Konferencja Jakość edukacji czy/i jakość ewaluacji Zakopane, 2015.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

MARIANNA HAJDUKIEWICZ
ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
NOWY NADZÓR PEDAGOGICZNY
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
System nadzoru pedagogicznego i oceny jakości pracy szkoły
Zadanie nadzoru pedagogicznego Tarnobrzeg,
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Nowa rola placówek doskonalenia nauczycieli
W roku szkolnym 2009/2010. Konstytucja RP art. 70 ust. 3 (…) Warunki zakładania i działalności szkół niepublicznych oraz udziału władz publicznych w ich.
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
Nadzór pedagogiczny dyrektora szkoły/placówki
Sprawowanie nadzoru pedagogicznego
„Nowy system doskonalenia nauczycieli w powiecie pułtuskim”
„Doskonalenie strategii zarządzania oświatą
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
Co warto wiedzieć o ewaluacji?
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Spotkanie z Wójtami, Burmistrzami, Prezydentami i Starostami Małopolski Małopolski Kurator Oświaty Artur Dzigański.
Ewaluacja w nowym nadzorze pedagogicznym
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Jelenia Góra, 27 kwietnia 2011 r.
VII OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA KADRY KIEROWNICZEJ OŚWIATY OSKKO,
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Evidence Based Policy Cel strategiczny Wzmacnianie średnio i długookresowej polityki edukacyjnej poprzez dostarczanie systematycznych danych i analiz generowanych.
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Rola wspomagania na etapie diagnozowania, planowania, monitorowania i ewaluacji potrzeb szkoły/placówki. Suwałki, r.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Projekt „Nikogo nie zgubić, każdego rozwinąć” - perspektywa partnera realizującego działania i dyrektora szkoły.
Zaproszenie do Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli Dyrektor kluczem do sukcesu szkoły Kielce, wrzesień 2014.
Wspomaganie pracy szkół i przedszkoli.  Doskonalenie nauczycieli jest kluczem do rozwoju szkół i podnoszenia jakości kształcenia.  Jednym z najważniejszych.
Co to jest sieć? To forma pracy, która pozwala dzielić się wiedzą, wymieniać doświadczeniami, wspólnie opracowywać rozwiązania stosowane w szkolnej praktyce.
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
REKOMENDACJE WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY DOTYCZĄCE PLANOWANIA NADZORU PEDAGOGICZNEGO NA NASTĘPNY ROK SZKOLNY: Podsumowanie nadzoru pedagogicznego.
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim r. Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim.
Strategia rozwoju PFWB Najważniejsze informacje Walne Zgromadzenie r.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli w powiecie ryckim”
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Monika Wojciechowska, Anna Krajewska, Witold Woźniak „W kierunku e-learningu 2.0. Wykorzystanie.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół działania Ośrodka Rozwoju Edukacji.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Człowiek najlepsza inwestycja Konferencja inaugurująca projekt ”Większa wiedza – Skuteczna praktyka - Doskonalenie kadr oświaty powiatu zgierskiego” 11.
Debata z udziałem dyrektorów szkół i placówek oświatowych maj/czerwiec 2016 r.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Rola placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych we wspomaganiu rozwoju szkół. 1.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2017/2018.
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
Przykładowy model podziału środków
Zapis prezentacji:

Konferencja Jakość edukacji czy/i jakość ewaluacji Zakopane, 2015

PROGRAM WZMOCNIENIA EFEKTYWNOŚCI SYSTEMU NADZORU PEDAGOGICZNEGO I OCENY JAKOŚCI PRACY SZKOŁY ETAP III Rozwój systemu edukacji Doskonalenie szkół i placówek oświatowych Element zmiany w systemie oświaty Rok ustawa o systemie oświaty (art.33) 1991, 1996, 1999, 2004, 2006 – zmiany aktów wykonawczych 2009 – rozporządzenie przygotowane w I etapie projektu Kto to jest „my”? MEN, ORE, UJ, EE, KO, KONKRETNI LUDZIE PROGRAM WZMOCNIENIA EFEKTYWNOŚCI SYSTEMU NADZORU PEDAGOGICZNEGO I OCENY JAKOŚCI PRACY SZKOŁY ETAP III Rozwój systemu edukacji Doskonalenie szkół i placówek oświatowych Element zmiany w systemie oświaty Rok ustawa o systemie oświaty (art.33) 1991, 1996, 1999, 2004, 2006 – zmiany aktów wykonawczych 2009 – rozporządzenie przygotowane w I etapie projektu Kto to jest „my”? MEN, ORE, UJ, EE, KO, KONKRETNI LUDZIE

I i II etap projektu Analiza istniejącego systemu nadzoru pedagogicznego. Przygotowanie projektu rozporządzenia. Opracowanie „profilu” osoby sprawującej nadzór pedagogiczny i opracowanie programu szkoleń. Przygotowanie zobiektywizowanych metod i narzędzi sprawowania nadzoru pedagogicznego. Opracowanie modelu struktury i organizacji nadzoru pedagogicznego Analiza istniejącego systemu nadzoru pedagogicznego. Przygotowanie projektu rozporządzenia. Opracowanie „profilu” osoby sprawującej nadzór pedagogiczny i opracowanie programu szkoleń. Przygotowanie zobiektywizowanych metod i narzędzi sprawowania nadzoru pedagogicznego. Opracowanie modelu struktury i organizacji nadzoru pedagogicznego

