Procedury finansowe Toruń, grudzień 2005 r.. Wniosek o płatność podstawą ubiegania się o refundację poniesionych wydatków Wzór określony Rozporządzeniem.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
XV Ogólnopolskie Forum Gospodarcze Małych i Średnich Przedsiębiorstw
Advertisements

WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka
Wniosek o płatność Karolina Bakalarska Olsztyn,
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA ZASADY WYPEŁNIANIA WNIOSKU O PŁATNOŚĆ W RAMACH POIiŚ Ewa Proniewicz Departament.
Kwalifikowalność kosztów w ramach środka 4.1 Rozwój obszarów zależnych od rybactwa Adam Futymski.
Przygotowanie i rozliczanie inwestycji w ramach PROW
1 Oś 1 Korzystanie z usług doradczych przez rolników i posiadaczy lasów 4 listopad 2009 r.
Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich.
Kontrola/ wizytacja w miejscu projektów (ze szczególnym uwzględnieniem wizytacji projektów na etapie rozpatrywania wniosku o przyznanie pomocy). Urząd.
SCHEMAT II. PILOTAŻOWY PROGRAM LEADER +
1 Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych Dla rozwoju Mazowsza Konferencja współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Wsparcie promocji i rozwoju markowych produktów wniosek o płatność w ramach Działania 5.5 RPO WK-P. Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko Pomorskiego.
WNIOSEK O PŁATNOŚĆ I ZAŁĄCZNIKI DO WNIOSKU – „Odnowa wsi
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Propozycje uproszczeń systemowych mających na celu usprawnienie.
Procedura podpisywania umów w ramach działania 2. 3
Rozliczanie finansowe projektów w ramach działania 2.3 Odnowa wsi oraz zachowanie i ochrona dziedzictwa kulturowego – przygotowanie wniosków o płatność,
PROGRAM ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH działanie Odnowa i rozwój wsi Czerwiec 2010.
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Wniosek beneficjenta o płatność w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007 – 2013 oś priorytetowa I Konkurencyjna.
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Umowy o dofinansowanie projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata osie priorytetowe II-VII Urząd.
Rozliczenia Monitoring oraz Kwalifikowalność wydatków dla Działania 1.1 RPOWŚ Kielce r.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
Wymagania w zakresie sporządzania załączników
Wymagania w zakresie sporządzania załączników do wniosku beneficjenta o płatność w ramach priorytetu 1, 3 i 4 ZPORR Białystok, 29 czerwca 2005 r.
Warmińsko – Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie Biuro Zarządzania Funduszami Europejskimi PRIORYTET 3 ZPORR Rozwój lokalny Działanie 3.1: Obszary wiejskie;
ROZLICZENIE JEDNORAZOWEJ DOTACJI NA ROZWÓJ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
1. Obowiązki beneficjenta wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu Wrocław, lipiec 2009.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
FUNKCJONOWANIE 2011 – ROZLICZANIE maj 2011 r.. Wykorzystanie środków PROW Świętokrzyskie.
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Załączniki do wniosku o płatność Toruń, 12 kwietnia 2006 r.
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO Anna Lewandowska r. 1 Ministerstwo Środowiska Departament Ekonomiczny.
Wnioski o płatność i zaliczki w ramach RPO WP
Kwalifikowalność wydatków
Kraków, listopad 2005r. Oddział Weryfikacji i Potwierdzania Płatności Realizacja wniosków o płatność
Oddział Weryfikacji i Potwierdzania Płatności Kraków, maj 2006r.
Wniosek o płatność w ramach środka 4.1 Rozwój obszarów zależnych od rybactwa Poznań, 22 czerwca 2012.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko Zasady.
Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich SZKOLENIE w zakresie rozliczania projektów w ramach PROW
Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Regulamin dotyczący realizacji działań w ramach Planu Działania.
„Zasady poprawnego rozliczania projektów w ramach Programu Operacyjnego RYBY ” Pisz, r.
Rozliczanie operacji PROW Stęszew 6 listopada 2012r Ireneusz Witkowski.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego
Finansowanie projektów z EFS w ramach Działań 1.1, 1.5, 1.6 SPO RZL Departament Wdrażania EFS Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
PROCEDURA SKŁADANIA WNIOSKU O PŁATNOŚC Z EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU REGIONALNEGO W RAMACH PROGRAMU INTERREG IIIA CZECHY - POLSKA USTROŃ - 28.X.2005.
Kluczowe zagadnienia związane z wyborem LGD do realizacji LSR Łukasz Tomczak ,Rzeszów.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Dziękuję za uwagę Pomoc Techniczna PROW 2014 – 2020 cz. I Grupa Robocza KSOW Radziejowice,
Zasady prawidłowego rozliczania otrzymanego wsparcia w ramach „ Z pracy do pracy” POKL /14.
Dokumenty aplikacyjne do ubiegania się o pomoc na budowę lub modernizację dróg lokalnych w ramach PROW na lata Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji.
Wskaźniki – raportowanie, monitorowanie Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Departament Ochrony Klimatu Warszawa, 12 października 2015.
Fundusz Współpracy 1 Jachranka, 25 stycznia 2005 Inicjatywa Wspólnotowa EQUAL WNIOSEK O PŁATNOŚĆ.
Najczęściej popełniane błędy we wnioskach o płatność Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Emilii Plater 1, Olsztyn Tel. (0-89)
Małopolskie Centrum Przedsiębiorczości Rozliczanie projektów w ramach schematu 2.2 A – wydatkowanie zaliczki 24 października 2013 r. Fundusze europejskie.
Zamykanie projektu realizowanego w ramach V Priorytetu POIiŚ Wola Ducka, 4 września 2013 r.
01 Departament Wdrażania RPO Kwalifikowalność wydatków Departament Wdrażania RPO.
Zasady finansowania w Programie Operacyjnym Wiedza Edukacja Rozwój Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia Warszawa, 16 czerwca.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata Zasady rozliczania wniosków o płatność w ramach Działania,,Odnowa i rozwój wsi” oraz „Wdrażanie lokalnych.
Człowiek – najlepsza inwestycja CO NOWEGO W PROGRAMIE OPERACYJNYM KAPITAŁ LUDZKI? Prowadząca: Anna Makowska.
Rozliczanie wydatków we wnioskach o płatność
Wnioski o płatność- informacje potrzebne do rozliczenia operacji w ramach PROW „Europejski Fundusz Rolny na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich:
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” Rozliczenie projektu.
UMOWA O PRZYZNANIU POMOCY
SPOTKANIE PARTNERSTW NA RZECZ ROZWOJU WARSZAWA 24 LISTOPADA 2004
WYPEŁNIANIE WNIOSKU O PŁATNOŚĆ Działanie: „Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich” PROW Poddziałanie: 7.4 Wsparcie inwestycji.
UROCZYSTE PRZEKAZANIE UMÓW W RAMACH PODDZIAŁANIA 19.2
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
Zapis prezentacji:

