Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałMarzena Sumera Został zmieniony 10 lat temu
1
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej i budżetu państwa Partnerzy projektu: Geneza i sposób realizacji projektu Mariusz Tobor VULCAN dyrektor ds. analiz oświatowych
2
GENEZA PROJEKTU
3
Wady tradycyjnej statystyki oświatowej System informacji oświatowej Niedoskonałości SIO Konieczność poprawienia SIO
4
Wady tradycyjnej statystyki oświatowej Niespójność danych o uczniach i nauczycielach Niemożność dostarczenia danych do wyliczania podstawowych wskaźników organizacyjnych Fatalne potraktowanie zespołów – jednostkami sprawozdawczymi są ich części składowe Brak możliwości wykorzystania danych przez JST Pominięcie JST w procesie weryfikowania danych Wielość sprawozdań (S, Ewikan, EN-3…) Różne formularze dla różnych typów szkół i placówek Niekompletność sprawozdania ad hoc Papierowość
5
System informacji oświatowej – założenia Wspólne i kompletne sprawozdanie dla wszystkich szkół i placówek oświatowych JST włączone w system – korzystają z danych i weryfikują je Zespoły szkół są jednostkami sprawozdawczymi Skorelowane dane o uczniach i ich nauczycielach Kompletność – ma zastąpić wszystkie inne sprawozdania w oświacie
6
SIO – realizacja (wybrane kwestie) Wspólne elektroniczne sprawozdanie dla wszystkich szkół i placówek oświatowych Zespoły szkół są jednostkami sprawozdawczymi, ale… system umożliwia pomijanie przypisania obowiązków do szkół często nie wiadomo co się dzieje w poszczególnych szkołach zespołu Problematyczna jakość danych Problematyczny zakres danych Nadal istnieje podwójna sprawozdawczość (?) i sprawozdania ad hoc JST są włączone w system tylko jako przekaźnik danych – nie mają narzędzi do ich wykorzystania i weryfikowania
7
Dwa aspekty SIO SIO jako techniczny problem informatyczny SIO jako system dostarczania danych do analiz
8
CELE I SPODZIEWANE EFEKTY PROJEKTU
9
Zadania projektu – wg dokumentacji konkursowej Badawcze Ekspertyza obecnego funkcjonowania SIO Analiza porównawcza danych SIO z danymi GUS Rozpoznanie potrzeb analitycznych JST itp., przygotowanie zestawu wskaźników Przygotowanie oprogramowania do analizowania danych dla JST i kuratoriów
10
Cele projektu – wg partnerów Ocena jakości (wiarygodności i przydatności) danych SIO Określenie sposobów poprawienia jakości danych Określenie sposobów wykorzystania danych Przygotowanie narzędzi umożliwiających weryfikowanie i wykorzystanie danych w JST i kuratoriach
11
Zamierzone materialne efekty projektu Opracowanie pisemne Program do analizowania i weryfikowania danych dla JST i kuratoriów Raporty WWW na serwerze Scholaris Modyfikacje programu SIO (formularza sprawozdawczego)
12
SPOSÓB REALIZACJI
13
Ocena jakości danych – operacje na danych SIO Analiza danych pod kątem możliwości wykrywania błędów opracowanie wskaźników i procedur kontrolnych Analiza częstości występowania błędów Analiza zmienności danych w czasie
14
Ocena jakości danych – porównanie danych z różnych źródeł Porównanie danych SIO i GUS Porównanie list jednostek sprawozdawczych w systemach SIO, GUS, CKE, Regon Porównanie wybranych jednostek sprawozdawczych z dokumentacją szkolną Porównanie danych wybranych JST z systemami komercyjnymi
15
Ocena jakości danych – wprowadzanie danych, procedury Testy formularza sprawozdawczego – wprowadzanie błędów Analiza procedur pod kątem terminowości, płynności przekazywania danych i ich możliwości ich weryfikacji Ankieta wśród szkół Ankieta wśród organów prowadzących i nadzorujących
16
Określenie sposobów poprawienia jakości danych – wiarygodność danych Opracowanie wskaźników i procedur kontrolnych do wykorzystania w oprogramowaniu (raporty kontrolne) Ankiety wśród organów prowadzących i nadzorujących Wnioski z analizy procedur Analiza formularza i instrukcji Wnioski z doświadczeń w gromadzeniu danych
17
Określenie sposobów poprawienia jakości danych – zakres danych Ankiety wśród organów prowadzących i nadzorujących Analiza opracowań nt. oświaty pod kątem zapotrzebowania na informacje Analizy własne partnerów zmierzające do określenia optymalnego zakresu danych SIO
18
Określenie sposobów wykorzystania danych Ankieta wśród organów prowadzących i nadzorujących Analiza doświadczeń w gromadzeniu danych Analiza opracowań pod kątem zapotrzebowania na informacje Przygotowanie wskaźników i raportów analitycznych do programu dla JST i kuratorów Przygotowanie wskaźników i raportów analitycznych do modułu WWW
19
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej i budżetu państwa Partnerzy projektu: Dziękuję za uwagę Mariusz.Tobor@vulcan.edu.pl
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.