FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Advertisements

Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
Absencja uczniowska w szkole - pilotaż 5 listopada 2007r. VIII LO w Łodzi Temat: Wdrażanie rozwiązań – wymiana doświadczeń. Opracowanie narzędzia do monitoringu.
Absencja uczniów.
UCZNIOWIE, RODZICE, NAUCZYCIELE
Gimnazjum 44 w Łodzi ul. Deotymy 1
GIMNAZJUM NR 38 IM. K ARDYNAŁA STEFANA WYSZYŃSKIEGO P ROJEKT PILOTAŻOWY J AK PRZECIWDZIAŁAĆ ABSENCJI UCZNIOWSKIEJ W SZKOLE ? Realizacja: rok szkolny 2007/2008.
VIII LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE ŁÓDŹ
- zaktywizowanie współpracy -zapoznanie rodziców z podstawami prawnymi regulującymi obowiązki rodziców wobec uczących się dzieci -uświadomienie rodzicom.
Sekcja Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
PRZEDMIOT EWALUACJI SZCZEGÓŁOWE WARUNKI I SPOSOBY OCENIANIA WEWNĄTRZSZKOLNEGO Opracowanie: mgr M. Kwartnik (koordynator), mgr B. Buzdygan, mgr.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ W KOWALEWIE ZA ROK SZKOLNY 2011/2012.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
ku lepszej przyszłości”
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
Autoewaluacja Szko ł a Promuj ą ca Zdrowie rok szkolny 2010 rok szkolny 2013 Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 1 w Krakowie.
Co warto wiedzieć o ewaluacji?
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
SKŁAD ZESPOŁU PLAN PRACY NA ROK SZKOLNY 2011/2012 PROJEKTY EWALUACYJNE.
porównanie Ankieta dla uczniów Ankieta dla rodziców.
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
EWALUACJA WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI PROWADZONEJ PRZEZ SZKOŁĘ
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2010/2011 Gimnazjum Publiczne nr 2 w Solcu Kujawskim Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób , aby uczniowie.
Raport z ewaluacji wewn ę trznej w Zespole Szkó ł Ogólnokszta ł c ą cych w Pacynie rok szkolny 2011/2012r.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy.
Przygotowania szkół na przyjęcie dzieci 6 letnich do klas I.
Regulamin szkolnego konkursu „Super klasa”
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Pacynie rok szkolny 2012/2013r.   „Uczniowie są aktywni ”  
Organizacja nadzoru pedagogicznego Sprawny system przepływu informacji Prawidłowość doboru pracowników do charakteru realizowanych zadań Terminowość zadań
EWALUACJA ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH - KOŁA ZAINTERESOWAŃ GIMNAZJUM im. C. K
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł NR 94 W WARSZAWIE. SUKCES NA MIARĘ MOŻLIWOŚCI I POTRZEB KAŻDEGO UCZNIA BEZPIECZNA I ŻYCZLIWA SZKOŁA.
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
i bezpieczeństwa uczniów
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ Z OBSZARU: RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE przeprowadzonej w przedszkolu nr 243 w roku szkolnym 2013/2014.
Raport z ewaluacji wewnętrznej I semestr 2012/2013.
W roku szkolnym podjęliśmy działania, których celem było poprawienie funkcjonowania szkoły. Aby pozyskać potrzebne informacje : - Zwróciliśmy.
Uczeń, który opuścił 25 godzin w semestrze bez usprawiedliwienia, otrzymuje naganę wychowawcy klasy (ustne upomnienie w obecności klasy bez wpisywania.
I. Prawa Rodziców wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 września 2004r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Zespół Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Najważniejsze efekty pracy rok szkolny 2013/2014
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie ZGODNOŚĆ REALIZACJI WYBRANYCH OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z RAMOWYMI PLANAMI NAUCZANIA.
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ 2013/2014. W roku szkolnym 2013/2014 kolejny raz podjęliśmy działania mające na celu podniesienie jakości pracy naszej.
ANKIETA SZKOLNA Ankieta dotyczy codziennego życia uczniów naszej szkoły, a także ich zainteresowań.
Podsumowanie ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2014/2015, w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w.
Liczba ankietowanych – 92 osoby Opracowały: Jolanta Lipińska Anna Burzan Marta Wiśniewska.
Projekt opracowany przez
DORADZTWO ZAWODOWE W ZESPOLE SZKÓŁ W GĘBICACH PUBLICZNYM GIMNAZJUM IM. LEŚNIKÓW POLSKICH rok szkolny 2015/2016.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Zespół Szkół im. Anieli hr. Potulickiej w Wojnowie
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
 Matura 2011  Matura nasze oczekiwania? MATEMATYKA ZESPÓŁ SZKÓŁ SPOŻYWCZYCH.
EWALUACJA DOTYCZĄCA BADANIA LOSÓW ABSOLWENTÓW (rocznik ) w Publicznym Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie.
Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności.
Technologia informacyjna
ZESPÓŁ DS. PROMOCJI ZDROWIA
Szkoła Promująca Zdrowie
Zapis prezentacji:

FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30 EWALUACJA FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30 pierwsze półrocze roku szkolnego 2012/2013 Opracowały: Agata Kuc-Fremel Anna Rogala

Zakres diagnozowania: Zmniejszenie procesu wagarowania. Zmniejszenie liczby ucieczek uczniów z pojedynczych lekcji. Poprawa frekwencji w szkole – podniesienie wyników nauczania. Wzrost współpracy rodziców w zmniejszeniu ilości wagarów.

