TYPOLOGIA ZADAŃ NA EGZAMINIE GIMNAZJALNYM Z JĘZYKA OBCEGO

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Advertisements

Nowa” Matura 2015 Języki obce
Obowiązkowy egzamin maturalny z matematyki od 2010 roku
Podczas sprawdzianu badano umiejętności z następujących obszarów:
Egzamin maturalny w 2012 roku.1 Egzamin maturalny w 2012 roku Warszawa,12 września 2012 r.
ZASADY OGÓLNE EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE W ROKU SZKOLNYM 2009/2010 ZSM - NYSA 2009.
NOWA MATURA Z JĘZYKA ROSYJSKIEGO
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Zagadnienia: Podstawy prawne egzaminu maturalnego Standardy wymagań egzaminacyjnych Struktura egzaminu pisemnego i ustnego z języka obcego nauczanego.
EGZAMIN MATURALNY 2012 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
1 ZASADY OGÓLNE EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE W ROKU SZKOLNYM 2010/2011 ZSM - NYSA 2010.
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa,20 sierpnia 2007 r.
Informacje ogólne Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r w sprawie warunków i sposobie oceniania, klasyfikowania.
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Egzamin maturalny zmiany od 2009 roku. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 września 2008 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków.
1 Egzamin gimnazjalny z języka obcego nowożytnego PUBLICZNE GIMNAZJUM NR 1 IM. JÓZEFA WYBICKIEGO W ZĄBKOWICACH ŚLASKICH.
MATURA 2010 RAPORT Opracowały: Dorota Gajda i Małgorzata Adamczyk.
EGZAMIN MATURALNY EGZAMINY OBOWIĄZKOWE CZĘŚĆ USTNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY CZĘŚĆ PISEMNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY MATEMATYKA EGZAMINY.
EGZAMIN MATURALNY EGZAMINY OBOWIĄZKOWE CZĘŚĆ USTNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY JĘZYK MNIEJSZOŚCI NARODOWEJ CZĘŚĆ PISEMNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY.
Egzamin maturalny w 2007 roku.1 Egzamin maturalny w 2007 roku Aktualizacja: Halina Sitko Centralna Komisja Egzaminacyjna, wrzesień 2006 r.
Egzamin maturalny w 2014 roku podstawowe informacje.
MATURA Podstawa prawna. 2. Egzamin maturalny – cóż to takiego? 3. Deklaracja maturalna. 4. Zwolnienie z egzaminu. 5. Harmonogram egzaminu maturalnego.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
EGZAMIN MATURALNY ’2005 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 .IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu nakielskiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów przy uwzględnieniu wyników.
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
Egzamin gimnazjalny 2014 Zasady i informacje.
Przedmioty ścisłe w szkole i na studiach
Zmiany w egzaminie maturalnym Egzamin maturalny od 2010 r. 1 CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język.
EGZAMIN MATURALNY ’2015 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
EGZAMIN MATURALNY 2015 PODSTAWOWE INFORMACJE. Egzamin maturalny, będący formą oceny poziomu wykształcenia ogólnego, sprawdza w jakim stopniu absolwent.
Nowa formuła sprawdzianu zewnętrznego w klasie VI od 2015 r.
Dostosowanie warunków i form przeprowadzania w roku szk
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
MATURA Podstawa prawna Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego z języków obcych 2008.
SESJA EGZAMINACYJNA W 2015 ROKU SPRAWDZIAN. PROGRAM SPOTKANIA Podstawy prawne sprawdzianu Terminarz dyrektora Sprawdzian w nowej formule Arkusz egzaminacyjny.
Szkoła Podstawowa nr 8 w Dąbrowie Górniczej. Sprawdzian obejmuje wiadomości i umiejętności zawarte w wymaganiach określonych w podstawie programowej kształcenia.
Sprawdzian z języka angielskiego w klasie szóstej
Obowiązkowa matura z matematyki Co wiadomo o tym egzaminie na dwadzieścia miesięcy przed jego premierą? Piotr Ludwikowski.
INFORMACJE O SPRAWDZIANIE SZÓSTOKLASISTY. Sprawdzian szóstoklasisty jest egzaminem powszechnym i obowiązkowym. W roku 2015 sprawdzian w klasie VI szkoły.
Informator dla rodziców
EGZAMIN MATURALNY ’2016 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
18, 19, 20 kwietnia 2016 Podstawę prawną przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego stanowią następujące akty prawne: 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r.
Sprawdzian szóstoklasisty
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
MATURA 2006 podstawowe informacje CENTRALNA KOMISJA EGZAMINACYJNA WYDZIAŁ MATUR.
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich Egzamin * kwiecień * 2016r.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
Egzamin maturalny w 2009 roku.1 Egzamin maturalny w 2009 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa, 1 września 2008 r.
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Podstawowe informacje o egzaminie ósmoklasisty
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Podczas sprawdzianu badano umiejętności z następujących obszarów:
NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2017 r
Egzamin gimnazjalny z języka obcego nowożytnego
Uprawnienia laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych oraz laureatów konkursów przedmiotowych Warszawa, 22 kwietnia 2014 r.
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
TERMINARZ EGZAMINU historia i wos – godz. 9:00
Próbny Egzamin Ósmoklasisty
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego – język obcy nowożytny.
Zapis prezentacji:

TYPOLOGIA ZADAŃ NA EGZAMINIE GIMNAZJALNYM Z JĘZYKA OBCEGO Alina Maciąg

Egzamin gimnazjalny z języka obcego w szerszym kontekście Czy jest egzaminem doniosłym czy powszednim? (high-stake or low-stake exam) Jaki jest jego efekt zwrotny? (washback – backwash) W jakim stopniu możemy określić jego trafność i rzetelność? (validity and reliability) W jaki sposób wykorzystywane są wyniki?

Podstawy prawne egzaminu Podstawą prawną regulującą zasady przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego z zakresu języka obcego nowożytnego są następujące rozporządzenia wydane zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 7 września 1991 roku: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów..... (DzU nr 83, poz 562, z póżn zm.) - - Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 10 sierpnia 2001 r. w sprawie standardów wymagań będących podstawą przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów.

Egzamin gimnazjalny z języka obcego 2008/09 Informator o egzaminie gimnazjalnym z języka angielskiego prowadzonym od roku szkolnego 2008/ 09, CKE, Warszawa 2007

Co zawiera informator? Opis egzaminu: opis zestawu egzaminacyjnego opis kryteriów punktowania opis zakresu egzaminu - standardy wymagań egzaminacyjnych - zakres struktur leksykalno-gramatycznych - tematyka tekstów stanowiących podstawę zadań egzaminacyjnych - przykładowe zadania egzaminacyjne

ODBIÓR TEKSTU SŁUCHANEGO STANDARDY ODBIÓR TEKSTU SŁUCHANEGO 1 Uczeń określa główną myśl tekstu. 2 Uczeń określa kontekst sytuacyjny. 3 Uczeń stwierdza, czy tekst zawiera określone informacje; wyszukuje lub selekcjonuje informacje.

ODBIÓR TEKSTU CZYTANEGO STANDARDY ODBIÓR TEKSTU CZYTANEGO 1 Uczeń określa główną myśl tekstu. 2 Uczeń określa myśli poszczególnych części tekstu. 3 Uczeń stwierdza, czy tekst zawiera określone informacje; wyszukuje lub selekcjonuje informacje. 4 Uczeń określa intencje nadawcy tekstu. 5 Uczeń określa kontekst sytuacyjny. 6 Uczeń rozpoznaje związki pomiędzy poszczególnymi częściami tekstu.

STANDARDY REAGOWANIE JĘZYKOWE 1 Uczeń właściwie reaguje językowo w określonych kontekstach sytuacyjnych, a w szczególności w celu uzyskania, udzielenia, przekazania lub odmowy udzielenia informacji, rozpoczęcia, podtrzymania i zakończenia rozmowy. 2 Uczeń rozpoznaje i poprawnie stosuje struktury leksykalno-gramatyczne niezbędne do skutecznej komunikacji. 3 Uczeń przetwarza treści tekstu przeczytanego w języku polskim lub treści przedstawione w materiale ikonograficznym i wyraża je w języku obcym.

