Priorytet 1.6.2 : Harmonijny transport powierzchniowy 3/26/2017 Priorytet 1.6.2 : Harmonijny transport powierzchniowy Badania, rozwój technologiczny i integracja
Zagadnienia polityczne dla Zrównoważonego Transportu Powierzchniowego (2) Wspólna polityka transportowa Bezpieczeństwo dostaw surowców energetycznych Zintegrowana polityka dotycząca produktów
Zrównoważony system transportu obejmuje: 1. Ochrona środowiska i odpowiedzialność społeczna 2. Poprawa jakości życia 4. Bezpieczeństwo energetyczne 3. Rozwój gospodarczy i przemysłowy
Zrównoważony system transportu obejmuje zagadnienia: 1.Ochrona środowiska i odpowiedzialność społeczna Ochrona przed zmianami klimatu Eliminacja substancji chemicznych i biologicznych szkodliwych dla środowiska Zagospodarowanie terenu i rozwój miast 2. Poprawa jakości życia Mobilność ludzi Bezpieczeństwo podróżnych Jakość powietrza i wody Zwalczanie hałasu
Zrównoważony system transportu obejmuje zagadnienia: 3. Rozwój gospodarczy i przemysłowy Ekonomiczny przewóz towarów Działalność przemysłowa zgodna z działalnością transportową 4. Bezpieczeństwo energetyczne Stosowanie paliw alternatywnych Dostosowanie infrastruktury stacji paliwowych Nowe silniki i technologie magazynowania
3/26/2017 Priorytet 6.2 I. Rozwój przyjaznego środowisku systemu transportu i środków transportu Zadanie 1. Nowe technologie i koncepcje dla wszystkich środków transportu powierzchniowego (t. drogowy, szynowy i wodny) Zadanie 2. Zaawansowane projektowanie i techniki produkcji II Bezpieczny, bardziej efektywny i konkurencyjny transport powierzchniowy Zadanie 3. Zbilansowanie i integracja różnych środków transportu Zadanie 4. Zwiększenie bezpieczeństwa drogowego, szynowego i wodnego oraz unikanie zatłoczenia
Zaawansowane koncepcje dotyczące pojazdów, statków i infrastruktury Program Pracy obejmuje zestaw zagadnień połączonych ze sobą poprzez 4 elementy: Zaawansowane koncepcje dotyczące pojazdów, statków i infrastruktury Standaryzacja systemów projektowania i wytwarzania Zintegrowany system transportu nakierowany na: przejście na czystsze i bezpieczniejsze środki transportu oraz zwiększenie bezpieczeństwa i zdolności przewozowej infrastruktury System współpracy badawczej wspierany przez Europejską Przestrzeń Badawczą (ERA)
Składniki zrównoważonego transportu powierzchniowego Edukacja użytkowników dróg Intermodalność Infrastruktura energetyczna Infrastruktura Zrównoważona mobilność ludnosci Technologie pojazdów Dynamiczna nawigacja Usługi zwiekszające mobilność ludnosci
Cele zawarte w Białej Księdze Stopniowe zmniejszanie zależności pomiędzy wzrostem gospodarczym a rozwojem transportu poprzez: Zbilansowanie środków transportu Eliminacje wąskich gardeł Podmiotowe traktowanie użytkowników środków transportu
Zadanie I.1: Nowe technologie i koncepcje dla pojazdów/statków i infrastruktury Cele: Utrzymanie lub poprawa jakości i efektywności mobilności transportowej Przejście do przyjaznego środowisku systemu transportowego bazującego na paliwach odnawialnych (zastąpienie 20% paliw do roku 2020) Priorytety: Złagodzenie przejścia od stanu obecnego do przyjaznego środowisku systemu transportu (KYOTO, EURO V) Dostosowanie kierunków prac badawczych nad pojazdami do dostaw energii w perspektywie długoterminowej
Powiazania z 1.1.6.1 Zadanie I.1 Długoterminowe perspektywy dostaw energii Podstawowe wyniki technologiczne Paliwa odnawialne Powiazania z 1.1.6.1 Infrastruktura dla nowych paliw1.8 Rozwój mniej zanieczyszczajacych form transportu 1.9 Integracja technologii pociągowych: Paliwa alternatywne/odnawialne zero lub bliskie zeru 1.4/1.5 Możliwe scenariusze zrównoważonego transportu 1.10 Ocena dzialania środowiskowego Całościowe podejście do zwalczania hałasu 1.6 Internalizacja opłat
Czyste i ciche systemy napędowe Zadanie I.1 Rezultaty Zrównoważony system transportowy poprzez zmniejszenie zanieczyszczeń, gazów cieplarnianych, hałasu i innych emisji Monitorowanie systemu i infrastruktury Czyste i ciche systemy napędowe Bezpieczeństwo dostaw czystych paliw czyste i ciche formy transportu dla zrównoważonego środowiska w miastach
