Zadania realizowane przez Katowicko – Częstochowski Oddział SNM w ramach projektu „Swansea i Śląsk dla edukacji” w ramach programu Comenius Regio „podejmowanie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TEMAT: ZASADY DIAGNOZOWANIA UCZNIÓW ZDOLNYCH
Advertisements

- Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej Program
WIELKOPOLSKA – BRANDENBURGIA
Zrealizowane działania w ramach OTK sprawozdanie 2010
Nauczyciele o pracy nad projektem europejskim. Miejsce badania: Gimnazjum nr 3 w Tarnobrzegu Termin badania: 15 czerwca 2012 r. Uczestnicy badania: nauczyciele.
Szanowna Pani Dyrektor, Szanowny Panie Dyrektorze, Pragniemy zaprosić Pani/Pana szkołę do udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Wpływ udziału w projekcie Comenius Regio: Współpraca Swansea i Śląska na rzecz procesu uczenia się realizowanego w okresie od 1 września 2009 do 31 sierpnia.
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
Oferta szkoleniowa Ośrodka rok szkolny 2009/10 semestr letni Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
Informacja o Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się do prywatyzacji dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych Projekt jest organizowany przez.
PROGRAM COMENIUS Dobre Szkoły dla Młodych Europejczyków/Edukacja Społeczna i Uczenie się Metodą Projektów Good Schools for European Juniors/Social.
Jak ubiegać się o pracę Opis warsztatów dla nauczycieli – członków Klubu Przedsiębiorczych Nauczycieli IMPULS.
Szkoła Podstawowa w Restarzewie
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekty edukacyjne z języka angielskiego. W terminie od r. do r. uczniowie szkół przystąpili do realizacji dwóch projektów edukacyjnych.
Szkolne pracownie komputerowe otwarte dla społeczności lokalnej.
Projekt Nasz wspólny sukces był realizowany w Publicznym Gimnazjum nr 21 im. Marii Skłodowskiej – Curie w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w.
Sprawozdanie z przeprowadzenia debaty w ramach projektu Od lepszej edukacji do lepszej przyszłości Wzbogacenie oferty edukacyjnej Publicznego Gimnazjum.
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Pacynie rok szkolny 2012/2013r.   „Uczniowie są aktywni ”  
Projekt tranSPORTing emotions wrzesień 2009 – czerwiec 2011.
14 października 2013r. w ramach doskonalenia warsztatu pracy odbyło się szkolenie na temat:Problemy prawidłowej komunikacji w szkole – przygotowane i przeprowadzone.
Dyrekcja Gimnazjum nr 5 Dyrektorem Szkoły jest pani mgr inż. Halina Wiśniewska Funkcję Wicedyrektora pełni pani mgr Beata Chamuła.
Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy.
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
Konferencja upowszechniająca dla kadry kierowniczej szkół System pracy z uczniami zdolnymi jako produkt finalny projektu DiAMEnT Upowszechnianie dobrych.
Aktywny udział w zajęciach, w których była wykorzystana TIK Opracowanie projektu kodeksu 2.0 Prowadzenie blogów 2.0 Realizacja mini projektu uczniowski.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Sześciolatek w szkole Patronat honorowy nad konferencją objął Burmistrz Miasta Sanoka, dr Wojciech Blecharczyk.
PROGRAM COMENIUS.
Nowoczesny Uczeń - program aktywizacji edukacyjno – obywatelskiej uczniów rybnickich liceów - realizacja Projektu w I Liceum Ogólnokształcącym z Oddziałami.
Projekt realizowany w Zespole Szkół nr 5 im. Józefa Rymera VII Liceum Ogólnokształcące i V Liceum Profilowane w latach
JAK DORADCY METODYCZNI JEZYKÓW OBCYCH WSPIERAJĄ NAUCZYCIELI W PRACY DYDAKTYCZNEJ? OPRACOWANIE: PIOTR SKUBIŃSKI JOANNA GALANT.
Szkoła z pasją... Klasa Va.
Szkolenie dla nauczycieli - szkolnych koordynatorów projektu „Sklep  wysypisko: ulica jednokierunkowa?” Warszawa, dn. 16 lutego 2007 r. Projekt współfinansowany.
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
CZŁOWIEK NAJLEPSZA INWESTYCJA ! Seminarium podsumowujące projekt Barbara Pietrzak - Koordynator Projektu Małkinia Górna, 28 maja 2014 r.
Wizyta studyjna w Lizbonie - projekt PL1-ESF Jakość nadzoru pedagogicznego i pracy szkoły w programie Zagraniczna Mobilność szkolnej kadry.
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
Tydzień Morza Bałtyckiego (23-27 II 2015)
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
KONFERENCJA KONFERENCJA Podsumowanie projektu : „Z edukacją na TAK!” Oświęcim 7 czerwca 2011 r.
Inne ważne informacje Ostrołęka; 5 i 7 marca 2014 r.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Konsultacje publiczne: omówienie wyników badań ankietowych i fokusowych dr Marta Jaskulska.
Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska.
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim r. Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
m.in.: dlatego, że szkoła posiada:  monitoring wewnętrzny w szatni i na korytarzach,  monitoring zewnętrzny na dziedzińcu szkolnym,  imienne identyfikatory.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
Rozszerzona matura – świadoma inwestycja w przyszłość
„Programowanie czas zacząć”
Tygodnie eTwinning od 1 do 31 października 2009 r.
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
Zapis prezentacji:

