Realizacja zadań w zakresie usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA ŚWIĘTOKRZYSKIEGO
Advertisements

KLĘSKI ŻYWIOŁOWE ZASIŁKI CELOWE DLA POSZKODOWANYCH
Interpretacje przepisów prawa podatkowego
Informacja dotycząca usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego – wykorzystanie powstałych oszczędności.
Zmiany przepisów prawa dotyczące dokumentów planistycznych.
POSTĘPOWANIE KONTROLNE
Zasady wyboru podręczników przez nauczycieli.
Stanisław Pajor Szkolenie dla beneficjentów Kraków, 9 września 2010 r. Małopolski Urząd Wojewódzki Wydział Zarządzania Funduszami Europejskimi Odbudowa.
Finansowanie podmiotów prowadzących działalność leczniczą
Przeniesienie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
„Narodowy program przebudowy dróg lokalnych Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój edycja 2013 Małopolski Urząd Wojewódzki.
Usuwanie skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego – odbudowa w 2012 roku i propozycje na 2013 rok.
1. Usuwanie skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego – aktualny stan w 2012 roku i propozycje na 2013.
Usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego w 2013 roku.
Informacja dotycząca usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego – wykorzystanie powstałych oszczędności.
Realizacja zadań w zakresie usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego w ramach I transzy promes.
Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Obowiązki wynikające z art. 75 ustawy o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych (Dz. U. Nr 106, poz. 675). (Dz. U. Nr 106, poz. 675).
DECYZJA O WARUNKACH ZABUDOWY tzw. „Wuzetka”
Komunalizacja nieruchomości Skarbu Państwa
Konferencja: Gospodarka gruntami rolnymi w Wielkopolsce w świetle znowelizowanej ustawy o gospodarowaniu nieruchomościami rolnymi Skarbu Państwa Poznań
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
1 Rola organu restrukturyzacyjnego w procesie restrukturyzacji finansowej Ministerstwo Zdrowia.
Stanisław Pajor Dyrektor Wydziału Zarządzania Funduszami Europejskimi
Dofinansowanie działalności Ośrodków Pomocy Społecznej – sposób podziału środków oraz rozliczanie dotacji Wydział Polityki Społecznej Małopolskiego Urzędu.
Rządowy program Pomoc państwa w zakresie dożywiania kryteria podziału środków z budżetu państwa Wydział Polityki Społecznej Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego.
Informacja dotycząca usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego w 2013 roku oraz wykaz zadań priorytetowych.
Informacja dotycząca usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego w 2013 roku oraz przygotowanie.
Dodatek energetyczny Ustawą z dnia 26 lipca 2013 r. o zmianie ustawy - Prawo energetyczne oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2013 r., poz. 984) wprowadzony.
Zmiana rozporządzeń dla działań 413 i 431 Maj 2014 r. Wydział Leader DROW Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
PROCES BUDOWLANO-INWESTYCYJNY Regulacje dotyczące planowania i zagospodarowania przestrzennego. Nowe regulacje dotyczące prawa budowlanego.
WNIOSKI O ODZNACZENIA PAŃSTWOWE I RESORTOWE Informacje nt
Informacja dotycząca usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego oraz weryfikacja strat w infrastrukturze.
Ul. Przy Rondzie 6, adres do korespondencji: ul. Basztowa 22, Kraków tel , faks „Narodowy Program Przebudowy.
Zachodniopomorski Urząd Wojewódzki w Szczecinie
Program „Moje Boisko-Orlik 2012” w województwie śląskim Katowice, 13 maja 2008 r.
Zgłaszanie prac geodezyjnych
Zmiana Wytycznych Ministra Administracji i Cyfryzacji w sprawie uruchamiania i rozliczania środków przyznawanych jednostkom samorządu terytorialnego.
Informacja dotycząca uzyskanych efektów w zakresie usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego w.
Administracja architektoniczno-budowlana i Nadzór budowlany
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata Zamówienia publiczne Szczecin 2009.
Kluczowe zagadnienia związane z wyborem LGD do realizacji LSR Łukasz Tomczak ,Rzeszów.
Ustrój samorządu terytorialnego
Książki naszych marzeń
Książki naszych marzeń – harmonogram działan
„Budowa lub modernizacja dróg lokalnych” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów.
„Informacja dotycząca realizacji zadań w zakresie usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej w 2015 r.” „Narodowy Program Przebudowy.
„Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych – realizacja w 2015 roku
Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata Ocena wniosków pod kątem merytorycznym Kraków, 14 października 2015 r.
Reglamentacja procesu budowy
Spotkanie informacyjne 25 października 2010 roku Śląski Urząd Wojewódzki.
Spotkanie informacyjne dotyczące Narodowego programu przebudowy Dróg Lokalnych
Podkomitet Monitorujący ds. równoważnego rozwoju Maria Manelska Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego Departament Wdrażania Regionalnego.
ZAMYKANIE SKŁADOWISK ODPADÓW NIESPEŁNIAJĄCYCH WYMAGAŃ.
Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata nabór wniosków na rok 2017 r. Opole, 19 lipca 2016 r. 1.
Lekarska ambulatoryjna opieka rehabilitacyjna
Wnioski o płatność- informacje potrzebne do rozliczenia operacji w ramach PROW „Europejski Fundusz Rolny na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich:
Ewidencja Zabytków Ewidencja w Polsce Krajowa Ewidencja Zabytków
Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WK-P r.
Rządowa administracja zespolona w administracji
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
Książki naszych marzeń
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Ustawa z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych
Wyniki kontroli Warszawa, czerwiec 2019 r..
Zapis prezentacji:

Realizacja zadań w zakresie usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego w ramach I transzy promes w 2013 roku

Promesy I transzy środków na usuwanie skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej otrzymało łącznie 151 jednostek samorządu terytorialnego, w tym: 148 jednostek samorządu terytorialnego w ramach tzw. ,,promes powodziowych” tj. 131 gmin 16 powiatów Samorząd województwa na realizacje 332 zadań, w tym 198 dot. odbudowy i 134 dot. remontu

20 jednostek samorządu terytorialnego w ramach tzw 20 jednostek samorządu terytorialnego w ramach tzw. ,,promes osuwiskowych” tj. 17 gmin 2 powiaty Samorząd województwa na realizacje 25 zadań

Z wnioskiem o dokonanie zmian w treści przyznanych promes na usuwanie skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej wystąpiło 56 jednostek samorządu terytorialnego: zmiana terminu: 12 jednostek samorządu terytorialnego - 23 zadania zmiana charakteru robót z odbudowy na remont lub remontu na odbudowę: 27 jednostek samorządu terytorialnego - 47 zadań inne zmiany: 17 jednostek samorządu terytorialnego - 33 zadania

Wojewoda Małopolski w dniu 18 marca 2013 r Wojewoda Małopolski w dniu 18 marca 2013 r. wystąpił z wnioskiem do Ministra Administracji i Cyfryzacji o dokonanie stosownych korekt w treści przyznanych promes

Dofinansowania do 100% kosztów realizacji zadań Realizacja zadań z 2010 roku, jeżeli straty wystąpiły w okresie między 14 maja 2010 roku a 31 grudnia 2010 roku Dofinansowania do 100% kosztów realizacji zadań

Nie obowiązuje Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z 4 stycznia 2011 r. w sprawie gmin, w których stosuje się szczególne zasady odbudowy, remontów i rozbiórek budowlanych zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku działania żywiołu, a także szczególne zasady zagospodarowania terenów oraz zasady i tryb nabywania nieruchomości, w związku z osunięciem ziemi (Dz. U. Nr 5, poz. 14, z późn. zm.)

co oznacza, że do odbudowy, remontów i rozbiórek obiektów budowlanych zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku powodzi, co do których nie skorzystano ze szczególnego trybu stosuje się już przepisy Prawa budowlanego w zakresie uzyskiwania pozwoleń na budowę lub dokonywania zgłoszenia remontów właściwemu organowi administracji architektoniczno- budowlanej

Jednostki samorządu terytorialnego, które:

dokonały na podstawie cyt dokonały na podstawie cyt. rozporządzenia zgłoszenia robót budowlanych do właściwego organu administracji architektoniczno-budowlanej i zostało ono przyjęte to w czasie jego obowiązywania mogą z niego korzystać w zakresie w nim zawartym

do dnia 8 stycznia 2013 r. dokonały na podstawie cyt do dnia 8 stycznia 2013 r. dokonały na podstawie cyt. rozporządzenia zgłoszenia robót budowlanych do właściwego organu administracji architektoniczno-budowlanej i organ w ustawowym terminie nie wniósł sprzeciwu do zgłoszenia, w takim przypadku zastosowanie ma art. 13j ustawy z dnia 11 sierpnia 2001 r. o szczególnych zasadach odbudowy, remontów i rozbiórek obiektów budowlanych zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku działania żywiołu (Dz. U. Nr 84, poz. 906, z późn. zm.)