Metoda/technika badawcza: Uczniowie: Analiza wyników konkursów: konkurs na klasę o najwyższej frekwencji, konkurs „Mistrz frekwencji”. Rodzice: ankieta – dla uczniów klas pierwszych, rozmowy z wychowawcami, nauczycielami, psychologiem, pedagogiem. Wychowawcy: wywiad Analiza dokumentów: podsumowanie wyników ankiet dla uczniów klas pierwszych, raport z ewaluacji przeprowadzonej w poprzednim roku szkolnym – porównanie wyników, analiza danych o frekwencji uczniów z dzienników lekcyjnych.

Uczestnicy ewaluacji: Koordynator badań: Anna Rogala, Agata Kuc-Fremel, Jacek Zuba. Wychowawcy klas pierwszych – ankieta. Wychowawcy klas I-III. Uczniowie ZSZ nr 30. Rodzice. Zespół Wychowawczy w składzie: dyrektor szkoły, nauczyciele, wychowawcy, pedagog, psycholog.

Formy/sposoby/upowszechniania raportu: Prezentacja wyników frekwencji klas na tablicy szkolnej. Prezentacja wyników konkursu „Mistrz frekwencji” w każdym miesiącu. Tekst raportu dostępny w bibliotece szkolnej. Prezentacja multimedialna wyników badań i wniosków na Radzie Pedagogicznej. Wychowawcy zapoznają rodziców z wynikami badań i konkursów oraz z wnioskami podczas zaplanowanych spotkań.

WYNIKI BADAŃ FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30 w pierwszym półroczu ROKU SZKOLNEGO 2012/2013

Zestawienie procentowe średniej frekwencji uczniów za I semestr w ZSZ nr 30 w roku szkolnym 2010/11 , 2011/12 , 2012/13 Frekwencja w I semestrze roku 2012/13 wzrosła o około 2% w stosunku do frekwencji w tym samym okresie w roku szkolnego 2011/12 i aż o 7% do roku 2010/11. Należy stwierdzić iż podjęte działania mające na celu zwiększenie frekwencji uczniów w szkole przyniosły zamierzone rezultaty.

Procentowy diagram frekwencji uczniów ZSZ nr 30 z podziałem na miesiące. 2011/12 2012/13 Średnia frekwencja w ciągu 4 miesięcy ubiegłego roku wyniosła 73% Średnia frekwencja w ciągu 4 miesięcy bieżącego roku wyniosła 75% Średnia frekwencja za 4 miesiące w bieżącym roku szkolnym jest wyższa o 2%

Zestawienie procentowe średniej frekwencji uczniów w ZSZ nr 30 za I semestr z podziałem na klasy klasy pierwsze I miejsce klasa IB II miejsce klasa IC III miejsce klasa ID

Zestawienie procentowe średniej frekwencji uczniów w ZSZ nr 30 za I semestr z podziałem na klasy klasy drugie I miejsce klasa IIA, IIE II miejsce klasa IIF III miejsce klasa IIB

Zestawienie procentowe średniej frekwencji uczniów w ZSZ nr 30 za I semestr z podziałem na klasy klasy trzecie I miejsce klasa IIID II miejsce klasa IIIB III miejsce klasa IIIA

Zestawienie procentowe średniej frekwencji uczniów za I semestr w ZSZ nr 30 z podziałem na klasy I miejsce klasa IIID – 87%, II miejsce klasa IIIB – 84%, III miejsce klasa IB – 80%

Wnioski: Na podstawie przeprowadzonych w pierwszym półroczu roku szkolnego 2012/2013 wywiadów, badań i działań zmierzających do poprawy frekwencji uczniów można stwierdzić: badanie frekwencji w poszczególnych klasach pozwoliło stwierdzić, że poziom frekwencji uczniów w ZSZ nr 30 w ciągu 4 miesięcy w roku szkolnym 2012/2013 wzrósł o 2% w stosunku do tego samego okresu ubiegłego roku szkolnego i o 7% w stosunku do roku 2010/2011, ustalone i wdrażane przez wychowawców procedury mające poprawić frekwencję uczniów dały oczekiwane rezultaty, uczniowie zainteresowani są konkursami frekwencji oraz sposobem nagradzania klas za najwyższą frekwencję tzw. ”Dzień bez pytania”, badanie frekwencji klas i nagradzanie uczniów należy kontynuować w drugim półroczu i prosimy wszystkich wychowawców o pomoc, sprawdzić, dlaczego uczniowie po półrocznej edukacji nie są zadowoleni z wybranego zawodu, w klasach pierwszych przeprowadzić lekcje wychowawcze na temat „Wpływ frekwencji uczniów na zajęciach edukacyjnych na wyniki w nauce”, uświadomić uczniów klas pierwszych i ich rodziców, że za samo uczęszczanie na zajęcia nie otrzymuje się promocji do klasy drugiej, bardzo niski poziom frekwencji w niektórych klasach jest wynikiem nie skreślania z listy pełnoletnich uczniów, którzy przez kolejny rok nie uczęszczają do szkoły. Uczniowie nie chodzący do szkoły nie ponoszą żadnych konsekwencji, należy postępować konsekwentnie, zgodnie z zapisami w Statucie Ośrodka, wobec uczniów nie uczęszczających do szkoły, należy wzywać rodziców uczniów o dużej nieusprawiedliwionej absencji na Zespół Wychowawczy, uczniowie, którzy mają powyżej 100 godzin nieusprawiedliwionych, zgodnie z ustaloną procedurą powinni otrzymać pisemną naganę Dyrektora szkoły z powiadomieniem rodziców.