Zadania realizowane przez Katowicko – Częstochowski Oddział SNM w ramach projektu „Swansea i Śląsk dla edukacji” w ramach programu Comenius Regio „podejmowanie działań na rzecz nauki czytania i matematyki – poznanie trudności uczniów i szkół i upowszechnianie przykładów dobrej praktyki”.

Wielu uczniów którzy maja problemy z czytaniem ma również problemy z nauką większości przedmiotów, szczególnie matematyki. Liczne błędy, które popełniają w czasie zajęć nie mają przyczyny matematycznej, są one powiązane z brakiem umiejętności czytania ze zrozumieniem.

Nauczyciel matematyki powinien nie tylko uczyć liczyć, ale także uczyć rozumienia zadań i tekstów matematycznych. Można do lekcji matematyki wykorzystać oferty banków i biur podróży, instrukcje do lekarstw itp. Na dodatkowych zajęciach uczniowie mogą czytać instrukcje do gier dydaktycznych.

Podjęliśmy liczne działania mające na celu doskonalenie nauki pisania i czytania oraz umiejętności matematycznych. Zdiagnozowaliśmy przyczyny trudności w uczeniu się matematyki przez uczniów poprzez ankietę dla nauczycieli.

Pytania w ankiecie dotyczyły najczęstszych przyczyn trudności w uczeniu się matematyki i działań (zależne od szkoły) możliwych do podjęcia w celu zmniejszenia lub pokonania trudności w uczeniu się matematyki.

Najczęstsze przyczyny trudności w uczeniu się matematyki u uczniów wskazane przez nauczycieli to: narosłe braki w wiedzy i umiejętnościach matematycznych (100% odpowiedzi), brak umiejętności czytania ze zrozumieniem(80%), brak motywacji do podejmowania wyzwań (80%), brak wsparcia ze strony rodziców (kontekst socjologiczny) (68 %), mała liczba godzin na utrwalanie wiadomości i umiejętności (84 %).

Przeanalizowaliśmy raporty z badania osiągnięć uczniów szkół biorących udział w projekcie i poczyniliśmy drobne korekty. Wspieraliśmy Panią socjolog w tworzeniu ankiet dla nauczycieli, rodziców i uczniów szkół biorących udział w projekcie.

