Priorytet : Harmonijny transport powierzchniowy

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
VI EAP na półmetku Strategia Lizbońska (2000, 2006)
Advertisements

Miejski obszar funkcjonalny – Puławy
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
JERZY BUZEK POSEŁ PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO
Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
BADANIA W TRANSPORCIE DROGOWYM, ROZWÓJ TECHNOLOGICZNY I INTEGRACJA (konkursy 2003 roku)
Krajowy Punkt Kontaktowy 6.PR 1 Andrzej Sławiński Priorytet 6. Zrównoważony rozwój zmiany globalne i ekosystemy 6.1.Zrównoważone systemy.
Sieć naukowa ZSE Podsieć POLIGENERACJA
Szósty Program Ramowy Priorytet 6.1. Zrównoważone Systemy Energetyczne Udział polskich zespołów w pierwszych konkursach Priorytetu 6.1 Szóstego Programu.
Konferencja Nowa koncepcja polityki regionalnej Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Konferencja informacyjna na temat na temat konkursu dotacji dla partnerstw samorządowych w ramach Programu Regionalnego MF EOG Warszawa 28 stycznia.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Centrum Technologii Informatycznych
MOŻLIWOŚCI POZYSKANIA ŚRODKÓW NA BADANIA NAUKOWE POLSKO-NORWESKI FUNDUSZ BADAŃ NAUKOWYCH PROGRAMY WSPÓŁPRACY TERYTORIALNEJ.
Budowa społeczeństwa informacyjnego w Województwie Podkarpackim
Krajowa Agencja Poszanowania Energii S.A POLSKI PROGRAM EFEKTYWNEGO WYKORZYSTANIA ENERGII W NAPĘDACH ELEKTRYCZNYCH (PEMP) Seminarium Racjonalna.
Priorytet 1 Zdrowie Biotechnologie, rozwój instrumentów i technologii na rzecz ludzkiego zdrowia Badania na rzecz ludzkiego zdrowia mające zastosowanie.
Europejska polityka transportowa na 2010r.
Energetyka słoneczna w Polsce i w Niemczech, r. Warszawa
6. Program Ramowy Implementacja priorytetu 3 Zbigniew Turek Krajowy Punkt Kontaktowy 9 czerwca 2003 – Targi Poznańskie.
Ogłoszenie Zamknięcie: dla nowych instrumentów, 6 marca 2003 (pierwszy etap); 26 czerwca, 2003 (drugi etap). Dla pozostałych, 10 kwiecień (jeden.
Konkursy łączone w priorytecie NMP 27 kwietnia 2004 r. Warszawa Zbigniew Turek Krajowy Punkt Kontaktowy.
Projekt Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Biuro.
Czysty transport miejski
Priorytet : Harmonijny transport powierzchniowy
EUROPEJSKA MAPA DROGOWA „NOŚNIKI ENERGII DLA NAPĘDÓW”
PRODUKTY Instytut Ekologii Terenów Uprzemysłowionych Dział Promocji
Opracowanie ekspertyzy dotyczącej zagadnień ekonomicznych energetyki w Polsce na tle UE i świata w horyzoncie czasowym do roku czerwiec 2009r.
PERSPEKTYWA EUROPEJSKA DLA PRZYSZŁOŚCI POLSKIEJ ENERGETYKI
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
EKSPERCI ZAANGAŻOWANI DO PRAC W RAMACH PANELU
Strategia Województwa a Powiat Świecki – kontekst infrastrukturalny i bezpieczeństwa Dariusz Woźniak Skarbnik Powiatu Świeckiego.
Rola inteligentnych specjalizacji (IS) w kształtowaniu konkurencyjności regionów Joanna Oberbek spotkanie PGKK, Gdańsk 21 października.
KOMITET TRANSPORTU POLSKIEJ AKADEMII NAUK
Kierownik projektu: dr inż. Wojciech Zając
GRUPA ROBOCZA 5 ZAPOBIEGANIE POWAŻNYM AWARIOM W PRZEMYŚLE
PARTNERZY Konsorcja Fundusze inwestycyjne Partnerzy technologiczni Domy mediowe Agencje PR Społeczeństwo jako partner 1.
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Marek Litwin, Warszawa r.
Biogazownie rolnicze – ważny element zrównoważonej produkcji rolniczej
Projekt realizowany w ramach Programu Regionalnego MRR „Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny.
Wood Group – przegląd możliwości Lider na rynkach światowych: - usług dla przemysłu przetwórstwa ropy i gazu i energetycznego - inżynierii dna morskiego.
MATERIAŁY DO STRATEGII ROZWOJU MIASTA I GMINY WRONKI na lata
Transport i logistyka Studia I stopnia Katedra Transportu.
DYLEMATY ROZWOJU ENERGETYKI GAZOWEJ W POLSCE
PLAN GOSPODARKI NISKOEMISYJNEJ
Programowanie perspektywy finansowej
Transport i logistyka Studia II stopnia Katedra Transportu.
ZPBE ENERGOPOMIAR Sp. z o. o.
Bezpieczeństwo w komunikacji powszechnej i transporcie (ćwiczenia)
ZAŁOŻENIA STRATEGII ZAOPATRZENIA W WODĘ WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO dr Krzysztof Wrana – Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Katedra Badań Strategicznych i.
PROGRAM OPERACYJNY Infrastruktura i Środowisko Zielona Góra, r.
Gdańsk, 29 maja 2015 PIERWSZE KONKURSY W REGIONALNYM PROGRAMIE OPERACYJNYM WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO NA LATA Regionalny Program Operacyjny dla.
26 kwietnia 2016 r. Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego Oferta w zakresie badań związanych z inteligentnymi specjalizacjami regionu.
Zainwestujmy razem w środowisko Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Badania i analizy oraz rozwój technologii energetycznych Żanna.
Finansowanie projektów środowiskowych w perspektywie Kwiecień 2014.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
INTELIGENTE SPECJALIZACJE WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO – charakterystyka obszarów IS dla projektów realizowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Panel: Transport komunalny
Obszary inteligentnych specjalizacji Wielkopolski
The development of sustainable urban mobility in Upper Silesia agglomeration Robert Tomanek Katowice,
ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ: - pożądany społecznie - zasadny ekonomicznie
Koncepcja funkcjonowania klastrów energii
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego Podzespół II
strategia rozwoju gminy Nieporęt na lata
Zapis prezentacji:

Priorytet 1.6.2 : Harmonijny transport powierzchniowy 3/26/2017 Priorytet 1.6.2 : Harmonijny transport powierzchniowy Badania, rozwój technologiczny i integracja

Zagadnienia polityczne dla Zrównoważonego Transportu Powierzchniowego (2) Wspólna polityka transportowa Bezpieczeństwo dostaw surowców energetycznych Zintegrowana polityka dotycząca produktów

Zrównoważony system transportu obejmuje: 1. Ochrona środowiska i odpowiedzialność społeczna 2. Poprawa jakości życia 4. Bezpieczeństwo energetyczne 3. Rozwój gospodarczy i przemysłowy

Zrównoważony system transportu obejmuje zagadnienia: 1.Ochrona środowiska i odpowiedzialność społeczna Ochrona przed zmianami klimatu Eliminacja substancji chemicznych i biologicznych szkodliwych dla środowiska Zagospodarowanie terenu i rozwój miast 2. Poprawa jakości życia Mobilność ludzi Bezpieczeństwo podróżnych Jakość powietrza i wody Zwalczanie hałasu

Zrównoważony system transportu obejmuje zagadnienia: 3. Rozwój gospodarczy i przemysłowy Ekonomiczny przewóz towarów Działalność przemysłowa zgodna z działalnością transportową 4. Bezpieczeństwo energetyczne Stosowanie paliw alternatywnych Dostosowanie infrastruktury stacji paliwowych Nowe silniki i technologie magazynowania

3/26/2017 Priorytet 6.2 I. Rozwój przyjaznego środowisku systemu transportu i środków transportu Zadanie 1. Nowe technologie i koncepcje dla wszystkich środków transportu powierzchniowego (t. drogowy, szynowy i wodny) Zadanie 2. Zaawansowane projektowanie i techniki produkcji II Bezpieczny, bardziej efektywny i konkurencyjny transport powierzchniowy Zadanie 3. Zbilansowanie i integracja różnych środków transportu Zadanie 4. Zwiększenie bezpieczeństwa drogowego, szynowego i wodnego oraz unikanie zatłoczenia

