KONFERENCJA Programy rozwojowe szansą osiągnięć edukacyjnych uczniów WOJCIESZYCE, MAJ 2011.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt POKL współfinansowany ze środków UE w ramach EFS
Advertisements

„ZAGRAJMY O SUKCES” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
„Zajęcia dodatkowe dziś-szansą na lepsze jutro”
Szkołę Podstawową im. gen. I. Kruszewskiego w Gogołowie
Prezentacja na wywiadówkę
Generator przyszłości
Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
Projekty realizowane w ZSP nr 2 w Siedlcach współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Województwo Podkarpackie
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Średzkim Program Operacyjny Kapitał.
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
Zajęcia matematyczne Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Smolniku.
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Podkarpacki program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych
Projekt Dobra marka - OPS Ursynów budzi do życia.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Dobre praktyki w projekcie Dolnośląska szkoła liderem projakościowych zmian w polskim systemie edukacji.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Projekt „Edukacja ku Przyszłości”
PZS 3 w Sobótce Projekt Dolnośląska e-Szkoła (DeS) Sobótka 6 czerwca 2009.
Prezentacja Projektu Różne formy terapii wspomagające rozwój uczniów Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Kątach Wrocławskich realizowanego w.
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego - Grupa 6 „Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu
Termin realizacji – 20 miesięcy
Jeżowe, 25 czerwca 2009 r. Jeżowe, 25 czerwca 2009 r. Konferencja podsumowująca realizację projektu pn.: Wszyscy mamy równe szanse - program wyrównywania.
Rozwój kompetencji językowych uczniów z uszkodzonym słuchem Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Seminarium II 28 września 2010 r. Łatwiejszy start – pakiet działań edukacyjnych dla młodzieży gimnazjalnej z Mszany Dolnej Co zrealizowano? Michał Baran.
Projekt „Szkoła Kluczowych Kompetencji
„Szkolne Centrum Nauki”
Projekt „Fizyka jest ciekawa” jest realizowany w ramach programu POKL
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
NASZA WIEDZA - NASZA PRZYSZŁOŚĆ okres realizacji projektu 01 styczeń 2011r. – 30 grudzień 2012r.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, ul. Wspólna 2/4, Warszawa, WIEDZA SPEŁNIA MARZENIA Projekt Unii Europejskiej.
Wsparcie systemu edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie lubuskim.
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki projekt edukacyjny.
Gmina Zwierzyn „RÓWNAJ W GÓRĘ”. Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IX: Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie 9.1 Wyrównanie.
Warszawa, 14 listopada 2012 r. Warszawa, 14 listopada 2012 r. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego Projekt.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
MODERNIZACJA KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO NA DOLNYM ŚLĄSKU II Zespół Szkół Zawodowych w Wołowie.
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
Europejski Fundusz Społeczny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata
Projekt edukacyjny „Kompetencje kluczowe”
Powiat Ciechanowski „Doskonalenie szansą na rozwój”
Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego
Projekt Dolnośląska e-Szkoła (DeS)
Zapis prezentacji:

KONFERENCJA Programy rozwojowe szansą osiągnięć edukacyjnych uczniów WOJCIESZYCE, MAJ 2011

PROJEKT SYSTEMOWY DOLNOŚLĄSKA SZKOŁA LIDEREM PROJAKOŚCIOWYCH ZMIAN W POLSKIM SYSTEMIE EDUKACJI Jednostka realizująca projekt: Samorząd Województwa Dolnośląskiego Wydział Edukacji i Nauki UMWD oraz Dolnośląski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli we Wrocławiu

Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty Poddziałanie Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych

GŁÓWNE CELE PROJEKTU wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów o utrudnionym dostępie do edukacji zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych – podnoszenie jakości procesu kształcenia wspieranie indywidualnych zainteresowań oraz zdolności każdego ucznia, ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności kluczowych poprzez realizację programów rozwojowych na zajęciach pozalekcyjnych i pozaszkolnych wdrażanie przyjętych rozwiązań do praktyki szkolnej

CELE SZCZEGÓŁOWE wsparcie merytoryczne i finansowe 250 szkół realizujących projekty kluczowe we wdrożeniu programów rozwojowych; wyrównywanie dysproporcji edukacyjnych w procesie kształcenia z uwzględnieniem równości szans kobiet i mężczyzn; rozwój kompetencji kluczowych ze szczególnym uwzględnieniem ICT i nauk matematyczno- przyrodniczych poprzez stymulowanie aktywności fizycznej ucznia.

