Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Advertisements

„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Procedury współpracy gimnazjów z Biurem Projektu e-Akademia Przyszłości. Warszawa r.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
Konferencja psychologów/pedagogów szkolnych w Rudzie Śląskiej
Realizacja projektów eTwinning a nowa podstawa programowa
Międzynarodowa Konferencja Związku Miast: Bogatynia- Hradek-Zittau Mechatronika-Kształcenie Zittau 17 kwietnia 2008 r. Związek Miast Bogatynia- Hradek-Zittau.
SZKOŁA SUKCESU PROGRAM.
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Zanim wybierzesz program nauczania
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Wprowadzenie do realizacji Projektu
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w latach 2010/2012 ewaluacja
P RAWA DZIECKA NIEPEŁNOSPRAWNEGO O PRACOWANIE : M ARIA R USIN – ST. W IZYTATOR K URATORIUM O ŚWIATY W R ZESZOWIE R ZESZÓW – GRUDZIEŃ
Zasady konstruowania programów projakościowych
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
Projekt ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Raport z ewaluacji wewn ę trznej w Zespole Szkó ł Ogólnokszta ł c ą cych w Pacynie rok szkolny 2011/2012r.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy.
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM NR 16 informacje. Co to jest projekt edukacyjny? PROJEKT EDUKACYJNY JEST ZESPOŁOWYM, PLANOWYM DZIAŁANIEM UCZNIÓW, MAJĄCYM.
ZADANIA KOORDYNATORÓW
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Projekt edukacyjny w gimnazjum
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
ZMIANA KONCEPCJI FUNKCJONOWANIA SZKOŁY WEDŁUG EUROPEJSKICH STANDARDÓW KSZTAŁCENIA Makary K. Stasiak Kinga Kwiatkowska-Kuc.
Pisanie i modyfikowanie programów, pisanie innowacji i projektów edukacyjnych w edukacji wczesnoszkolnej Joanna Dembowa.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej w Warszawie będzie prowadził w roku szkolnym 2014/15 na terenie całego kraju bezpłatne szkolenia.
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NOWE OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Co to jest spacer edukacyjny?
Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska.
Aktywne doskonalenie – kompleksowe wsparcie dla szkół i przedszkoli we Wrocławiu Program nauczania.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Projekty zrealizowane w ZS1
wspomaganie pracy przedszkoli, szkół i placówek
Jak kształtować kompetencje kluczowe?
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu

podsumowanie pracy w minionym roku szkolnym, wymiana doświadczeń, zapoznanie się z nowymi treściami i materiałami dydaktycznymi. Cele szkolenia

Cel Projektu Rozwój kompetencji kluczowych tj. porozumiewanie się w języku ojczystym, porozumiewanie się w językach obcych, kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne; kompetencje informatyczne, umiejętność uczenia się, kompetencje społeczne i obywatelskie, inicjatywność i przedsiębiorczość, u uczniów gimnazjów na podstawie Gimnazjalnego Programu Kształtowania Kompetencji Kluczowych (GPKKK).

Uczestnicy Projektu 200 GIMNAZJÓW 1832 NAUCZYCIELI UCZNIÓW

Sposoby osiągania celów – działania 1.Przedmiotowe zajęcia z jednostkami e-learningowymi – kształtowanie kompetencji kluczowych na bazie treści przedmiotowych (postępy monitorowane poprzez testy diagnozujące). 2.Szkolne Grupy Wyrównawcze – warsztaty, których celem jest wspieranie uczniów w budowaniu poczucia własnej wartości i nabywaniu kompetencji uczenia się. 3.Lokalne Zespoły Projektowe – działania prowadzone metodą projektów, których głównym celem jest kształtowanie postaw uczniów i stymulowanie ich do aktywnego działania na rzecz swojego środowiska lokalnego. 4.Wirtualne Koła Naukowe – działania rozwijające przeznaczone dla uczniów utalentowanych pod kierunkiem pracowników naukowych z wykorzystaniem platformy e-learningowej.

Sposoby osiągania celów – działania 5. Testy diagnostyczne – udział uczniów w dwóch testach diagnostycznych: Test 1.: Sprawdzający wiedzę i umiejętności w zakresie kompetencji kluczowych uczniów na wejściu do Projektu (październik 2010). Test 2.:Badający przyrost wiedzy i umiejętności w zakresie kompetencji kluczowych uczniów (maj 2011).

