Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TEMAT: ZASADY DIAGNOZOWANIA UCZNIÓW ZDOLNYCH
Advertisements

Tworzenie wojewódzkiego systemu pracy z uczniami zdolnymi w ramach projektu DiAMEnT   Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wymogi w zakresie planowania i dokumentowania realizacji zajęć
Krystyna Dynowska- Chmielewska
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
Informacja o wynikach diagnozy uzdolnień uczniów w województwie małopolskim w zakresie technologii informacyjno – komunikacyjnych, j. angielskiego, matematyki,
Organizacja i przebieg diagnozy uzdolnień kierunkowych uczniów
Organizacja diagnozy uzupełniającej dla uczniów klas IV szkoły podstawowej w ramach projektu DiAMEnT kwiecień   Projekt współfinansowany przez.
Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim z uwzględnieniem wyników diagnozy uzdolnień uczniów.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Założenia merytoryczne i organizacyjne systemu pracy z uczniami zdolnymi w projekcie „DiAMEnT” Opracowanie: Krystyna Dynowska- Chmielewska   Projekt.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Założenia projektu DiAMEnT ze szczególnym uwzględnieniem aspektów.
Konferencja upowszechniająca pod patronatem honorowym Marszałka Województwa Małopolskiego - Marka Sowy Małopolskiego Kuratora Oświaty - Aleksandra Palczewskiego.
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Konferencja upowszechniająca pod patronatem honorowym Marszałka Województwa Małopolskiego - Marka Sowy Małopolskiego Kuratora Oświaty - Aleksandra Palczewskiego.
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt Nasz wspólny sukces był realizowany w Publicznym Gimnazjum nr 21 im. Marii Skłodowskiej – Curie w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w.
BEZ BARIER DO KARIER ! Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
System pracy z uczniami zdolnymi jako produkt finalny projektu DiAMEnT
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy.
Konferencja upowszechniająca dla kadry kierowniczej szkół System pracy z uczniami zdolnymi jako produkt finalny projektu DiAMEnT Upowszechnianie dobrych.
„Szkolne Centrum Nauki”
Konferencja upowszechniająca dla kadry kierowniczej szkół System pracy z uczniami zdolnymi jako produkt finalny projektu DiAMEnT DiAMEnT jako projekt innowacyjny.
KLASY INNOWACYJNE alternatywa dla … ”Nauka to pokarm dla rozumu”
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Konferencja upowszechniająca dla kadry kierowniczej szkół System pracy z uczniami zdolnymi jako produkt finalny projektu DiAMEnT Prezentacja finalnej wersji.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Era-Entera – e-learning dla młodzieży Projekt realizowany w ramach Działania 3.5 Projekty innowacyjne.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
LOKALNY PROGRAM WSPIERANIA UZDOLNIE Ń. LOKALNE CENTRUM NAUCZANIA KREATYWNEGO W MALBORKU UCZNIOWIE SZKÓŁ GIMNAZJALNYCH KLAS I, II, III MATEMATYKAMATEMATYKA.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Szkoła Kluczowych Kompetencji luty 2009 rok – grudzień 2012 rok. Zespoły Szkół Ponadgimnazjalnych w Lipsku i Siennie.
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Tworzenie wojewódzkiego systemu pracy z uczniami zdolnymi w ramach projektu DiAMEnT Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Projekt edukacyjny „Kompetencje kluczowe”
Informacja o projekcie Małopolskie Talenty
Projekty zrealizowane w ZS1
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Zapis prezentacji:

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować możliwości, energię, talenty

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Część I - Wspólne spotkanie z uczniami i rodzicami wypracowanie i wdrożenie systemowych rozwiązań programowych i organizacyjnych służących wspieraniu rozwoju uzdolnień uczniów w zakresie kompetencji kluczowych w obszarach: * twórczego myślenia (klasy 1-3 szkoły podstawowej), * technologii informacyjno - komunikacyjnej, * języka angielskiego, * przedsiębiorczości, * matematyki (klasy 4-6 szkoły podstawowej, gimnazjum, szkoła ponadgimnazjalna), CEL PROJEKTU

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Część I - Wspólne spotkanie z uczniami i rodzicami co w perspektywie czasowej przyczyni się do podniesienia jakości procesu kształcenia oraz zwiększenia szans na sukces w dalszej karierze edukacyjnej i do poprawy zdolności uczniów do przyszłego zatrudnienia CEL PROJEKTU - cd.

