Przejrzysta Polska 2007 FORUM Warszawa 19 kwietnia 2007r.
PRZEJRZYSTA POLSKA Styczeń To nie jest jednorazowa akcja, ale proces ciągłego doskonalenia i profesjonalizacji samorządu Forum Przejrzysta Polska 2007: najbardziej aktywne samorządy wymiana doświadczeń audyt wewnętrzny konkurs
Przejrzysta Polska 2007 Samorząd Partycypacja społeczna: Opracowanie i wdrożenie programu współpracy z organizacjami pozarządowymi Przejrzystość: Opracowanie opisu usług świadczonych w samorządzie Fachowość: Wprowadzenie procedury naboru na każdy wakat w urzędzie (wymóg konkursu) Brak tolerancji dla korupcji: Wypracowanie i wdrążenie kodeksu etycznego pracowników urzędu Przewidywalność: Opracowanie krótkiego materiału przybliżającego mieszkańcom aktualny strategiczny dokument rozwojowy Rozliczalność: Urząd przygotuje i rozpropaguje książeczkę Pt. Skąd mamy pieniądze i na co je wydajemy?
Podsumowanie kontynuacji PP Przejrzysta Polska 2007 Forum Audyt wewnętrzny Benchmearking Szkolenia Konkurs Do kontynuacji Akcji Masowej 2006 zgłosiło się 178 JST 41% które brały udział w pierwszym etapie Ukończyło 128 JST- 70% Akcja Masowa PP JST 670 gmin 107 powiatów Akcje ukończyło 426 JST- 55% Laboratorium jednostek samorządu terytorialnego 15 gmin 1 powiat
Przejrzysta Polska za granicą Polska Przejrzysta Polska Ukraina FRDL Lublin 13 samorządów FRDL Szczecin 12 merów i 8 ekspertów Bułgaria i Rumunia Biuro FRDL: TRUST kontakt od października 2006 ? Kazachstan Biuro FRDL: XI 2006 wizyta koordynatora w Kazachstanie I 2007 wizyta przedstawicieli Fundacji SOROSA w Polsce
Forum w praktyce Rekrutacja - najlepsi z najlepszych Inicjowanie Forum Działania w ramach Forum Utrwalanie dorobku akcji Przejrzysta Polska Platforma informatyczna Newsletter Audyt wewnętrzny Tworzenie grup Bechmearkingowych Dodatkowe szkolenia dla uczestników Forum Konkurs na najciekawsze nowe zadania Innowacje
Audyt wewnętrzny rozwiązań przyjętych w ramach akcji Przejrzysta Polska
Audyt wewnętrzny w ramach Akcji Przejrzysta Polska ocena i weryfikacja funkcjonowania rozwiązań przyjętych w ramach realizacji zadań Akcji Przejrzysta Polska pod kątem: stosowania (czy są żywe czy martwe) zgodności z przepisami prawa zgodności ze standardami Akcji adekwatności (w stosunku do potrzeb, które mają realizować, bądź problemów, które mają rozwiązywać) skuteczności (stopnia realizacji określonych celów) efektywności (relacji nakładów do osiąganych korzyści)
Założenia do AW-PP AW-PP realizowany jest przez pracowników JST przy wsparciu merytorycznym i metodycznym ekspertów koncentracja na zadaniach obligatoryjnych z I i II etapu Akcji wybór zadań do audytu należy do jednostki samorządowej
Metodyka AW-PP organizacja audytu planowanie audytu przeprowadzanie czynności audytowych dokumentacja i sprawozdawczość audytu
Przebieg realizacji AW-PP Wdrożenie propozycji usprawnień Ustalenie stanu faktycznego Analiza przyczyn i skutków uchybień Formułowanie wniosków i zaleceń Tworzenie projektów zmian regulacji
BIP BIP jako ważny środek ugruntowywania przejrzystości jednostki badanie funkcjonowania BIP-ów za pomocą listy kontrolnej przygotowanej w ramach Akcji (odrębnie przez pracowników jednostki i eksperta) na podstawie uzyskanych wyników opracowanie i wdrożenie ewentualnego planu naprawczego zwrócenie uwagi nie tylko na stronę formalną funkcjonowania BIP-u, ale i również na praktyczne aspekty korzystania z biuletynu
Benchmeark Benchmeark to wzorzec.
Benchmearking - polega na wykorzystaniu wzorców najlepszych praktyk. - uczenia się na sukcesach innych.
Szkolenia dla ekspertów regionalnych i JST Z zakresu audytu wewnętrznego i tworzenia grup benchmearkingowych Etyka Obsługa klienta z elementami zasad komunikacji Radzenie sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym Rozwiązywanie konfliktów i negocjacje
Konkurs KONKURS NA NAJCIEKAWSZE NOWE ZADANIA Innowacje - Innowacja - słownik wyrazów obcych - jest to wprowadzenie czegoś nowego, nowość, reforma - Innowacyjność - zdolność instytucji do wprowadzenia zmian.
Zasada złotego trójkąta Samorząd NaukaFirmy Innowacje
Proste i przejrzyste prawo Przyjazny urząd JST N G O FORUM Przejrzysta Polska 2007 Zadowolony Obywatel
Dyskusja
Materiał opracowali: Anna Hejda Rafał Kramza Szymon Apacki Beata Kozłowska Marian Stasik Koordynator programu Przejrzysta Polska 2007 Marian Stasik FRDL w Warszawie Plac Inwalidów 10 tel