Pilotaże Co je łączy? model – opis egzaminu wraz z przykładowymi zadaniami (Informator o egzaminie gimnazjalnym ..) uzyskanie recenzji polskich ekspertów konsultacja „native speakera” - rodzimego użytkownika języka angielskiego uczestnicy – uczniowie III klas gimnazjów czas - maj 2008 udział w badaniach zgłoszony przez dyrektora szkoły

Pilotaże – Co je różni? WYDAWNICTWO KURATORIUM 10 testów nagrania profesjonalne z udziałem „native speakerów” pilotaż w 9 szkołach (ok. 600 uczniów klas III) – każdy test w 3 klasach informacje zwrotne zbierane w sposób „nieformalny” , głównie od uczniów prace sprawdzone przez autorki wyniki przekazane bezpośrednio szkołom 1 test nagranie w studiu szkolnym z udziałem nauczycieli anglistów pilotaż w 204 szkołach Województwa Kujawsko-Pomorskiego (ponad 11000 uczniów klas III) informacje zwrotne zbierane w formie ankiet wyłącznie od nauczycieli prace sprawdzone przez nauczycieli zebrane wyniki przekazane szkołom za pośrednictwem kuratorium

Zadania łatwe: Zamknięte – odbiór tekstu słuchanego, szczególnie z użyciem ilustracji Zamknięte – reagowanie językowe – łączenie pytań i odpowiedzi w formie zapisu Zamknięte – reagowanie językowe – dopasowanie reakcji w języku angielskim do kontekstu opisanego po polsku Zamknięte i otwarte – odbiór tekstu czytanego, przy zastrzeżeniu, że im tekst dłuższy, tym zadanie trudniejsze Zamknięte – reagowanie językowe – przetwarzanie treści przedstawionych w formie ikonograficznej

Zadania trudnie: Otwarte – odbiór tekstu słuchanego Zamknięte - odbiór tekstu słuchanego – określenie głównej myśli tekstu Otwarte – reagowanie językowe – rozpoznanie i zastosowanie struktur gramatycznych Zamknięte – reagowanie językowe - połączenie części wypowiedzi w formie czytanej i słuchanej Otwarte – reagowanie językowe – przetwarzanie treści przedstawionych w formie ikonograficznej

PILOTAŻE Czego się dowiedzieliśmy? Testy zadziałały w podobny sposób - rozkłady wyników były zbliżone w przypadku obu badań. Testy okazały się trudne – średni wskaźnik łatwości- 0,54, przy czym dla niektórych szkół bardzo trudne (0,30), a dla innych łatwe (powyżej 0,80). Średni wynik dla szkoły był przewidywalny (szkoły „elitarne” uzyskały lepsze wyniki).

PILOTAŻE Czego się dowiedzieliśmy? Uczniowie mają trudności z zadaniami sprawdzającymi odbiór tekstu słuchanego. Do tego problemu odnoszą się zarówno uczniowie jak i nauczyciele, tłumacząc go różnymi przyczynami, na ogół zewnętrznymi. Uczniowie mają problem z zadaniami otwartymi (unikanie odpowiedzi). Ani uczniowie, ani nauczyciele nie komentują bezpośrednio tych braków. Zauważa się problem z poprawnością. Zadania odpowiadające standardowi 2 (Uczeń rozpoznaje i poprawnie stosuje struktury leksykalno-gramatyczne niezbędne do skutecznej komunikacji) są albo w całości wykonane poprawnie albo (częściej) błędnie. Już dziś widzimy „pułap”. Najlepsi uczniowie nie znajdują zadań, w których mogą zaprezentować swoje umiejętności i dają wyraz frustracji.

Badania słuchaczy NKJO w Bydgoszczy Rzetelność próbnych egzaminów gimnazjalnych z języka angielskiego Rzetelność próbnego egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego w stosunku do ocen szkolnych Rzetelność wyników egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego w stosunku do wyników egzaminu ustnego Rozwijanie obycia testowego u uczniów 3 klasy gimnazjów

Rzetelność próbnych egzaminów gimnazjalnych z języka angielskiego Badania prowadzone w 3 szkołach: Gimnazjum nr 33, 34 oraz I Prywatne Gimnazjum w Bydgoszczy. Wyniki testów przeprowadzonych w październiku 2008 oraz w styczniu i lutym 2009 były w dużej mierze rzetelne wobec siebie. Pewne różnice w rozkładzie wyników autorka pracy tłumaczy stopniem trudności całego testu lub postępami w nauce.