Dlaczego to zmiana na lepsze? Planowana i przygotowana; Wymagania i ewaluacja – wsparcie w osiąganiu celów; Inwestycja w człowieka (wizytatorzy, nauczyciele, dyrektorzy, jst, placówki wsparcia); Rozdzielenie ról: ewaluacja, kontrola, wspomaganie; Jednolite, dostępne narzędzia ewaluacji i kontroli; Uspołecznienie procesu oceny jakości; Poszerzanie możliwości zarzadzania danymi - analizy; Wyposażenie wizytatorów – „asystent ewaluacji” (obiektywizowanie oceny); W kierunku profesjonalnej autonomii… Ewaluacja wewnętrzna. Planowana i przygotowana; Wymagania i ewaluacja – wsparcie w osiąganiu celów; Inwestycja w człowieka (wizytatorzy, nauczyciele, dyrektorzy, jst, placówki wsparcia); Rozdzielenie ról: ewaluacja, kontrola, wspomaganie; Jednolite, dostępne narzędzia ewaluacji i kontroli; Uspołecznienie procesu oceny jakości; Poszerzanie możliwości zarzadzania danymi - analizy; Wyposażenie wizytatorów – „asystent ewaluacji” (obiektywizowanie oceny); W kierunku profesjonalnej autonomii… Ewaluacja wewnętrzna.

Zbudowanie społeczności profesjonalistów wspólnie pracujących nad doskonaleniem systemu ewaluacji ( ) Szkolenia podstawowe z zakresu ewaluacji zewnętrznej Łączna liczba przeszkolonych – 1900 Kuratoria Oświaty Przedstawiciele ministerstw - 92 Dyrektorzy – 481 XVI cykli szkoleniowych 1 cykl = 18 dni, 5 spotkań, 220h Szkolenia doskonalące Łączna liczba przeszkolonych – 1034 Inne formy doskonalenia publikacje, strona internetowa, wizyty studyjne, spotkania regionalne Szkolenia podstawowe z zakresu ewaluacji zewnętrznej Łączna liczba przeszkolonych – 1900 Kuratoria Oświaty Przedstawiciele ministerstw - 92 Dyrektorzy – 481 XVI cykli szkoleniowych 1 cykl = 18 dni, 5 spotkań, 220h Szkolenia doskonalące Łączna liczba przeszkolonych – 1034 Inne formy doskonalenia publikacje, strona internetowa, wizyty studyjne, spotkania regionalne

Tworzenie międzynarodowej sieci współpracy ( ) Wyjazdy studyjne  wymiana dobrych praktyk  wzajemne uczenie się  Planowanie współpracy Łączna liczba uczestników: 330 Wizytatorzy ds. ewaluacji Osoby odpowiedzialne za system ewaluacji oświaty Eksperci i zespół projektu Wyjazdy studyjne  wymiana dobrych praktyk  wzajemne uczenie się  Planowanie współpracy Łączna liczba uczestników: 330 Wizytatorzy ds. ewaluacji Osoby odpowiedzialne za system ewaluacji oświaty Eksperci i zespół projektu

Tworzenie przestrzeni dla dialogu i budowania społeczności uczących się – spotkania regionalne w partnerstwie z KO ( ) Łączna liczba uczestników osób Pracownicy KO Dyrektorzy szkół/placówek Nauczyciele Uczniowie Rodzice Organy prowadzące Organizacje pozarządowe Media Inni sojusznicy oświaty Łączna liczba uczestników osób Pracownicy KO Dyrektorzy szkół/placówek Nauczyciele Uczniowie Rodzice Organy prowadzące Organizacje pozarządowe Media Inni sojusznicy oświaty

Wymiana doświadczeń podczas konferencji z cyklu: „Jakość edukacji czy/i jakość ewaluacji” ( ) Łączna liczba uczestników: 1012 Kuratorzy oświaty Wizytatorzy Dyrektorzy szkół Nauczyciele Pracownicy samorządowi Pracownicy akademiccy Przedstawiciele CKE, IBE, ORE 6 paneli dyskusyjnych 12 wykładów 118 sesji eksperckich 150 prelegentów (w tym 50 zagranicznych) Materiały pokonferencyjne, publikacje Łączna liczba uczestników: 1012 Kuratorzy oświaty Wizytatorzy Dyrektorzy szkół Nauczyciele Pracownicy samorządowi Pracownicy akademiccy Przedstawiciele CKE, IBE, ORE 6 paneli dyskusyjnych 12 wykładów 118 sesji eksperckich 150 prelegentów (w tym 50 zagranicznych) Materiały pokonferencyjne, publikacje