Procedury finansowe Toruń, grudzień 2005 r.

Wniosek o płatność podstawą ubiegania się o refundację poniesionych wydatków Wzór określony Rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 22 września 2004 r. w sprawie trybu, terminów i zakresu sprawozdawczości dotyczącej realizacji Narodowego Planu Rozwoju, trybu kontroli realizacji Planu Rozwoju oraz trybu rozliczeń (Dz.U. Nr 216 poz. 2206).

Wniosek o płatność należy złożyć: po zakończeniu całego projektu lub jego etapu w terminie określonym § 7 umowy o dofinansowanie projektu, oddzielnie dla każdego etapu realizacji projektu, w wersji papierowej i elektronicznej, osobiście przez osoby reprezentujące lub osobiście przez pełnomocnika.

W przypadku zmian w zestawieniu rzeczowo- finansowym projektu stanowiącym załącznik nr 1 do umowy, związanych ze zmniejszeniem zakresu lub wysokości kosztów kwalifikowalnych projektu w ramach jednego z etapów i zwiększeniem wysokości kosztów kwalifikowalnych projektu w ramach etapu późniejszego – Beneficjent jest zobowiązany złożyć wniosek o dokonanie zmian w umowie o dofinansowanie najpóźniej w dniu złożenia wniosku o płatność w ramach etapu, którego zakres lub koszt kwalifikowalny został zmniejszony.