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Część I - Wspólne spotkanie z uczniami i rodzicami Etap 1 Nominacja nauczycielska z użyciem arkusza nominacji Efekt – nominowanie około 10% uczniów z danego etapu kształcenia w zakresie czterech obszarów: język angielski, matematyka, przedsiębiorczość, technologie informacyjno- komunikacyjne Etap 2 Test diagnostyczny składający się z dwóch części: - przedmiotowej -psychologicznej Efekt – zakwalifikowanie od 3,5% do 6% uczniów na zajęcia pozaszkolne w POWUZ ETAPY REALIZACJI PROJEKTU W SZKOLE

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Część I - Wspólne spotkanie z uczniami i rodzicami Uczniowie, którzy są zakwalifikowani na zajęcia przeszli diagnozę uzdolnień kierunkowych i uzyskali wysokie wyniki, świadczące o ich uzdolnieniach (w diagnozie wzięło udział ok. 27 tysięcy uczniów, na zajęcia pozaszkolne w POWUZ zakwalifikowanych zostało ok. 13 tys.) – kwalifikacja na zajęcia wyróżnia i nobilituje ucznia w jego środowisku szkolnym.

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Część I - Wspólne spotkanie z uczniami i rodzicami * zajęcia z zakresu twórczego myślenia dla klas 1-3 szkoły podstawowej realizowane w ramach obowiązkowych zajęć dydaktycznych * e-learningowe koła naukowe godzin dydaktycznych zrealizowanych z uczniami zdolnymi szkół ponadgimnazjalnych na autorskiej platformie edukacyjnej WSB-NLU ZAJĘCIA WSPIERAJĄCE ROZWÓJ UZDOLNIEŃ

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Część I - Wspólne spotkanie z uczniami i rodzicami * Letnia Szkoła Młodych Talentów: 200 uczestników zajęć ze szkół ponadgimnazjalnych, 320 godzin dydaktycznych * Zajęcia pozaszkolne w POWUZ (Powiatowych Ośrodkach Wspierania Uczniów Zdolnych) 186 ośrodków w całym województwie, 1076 grup, od do uczniów (3, 5% - 6,5% populacji uczniów w województwie), godzin dydaktycznych zajęć w latach szkolnych 2010/2011 i 2011/2012 ZAJĘCIA WSPIERAJĄCE ROZWÓJ UZDOLNIEŃ - cd.

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Część I - Wspólne spotkanie z uczniami i rodzicami POWUZ to pozaszkolne ośrodki wspierające rozwój uzdolnień poznawczych w obszarze kompetencji kluczowych,dające możliwość współpracy i wymiany doświadczeń w grupie rówieśniczej, między uczniami i nauczycielami oraz w gronie nauczycieli. W POWUZ uczniowie zakwalifikowani na podstawie testów diagnostycznych, będą realizować projekty edukacyjne pod opieką przeszkolonych nauczycieli, według opracowanych wcześniej programów, w zakresie matematyki, języka angielskiego, przedsiębiorczości i technologii informacyjnej (spotkania raz w miesiącu, 5 godzin dydaktycznych, lata szkolne 2010/11, 2011/12). Czym są POWUZ?

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Część I - Wspólne spotkanie z uczniami i rodzicami istotą zajęć będzie oparcie ich o metodę projektu i indywidualnego lub grupowego poszukiwania rozwiązania problemu * uczniowie realizują projekt edukacyjny nie dla uzyskania określonego produktu, ale dla rozwiązania problemu, a poszukiwanie tego rozwiązania pozwoli im nabyć określone umiejętności i poszerzyć wiedzę z danego obszaru. * rozwijać umiejętności i postawy pozwalające na funkcjonowanie w świecie stale dokonujących się zmian wymagających permanentnego doskonalenia się. Zajęcia w POWUZ:

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Część I - Wspólne spotkanie z uczniami i rodzicami * umiejętności i postawy pozwalające na funkcjonowanie w świecie stale dokonujących się zmian wymagających permanentnego doskonalenia się. * przede wszystkim myślenie twórcze, jako jeden z najważniejszych elementów zdolności. * w trakcie realizacji poszczególnych projektów uczestnicy zajęć powinni mieć okazję kształcić umiejętności z zakresu komunikacji i pracy w grupie. zajęcia w POWUZ mają rozwijać:

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Część I - Wspólne spotkanie z uczniami i rodzicami Nauczyciele pełnić będą rolę opiekunów – przewodników uczniów w realizowanych przez nich projektach; ich praca nie będzie tradycyjnym nauczaniem, lecz doradzaniem i wsparciem uczniów w zakresie ich samodzielnej pracy nad rozwiązaniem problemu