Wyrównywanie szans edukacyjnych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Generator przyszłości
Advertisements

Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Technologia informacyjna według MENiS
Człowiek – Najlepsza inwestycja
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
INFORMACJE DLA SZKÓŁ.
Istnieje coś rzadszego od talentu - talent do tego, by dostrzec talent. … Elbert Hubbart.
Technologie informacyjno-komunikacyjne w kształceniu ustawicznym
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Program podniesienia jakości realizowany w Gimnazjum - Zespoły przedmiotowe analizują Testy na wejściu i wyniki egzaminu zewnętrznego - Dokonują ewaluacji,
Szkoła Podstawowa w Restarzewie
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
Co to jest TIK?.
Gimnazjum w Okonku 2008 Wyrównywanie szans edukacyjnych.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Pozyskujemy Fundusze z Unii Europejskiej w projektach edukacyjnych.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Rola biblioteki szkolnej w organizacji czasu wolnego uczniów jako formy przeciwdziałania zagrożeniom Łańcut,
KLASY INNOWACYJNE alternatywa dla … ”Nauka to pokarm dla rozumu”
Koła informatyczne w szkole Podstawowej nr 95 w Krakowie
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
Opracowała Agnieszka Balcerak
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
WYCHOWANIE DZIECI WSPÓLNYM CELEM RODZINY I SZKOŁY
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
Propozycje form szkoleniowych WOM dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie na rok szkolny 2014/2015.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
„Otwarta droga ku przyszłości
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Choceniu Klasa Terapeutyczna.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
W naszej szkole każdy uczeń mający trudności w nauce bądź pragnący bardziej pobudzić i rozwinąć swoje zainteresowania znajdzie coś dla siebie. Nauka przy.
ALEKSANDER KŁODNICKI Koło TIK W zajęciach uczestniczy 15 uczniów, rozwijających swoje zainteresowania w obszarze nowoczesnych technologii.
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Szkoła Kluczowych Kompetencji luty 2009 rok – grudzień 2012 rok. Zespoły Szkół Ponadgimnazjalnych w Lipsku i Siennie.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
Nie tylko wynik matematyka gimnazjum kl. 1
Projekt edukacyjny „Kompetencje kluczowe”
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Sopocka Akademia Tenisowa
aktywnie korzystamy z funduszy unijnych
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
Kształcenie specjalne
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Wyrównywanie szans edukacyjnych

Wykorzystanie technologii informacyjnej w nauczaniu uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych Wyrównywanie szans edukacyjnych

Wykorzystanie technologii informacyjnej w nauczaniu uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem przebywającym długo poza szkołą nauczyciele dostosowują pomoce dydaktyczne, w tym oprogramowanie i zbiory informacji, w zależności od ich poziomu przygotowania, możliwości i potrzeb. Prowadzący zajęcia przygotowując się do realizacji zadań w zakresie technologii informacyjnej, aktywnie uczestniczą w realizacji zadań szkoły.

Cele: wykształcenie u każdego ucznia zrozumienia podstaw technologii informacyjnej, odpowiedniego poziomu umiejętności jej stosowania, osiągnięcie przez uczniów odpowiedniego wykorzystania technologii informacyjnych w różnych obszarach kształcenia, jako pomoc, środek, narzędzie w procesie uczenia się.

„Matematyka inaczej” Projekt „Matematyka inaczej” jest ofertą skierowaną do młodzieży uczącej się w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Czarnkowie. Dotację na realizację projektu uzyskano w Regionalnym Konkursie Grantowym „Równać szanse”, którego sponsorami są: Polska Fundacja Dzieci i Młodzieży, Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności.

Głównym celem projektu jest zainteresowanie młodzieży matematyką. W trakcie realizacji kształtowane są umiejętności: twórczego rozwiązywania problemów, poszukiwania rozwiązań różnymi metodami, korzystania z komputera i Internetu, obsługi kalkulatora graficznego. Innowacje techniczne, rozsądnie wykorzystywane, znacznie poprawiają rozumienie matematyki przez uczniów.

W trakcie realizacji projektu młodzież wykorzystuje program Cabri, arkusz kalkulacyjny Excel oraz kalkulatory graficzne. Dla młodzieży uczestniczącej w projekcie zaplanowany został wyjazd do Poznania na Uniwersytet im. Adama Mickiewicza (Wydział Matematyki i Informatyki).

„Aktywność młodych – szansą powiatu” - rządowy program wyrównywania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży w 2007 r. Podczas realizacji zaplanowanych zadań osiągnięto następujące cele: rozwijanie zainteresowań i rozwój osobowości, zagospodarowanie czasu wolnego, wyrównywanie szans edukacyjnych, przygotowanie do uczestnictwa w konkursach przedmiotowych, przygotowanie do aktywnego i twórczego uczestnictwa w życiu kulturalnym, kształtowanie umiejętności analizy i interpretacji tekstów poetyckich, rozwijanie sprawności językowych, kształtowanie umiejętności stosowania struktur leksykalno – gramatycznych w komunikacji, zapoznanie z procedurami egzaminu maturalnego w części pisemnej i ustnej.

Zajęcia realizowane były w formie kół zainteresowań, zajęć dydaktyczno – wyrównawczych oraz zajęć sportowo – rekreacyjnych, podczas których nauczyciele wykorzystywali różnorodne metody (warsztaty, zabawy interakcyjne, trening, metody aktywne, burza mózgów, pogadanka, dyskusja) i formy (indywidualna, w grupie) pracy z uczniami. Część zajęć była realizowana w formie konsultacji przed egzaminem maturalnym.

Wszystkie działania podejmowane podczas realizacji zajęć obejmowały swym zakresem wyrównywanie szans edukacyjnych młodzieży, które były zgodne z oczekiwaniami uczniów i dostosowane do ich potrzeb. Zróżnicowany stopień trudności poruszanych zagadnień i treści sprzyjał rozbudzaniu zainteresowań uczniów zdolniejszych, a mniej zdolnym pozwalał na przyswojenie wielu zagadnień. Do projektu została włączona młodzież zarówno wiejska, jak i miejska. Podczas zajęć młodzież miała dostęp do różnorodnych źródeł informacji.

W ramach informacji i promocji projektu podjęto następujące działania: informacja na stronie internetowej szkoły o realizacji projektu, informacja w gablocie szkolnej o realizowanych zajęciach, informacja ustna nauczycieli realizujących projekt i wychowawców klas podczas pogadanek w klasach, informowanie rodziców uczniów na spotkaniach o realizowanym projekcie przez szkołę.