Doskonalenie metodologii badania Praca zespołu ds. narzędzi badawczych konceptualizacja badania narzędzia badawcze model i przebieg ewaluacji platforma internetowa SEO Praca nad wymaganiami rekomendacje zmian narzędzi badawczych dla szkół i placówek konsultacje przebiegu ewaluacji Moduł statystyczny 2,5 mln respondentów (uczniowie, rodzice, nauczyciele) Analizy wymagań Jakość edukacji. Dane i wnioski z ewaluacji zewnętrznych prowadzonych w latach Praca zespołu ds. narzędzi badawczych konceptualizacja badania narzędzia badawcze model i przebieg ewaluacji platforma internetowa SEO Praca nad wymaganiami rekomendacje zmian narzędzi badawczych dla szkół i placówek konsultacje przebiegu ewaluacji Moduł statystyczny 2,5 mln respondentów (uczniowie, rodzice, nauczyciele) Analizy wymagań Jakość edukacji. Dane i wnioski z ewaluacji zewnętrznych prowadzonych w latach raporty z ewaluacji

Warsztat pracy wizytatora Generowanie ewaluacji Generowanie kontroli Przygotowanie narzędzi Praca z arkuszem Publikacja ewaluacji Generowanie zaleceń Zaproszenie dyrektora Współpraca z dyrektorem Zbieranie i wprowadzanie danych Karta szkoły Komentarze do kryteriów Komentarze do wymagań Podsumowanie i wnioski Zakończenie ewaluacji Publikacja raportu z ewaluacji Warsztat pracy wizytatora Generowanie ewaluacji Generowanie kontroli Przygotowanie narzędzi Praca z arkuszem Publikacja ewaluacji Generowanie zaleceń Zaproszenie dyrektora Współpraca z dyrektorem Zbieranie i wprowadzanie danych Karta szkoły Komentarze do kryteriów Komentarze do wymagań Podsumowanie i wnioski Zakończenie ewaluacji Publikacja raportu z ewaluacji

Wspieranie szkół i placówek w ewaluacji wewnętrznej Szkolenia dla dyrektorów i nauczycieli Efektywna ewaluacja w praktyce Na jakim poziomie spełniamy wymagania państwa Jak realizować i poddawać ewaluacji realizację wymagań państwa? Rola i zadania dyrektora w ewaluacji zewnętrznej Wykorzystanie wyników ewaluacji zewnętrznej w pracy szkoły Nauczyciel badacz Od badania do działania, czyli 3P – prosta, potrzebna i praktyczna ewaluacja w szkole uczestników i uczestniczek godzin dydaktycznych

Ewaluacja wewnętrzna jako autonomiczne działanie szkoły/ placówki Jako zaproszenie do rozwoju Przydatna, praktyczna i prosta Skupiona na istocie pracy szkoły Jako element codziennej pracy nauczycieli Jako dialog prowadzony w szkolnej społeczności Jako działanie zespołowe nauczycieli Jako element procesu podejmowania decyzji

Szkolenia „wokół szkoły” 1200 osób – PPP,ODN,BP 1000 osób - przedstawicieli samorządu Wykorzystywanie wyników egzaminów zewnętrznych i wyników nadzoru pedagogicznego do budowania oferty wsparcia szkoły i kreowania lokalnej polityki oświatowej Raport z ewaluacji szansa na rozwój szkoły Koalicja dla bezpieczeństwa W stronę dobrej szkoły 1200 osób – PPP,ODN,BP 1000 osób - przedstawicieli samorządu Wykorzystywanie wyników egzaminów zewnętrznych i wyników nadzoru pedagogicznego do budowania oferty wsparcia szkoły i kreowania lokalnej polityki oświatowej Raport z ewaluacji szansa na rozwój szkoły Koalicja dla bezpieczeństwa W stronę dobrej szkoły

Moduły platformy SEO - pierwsza w Polsce internetowa platforma nadzoru - system zbierania danych o jakości pracy szkół i danych pozyskiwanych w wyniku prowadzonych kontroli Ewaluacja moduł wizytatora Kontrola moduł wizytatora Monitorowanie moduł wizytatora Statystyki w badaniach on - line odpowiedziało ponad 2,5 miliona respondentów ; Narzędzia Dyrektor moduł dyrektora Strony www Obywatele (rodzice) na seo RAPORTY Pierwsza w Polsce internetowa platforma komunikacji i wsparcia oraz upowszechniania wyników nadzoru pedagogicznego. Ruch i obciążenie serwera w godz w dniach roboczych wynosi średnio 500 zapytań do bazy danych na sekundę. średnio wchodzi 1000 unikalnych osób dziennie ; loguje się średnio 1500 osób dziennie ; osiągamy poziom 40GB ściągniętych danych na miesiąc ; -

Obywatele na stronie i platformie SEO:

Dziękujmy za uwagę! „Rozwój polega na tym, że nieliczni przekonują wielu. Nowe myśli muszą się gdzieś pojawić, zanim będą mogły stać się poglądami większości”. / Fredrich August von Hayek, Konstytucja wolności/