PODSTAWA PROGRAMOWA STANDARDY WYMAGAŃ EGZAMINACYJNYCH uczeń potrafi:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Podczas sprawdzianu badano umiejętności z następujących obszarów:
Advertisements

GIMNAZJUM IM. STANISŁAWA STASZICA W PANKACH
ZASADY OGÓLNE EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE W ROKU SZKOLNYM 2009/2010 ZSM - NYSA 2009.
PUBLICZNE GIMNAZJUM W DRAWSKU
z ewaluacji zewnętrznej szkoły obrazem działań i efektów kształcenia
Wyniki sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego i maturalnego w 2009 r. uczni ó w szk ó ł prowadzonych przez Gminę Miejską Mielec.
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
ANALIZA WYNIKÓW PISEMNEGO EGZAMINU MATURALNEGO Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
Jolanta Misztal Kujawsko – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku Program poprawy efektywności kształcenia - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja.
1 ZASADY OGÓLNE EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE W ROKU SZKOLNYM 2010/2011 ZSM - NYSA 2010.
Zestawienie wyników egzaminu
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE 2014
Sprawdzian dla uczniów kończących szóstą klasę szkoły podstawowej.
EWD W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH POWIATU BYTOWSKIEGO
Edukacyjna Wartość Dodana
Informacje ogólne Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r w sprawie warunków i sposobie oceniania, klasyfikowania.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego. CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA Średni wynik szkoły znajduje się w 7 przedziale skali staninowej.
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2013r
Wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn r. Analiza.
Struktura egzaminu zawodowego
EGZAMINACYJNA CENTRALNA KOMISJA 1 EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
Egzamin potwierdzaj ą cy kwalifikacje zawodowe. STRUKTURA EGZAMINU Etap pisemny Część I – zakres wiadomości i umiejętności właściwych dla kwalifikacji.
EGZAMINACYJNA CENTRALNA KOMISJA 1 EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE EGZAMINACYJNA CENTRALNA KOMISJA.
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu nakielskiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów przy uwzględnieniu wyników.
Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu żnińskiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów przy uwzględnieniu wyników.
Warlubie, r.. Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu świeckiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów.
Egzamin w gimnazjum składał się z 3 części: humanistycznej, matematyczno-przyrodniczej i języka obcego nowożytnego. Podczas egzaminu kończącego gimnazjum.
ANALIZA WYNIKÓW EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE w roku 2010 Zespół Szkół Ekonomiczno – Administracyjnych w Kole.
Konferencja inauguracyjna Wolsztyn 14 listopada 2007.
Analiza wyników sprawdzianu ‘2013
Wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn r. Analiza.
1 Modernizacja egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe – egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie od roku szkolnego 2012/2013.
OPRACOWANIE NA PODSTAWIE MATERIAŁÓW CKE mgr Małgorzata Smul.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
Obiektywny wskaźnik wyników egzaminów gimnazjalnych WSKAŹNIK EDUKACYJNA WARTOŚĆ DODANA DLA GIMNAZJUM NR 3 Źródło danych Instytut Badań Edukacyjnych
1 Analiza wyników sprawdzianu ‘2014 Zespół Szkolno-Przedszkolny w Krowiarkach – XI 2014 – XI 2014 Opracował: J. Pierzchała.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2014r. uczniów szkó ł w gminie Mas ł ów.
Porównanie z rokiem  Skala staninowa (od ang. standard nine), standardowa dziewiątka – dziewięciostopniowa skala testu psychologicznego znormalizowana.
System edukacji w Polsce
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE. Egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe jest egzaminem zewnętrznym co oznacza, że: jest przeprowadzony.
Informator dla rodziców
wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn r.
Sprawdzian po klasie szóstej Informacje w pigułce Sprawdzian odbył się 4 kwietnia 2013r. Do sprawdzianu przystąpiło 42 uczniów Test składał się.
Sprawdzian po klasie szóstej INFORMACJE W PIGUŁCE Do rozwiązania było 26 zadań z języka polskiego i matematyki Maksymalnie można było uzyskać 40.
Egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
EWD gimnazjalne Czym jest metoda edukacyjnej wartości dodanej (EWD)? Efektywność pracy szkoły, przed kilku laty, oceniano jedynie na podstawie wyników.
trzyletnia zasadnicza szkoła zawodowa SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE DLA MŁODZIEŻY.
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
Wyznaczanie stopnia spełniania przez uczniów wymagań programowych ewaluacja pracy szkoły monitorowanie procesów edukacyjnych.
Egzamin gimnazjalny Na podstawie § 32 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego w Społecznym Gimnazjum w Rybniku.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części matematyczno- przyrodniczej z zakresu przedmiotów przyrodniczych w roku szkolnym 2014/2015.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
Wyniki egzaminu maturalnego 2006 Maria Krystyna Szmigel OKE Kraków_2006.
WEZ 1 Egzamin zawodowy dla absolwentów techników i szkół policealnych październik 2006 r.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Podczas sprawdzianu badano umiejętności z następujących obszarów:
wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn R.
Wykorzystywanie wyników sprawdzianu w pracy dydaktycznej
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego
Zapis prezentacji:

