SEMINARIUM Dominika Goltz-Wasiucionek

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
Advertisements

Katarzyna Szypuła-Sajon
ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
im. Króla Jana III Sobieskiego
Willy Aastrup, Centre Director Czy dysleksja jest wyzwaniem dla uczelni wyższych? Konferencja, Kraków października 2009 r. Willy Aastrup Dyrektor.
Stanisław Waberski, CKU Siedlce Kowno, 30 Marca 2011
(na podstawie badań ankietowych)
Języki obce online - oczami studentów WSG.
Wykorzystanie Platformy Moodle w dydaktyce języków obcych
Zaangażowanie wielu jednostek Studium Języków Obcych Ośrodek Nowych Technologii Edukacyjnych Wieloetapowość prac Tworzenie treści Obróbka metodyczna Obróka.
Izabella Bednarczyk Justyna Jonatowska
Animacja grup zadaniowych Agnieszka Leśny. Odpowiedź na pytanie czy i jak udało nam się osiągnąć zamierzone cele oraz w jaki sposób udało nam się je osiągnąć?
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Kształtowanie motywacji pracowników
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
OPIS PRZEDMIOTU (ZAJĘĆ)
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Oxford Business Unit consulting i szkolenia OXFORD Business Unit Sp. z o.o., tel/fax: , , site:
Projekt LOG-IN Wspólne działania szkoleniowe z zakresu zastosowania nowych mediów i technologii w nauczaniu języków obcych ukierunkowane na tworzenie innowacyjnych.
Podstawowe terminy. Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. wraz z późniejszymi zmianami Rozporządzenie ministra nauki i szkolnictwa wyższego z dnia 5 października.
Rachunek zwrotu inwestycji na przykładzie studiów eksternistycznych
ABC e-learningu.
Rok szkolny 2003/2004: - liczba szkół liczba szkół liczba uczniów liczba uczniów liczba wolontariuszy liczba wolontariuszy.
KLASA OBYWATELSKA Z POSZERZONYM JĘZYKIEM ANGIELSKIM SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI ROK SZKOLNY 2011/2012.
Wykorzystanie TI w wyrównywaniu szans edukacyjnych
Zadania Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach w ramach projektu Młodzieżowy Inkubator Przedsiębiorczości.
Świat domysłów, plotek i projektów – jakich zmian możemy się spodziewać do/ i 2015 roku? Stan na marzec 2013 roku Mariusz Domański.
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Blended learning w naszej szkole WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli.
RAPORT WYDZIAŁ TEOLOGICZNY Rada ds. Jakości Kształcenia Badanie jakości kształcenia na UAM 2011/2012 Grudzień 2012 Samoocena wydziałowa 1.
Zmiany w egzaminie maturalnym w roku szkolnym 2011/2012
Wykorzystywać dyktafony za zgodą nauczyciela do nagrywania lekcji.
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Wprowadzenie o obsługi platformy e-learningowej
E-learning (kurs dla uczniów)
EWALUACJA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA – DANE ZBIORCZE Rok akademicki 2012/2013 Semestr letni.
Idea oceniania kształtującego
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.
Spotkanie Kierunkowej Komisji ds. Jakości Kształcenia z przedstawicielami trójek studenckich z poszczególnych lat
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Co to jest spacer edukacyjny?
STUDENCKICH SŁÓW KILKA O NAUCZANIU W JĘZYKACH OBCYCH Walery Stasiak Zarząd Samorządu Studentów Uniwersytetu Warszawskiego.
NIE TYLKO KOMPETENCJE JĘZYKOWE
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Analiza wyników ankiet studenckich za rok 2014/2015 ( semestr zimowy)
STUDENCKICH SŁÓW KILKA O NAUCZANIU W JĘZYKACH OBCYCH Walery Stasiak Zarząd Samorządu Studentów Uniwersytetu Warszawskiego Kształcenie w językach obcych.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GEOGRAFIA II st. Studia stacjonarne 2014.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GOSPODARKA PRZESTZRENNA II st. Studia stacjonarne 2014.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Zaawansowane metody wykorzystania platformy e-learningowej w prowadzeniu szkoleń on-line PODSUMOWANIE.
Komentarz Ankietę przeprowadzono wśród studentów ostatniego roku studiów stacjonarnych II stopnia kierunku Oceanografia wszystkich uruchomionych.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Andrzej Syguła, „Metoda warsztatu w nauczaniu informatyki z wykorzystaniem platformy.
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
Zespół Szkół Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu.
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze Rok akademicki 2012/2013 Semestr zimowy Dr Agnieszka Pawlak, Zakład Nauk o Rodzinie UM Dr Paweł Przyłęcki,
Trochę informacji o nas. Nowoczesna szkoła języków obcych przez Internet Zajęcia z lektorem ‘na żywo’ Najnowsze technologie w nauczaniu Rewelacyjna i.
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Wyniki ankiet dla rodziców przeprowadzonej w dn
Międzynarodowa klasa;-)
Zasady uczęszczania na lektoraty języków nowożytnych w Szkole Językowej Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu Prezentacja dla Studentów I roku Psychologii.
Zasady uczęszczania na lektoraty języków nowożytnych w Szkole Językowej Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu dla studiów licencjackich.
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
Z UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWYCH PO PRAKTYKACH ZAGRANICZNYCH W LIPSKU
Wykładowcy: dr inż. Mariusz Stawowski, CISSP
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego – język obcy nowożytny.
Opracowanie wyników egzaminów maturalnych 2019
Zapis prezentacji:

SEMINARIUM Dominika Goltz-Wasiucionek Praktyczna strona tworzenia językowych kursów b-learningowych Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy

Przygotowaliśmy trzy kursy języka angielskiego w biznesie na poziomach pre-intermediate, intermediate and upper-intermediate w oparciu o podręcznik i ćwiczenia Intelligent Business

Zespół b–learning powołany na WSG opracowujący kursy języka angielskiego w biznesie składał się z: Koordynatora trzech zespołów każdy po trzech lektorów/autorów opracowujących kursy na trzech poziomach.

każdy z kursów rozpisany jest na dwie części, spotkania bezpośrednie (face-to-face) oraz część zdalną na platformie (Moodle). część zdalna składa się z 30 modułów po 2 moduły na rozdział podręcznika

Każdy Moduł face–to–face zawiera: ćwiczenia na mówienie ćwiczenia na słuchanie wprowadzenie do pisania część dilemma and decision stanowiąca dyskusję (integralna część podręcznika) informacje o materiałach dodatkowych

Każdy z kursów zawiera następujące komponenty: Moduł „0” 30 modułów face–to–face 30 modułów na platformie Vocabulary Teacher’s guide kryteria oceny wypowiedzi pisemnych (zawarte w Module „0”) kryteria oceny wypowiedzi ustnych (zawarte w Module „0”) przelicznik punktów na procenty i ocenę (zawarte w Module „0”)

Moduł „0” Moduł “0 zawiera: ogólne informacje na temat kursu, jego części składowych, sposobu pracy z quizami na platformie, wytyczne dotyczące punktacji za moduły na platformie, przelicznik punktów uzyskanych za quizy na procenty oraz w związku z tym przelicznik punktów na ocenę, jaką student otrzyma po każdej części kursu, kryteria oceny wypowiedzi ustnych i pisemnych, informacje o sposobie przekazywania nauczycielowi zadań pisemnych, terminy na dostarczenie zadań,

Moduł na platformie zawiera część reading: informacje na temat tekstu wraz z stroną, na której tekst znajduje się w podręczniku zadania na reading comprehension quizy vocabulary teorię gramatyczną quizy gramatyczne wprowadzenie do zadania dilemma and decision writing task

Wprowadzenie do modułu

quizy vocabulary

reading

gramATYKA

CZĘŚĆ dilemma and decision

Revision

Ocenianie na platformie

Glossary stanowi plik zawierający wyszczególnione słownictwo z każdego modułu na platformie, jest to materiał pomocniczy dla prowadzącego kurs.

Teacher’s guide stanowi plik zawierający wskazówki dla nauczyciela ze szczegółowymi informacjami określającymi materiał konieczny do realizacji na zajęciach f2f wraz ze wskazaniem możliwych do realizacji zadań dodatkowych, przybliżonym czasem potrzebnym na realizacje poszczególnych części lekcji. Teacher’s guide zawiera również informacje na temat zawartości modułów na platformie

Wypracowano spójne kryteria oceny wypowiedzi pisemnych w oparciu o kryteria obowiązujące na nowej maturze Wypracowano kryteria oceny wypowiedzi ustnych: za aktywny udział w zajęciach face–to–face (bezpośrednich), student otrzyma 1 punkt za jedno spotkanie f2f. Liczba punktów uzyskanych w ten sposób będzie miała wpływ na ocenę końcową. Wypracowano przelicznik procentów z uzyskanych punktów na oceny

Od listopada 2007 wytypowane grupy studentów (29) w ramach lektoratów brały udział w programie pilotażowym, którego celem było sprawdzenie poprawności kursów, ich działania i wprowadzenia niezbędnych zmian.