„Do spraw wszczętych a niezakończonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 11 sierpnia 2001 r. o szczególnych zasadach odbudowy, remontów i rozbiórek obiektów budowlanych zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku działania żywiołu, w okresie, o którym mowa w art. 2 (tj. 24 miesięcy), stosuje się przepisy tej ustawy.”

Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane

BUDOWA - należy przez to rozumieć wykonywanie obiektu budowlanego w określonym miejscu, a także odbudowę, rozbudowę, nadbudowę obiektu budowlanego

PRZEBUDOWA - należy przez to rozumieć wykonywanie robót budowlanych, w wyniku których następuje zmiana parametrów użytkowych lub technicznych istniejącego obiektu budowlanego, z wyjątkiem charakterystycznych parametrów, jak: kubatura, powierzchnia zabudowy, wysokość, długość, szerokość bądź liczba kondygnacji; w przypadku dróg są dopuszczalne zmiany charakterystycznych parametrów w zakresie niewymagającym zmiany granic pasa drogowego

REMONT - należy przez to rozumieć wykonywanie w istniejącym obiekcie budowlanym robót budowlanych polegających na odtworzeniu stanu pierwotnego, a niestanowiących bieżącej konserwacji, przy czym dopuszcza się stosowanie wyrobów budowlanych innych niż użyto w stanie pierwotnym

Szczególnym przypadkiem jest nakaz budowlany wydany przez właściwy w sprawie organ nadzoru budowlanego. Nakaz wykonania określonych w nim prac budowlanych zwalnia od wnioskowania do właściwego organu administracji architektoniczno- budowlanego o uzyskanie decyzji o pozwoleniu na budowę lub zgłoszenia remontu w zakresie w tym nakazie wskazanym.

Nazwa zadania określona w promesie jest wiążąca dla jednostki i powinna być stosowana przy udzielaniu zamówienia oraz w całej ww. dokumentacji oznacza, że w uzyskiwanych rozstrzygnięciach winna być użyta nazwa zadania z promesy i tylko takie rozstrzygnięcia będą przyjmowane do wniosków o dotacje

Wykorzystanie oszczędności powstałych po udzieleniu zamówień publicznych na zadania, na które zostały przyznane promesy I transzy

Minister wydaje promesy na dofinansowanie zadań. Promesa stanowi zobowiązanie do przekazania, jednostce w niej określonej, dotacji na realizację określonego zadania związanego z usuwaniem skutków klęsk żywiołowych. Promesa informuje o wysokości dofinansowania z rezerwy celowej budżetu państwa, określa przeznaczenie środków i maksymalny procentowy ich udział w wartości zadania.

Mając na względzie efektywne wykorzystanie środków finansowych rezerwy celowej budżetu państwa na usuwanie skutków klęsk żywiołowych, powstałe oszczędności będą rozdysponowane, wzorem 2012 roku, w ramach tzw. ,,transzy I a” z uwzględnieniem następujących kryteriów: wysokość wskaźnika M (z uwzględnieniem zakontraktowanych środków I transzy), terminu złożenia kompletnego i poprawnego merytorycznie wniosku o zawarcie umowy dotacyjnej. Oszczędności będą rozdysponowane do wyczerpania środków.

Dokonanie analizy zadań, które nie zostały objęte promesami a zostały zgłoszone do wykazu zadań priorytetowych pod kątem zgłoszonego a faktycznego charakteru robót: odbudowa czy remont ???, a przypadku stwierdzenia konieczności dokonania zmian w treści tych zadań tj. z odbudowy na remont lub odwrotnie niezwłoczne poinformowanie Wydziału Rolnictwa w celu dokonania tychże zmian aby wyeliminować konieczność dokonywania zmian w treści przyznanych później promes.

Przygotowanie kolejnych zadań, w tym z lat wcześniejszych niż 2010-2012 do realizacji w II półroczu 2013 roku i w 2014 roku. Przy zgłaszaniu kolejnych zadań wymagane będzie podanie numeru decyzji o pozwoleniu na budowę lub znak i data wniosku o wydanie pozwolenia złożonego do właściwego organu administracji architektoniczno-budowlanej

Informacje dla jednostek samorządu terytorialnego z zakresu usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej oraz osuwisk, a także wykazy dokumentów niezbędnych do zawarcia umowy w 2013 roku wraz z wzorami oświadczeń, znajdują się na stronie internetowej Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie w zakładce Dla Samorządów/zasady postępowania po wystąpieniu szkód w infrastrukturze komunalnej http://www.malopolska.uw.gov.pl

Dziękuję za uwagę