsiębiorców
Każdego roku odbywa się średnio 20 zagranicznych misji wyjazdowych W ramach tych wydarzeń polscy przedsiębiorcy mają możliwość promocji na zagranicznych rynkach Działania wspierające internacjonalizację polskich firm

8 Wizyty przedstawicieli zagranicznego biznesu w Polsce
KIG każdego roku gości u siebie około 70 delegacji zagranicznych przedsiębiorców na wszystkich szczeblach instytucjonalnych Działania wspierające internacjonalizację polskich firm

9 Konferencje i wydarzenia biznesowe
W ramach swojej działalności statutowej KIG organizuje liczne seminaria, szkolenia oraz konferencje poświęcone tematyce biznesowej. W spotkaniach biorą udział prelegenci i eksperci z krajów, których dotyczy dane wydarzenie. Działania wspierające internacjonalizację polskich firm

10 Działania wspierające internacjonalizację polskich firm
Szkolenia W ramach swoich działań Krajowa Izba Gospodarcza przeprowadza liczne szkolenia dla polskich oraz zagranicznych przedsiębiorców W latach odbyły się liczne szkolenia dla przedsiębiorców z krajów Partnerstwa Wschodniego w ramach projektów East Invest i East Invest II KIG prowadzi szkolenia w zakresie reguł Incoterms 2010 Działania wspierające internacjonalizację polskich firm

11 Klub Radców Dyplomatycznych przy KIG
Klub Radców Handlowych przy Krajowej Izbie Gospodarczej (zagranicznych dyplomatów akredytowanych w Polsce, zajmujących się tematyką gospodarczo-handlową) został powołany w maju 2014 roku. Organizacja cyklicznych spotkań poświęconych ważnym tematom gospodarczym, a także wyjazdowych spotkań zagranicznych dyplomatów z przedstawicielami władz regionalnych i lokalnego biznesu to istotne przedsięwzięcie KIG z punktu widzenia promocji gospodarczej Polski. Działania wspierające internacjonalizację polskich firm

12 Zespół Doradców Dyplomatycznych KIG
Zespół Doradców Dyplomatycznych KIG powstał w 2014 roku, a w skład jego wchodzą byli ambasadorowie RP. Jego zadaniem jest przygotowywanie oraz opiniowanie dla KIG kierunków polskiej polityki gospodarczej, systemu promocji i dialogu przedsiębiorców z administracją rządową oraz wsparcie KIG-u w zakresie wypracowania modelu powiązań między biznesem a polityką Działania wspierające internacjonalizację polskich firm

13 Co możemy zaoferować Państwu w ramach programu GO TO BRAND
Usługi doradcze i szkolenia w zakresie umiędzynarodowienia przedsiębiorstw Indywidualne podejście do potrzeb przedsiębiorców Usługi doradcze pro-eksportowe Organizacja udziału polskich przedsiębiorców w targach na terenie Polski i za granicą Projekt i realizacja stoisk targowych indywidualnych lub w pawilonie narodowym Organizacja logistyki około-targowej (hotel, przejazdy, przelot) Ubezpieczenie osób i eksponatów Organizacja pokazów, prezentacji i degustacji produktów na życzenie przedsiębiorcy Organizacja misji gospodarczych (usługa doradcza, spotkania B2B, logistyka) Organizacja spotkań B2B dla firm dopasowanych do oczekiwań klienta

14 Dziękuję za uwagę Kontakt: Maria Nowakowska
Biuro Współpracy z Zagranicą Krajowa Izba Gospodarcza tel ul. Trębacka 4, Warszawa Działania wspierające internacjonalizację polskich firm


Pobierz ppt "Działania wspierające internacjonalizację polskich firm"

Podobne prezentacje


Reklamy Google