Po okresie pilotażu z końcem roku akademickiego zostały przeprowadzone ankiety wśród 316 studentów trybu stacjonarnego i niestacjonarnego studiów I i II stopnia mających zajęcia z języka angielskiego w trybie komplementarnym oraz wśród 11 prowadzących zajęcia w tej formule.

Na pytanie zadane studentom o zastosowanie komplementarnej formuły uczenia języka obcego i jej wpływ na skuteczność nauczania ponad połowa ankietowanych studentów twierdzi, że nauczanie komplementarne zwiększa skuteczność nauczania. Główne argumenty to: możliwość powtarzania i utrwalania materiału; motywacja do samodzielnej i systematycznej pracy;

System oceniania — większość ankietowanych uważa go za zrozumiały Elementy i treści związane z kursem na platformie zostały ocenione (ocena średnia) na 4 Analiza postrzegania materiałów przez studenta powodzi do wniosków, iż studenci trybu stacjonarnego oraz studenci studiów drugiego stopnia oceniają materiały jako adekwatne do poziomu oraz właściwie dobrane. Jedna czwarta studentów studiów trybu niestacjonarnego uważa je za trudne, a jedna dziesiąta studentów studiów pierwszego stopnia uważa je za niewłaściwie dobrane. System oceniania — większość ankietowanych uważa go za zrozumiały

Wnioski ogólne z ankiet studentów: Studenci niższego poziomu słabiej oceniają pracę w tej formie, docenienie komplementarności rośnie wraz z poziomem studiów, z czego można wnioskować, iż osoby studiujące dłużej bez większych problemów radzą sobie z taką formą zajęć. Głównym problemem dla studentów są sprawy techniczne (zbyt wolne bądź czasem wręcz nie działanie platformy oraz problemy z logowaniem).

Pozytywnie oceniono możliwości kontaktu z prowadzącym, jakie daje platforma Dobrze oceniono zaangażowanie prowadzących (prawie 90%).

Wnioski ogólne z wyników ankiet prowadzących: Wysoki odsetek odpowiedzi pozytywnych udzielonych przez prowadzących świadczy o zadowoleniu ich z pracy w takiej formule, wprowadzenie poprawek i niezbędnych zmian powinno ułatwić pracę zarówno studentom, jak i prowadzącym. Zdaniem prowadzących studenci przywiązują zbyt małą wagę do pracy na platformie, nie rozwiązują zadań terminowo, wymuszając często konieczność przesuwania dat w quizach, co w przypadku kilku grup i kursów jest czasochłonne.

Należy dostosować czas otwarcia modułów do tempa pracy grupy Pojawiały się problemy z wykonaniem zadań na czas. Zdaniem prowadzących praca na platformie zwiększa skuteczność nauczania pod warunkiem systematycznej pracy studentów z materiałem kursu.

Działania proponowane w celu poprawy jakości kursów: zwiększenie umiejętności obsługi platformy i prowadzenia kursów (szkolenia dla prowadzących) przybliżenie studentom tego systemu pracy (poprzez zapoznanie studentów z kursami i ich obsługą na pierwszych zajęciach z przedmiotu) przedstawienie studentom zalet pracy formule komplementarnej

poprawienie błędów poprawienie niektórych odpowiedzi zwrotnych (feedback) zamiana ustawień w quizach T/F, tak aby były możliwe do wykonania tylko jeden raz usunięcie ze wstępów informacji o dostępności quizów przez tydzień uaktualnienie linków oraz dodanie nowych

Kolejnym etapem wdrażania b-learningu było przygotowanie kolejnych kursów: języka angielskiego na poziomie upper- intermediate w oparciu o podręcznik Total English oraz 3 kursów języka angielskiego w turystyce od poziomu elementary do poziomu intermediate w oparciu o podręcznik Going International

Obecnie zespół autorów i koordynator pracują nad wprowadzaniem poprawek w kursach.

Plany na przyszłość? od roku akademickiego 2008/2009 planuje się wprowadzenie kursów zdalnych w większości grup uczących się języka angielskiego na obu trybach studiów i na większości kierunków. współpraca z uczelniami, które pracują lub chciałyby pracować z kursami zdalnymi.