Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej i budżetu państwa Partnerzy projektu: Założenia badań ankietowych Szymon Więsław wiceprezes Instytutu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jerzy Jarosz Instytut Fizyki, Uniwersytet Śląski w Katowicach
Advertisements

MODUŁ SZKOLENIOWY CZĘŚĆ 3. WYPEŁNIANIE SRP W WERSJI ON-LINE
CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA
Elementy systemu zarządzania urzędów
NOWY NADZÓR PEDAGOGICZNY
1 EWALUACJA GŁÓWNYM NARZĘDZIEM PODNOSZENIA JAKOŚCI PRACY DORADCY ZAWODOWEGO Robert Fleischer –Zarząd Główny SDSiZ RP Lubniewice,
Program badań statystycznych statystyki publicznej (PBSSP) na rok 2008
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej i budżetu państwa Partnerzy projektu: Geneza i sposób realizacji projektu Mariusz Tobor VULCAN dyrektor.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej i budżetu państwa Partnerzy projektu: SIO – stan obecny i perspektywy zmian Mariusz Tobor VULCAN.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej i budżetu państwa Partnerzy projektu: Wyniki badań społecznych Szymon Więsław Instytut Badań w Oświacie.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej i budżetu państwa Partnerzy projektu: SIO jako system statystyczny S Władysław Majewski OSI CompuTrain.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej i budżetu państwa Partnerzy projektu: Program do analizowania i weryfikowania danych dla JST i kuratoriów.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej i budżetu państwa Partnerzy projektu: SIO - dostępne w internecie Władysław Majewski OSI CompuTrain.
Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Metody badawcze w socjologii – ciąg dalszy
Jolanta Misztal Kujawsko – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku Program poprawy efektywności kształcenia - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja.
Obniżanie wieku szkolnego Finansowanie zmian, korzyści płynące z wdrożenia reformy, wskazówki i porady Dla organów prowadzących szkoły podstawowe Luty.
W roku szkolnym 2009/2010. Konstytucja RP art. 70 ust. 3 (…) Warunki zakładania i działalności szkół niepublicznych oraz udziału władz publicznych w ich.
Poznańskie Centrum Superkomputerowo-Sieciowe Cezary Mazurek
WNIOSKÓW DOFINANSOWYWANYCH
przygotowała mgr Sylwia Zych
„Doskonalenie strategii zarządzania oświatą
Statystyka szkolna wskaźniki efektywności nauczania
Prezentacja wyników ewaluacji programu aktywizacji zawodowej kobiet w dzielnicy Wesoła. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
IDENTYFIKACJA POTRZEB
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI CZŁONKOWSKIMI UNII EUROPEJSKIEJ Projekt Lubelski.
Projekt pn. Uproszczenie procedur związanych z podejmowaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej poprzez ich elektronizację i wdrożenie idei jednego.
Spotkanie z Wójtami, Burmistrzami, Prezydentami i Starostami Małopolski Małopolski Kurator Oświaty Artur Dzigański.
PAŃSTWOWA INSPEKCJA SANITARNA
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
Kilka uwag ogólnych o danych zastanych (wtórnych)
Katedra Zarządzania Miastem i Regionem
Człowiek – najlepsza inwestycja Program Operacyjny Kapitał Ludzki PROBLEMY PROGRAMOWANIA, WDRAŻANIA I PROJEKTOWANIA W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO.
Informacje JST o stanie realizacji zadań oświatowych
VII OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA KADRY KIEROWNICZEJ OŚWIATY OSKKO,
„Student jako konsument na rynku multimediów”
Metody zbierania danych empirycznych
Podstawy języka HTML prowadzący: Piotr Płyś (misptys) programista.
Perspektywy rozwoju lokalnych rynków pracy w opinii pracodawców dr Krzysztof Markowski Instytut Zarządzania i Marketingu Katolicki Uniwersytet Lubelski.
Krzysztof Bielewicz ITTI Sp. z o.o e- technologie i biznes
DEBATA SYSTEMOWA INFORMATYZACJA ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Metody i techniki badań a socjologia ilościowa i jakościowa
Nowe technologie w edukacji
Badanie ankietowe szacunku planowanych wydatków majątkowych gmin w latach Badanie ankietowe Szacunek planowanych wydatków majątkowych gmin wiejskich.
DYSKUSJA PANELOWA.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Centralny Elektroniczny Katalog Administracji dr Marcin Kraska Konferencja „e-Usługi. Fikcja czy rzeczywistość?” Poznań, 30 września 2014 r.
Projekt „Indywidualne ścieżki zatrudnienia” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Projekt jest realizowany.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
SIO źródło danych o kształceniu zawodowym i planowane zmiany.
Narzędzia wspomagające procesy zarządzania w gminach wiejskich Ossa, dnia września 2014 roku.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej i budżetu państwa Partnerzy projektu: Program do analizowania i weryfikowania danych dla JST i kuratoriów.
ANKIETA DLA RODZICÓW Rodzice uczniów są ważnym ogniwem w życiu szkoły, dlatego przeprowadzono wśród nich anonimową ankietę, na temat współpracy rodziców.
Konferencja Jakość edukacji czy/i jakość ewaluacji Zakopane, 2015.
Książki naszych marzeń – harmonogram działan
„M AŁE SZKOŁY ” w województwie świętokrzyskim. Szkoły/placówkiOrgan prowadzącyRazem: Jednostka Samorządu Terytorialnego Inny niż Jednostka Samorządu Terytorialnego.
Gdańska Rada Oświatowa Podstawa prawna powołania oraz kompetencje.
Wyniki przeprowadzonej ankiety dotyczącej organizacji zewnętrznego nadzoru pedagogicznego skierowanej do dyrektorów szkół i placówek oświatowych województwa.
Zespół Ekspertów „Dobrej Zmiany”. Debaty oświatowe a zasady konsultacji publicznych.
Sprawozdanie z wykonania budżetu
ANKIETOWANIE Opracowanie: Prof. UAM dr hab. Jan Grzesiak
Nasza szkoła w procentach
Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
Projekt „Po co. Dlaczego. Jak
Zapis prezentacji:

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej i budżetu państwa Partnerzy projektu: Założenia badań ankietowych Szymon Więsław wiceprezes Instytutu Badań w Oświacie

Cele badawcze rozpoznanie potrzeb analitycznych organów prowadzących jednostek samorządu terytorialnego, kuratoriów oświaty urzędów prowadzących szkoły i placówki oświatowe, przygotowanie zestawu wskaźników i analiz z wykorzystaniem bazy SIO

Szczegółowe kierunki badań nakład pracy przy gromadzeniu danych SIO sposób organizacji gromadzenia danych w jst: udział pracowników samorządu (w tym ZEASz- y) w napełnianiu danymi sposób weryfikacji danych wykorzystanie danych potrzeby w zakresie danych oświatowych

Generalny przebieg badania faza pierwsza – jakościowa cel: poznanie i nazwanie zjawisk nie pozwala na uogólnianie oraz wyciąganie wniosków statystycznych zadanie badaczy: zadawać pytania, pogłębiać uzyskane odpowiedzi, słuchać, notować, porządkować zebrane informacje klucz sukcesu: uzyskanie różnorodność opinii

Generalny przebieg badania faza pierwsza – jakościowa Dzisiejsze spotkanie Działania nieformalne Analiza kierowanych do szkół próśb o dane Niezbędne są WSZELKIE informacje o gromadzeniu i przetwarzaniu danych o szkołach i placówkach.

Prośba do każdego z Państwa o WSZELKIE: PROŚBY O DANE rozesłane do szkół i placówek RAPORTY O OŚWIACIE, które Państwo przygotowali lub wykorzystali w tym roku INFORMACJE O ZESTAWIENIACH DANYCH, których nie byli Państwo w stanie przygotować

Generalny przebieg badania faza druga – ilościowa cel: określenie częstotliwości pojawiania się pozwala na uogólnianie, umożliwia analizę statystyczną zadanie badaczy: przygotować dobrą ankietę, sutecznie zachęcić do jej wypełnienia klucz sukcesu: wielość uzyskanych odpowiedzi

Generalny przebieg badania faza druga – ilościowa Ankieta internetowa do wszystkich, którzy: uczestniczą w gromadzeniu danych SIO w samorządach przetwarzają dane o szkołach w organach prowadzących i kuratoriach

Ankieta internetowa – gromadzenie danych Kto w praktyce zaangażowany jest w gromadzenie danych SIO? Ile czasu zajmuje wypełnienie zobowiązań ustawowych? Jaki jest – zdaniem respondentów – poziom wiarygodności zgromadzonych danych? Co wpływa na tę ocenę? Jakie obszary są najbardziej narażone na błędy i pomyłki?

Ankieta internetowa – weryfikacja danych Czy dane są weryfikowane przed oddaniem? Jak wygląda proces weryfikacji danych? Kto to robi? Ile czasu zajmuje mu to? Co przeszkadza w tej pracy?

Ankieta internetowa – wykorzystanie danych Czy dane SIO są potrzebne komukolwiek w organie prowadzącym? Komu, w jakim zakresie, w jakim celu? Które z gromadzonych danych są zbędne? Jakich informacji brakuje? Które informacje można usunąć z bazy danych SIO?

Prośba do Państwa Sprawić, by w Państwa organizacji wszyscy zaangażowani w gromadzenie i analizę danych o oświacie wypełnili ankietę Zachęcić do tego samego okoliczne i zaprzyjaźnione samorządy

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej i budżetu państwa Partnerzy projektu: Dziękuję za uwagę Szymon Więsław tel. (505)