W przypadku zmian w zestawieniu rzeczowo- finansowym projektu stanowiącym załącznik nr 1 do umowy, związanych ze zwiększeniem zakresu lub wysokości kosztów kwalifikowalnych projektu w ramach jednego z etapów i zmniejszeniem wysokości kosztów kwalifikowalnych projektu w ramach etapu późniejszego – Beneficjent zobowiązany jest złożyć wniosek o dokonanie zmian w umowie o dofinansowanie najpóźniej na 40 dni przed upływem terminu do złożenia wniosku o płatność w ramach etapu, którego zakres lub koszt kwalifikowalny ma zostać zwiększony.

Wniosek o dokonanie zmian dotyczących terminów do złożenia wniosków o płatność Beneficjent winien zgłosić najpóźniej na 40 dni przed upływem terminu złożenia wniosku o płatność określonego w umowie. W przypadku złożenia wniosku o płatność w terminie wcześniejszym niż przewiduje umowa o dofinansowanie projektu, Agencja dokona płatności na rzecz Beneficjenta nie później, niż gdyby wniosek został złożony w pierwszym dniu terminu określonego w w/w umowie.

Beneficjent Wniosek o płatność. Wymagane załączniki. Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego Weryfikacja wniosków o płatność. Zlecenie płatności. Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa Weryfikacja formalna zleceń płatności. Przygotowanie zapotrzebowania na środki Programu. Dokonanie płatności na rzecz beneficjentów. Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Weryfikacja zapotrzebowania na środki. Przekazywanie środków na realizację płatności na rzecz Beneficjentów. Przekazanie środków na rachunek beneficjenta - nie później niż w terminie 3 miesięcy od złożenia poprawnie wypełnionego wniosku Okres rozpatrywania wniosku o płatność nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia otrzymania kompletnego i poprawnego wniosku

Uzupełnienie wniosku W przypadku otrzymania wniosku o płatność nieprawidłowego lub bez wymaganych załączników BENEFICJENT wezwany jest do poprawienia lub uzupełnienia wniosku w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania wezwania. Termin rozpatrywania wniosku o płatność zostaje wówczas przedłużony o okres potrzebny na uzupełnienie lub poprawienie wniosku.

UWAGA Faktury i inne dokumenty poświadczające poniesienie wydatków wraz z dowodami zapłaty wystawione na Urząd Gminy będą honorowane, jeżeli Gmina nie posiada Numeru Identyfikacji Podatkowej, jednak w takiej sytuacji podatek VAT nie może być kosztem kwalifikowalnym (gdy Urząd Gminy jest zarejestrowany jako podatnik VAT).

Beneficjent składając wniosek o płatność przedstawia oryginały faktur lub innych dokumentów księgowych równoważnej wartości dowodowej oraz wyciągów bankowych lub przelewów bankowych. Wszystkie dokumenty po ostemplowaniu, skopiowaniu zostaną zwrócone Beneficjentowi.

Załączniki do wniosku: 1.Poświadczone za zgodność z oryginałem kopie faktur lub dokumentów księgowych o równoważnej wartości dowodowej, wraz z dowodami zapłaty Dowodami potwierdzającymi poniesienie wydatków mogą być: -Faktury, -Rachunki, -Inne dokumenty o równoważnej wartości dowodowej.

2.Poświadczone za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzające odbiór/wykonanie prac: -protokoły odbioru robót, -protokoły z odbioru, zamontowania i uruchomienia urządzeń, -protokoły odbioru wyposażenia z wykazem wszystkich dostarczonych pozycji, -inne protokoły odbioru/przekazania do użytkowania poszczególnych części/całości projektu. Załączniki do wniosku cd.