PROJEKTY KOMPLEMENTARNE Szkoły uczestniczące w projekcie Dolnośląska szkoła liderem projakościowych zmian w polskim systemie edukacji uczestniczą także w przynajmniej jednym z komplementarnych projektów: Dolnośląska e-szkoła (RPO WD 2.2) Pracownia przyrodnicza w każdej gminie (RPO WD 7.2) Wszystkie szkoły obejmuje projekt Szkolenie nauczycieli w zakresie rozwijania kompetencji kluczowych uczniów (PO KL Działanie 9.4). Dodatkowo grupa szkół realizuje komponent sportowy.

Formy wsparcia Zajęcia pozalekcyjne, w tym koła zainteresowań i zajęcia wyrównawcze Zajęcia pozaszkolne – międzyszkolne koła realizujące projekty edukacyjne na platformie edukacyjnej Wycieczki dydaktyczne jedno- i dwudniowe Zajęcia dydaktyczne w MultiCentrum Opieka psychologiczno-pedagogiczna Wsparcie szkół w realizacji szkolnych programów rozwojowych przez konsultantów projektu Wsparcie tutorów szkolnych przez tutorów zewnętrznych

Rezultaty twarde wg stanu na r. Zrealizowanie zatwierdzonych programów rozwojowych w 250 szkołach 250 szkół realizuje zatwierdzone programy Konferencja otwarciaZrealizowane 280 kół zainteresowań w 250 szkołach, dla 4200 uczniów, w tym nie mniej niż dla 2520 dziewcząt 642 koła zainteresowań w 250 szkołach, dla 8978 uczniów w tym dla 5122 dziewcząt i 3856 chłopców Co najmniej 3500 uczniów biorących udział w zajęciach pozaszkolnych, w tym nie mniej niż 2100 dziewcząt uczniów, w tym 9780 dziewcząt Wsparcie autorskie dla 3000 uczniów, w tym dla 1800 chłopców, skutkujące 2000 indyw. programów rozwojowych uczniów wsparcie tutorskie dla 2982 uczniów, w tym dla 1248 dziewcząt i 1734 chłopców

Rezultaty twarde wg stanu na r. 25 konferencji wdrożeniowych, prezentujących założenia, rozwiązania oraz przykłady dobrych praktyk osiągniętych w projekcie 10 Uruchomienie witryny www projektu z kontynuacją po zakończeniu projektu Zrealizowane 1 MultiCentrum wraz z wyposażeniemZrealizowane 250 szkolnych mini portali edukacyjnychDo realizacji Publikacja podsumowująca projekt – 1000 egz.Do realizacji Konferencja kończąca projekt z udziałem ok. 500 osób Do realizacji

Rezultaty miękkie Wzrost efektywności kształcenia w zakresie kompetencji kluczowych Poprawa wyników nauczania Zmniejszenie dysproporcji w poziomie i zakresie działalności dydaktyczno - wychowawczej szkół Wzrost aspiracji edukacyjnych uczniów, uczestnictwo w zajęciach lekcyjnych i pozalekcyjnych Zmniejszenie niepowodzeń szkolnych, poprawa wyników sprawdzianów i egzaminów zewnętrznych Wzrost udziału uczniów w zajęciach kół zainteresowań oraz konkursach przedmiotowych i między- przedmiotowych

EWALUACJA JAKOŚCI DZIAŁAŃ Badanie ewaluacyjne z zakresu oceny jakości działań przeprowadzono w lutym 2011r. /za okres X II 2011/ Badaniem ewaluacyjnym zostało objętych 250 szkół uczestniczących w projekcie W celu przeprowadzenia badań ewaluacyjnych przyjęto metodę ilościową oraz ankietę. Kwestionariusze ankiety zostały zamieszczone na platformie edukacyjnej projektu. Głównym przedmiotem badania ewaluacyjnego była jakość prowadzonych działań w zakresie realizacji zadań 2. i 3. projektu. Próba badawcza obejmowała odpowiednio: nauczycieli zajęć pozalekcyjnych, tutorów szkolnych, opiekunów wycieczek dydaktycznych i opiekunów wyjazdów na zajęcia dydaktyczne do MC oraz szkolnych koordynatorów

OBSZARY BADAWCZE Zadanie 2. Realizacja programów rozwojowych przez szkoły, w tym: prowadzenie zajęć pozalekcyjnych zajęcia dydaktyczne w MultiCentrum wycieczki dydaktyczne dwudniowe wycieczki dydaktyczne jednodniowe wspieranie tutorów szkolnych opieka nad realizacją indywidualnych programów rozwojowych uczniów Zadanie 3. Wsparcie szkół w realizacji programów rozwojowych, w tym: wsparcie szkół przez konsultantów

WYNIKI EWALUACJI zajęcia pozalekcyjne Wg ponad 80% ankietowanych zajęcia pozalekcyjne były dla uczniów atrakcyjne i spełniły ich oczekiwania. Dla ok. 94% ankietowanych cele zajęć były zgodne z celami projektu, zaś prezentowane na zajęciach treści były dla uczestników ciekawe i pomogły rozwinąć uczniom ich umiejętności. 100% ankietowanych zwróciło uwagę na rozwój posiadanych przez uczniów umiejętności. Wg 90% ankietowanych udział w zajęciach sprzyjał nabywaniu przez uczniów nowych umiejętności. Ponad 45% ankietowanych wysoko oceniło wzrost umiejętności uczniów - na poziomie5 (w skali 1 - 6).