Zadanie I.2 : Zaawansowane technologie projektowania i produkcji dla transportu powierzchniowego Cele: Racjonalizacja systemów produkcyjnych, które obejmują czyste wytwarzanie zielonych produktów/infrastruktury poprzez: Poprawę jakości Zwiększenie bezpieczeństwa Efektywny recycling Większy komfort Ekonomiczność działania Przyjazne środowisku pojazdy/statki i infrastruktura
Zadanie I.2 Cele: Poprawa konkurencyjności poprzez obniżenie kosztów produkcji o 30-40% i czas eksploatacji o 25%, poprzez procesy specyficzne dla przemysłu transportu powierzchniowego: produkcji jednostkowej, mało seryjnej i masowej złożonych produktów Standaryzacja i integracja narzędzi i metodologii produkcji dla wysoko wydajnych i czystych procesów produkcyjnych
1.1.2.2 ‘Zagnieżdżone systemy’ Logistyka (Zadanie. II.3) Połączenia z 1.3.1.I,ii,iii Lekkie konstrukcje i podzespoły 2.3 Koncepcje dotyczące infrastruktury 2.6 projektowanie symulacje prototyp testowanie analiza ryzyka 2.1 Produkcja: czystość jakość inteligentna ekonomiczna 2.4 Oddziaływania pomiędzy pojazdami/statkami a infrastrukturą 2.7 Eksploatacja, demontaż i recycling 2.5 Koncepcje dotyczące pojazdów/statków 2.2 IT i telekomunikacja powiązania z 1.1.2.2 ‘Zagnieżdżone systemy’ Przepływy dostaw / Logistyka (Zadanie. II.3)
Innowacje pojazdów i infrastruktury Zadanie I.2 Rezultaty Promocja rozwoju zaawansowanych technologii transportowych jako strategia realizacji zapotrzebowania na usługi transportowe Sieć przemysłowa Innowacje pojazdów i infrastruktury Świadczenie usług i wykonanie produktów Produkcja masowa
Zadanie II.3 : Zbilansowanie i integracja różnych środków transportu Cele: Harmonijne przejście na transport szynowy (2X pasażerowie i 3X przewóz ładunków) i drogi wodne (krótkie przewozy morskie) Zlikwidowanie korków ulicznych Promocja czystych i bezpiecznych środków transportu
Zadanie II.3 Priorytety: Efektywna integracja różnych środków transportu dla wielomodalnego serwisu transportowego typu „od drzwi do drzwi” Promocja transportu różnymi środkami komunikacji poprzez internalizację opłat
Interoperacyjność pojazdów/statków 3.14 Zadanie II.3 Interoperacyjność pojazdów/statków 3.14 Działanie pojazdów/statków w terminalach 3.17 Logistyka w transporcie towarów 3.16 Koncepcje pojazdów/statków dla zoptymalizowanego działania w intermodalnych łańcuchach 3.15 Internalizacja opłat
Zwiększenie fizycznej, informacyjnej i usługowej łączności Zadanie II.3 Rezultaty Zrównoważony i zintegrowany wielomodalny system transportowy Zwiększenie fizycznej, informacyjnej i usługowej łączności pomiędzy środkami transportowymi Zwiększony dostęp do systemów transportowych dla ludzi i w przewozach towarów
Zadanie II.4 : Zwiększenie bezpieczeństwa drogowego, kolejowego i wodnego, ograniczanie zatłoczenia Cele: Maksymalizacja bezpieczeństwa kierowców, pasażerów, załogi oraz towarów Zwiększenie zdolności przewozowej istniejącej i nowej infrastruktury przewozowej (o 15%)
Zadanie II.4 Priorytety: Integracja usług informacyjnych dotyczących stanu szlaków komunikacyjnych Inteligentne oddziaływania pomiędzy pojazdami/statkami a infrastrukturą
IT i systemy telekomunikacyjne Zadanie II.4 Integracja pojazdów/statków z infrastrukturą: integracja na dużą skalę Pomoc w pilotażu i nawigacji 4.11 Bezpieczeństwo 4.13 Koncepcje pojazdów/ statków 2.2 Galileo Infrastruktura 4.16 Projekty przyjazne dla człowieka 4.14 Warunki infrastruktury 4.12 IT i systemy telekomunikacyjne i powiązania z 1.1.2.1 ‘Mobilnościa’ Systemy szkoleniowe bazujące na komputerach 4.15
Zadanie II.4 Rezultaty Zintegrowany system transportowy ze zwiększoną zdolnością przewozową i łatwym dostępem dla ludności i w przewozach towarowych Nowe generacje pojazdów i infrastruktury bazujące na wbudowanych zaawansowanych systemach bezpieczeństwa Zintegrowany system transportowy łączący możliwości fizyczne z funkcjonalnymi poprzez zaawansowane zarządzanie ruchem i zwiększeniem usług informacyjnych
Zrównoważony Transport Powierzchniowy dostarczy rezultatów dla następujących dziedzin: Gospodarka Środowisko Społeczeństwo Spełnienie oczekiwań społecznych Innowacje technologiczne Wdrożenie polityk: ERA, SD, CTP etc Maksymalizacja środków
Wdrożenie Programu Pracy 3/26/2017 Wdrożenie Programu Pracy Poprzez 3 zaproszenia do składania wniosków Jeden konkurs w każdym roku Termin składania 1 kwiecień 2003 Termin składania 2 grudzień 2004 Termin składania 3 grudzień 2005