3.Oznaczone datą i poświadczone za zgodność z oryginałem kopie wyciągów bankowych lub przelewów bankowych, dokumentujących operacje na rachunku, którego dotyczy wniosek; Dokumentami potwierdzającymi dokonanie płatności mogą być: -kopia wyciągu bankowego lub każdego dokumentu bankowego potwierdzającego dokonanie płatności, -zestawienie dokonanych przelewów przez bank beneficjenta zawierające wartości i daty dokonania poszczególnych przelewów, tytuł, odbiorcę oraz stempel banku, -kopia polecenia przelewu, -inne dokument i równoważnej wartości dowodowej. Załączniki do wniosku cd.

4.Aktualne zaświadczenie wydane przez naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wnioskodawca nie jest podatnikiem podatku od towarów i usług; 5.Zestawienie rzeczowo-finansowe z realizacji projektu; 6.Oświadczenie o kwalifikowalności VAT; 7.Sprawozdanie z realizacji projektu (dołączone do wniosku o płatność końcową); 8.Zaświadczenie z banku o rachunku bankowym (dołączone do pierwszego wniosku o płatność); Załączniki do wniosku cd.

9.Wyjaśnienie zmian dokonanych w poszczególnych pozycjach zestawienia rzeczowo-finansowego z realizacji projektu, przekraczających (+/-)10% w stosunku do wartości wykazanych w zestawieniu rzeczowo-finansowym projektu; 10.Decyzja o pozwoleniu na użytkowanie obiektu budowlanego, jeżeli obowiązek jej uzyskania wynika z przepisów prawa krajowego; 11.Opinie, zaświadczenia, uzgodnienia lub pozwolenia w zakresie wymogów sanitarnych i ochrony środowiska odnoszące się do realizowanego projektu; Załączniki do wniosku cd.

12.Opinia niezależnego rzeczoznawcy o wartości rynkowej zakupionej przez Beneficjenta nieruchomości; 13.Opinia niezależnego rzeczoznawcy stwierdzająca, że budynek lub budowla, spełniają wymagania określone w przepisach prawa krajowego lub wymieniająca elementy, które nie spełniają; 14.Oświadczenia beneficjenta zawierające informacje dotyczące sprzedającego nieruchomość oraz że sprzedający nieruchomość w ciągu ostatnich 10 lat przed dniem sprzedaży nieruchomości nie otrzymał pomocy krajowej lub wspólnotowej na tę nieruchomość; Załączniki do wniosku cd.

15.Umowy z dostawcami lub wykonawcami zawierające specyfikację będącą podstawą wystawienia każdej z przedłożonych faktur lub innych dokumentów księgowych o równoważnej wartości dowodowej – jeżeli nazwa towaru lub usługi w przedłożonej fakturze lub dokumencie księgowym o równoważnej wartości dowodowej odnosi się do umów zawartych przez beneficjenta lub nie pozwala na precyzyjne określenie kosztów kwalifikowalnych. Załączniki do wniosku cd.

Prefinansowanie projektów/działań współfinansowanych z funduszy strukturalnych UE Bank Gospodarstwa Krajowego został ustawowo upoważniony do udzielania pożyczek na prefinansowanie projektów/działań, realizowanych w ramach programów operacyjnych współfinansowanych z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej. Prefinansowanie to pożyczka o charakterze pomostowym, przeznaczona na realizację projektów/działań współfinansowanych z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej.

Prefinansowanie cd. Kwota pożyczki nie może być wyższa niż kwota wkładu z funduszu strukturalnego w projekt/działanie, która będzie przez UE przekazana na zasadzie zwrotu poniesionych wydatków kwalifikowalnych (refundacji). Pożyczka jest przeznaczona na sfinansowanie wydatków kwalifikowanych, które nie zostały poniesione w okresie wcześniejszym przez Pożyczkobiorcę. Refundacja środków z UE stanowi spłatę pożyczki.

W przypadku wątpliwości i pytań prosimy o kontakt mailowy lub telefoniczny z pracownikami Biura Sektorowego Programu Operacyjnego Alicją Zdziarską Tel: (0-56) Iwoną Małkiewicz Tel: (0-56) Moniką Siemiątkowską Tel: (0-56)

Dziękuję za uwagę.