WYNIKI EWALUACJI zajęcia w MultiCentrum Wg 100% ankietowanych zajęcia w MC sprzyjały rozwojowi kompetencji kluczowych uczniów. Wg 100% respondentów uczniowie byli aktywni podczas zajęć dydaktycznych. Dla 96% ankietowanych sposób prowadzenia zajęć był interesujący. Wg ok. 76% respondentów transport dla uczniów był dobrze zorganizowany.

WYNIKI EWALUACJI wycieczki dydaktyczne Wg opinii opiekunów przeprowadzonych wycieczek - około 96% wyjazdów sprzyjało rozwojowi kompetencji kluczowych. W przypadku ponad 90% wycieczek założone cele wycieczek dydaktycznych zostały zrealizowane. Prawie 85% zrealizowanych wycieczek przebiegało zgodnie ze Szczegółowym programem wycieczki. Wg 90% ankietowanych sposób prowadzenia zajęć w trakcie wycieczek był interesujący.

WYNIKI EWALUACJI opieka psychologiczno -pedagogiczna Wg 84% ankietowanych zajęcia były atrakcyjne lub b. atrakcyjne dla uczniów (ocena 5 i 6 w skali 1-6). Ok. 70 % respondentów oceniło wzrost swoich umiejętności w trakcie realizacji projektu w zakresie diagnozowania talentów, zainteresowań i uzdolnień uczniów – na poziomie wysokim lub b. wysokim. Nieliczni ankietowani ocenili wzrost swoich umiejętności b. nisko. Ok. 65% ankietowanych oceniło wzrost swojej metodologii pracy wysoko. Około 33% ankietowanych oceniło na 5 wpływ realizacji indywidualnych programów rozwojowych na uruchomienie u uczniów ukrytych, niewykorzystanych zasobów. Wsparcie merytoryczne ze strony tutora zewnętrznego zostało ocenione wysoko (około 65% ankietowanych oceniło na 5 i 6). Ok. 62% respondentów oceniło wysoko również wpływ wsparcia tutora zewnętrznego na jakość i skuteczność realizacji założeń projektu.

WYNIKI EWALUACJI wsparcie szkół przez konsultantów Ok. 74 % respondentów było b. zadowolonych lub zadowolonych z otrzymanego wsparcia konsultanta przy realizacji programu rozwojowego szkoły. Wg ok. 72% respondentów forma prowadzonych przez konsultanta działań wspierających była odpowiednia. Około 61% ankietowanych jest zadowolonych ze wsparcia, które przyczyniło się do wzbogacenia ich warsztatu pracy. Ponad 70% ankietowanych stwierdziło, że rola konsultanta miała wpływ na jakość i skuteczność realizacji założeń projektu. Dla ok. 70% ankietowanych częstotliwość prowadzonych przez konsultantów działań wspierających była odpowiednia.

SPRAWOZDANIE Z PRZEPROWADZONEGO BADANIA EWALUACYJNEGO W OBSZARZE OCENY JAKOŚCI PROWADZONYCH DZIAŁAŃ W ZAKRESIE WYBRANYCH ETAPÓW ZADAŃ 2 i 3. /Okres badawczy – X 2010 – II 2011/

ZADANIA DO REALIZACJI Cykl dwudniowych konferencji poświęconych prezentacji dobrych praktyk – V, VI, IX 2011 Badania ewaluacyjne Wdrożenie międzyszkolnych kół realizujących projekty edukacyjne na platformie edukacyjnej VI - XI 2011 Uruchomienie 250 szkolnych mini portali VI - X 2011 Zebranie dobrych praktyk V, VI, VII 2011 Wydanie publikacji podsumowującej XI 2011 Konferencja kończąca projekt XI 2011 Zakończenie działań w szkołach do 15 XI 2011 Końcowa sprawozdawczość merytoryczna do 30 XI 2011 Rozliczenie projektu Archiwizacja dokumentacji projektu …

BIURO PROJEKTU ul. Dawida 1a, Wrocław tel fax