Wiedzę i pomysły pozyskane w Walii podczas ostatniej wizyty Pani Katarzyny Sikory przekazywaliśmy innym nauczycielom podczas warsztatów, które odbyły się jesienią w Bielsku-Białej i zimą w Bydgoszczy podczas XX Krajowej Konferencji SNM. Projekt promowaliśmy w czasopiśmie SNM „Matematyka plus Technologia Informacyjna”

Zorganizowaliśmy spotkanie w dniu 9 lutego 2010 w Biurze Katowicko – Częstochowskiego Oddziału SNM w Chorzowie dla uczestników programu Comenius Regio z Walii oraz z Kuratorium Oświaty w Katowicach.

W spotkaniu wzięły udział: Pani Alison Jenner (City and County of Swansea Education Department), Pani Teresa Stares (Terrace Road Primary School), Pani Helen Myers (EMLAS Language Achievement Service), Pani mgr Joanna Sobotnik – Kuratorium Oświaty w Katowicach, Pani mgr Katarzyna Sikora – przewodnicząca KCzO SNM pani mgr Jolanta Motyka – dyrektor Szkoły Podstawowej Nr 25 w Chorzowie, Pani mgr Katarzyna Żak i Pani mgr Zofia Majerska – członkinie Zarządu KCzO SNM.

Dla Gości przygotowaliśmy prezentację KCzO SNM, kroniki, fotoramy upamiętniające ciekawe momenty z historii Oddziału, czasopismo NiM+TI i inne materiały.

Około dwustu Gości i nauczycieli liczyła konferencja zorganizowana 11 Około dwustu Gości i nauczycieli liczyła konferencja zorganizowana 11.03.2010 r. „Nauczyciel autorytetem?” w Chorzowie. Nauczyciel, który cieszy się dużym autorytetem wśród uczniów ma lepsze efekty swojej pracy i działa w sposób aktywizujący na uczniów.

W ramach konferencji odbył się konkurs dla uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych mający na celu doskonalenie umiejętności pisania. Uczestnicy mieli za zadanie napisać pracę literacką na jeden z wybranych tematów: O autorytecie nauczyciela, Jak nauczyciel może zapracować na własny autorytet?, Czy nauczyciel może się pomylić?

11. 03. 2010 r. uczestnicy konferencji „Nauczyciel autorytetem?” w Chorzowie.

W dyskusji dotyczącej autorytetu nauczyciela wzięli udział: katecheci – ks. Antoni Klemens, ks. Piotr Machoń, ks. Dawid Ledwoń; dziennikarka – Anna Ładuniuk („Dziennik Zachodni”), radni – Wiesław Ciężkowski (Przewodniczący Komisji Edukacji RM Chorzów, obecnie Wiceprezydent Chorzowa), Ryszard Sadłoń (Przewodniczący Komisji Kultury i Sportu RM Chorzów); dyrektorzy chorzowskich przedszkoli – Agnieszka Juranek i Maria Stasiak oraz rodzic – Dorota Andrychowska. Dyskusją kierowali mgr Jolanta Motyka – dyrektor Szkoły Podstawowej Nr 25 im. Stanisława Hadyny w Chorzowie i mgr Krzysztof Oleś – nauczyciel matematyki III LO im. Stefana Batorego w Chorzowie.

Na prośbę uczestników projektu zorganizowaliśmy dnia 7. 03. 2011r Na prośbę uczestników projektu zorganizowaliśmy dnia 7.03.2011r. konferencję dla nauczycieli w Miejskim Domu Kultury w Chorzowie „Od gry dydaktycznej do projektu”, dnia 28.02.2011r. Gry i zabawy matematyczne do wykorzystania na zajęciach szkolnych i 7.04.2011r. „Metody i środki dydaktyczne w nauczaniu matematyki” w Zespole Szkół Sportowych nr 2 w Chorzowie oraz dnia 4.03.2011r. warsztaty dla uczniów „Wieczorne spotkanie z matematyką” również w Zespole Szkół Sportowych nr 2 w Chorzowie.