Zaawansowane koncepcje dotyczące pojazdów, statków i infrastruktury Program Pracy obejmuje zestaw zagadnień połączonych ze sobą poprzez 4 elementy: Zaawansowane koncepcje dotyczące pojazdów, statków i infrastruktury Standaryzacja systemów projektowania i wytwarzania Zintegrowany system transportu nakierowany na: przejście na czystsze i bezpieczniejsze środki transportu oraz zwiększenie bezpieczeństwa i zdolności przewozowej infrastruktury System współpracy badawczej wspierany przez Europejską Przestrzeń Badawczą (ERA)

Składniki zrównoważonego transportu powierzchniowego Edukacja użytkowników dróg Intermodalność Infrastruktura energetyczna Infrastruktura Zrównoważona mobilność ludnosci Technologie pojazdów Dynamiczna nawigacja Usługi zwiekszające mobilność ludnosci

Cele zawarte w Białej Księdze Stopniowe zmniejszanie zależności pomiędzy wzrostem gospodarczym a rozwojem transportu poprzez: Zbilansowanie środków transportu Eliminacje wąskich gardeł Podmiotowe traktowanie użytkowników środków transportu

Zadanie I.1: Nowe technologie i koncepcje dla pojazdów/statków i infrastruktury Cele: Utrzymanie lub poprawa jakości i efektywności mobilności transportowej Przejście do przyjaznego środowisku systemu transportowego bazującego na paliwach odnawialnych (zastąpienie 20% paliw do roku 2020) Priorytety: Złagodzenie przejścia od stanu obecnego do przyjaznego środowisku systemu transportu (KYOTO, EURO V) Dostosowanie kierunków prac badawczych nad pojazdami do dostaw energii w perspektywie długoterminowej

Powiazania z 1.1.6.1 Zadanie I.1 Długoterminowe perspektywy dostaw energii Podstawowe wyniki technologiczne Paliwa odnawialne Powiazania z 1.1.6.1 Infrastruktura dla nowych paliw1.8 Rozwój mniej zanieczyszczajacych form transportu 1.9 Integracja technologii pociągowych: Paliwa alternatywne/odnawialne zero lub bliskie zeru 1.4/1.5 Możliwe scenariusze zrównoważonego transportu 1.10 Ocena dzialania środowiskowego Całościowe podejście do zwalczania hałasu 1.6 Internalizacja opłat

Czyste i ciche systemy napędowe Zadanie I.1 Rezultaty Zrównoważony system transportowy poprzez zmniejszenie zanieczyszczeń, gazów cieplarnianych, hałasu i innych emisji Monitorowanie systemu i infrastruktury Czyste i ciche systemy napędowe Bezpieczeństwo dostaw czystych paliw czyste i ciche formy transportu dla zrównoważonego środowiska w miastach

Zadanie I.2 : Zaawansowane technologie projektowania i produkcji dla transportu powierzchniowego Cele: Racjonalizacja systemów produkcyjnych, które obejmują czyste wytwarzanie zielonych produktów/infrastruktury poprzez: Poprawę jakości Zwiększenie bezpieczeństwa Efektywny recycling Większy komfort Ekonomiczność działania Przyjazne środowisku pojazdy/statki i infrastruktura

Zadanie I.2 Cele: Poprawa konkurencyjności poprzez obniżenie kosztów produkcji o 30-40% i czas eksploatacji o 25%, poprzez procesy specyficzne dla przemysłu transportu powierzchniowego: produkcji jednostkowej, mało seryjnej i masowej złożonych produktów Standaryzacja i integracja narzędzi i metodologii produkcji dla wysoko wydajnych i czystych procesów produkcyjnych

1.1.2.2 ‘Zagnieżdżone systemy’ Logistyka (Zadanie. II.3) Połączenia z 1.3.1.I,ii,iii Lekkie konstrukcje i podzespoły 2.3 Koncepcje dotyczące infrastruktury 2.6 projektowanie symulacje prototyp testowanie analiza ryzyka 2.1 Produkcja: czystość jakość inteligentna ekonomiczna 2.4 Oddziaływania pomiędzy pojazdami/statkami a infrastrukturą 2.7 Eksploatacja, demontaż i recycling 2.5 Koncepcje dotyczące pojazdów/statków 2.2 IT i telekomunikacja powiązania z 1.1.2.2 ‘Zagnieżdżone systemy’ Przepływy dostaw / Logistyka (Zadanie. II.3)