Rzetelność próbnego egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego w stosunku do ocen szkolnych Badania prowadzone w 3 szkołach: Gimnazjum nr 50 i 52 w Bydgoszczy oraz Gimnazjum nr 1 w Szubinie. Wykorzystano komentarze nauczycieli. Dobrzy uczniowie uzyskują dobre wyniki na egzaminach. Wśród uczniów ocenianych nisko przez nauczycieli, zdarzają się niespodzianki w postaci dobrych wyników, które autorka pracy przypisuje częstemu wykorzystywaniu języka np. w grach komputerowych a zaniedbywaniu pracy szkolnej.

Rzetelność wyników egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego w stosunku do wyników egzaminu ustnego Badania prowadzone w Gimnazjum nr 2 w Bydgoszczy oraz Gimnazjum w Złotnikach Kujawskich. Na egzaminie ustnym ocenianym przez nauczycielkę i słuchaczkę NKJO, wyniki są zbieżne, przy czym nauczycielka przyznaje wyższe noty. Wyniki egzaminu pisemnego i ustnego były zbieżne, z niewielką zwyżką ocen na egzaminie ustnym.

Rozwijanie obycia (sprytu) testowego (test taking skills/ test wiseness) u uczniów 3 klasy gimnazjów Badania prowadzone w Gimnazjum w Kotomierzu. Wykorzystano komentarze nauczycielki. Ćwiczenia formatu testu zdecydowanie wpływa na sprawność pracy i pewność siebie uczniów. Obycie testowe wpływa na podniesienie wyniku testu u uczniów dobrych i zmotywowanych, natomiast pozostaje bez większego wpływu na wyniki uczniów słabszych.

Egzamin gimnazjalny z języka obcego w szerszym kontekście Czy jest egzaminem doniosłym czy powszednim? (high-stake or low-stake exam) Jaki jest jego efekt zwrotny? (washback – backwash) W jakim stopniu możemy określić jego trafność i rzetelność? (validity and reliability) W jaki sposób wykorzystywane są wyniki?

Matki Polki Nauczycielki Głos Matki Polki Nauczycielki A.M.  Głos Matki Polki Nauczycielki

Mam syna, rankiem gna do szkoły, ale się chyba nie pomylę, Gdy zgadnę, że tam to na pewno nikt go nie przezwie szybkim Billem. Za to poezja przenika nawet jego streszczenia lektur szkolnych, Choć zasad polskiej ortografii trzyma się w sposób dość dowolny. Mam również córkę, ta z kolei klasykę zgłębia bez zachęty, I chociaż nie ma celnych piłek, ma za to bardzo celne puenty. Uczniów mam rocznie koło setki, przyznam, nie każdy mnie zachwyca, Dlatego czasem z pewnym trudem kieruję na nich wzrok rodzica: Czy ten nieskładny zbiór wyrazów za błysk geniuszu on poczyta? I żądzę czystej wiedzy ujrzy w jakże męczącej serii pytań? Nie wiem, lecz z obu stron tej konfliktu problem nieśmiało tu podniosę, Brak mi reformy, co zespoli szkołę wraz z domem wspólnym głosem.

Moja opinia na tle publicznej w procentach walor ma niewielki, Ja jednak wnoszę, żeby uwzględnić głos Matki Polki Nauczycielki. Na koniec, taką mam refleksję, którą zawierzyć pragnę komuś, Że lubię tylko tę część szkoły, gdzie ludzie tacy są, jak w domu. A egzaminy, z obliczem Temis lecz i Fortuny mi się marzą Żebyśmy, po ich obu stronach, mogli wychodzić zawsze z twarzą. AM 

Dziękuję za uwagę. A.M.  Głos Matki Polki Nauczycielki