Sposoby osiągania celów metody i formy nauczania Metoda projektów – metoda nauczania, gdzie grupa uczniów samodzielnie realizuje wszystkie etapy danego przedsięwzięcia (począwszy od zainicjowania/identyfikacji problemu, poprzez planowanie i wykonanie/otrzymanie produktu, na prezentacji kończąc) ; wykorzystywana podczas zajęć ze wszystkich przedmiotów, a szczególnie podczas realizacji podstawy programowej wiedzy o społeczeństwie oraz pracy Lokalnych Zespołów Projektowych realizujących interdyscyplinarne projekty edukacyjne. Praca z wykorzystaniem platformy e-learningowej – prowadzenie zajęć z użyciem jednostek e-learningowych przy wykorzystaniu komponentów platformy takich jak: komunikatory, fora dyskusyjne, wirtualne klasy.

Sposoby osiągania celów materiały dla nauczycieli i uczniów 42 jednostki e-learnigowe, 42 instrukcje do jednostek e-learnigowych przeznaczone dla nauczycieli, 84 ćwiczenia otwarte do jednostek e-learnigowych (po dwa ćwiczenia do każdej jednostki), Poradnik metodyczny zawierający zbiór scenariuszy lekcyjnychJak kształtować kompetencje kluczowe? Część 1., Metoda projektów. Poradnik metodyczny, kurs e-learnigowy z obsługi platformy, Program i scenariusze zajęć dla Szkolnych Grup Wyrównawczych, testy diagnostyczne.

Harmonogram szkolenia Dzień 1 od godziny 11:00Rejestracja uczestników konferencji. 13:00 – 14:00 Obiad 14:00 – 14:15 Powitanie uczestników i omówienie harmonogramu szkoleń. Podsumowanie pierwszego roku wdrażania projektu e-Akademia Przyszłości. 14:15 – 14:45 Omówienie i podsumowanie testów diagnostycznych na wejście do projektu oraz testów diagnostycznych na zakończenie I roku nauki. 14:45 – 15:15Omówienie i podsumowanie prac Szkolnych Grup Wyrównawczych. 15:15 – 15:45 Przerwa kawowa 15:45 – 16:45 Podsumowanie pracy na platformie e-learningowej w pierwszym roku realizacji Projektu w szkołach. Kierunki rozwoju platformy EduPortal w Projekcie. 16:45 – 17:00 Przerwa kawowa 17:00 – 17:30Omówienie i podsumowanie prac Lokalnych Zespołów Projektowych. 17:30 – 18:00Omówienie i podsumowanie prac Wirtualnych Kół Naukowych. 18:00 – 18:30 Nabywanie kompetencji kluczowych przez uczniów gimnazjum przygotowaniem do uczenia się przez całe życie i wdrożenia Krajowych Ram Kwalifikacji. 19:00 Kolacja integracyjna

Harmonogram szkolenia Dzień 2 8:00 – 9:00 Śniadanie 9:00 – 10:00Nowe e-produkty – sesja plenarna. 10:00 – 10:15 Przerwa kawowa 10:15 – 13:00 Praca w grupach przedmiotowych: E-produkty – ćwiczenia praktyczne. Omówienie statystyk przedmiotowych, plan zamieszczania kolejnych jednostek, wymiana doświadczeń, wnioski do dalszej pracy. 13:00 – 13:15 Przerwa kawowa 13:15 – 14:00Naucz innych jak się uczyć – wykład. 14:00 – 14:15 Prezentacja podejmowanych działań w kolejnym roku realizacji Projektu. Podsumowanie szkolenia. 14:15 – 15:00 Obiad

Wielkie zmiany w gimnazjum, czyli odpowiedź szkoły na zróżnicowane potrzeby uczniów Nowy egzamin Projekt edukacyjny Indywidualizacja kształcenia Podstawy prawne Rozporządzenie MEN z dnia 20 sierpnia 2010 zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych. Rozporządzenie MEN z dnia 17 listopada 2010 w sprawie udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.

Wielkie zmiany w gimnazjum, czyli odpowiedź szkoły na zróżnicowane potrzeby uczniów Podstawy prawne projekt z dnia r. Rozporządzenie MEN z dnia ………………… zmieniające rozporządzenie w sprawie dopuszczania do użytku w szkole programów wychowania przedszkolnego i programów nauczania oraz dopuszczania do użytku szkolnego podręczników.