Innowacje pojazdów i infrastruktury Zadanie I.2 Rezultaty Promocja rozwoju zaawansowanych technologii transportowych jako strategia realizacji zapotrzebowania na usługi transportowe Sieć przemysłowa Innowacje pojazdów i infrastruktury Świadczenie usług i wykonanie produktów Produkcja masowa

Zadanie II.3 : Zbilansowanie i integracja różnych środków transportu Cele: Harmonijne przejście na transport szynowy (2X pasażerowie i 3X przewóz ładunków) i drogi wodne (krótkie przewozy morskie) Zlikwidowanie korków ulicznych Promocja czystych i bezpiecznych środków transportu

Zadanie II.3 Priorytety: Efektywna integracja różnych środków transportu dla wielomodalnego serwisu transportowego typu „od drzwi do drzwi” Promocja transportu różnymi środkami komunikacji poprzez internalizację opłat

Interoperacyjność pojazdów/statków 3.14 Zadanie II.3 Interoperacyjność pojazdów/statków 3.14 Działanie pojazdów/statków w terminalach 3.17 Logistyka w transporcie towarów 3.16 Koncepcje pojazdów/statków dla zoptymalizowanego działania w intermodalnych łańcuchach 3.15 Internalizacja opłat

Zwiększenie fizycznej, informacyjnej i usługowej łączności Zadanie II.3 Rezultaty Zrównoważony i zintegrowany wielomodalny system transportowy Zwiększenie fizycznej, informacyjnej i usługowej łączności pomiędzy środkami transportowymi Zwiększony dostęp do systemów transportowych dla ludzi i w przewozach towarów

Zadanie II.4 : Zwiększenie bezpieczeństwa drogowego, kolejowego i wodnego, ograniczanie zatłoczenia Cele: Maksymalizacja bezpieczeństwa kierowców, pasażerów, załogi oraz towarów Zwiększenie zdolności przewozowej istniejącej i nowej infrastruktury przewozowej (o 15%)

Zadanie II.4 Priorytety: Integracja usług informacyjnych dotyczących stanu szlaków komunikacyjnych Inteligentne oddziaływania pomiędzy pojazdami/statkami a infrastrukturą

IT i systemy telekomunikacyjne Zadanie II.4 Integracja pojazdów/statków z infrastrukturą:  integracja na dużą skalę Pomoc w pilotażu i nawigacji 4.11 Bezpieczeństwo 4.13 Koncepcje pojazdów/ statków 2.2 Galileo Infrastruktura 4.16 Projekty przyjazne dla człowieka 4.14 Warunki infrastruktury 4.12 IT i systemy telekomunikacyjne i powiązania z 1.1.2.1 ‘Mobilnościa’ Systemy szkoleniowe bazujące na komputerach 4.15

Zadanie II.4 Rezultaty Zintegrowany system transportowy ze zwiększoną zdolnością przewozową i łatwym dostępem dla ludności i w przewozach towarowych Nowe generacje pojazdów i infrastruktury bazujące na wbudowanych zaawansowanych systemach bezpieczeństwa Zintegrowany system transportowy łączący możliwości fizyczne z funkcjonalnymi poprzez zaawansowane zarządzanie ruchem i zwiększeniem usług informacyjnych

Zrównoważony Transport Powierzchniowy dostarczy rezultatów dla następujących dziedzin: Gospodarka Środowisko Społeczeństwo Spełnienie oczekiwań społecznych Innowacje technologiczne Wdrożenie polityk: ERA, SD, CTP etc Maksymalizacja środków

Wdrożenie Programu Pracy 3/26/2017 Wdrożenie Programu Pracy Poprzez 3 zaproszenia do składania wniosków Jeden konkurs w każdym roku Termin składania 1 kwiecień 2003 Termin składania 2 grudzień 2004 Termin składania 3 grudzień 2005