Analiza i interpretacja wyników egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe.

PODSTAWA PROGRAMOWA STANDARDY WYMAGAŃ EGZAMINACYJNYCH uczeń potrafi: Obowiązuje każdą szkołę publiczną PODSTAWA PROGRAMOWA ( cele edukacyjne, zadania szkoły, treści, osiągnięcia uczniów ) Minister Edukacji Narodowej Szkolny zestaw programów nauczania Szkoła posiada autonomię Szkolny system oceniania Szkolny program wychowawczy Obowiązuje każdą szkołę publiczną STANDARDY WYMAGAŃ EGZAMINACYJNYCH Minister Edukacji Narodowej uczeń potrafi: SPRAWDZIAN EGZAMIN GIMNAZJALNY EGZAMIN MATURALNY EGZAMINY POTWIERDZAJĄCE KWALIFIKACJE ZAWODOWE RAPORT :MINISTER EDUKACJI NARODOWEJ, KURATOR OŚWIATY, ORGAN PROWADZĄCY SZKOŁY, SZKOŁA

Cele oceniania zewnętrznego Diagnozowanie osiągnięć edukacyjnych uczniów Ocena jakości oddziaływań edukacyjnych szkoły Zapewnienie porównywalności zaświadczeń, świadectw dyplomów bez względu na miejsce ich wystawienia

Główni adresaci wyników uczeń kurator oświaty szkoła organ prowadzący szkołę

Komunikowanie wyników uczniowi Zaświadczenie o wynikach uzyskanych na sprawdzianie lub egzaminie gimnazjalnym Świadectwo dojrzałości Dyplom potwierdzający kwalifikacje zawodowe Wynik egzaminu pozwala uczniowi na sporządzenie: katalogu swoich mocnych i słabych stron – projektowanie dalszego etapu kształcenia; porównanie swojego poziomu umiejętności do wskaźników wojewódzkich i krajowych – niezależną ocenę poziomu osiągnięć.

Komunikowanie wyników szkole Sprawozdanie z egzaminu (z opisem rozwiązań zadań przez uczniów, parametrami statystycznymi). Wyniki indywidualne uczniów ( punkty za każdą czynność). Przydatność wyników egzaminów szkole Porównać swoje wyniki do wyników krajowych i wojewódzkich – stwierdzić w jakim stopniu egzamin sprawiał trudności uczniom szkoły. Porównać wyniki w poszczególnych latach – ocenić postęp. Ocenić poziom osiągnięć uczniów - określić słabe punkty procesu nauczania – uczenia się.

Egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe

EGZAMIN ZAWODOWY – etap pisemny SPRAWDZIAN EGZAMIN GIMNAZJALNY I . Czytanie II. Pisanie III. Rozumowanie IV. Korzystanie z informacji V. Wykorzystywanie wiedzy w praktyce GH I. Czytanie i odbiór tekstów kultury GH II. Tworzenie własnego tekstu GM I. Umiejętne stosowanie terminów, pojęć i procedur … GM II. Wyszukiwanie i stosowanie informacji GM III. Wskazywanie i opisywanie faktów, związków i zależności … GM IV. Stosowanie zintegrowanej wiedzy i umiejętności do rozwiązywania problemów EGZAMIN MATURALNY EGZAMIN ZAWODOWY – etap pisemny I. Wiadomości i rozumienie II. Korzystanie z informacji III. Tworzenie informacji Etap pisemny I. Czytanie ze zrozumieniem informacji … II. Przetwarzanie danych liczbowych i operacyjnych III. Bezpieczne wykonywanie zadań zawodowych zgodnie z przepisami bhp, ochrony p.poż. oraz ochrony środowiska Etap praktyczny Opracowanie projektu realizacji określonych prac (T) Wykonanie zadania praktycznego (Z)

