Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
Advertisements

„Sześciolatek w szkole”
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Ulotka informacyjna dla rodziców Sześciolatek w szkole.
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
Realizacja programów rządowych Radosna Szkoła i Wyprawka szkolna.
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
Wczesna edukacja dzieci w okresie od 1 września 2009 r. do 1 września 2012 r. marzec 2010 r.
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
Nowa rola placówek doskonalenia nauczycieli
Obniżanie wieku szkolnego Finansowanie zmian, korzyści płynące z wdrożenia reformy, wskazówki i porady Dla organów prowadzących szkoły podstawowe Luty.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Zadania nauczyciela i jego rola w udzielaniu pomocy psychologiczno-
Kontrole planowe w roku szkolnym Tematyka i liczba kontroli Realizacja prawa dziecka pięcioletniego do rocznego przygotowania przedszkolnego.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2013/2014 WIDEOKONFERENCJA RODN WOM w Częstochowie r.
Sprawowanie nadzoru pedagogicznego
PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.3 Poprawa.
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Spotkanie z Wójtami, Burmistrzami, Prezydentami i Starostami Małopolski Małopolski Kurator Oświaty Artur Dzigański.
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Modernizacja Kształcenia Zawodowego Projekty systemowe KOWEZiU Od 2008 roku w KOWEZiU realizowane są projekty systemowe…
Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole.
1 KONFERENCJA DYREKTORÓW SZKÓŁ I PLACÓWEK WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO Uwagi Gdańsk, sierpnia 2010 roku KURATORIUM OŚWIATY W GDAŃSKU.
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Projekty systemowe i konkursowe, realizowane.
Agata Szuta I Małopolski Wicekurator Oświaty
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego 2013/2014 przedszkola
Spotkanie z dyrektorami wtorek, 23 września 2014 r.
+ Rok szkolny 2014/2015 Rokiem Szkoły Zawodowej Wieluń, 28 października 2014 SEKRETARZ STANU W MEN – TADEUSZ SŁAWECKI.
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Kuratorium Oświaty w Kielcach
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
1 Nadzór pedagogiczny Lubelskiego Kuratora Oświaty w roku szkolnym 2014/2015.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty Reforma systemu oświaty.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.

Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych
ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Zapis prezentacji:

Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011

Kontynuowanie realizacji projektu Program wzmocnienia efektywności systemu nadzoru pedagogicznego i oceny jakości pracy szkoły etap II Szkolenia kolejnej grupy wizytatorów przygotowujące do prowadzenia ewaluacji zewnętrznej Szkolenia z zakresu ewaluacji dyrektorów szkół i placówek województwa podlaskiego Ewaluacje zewnętrzne szkół i placówek Kontrole planowe Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011

Upowszechnianie wychowania przedszkolnego i obniżenia wieku obowiązku szkolnego Prawo dziecka 5-letniego do rocznego przygotowania przedszkolnego i dziecka 6-letniego do rozpoczęcia nauki w klasie I szkoły podstawowej Konieczność prowadzenia analizy gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole (diagnoza przedszkolna) Konieczność przekazywania rodzicom informacji o gotowości dziecka objętego wychowaniem przedszkolnym do podjęcia nauki w szkole podstawowej Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011

Rządowy program Radosna szkoła (realizowany w latach ) Koszt całego programu: 2 miliardy 438 milionów złotych Realizacja II edycji Radosnej szkoły Wkrótce III edycja: do 10 października 2010 r. – składanie wniosków przez dyrektorów szkół podstawowych do organów prowadzących do 1 listopada 2010 r. – organy prowadzące składają wnioski do wojewodów o udzielenie wsparcia finansowego Szczegółowy harmonogram realizacji programu dostępny na stronie: Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011

Wdrażanie reformy programowej W roku szkolnym 2010/2011: nowa podstawa programowa: w przedszkolach w klasach pierwszych i drugich szkół podstawowych w klasach pierwszych i drugich gimnazjów monitorowanie wdrażania podstawy programowej w szkołach podstawowych i gimnazjach rozpoczęcie realizacji projektów edukacyjnych w gimnazjach Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011

Plan zmian wdrażania reformy programowej Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011

Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Cel wprowadzanych zmian: optymalizacja oferty edukacyjnej wychodzącej naprzeciw specjalnym potrzebom edukacyjnym uczniów optymalizacja świadczenia pomocy psychologiczno- pedagogicznej uczniom, rodzicom i nauczycielom Zmiany prawne w zakresie kształcenia uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych (z uwzględnieniem uwag pozyskanych w trakcie konsultacji społecznych) Pilotaż projektu w 500 wybranych szkołach w Polsce Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011

Liderzy zmian Zadanie Liderów zmian: zorganizowanie spotkań konsultacyjno-informacyjnych i konsultacji indywidualnych dla kadry pedagogicznej szkół i placówek, przekazanie informacji dotyczących pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Uruchomiona została platforma informacyjno - komunikacyjna zawierająca materiały dydaktyczne dla nauczycieli, możliwość wymiany doświadczeń, pokazanie przykładów dobrych praktyk Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011

Liderzy zmian Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011

Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej Realizacja dodatkowych zajęć z uczniem Możliwość doposażenia szkoły W roku szkolnym 2010/ realizacja projektu w 9 województwach (pozostałe 7 regionów - w kolejnym roku) Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011

Podniesienie efektywności pracy z uczniem zdolnym Cel projektu: zbadanie i przeanalizowanie obecnej sytuacji w obszarze pracy z uczniem zdolnym wdrożeniu nowego, bardziej efektywnego systemu pracy z dziećmi szczególnie uzdolnionymi Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011

Kształcenie zawodowe Kontynuowanie prac nad reformą kształcenia zawodowego z uwzględnieniem wyników i wniosków z konsultacji w ramach przeprowadzonych konferencji regionalnych Obszary, w których planuje się wprowadzenie zmian: klasyfikacja zawodów szkolnictwa zawodowego system egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe; organizacja i struktura kształcenia ogólnego, zawodowego i ustawicznego Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011

Wspieranie integracji cudzoziemców w polskim systemie oświaty Zniesienie odpłatności za naukę uczniów – cudzoziemców w szkołach ponadgimnazjalnych Prawo uczniów cudzoziemców do: dodatkowej nauki języka polskiego, dodatkowych zajęć wyrównawczych w zakresie przedmiotów nauczania Wprowadzenie instytucji tzw. asystenta nauczyciela dziecka cudzoziemca Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011

Wspieranie integracji uczniów romskich Stopniowe wygaszanie klas romskich Obowiązek zapewnienia przez szkoły: odpowiedniej pomocy psychologicznej i pedagogicznej uczniom romskim, wymagającym szczególnego wsparcia ze względu na słabą znajomość języka polskiego lub problemy adaptacyjne w środowisku szkolnym w razie potrzeby - zajęć wyrównawczych z języka polskiego i innych przedmiotów, stosownie do ich potrzeb i możliwości Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011

Czekające nas zmiany ustawowe… Nowy System Informacji Oświatowej Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011

Czekające nas zmiany ustawowe… Zmiany w Ustawie o systemie oświaty I zmiana - porządkująco- klasyfikacyjna II zmiana - jakościowo-wspierająca Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011

Czekające nas zmiany ustawowe… Nowa Karta Nauczyciela Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011

Dziękuję za uwagę