Warsztaty „Gry i zabawy matematyczne do wykorzystania na zajęciach szkolnych” poprowadziły Pani Anna Ząbkowska-Petka (nauczyciel Zespołu Szkół Sportowych nr 1 w Chorzowie) i Zofia Miczek (emerytowany nauczyciel matematyki i były doradca metodyczny w Chorzowie). Pani Anna zaprezentowała przykłady gier dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjum, natomiast Pani Zofia przykłady gier dla dzieci z przedszkola. (szczegóły w prezentacji przesłanej do Kuratorium Oświaty w Katowicach)

Uczestnicy warsztatów poznają jedną z gier, której autorem jest Pani Anna. Ma ona na celu doskonalenie koordynacji wzrokowo – ruchowej.

Konferencja „Metody i środki dydaktyczne w nauczaniu matematyki”, która odbyła się 7.04.2011r. (szczegóły w prezentacji przesłanej do Kuratorium Oświaty w Katowicach)

„Wieczorne Spotkanie z Matematyką”(17.00-22.00). Dnia 4 marca 2011 r. w Zespole Szkół Sportowych nr 2 im. Gerarda Cieślika w Chorzowie odbyło się po raz pierwszy „Wieczorne Spotkanie z Matematyką”(17.00-22.00). W warsztatach wzięło udział 136 uczniów szkół podstawowych i gimnazjów z Chorzowa, Bytomia, Świętochłowic oraz Dąbrowy Górniczej i 15 nauczycieli. Spotkanie było odzewem na potrzeby zgłoszone przez uczestników Comenius Regio.

W programie zajęć dla uczniów znalazły się między innymi: Zabawy z wykorzystaniem tablic interaktywnych. Matematyczne gry planszowe. Tangramy, kostki TAO, klocki Reko. Tajemnice origami. Własności wstęgi Möbiusa. Wystawa prac wykonanych techniką origami oraz przedmiotów przywiezionych z Japonii przez Panią Zofię Miczek. (szczegółowy opis w prezentacji przesłanej do Kuratorium Oświaty w Katowicach)

Uczestników wieczoru powitał Pan mgr Krzysztof Śliwa, dyrektor Zespołu Szkół Sportowych nr 2 w Chorzowie oraz Pani mgr Katarzyna Sikora, doradca metodyczny matematyki w Chorzowie.

Pani mgr Ewa Skalska (nauczyciel matematyki Gimnazjum nr 2 w Chorzowie) podczas warsztatów wykorzystała origami do kształtowania wielu pojęć matematycznych.

Dnia 29 marca 2011r. podczas wizyty Gości z Walii w Polsce w Zespole Szkół Sportowych nr 1 w Chorzowie odbyła się lekcja matematyki w języku angielskim. Lekcję prowadzili Pani mgr Anna Ząbkowska – Petka z Zespołu Szkół Sportowych nr 1 w Chorzowie i Pan mgr Krzysztof Oleś z Akademickiego Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 2 w Chorzowie.

Po lekcji odbyło się spotkanie i rozmowa na temat pracy z uczniem zdolnym. Pani Marta Kądziołka przygotowała informacje o konkursie matematycznym PIKOMAT, natomiast o konkursie „Matprojekt” mówił mgr Krzysztof Oleś. Była też krótka informacja o pracy na lekcjach techniką origami i zaprezentowany był sposób wykonania żonkila.

W ramach projektu aktywnie uczestniczymy w kursie języka angielskiego w Katowicach. Członkowie KCzOSNM uczestniczyli we wszystkich spotkaniach organizowanych przez partnerów projektu. Opracowaliśmy krótki przewodnik po Chorzowie w języku polskim i angielskim.

W na początku projektu opracowaliśmy prezentację (w języku polskim i angielskim) o pracy Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki i pracy Katowicko – Częstochowskiego Oddziału SNM. Jest ona dostępna na stronie Kuratorium Oświaty w Katowicach http://www.kuratorium.katowice.pl/index.php?page=News&menuItemId=312&news=1545&number=1

Nauczyciel matematyki Zespołu Szkół Sportowych nr 2 w Chorzowie DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Zofia Majerska Nauczyciel matematyki Zespołu Szkół Sportowych nr 2 w Chorzowie