Podstawowe parametry statystyczne wykorzystywane w analizie i prezentacji wyników osiągnięć edukacyjnych

Analiza wyników Analiza jakościowa Analiza ilościowa Opis zaobserwowanego zjawiska Zgromadzenie informacji metodą statystyczną. Oparta na porównywaniu czynności wykonywanych przez uczniów z zaplanowanymi w kartotece. Oparta na punktowych wynikach danej grupy uczniów.

Rozkład liczebności wyników Średni wynik szkoły

Rozkład symetryczny lub rozkład normalny Rozkłady symetryczne rzadko występują w praktyce szkolnej związanej z badaniem osiągnięć uczniów

Sprawdzian 2008r.

Rozkład skośny Rozkład asymetryczny lewostronnie Rozkład asymetryczny prawostronnie

Rozkład dwumodalny Rozkład taki oznacza, że mało jest wyników przeciętnych, a dużo wyników słabych oraz dużo wyników dobrych.

Średni wynik szkoły suma punktów uzyskanych na egzaminie przez uczniów szkoły Średni wynik = liczba uczniów szkoły

Łatwość - wskaźnik poziomu osiągnięć uczniów

Łatwość Czynności - stosunek liczby punktów uzyskanych przez uczniów za wykonanie danej czynności do maksymalnej liczby punktów, którą mogli uzyskać za jej bezbłędne wykonanie. Zadania - stosunek liczby punktów uzyskanych przez uczniów za rozwiązanie danego zadania do maksymalnej liczby punktów, którą mogli uzyskać za jego bezbłędne rozwiązanie. Umiejętności/obszaru umiejętności - iloraz sumy punktów uzyskanych przez uczniów za wszystkie czynności odnoszące się do danej umiejętności/obszaru standardów oraz sumy punktów możliwych do uzyskania za te czynności. Testu - iloraz sumy punktów uzyskanych przez uczniów za rozwiązanie wszystkich zadań testu i sumy punktów możliwych do uzyskania za bezbłędne rozwiązanie zadań tego testu.

= p Łatwość Sposób obliczania łatwości p zadania (czynności): suma punktów uzyskanych przez uczniów za dane zadanie (czynność) p = suma punktów możliwych do uzyskania przez uczniów za to zadanie (czynność)

Interpretacja wskaźnika łatwości Wielkość wskaźnika (ułamek) 0,00 – 0,19 0,20 – 0,49 0,50 – 0,69 0,70 – 0,79 0,80 – 0,89 0,90 - 100 (%) 0 - 19 20 - 49 50 - 69 70 - 79 80 - 89 90 - 100 Ocena zadania bardzo trudne trudne umiar- kowanie trudne łatwe bardzo łatwe Stopień osiągnięć bardzo niski niski niżej zadawala- jacy zadawala- jacy dobry bardzo dobry

Łatwość zadań

Skala staninowa (dziewięciopunktowa)

Rozkład liczebności wyników normalny a skala staninowa

Interpretacja wyników na skali staninowej Numer stanina Nazwa wyniku Procent wyników Przedział punktowy 1 najniższy 4 ..… - ….. 2 bardzo niski 7 3 niski 12 niżej średni 17 5 średni 20 6 wyżej średni wysoki 8 bardzo wysoki 9 najwyższy

Najczęściej spotykanym ssakiem górskim jest góral. W zimie należy dokarmiać leśne zwierzęta, aby były smaczne na wiosnę. Porażonego prądem należy przede wszystkim wyciągnąć z kontaktu. Jaskółka jest zwierzęciem, tylko że w powietrzu. Po skończonym wdechu odkładamy nasze usta na bok. Porodem nazywamy wydalenie organizmu na powierzchnię ziemi. Ja nie wierzyłem w bociany, ale one są naprawdę, co widziałem w locie.

Dziękuję za uwagę