Realizacja projektów stypendialnych na terenie Stalowej Woli 18 grudnia 2007r. Rzeszów.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
EDUKACJA TWOJĄ SZANSĄ.
Advertisements

Lublin, 5 lipca 2006 r..
Człowiek – Najlepsza inwestycja
Województwo Podkarpackie
Europejski Fundusz Społeczny
Biuro Polityki Społecznej Urzędu m.st. Warszawy
Działania prowadzone przez Stowarzyszenie ETAP na rzecz seniorów.
"Nowoczesny Nauczyciel
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Projekt systemowy „Człowiek najlepsza inwestycja – jako rozwój zasobów ludzkich w drodze kształcenia, szkolenia i pracy” Projekt współfinansowany.
Dialog i partnerstwo szansą na rozwój zasobów ludzkich w powiecie kartuskim – edycja II Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: Promocja integracji.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Gospodarki i Pracy Komitet Monitorujący ZPORR 5. posiedzenie POMOC TECHNICZNA Warszawa,
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
KRYTERIA DODATKOWE W RAMACH OCENY PROJEKTÓW PRIORYTETU 2 ZPORR Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
Efekty wsparcia udzielonego w latach w ramach działania 2.2 ZPORR w województwie podkarpackim Jowita Siemińska Oddział Nauki Departament Edukacji.
Podkarpacki program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych
Projekt Dobra marka - OPS Ursynów budzi do życia.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Realizator Regionalne Towarzystwo Rolno-Przemysłowe „Dolina Strugu”
Rzeszów, 2 sierpnia 2006 r.. Tomasz Orczyk Departament Zarządzania EFS Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Doświadczenia wdrażania Europejskiego Funduszu.
Od pomysłu do realizacji projektu - procedury. 2. Jakie są źródła finansowania naszego projektu?
Spotkanie informacyjne dla potencjalnych Beneficjentów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki KONKURSY PILOTAŻOWE ogłoszone przez Wojewódzki Urząd Pracy.
Inicjatywy lokalne w ramach Priorytetów VI, VII i IX Mrągowo, Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
Źródło dofinansowania projektu: Europejski Fundusz Społeczny
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO-MAZURSKIEGO ZINTEGROWANY PROGRAM OPERACYJNY ROZWOJU REGIONALNEGO Departament Europejskiego Funduszu.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Projekt pt. współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, realizowany w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
Termin realizacji – 20 miesięcy
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
PROJEKT PN. „KONIEC JĘZYKA ZA PRZEWODNIKA” JEST WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO.
Projekty edukacyjne z języka angielskiego. W terminie od r. do r. uczniowie szkół przystąpili do realizacji dwóch projektów edukacyjnych.
DIAGNOZA DOSTOSOWANIA UMIEJĘTNOŚCI I KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH DO WYMOGÓW LUBUSKIEGO RYNKU PRACY ZAŁOŻENIA PROJEKTU Projekt jest współfinansowany przez Unię
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
Projekt systemowy 2009 r. Gmina Orla – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w OrliAktywna rodzina w Gminie Orla Przygotowanie i opracowanie: Marta Osa Projekt.
Małgorzata Madej Z-ca Dyrektora Departamentu Edukacji i Kultury
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, ul. Wspólna 2/4, Warszawa, WIEDZA SPEŁNIA MARZENIA Projekt Unii Europejskiej.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Weź stypendium… Zdobądź świat! 1.
Możliwości wspierania uczniów wybitnie uzdolnionych 5 grudnia 2013 r. Barbara Wikieł.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
PROJEKT „NAUKOWY ZAWRÓT GŁOWY” REALIZOWANY PRZEZ LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. J. IWASZKIEWICZA W BRZEZINACH PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
„Małopolski program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych” Program Operacyjny Kapitał Ludzki Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych.
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
Biuro Funduszy Europejskich Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego  Priorytet 1: Rozbudowa.
„Małopolski program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych”
Małopolski Program Stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych ZAPLANUJ SWOJĄ PRZYSZŁÓŚĆ! Kraków, dnia 13 czerwca 2008 roku Rafał Solecki Dyrektor.
Działanie 12.1 Edukacja przedszkolna Wymagania w zakresie wskaźników.
Rola placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych we wspomaganiu rozwoju szkół. 1.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Projekty zrealizowane w ZS1
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Zapis prezentacji:

Realizacja projektów stypendialnych na terenie Stalowej Woli 18 grudnia 2007r. Rzeszów

Program stypendialny – Wiatr w Żagle edycja I edycja II edycja II

Źródła dofinansowania projektu Projekty Program stypendialny – Wiatr w Żagle edycja I,II,III były realizowane dzięki dofinansowaniu uzyskanemu z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Priorytetu 2 –Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach Działanie 2.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez programy stypendialne Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego

Beneficjent GMINA STALOWA WOLA Okres realizacji projektów Edycja I:1 listopada 2004 – 31 grudnia 2005 Edycja II:1 września 2005 – 31 grudnia 2006 Edycja III:1 września 2006 – 29 listopada 2007 Budżety projektów Edycja I:16 050,00 zł (EFS- 68,05%, BP-31,95%) Edycja II:18 928,21 zł (EFS- 68,04%, BP-31,96%) Edycja III:29 207,95 zł (EFS- 68,05%, BP-31,95%)

Beneficjenci ostateczni Uczniowie, znajdujący się w trudnej sytuacji materialnej, pochodzący z obszarów wiejskich i uczęszczający do Samorządowego Liceum Ogólnokształcącego w Stalowej Woli, dla którego Gmina Stalowa Wola jest organem prowadzącym. Cel projektów Pomoc uczniom, znajdującym się w trudnej sytuacji materialnej w zdaniu matury i przygotowaniu się do podjęcia studiów.

Nasi beneficjenci

Realizacja projektów Zgodna z: -Informacjami zawartymi we wniosku beneficjenta o dofinansowanie projektu -Ramowym Planem Realizacji Działania 2.2 ZPORR -Wytycznymi dotyczącymi realizacji projektów dofinansowanych z funduszy UE -Regulaminem Przyznawania Stypendium przyjętym każdorazowo uchwałą Rady Miejskiej

Przedsięwzięcia zrealizowane w ramach projektów: pomoc materialna – stypendia dla uczniów utworzenie strony internetowej projektu pomoc pedagogiczna – indywidualne sesje doradcze z pedagogami dotyczące planowania kariery zawodowej, przygotowanie młodych ludzi do dokonywania świadomych wyborów związanych ze zdobywaniem wykształcenia - warsztaty, kształtowanie postaw asertywności - warsztaty, wielokierunkowa aktywizacja młodzieży poprzez uczestnictwo w akcjach liderskich i wolontariatu, zajęcia pozalekcyjne dla uczniów.

Liczba Liczba stypendystów Max. poziom dochodu złożonych wniosków na 1 os. w rodzinie Edycja I: ,61zł Edycja II: ,40zł Edycja III: ,00zł Maksymalny poziom dochodu na 1 członka rodziny, przy którym beneficjenci otrzymali wsparcie w ramach projektu Maksymalna i minimalna miesięczna wartość stypendium dla poszczególnych edycji projektu: Edycja I: 91zł – 100zł (wypłacane przez 8 miesięcy) Edycja II: 50zł – 52 zł (wypłacane przez 8 miesięcy) Edycja III:100zł – 112zł (wypłacane przez 8 miesięcy)

Wydatki na stypendia dla trzech edycji projektu Edycja I: ,53 zł(82,46% wartości projektu) Edycja II: ,83 zł (90,39% wartości projektu) Edycja III: ,00 zł (95,92% wartości projektu) RAZEM: 58360,36 zł

Utworzenie strony internetowej projektu

Pomoc pedagogiczna – indywidualne sesje doradcze dla stypendystów W ramach projektów były prowadzone sesje doradcze dla stypendystów. Uczniowie mogli skorzystać z pomocy pedagoga szkolnego, przy rozwiązywaniu problemów społecznych oraz problemów dotyczących planowania kariery zawodowej.

Rozwój osobowości młodego człowieka Oprócz rezultatów w postaci wypłat stypendiów, założono również rezultaty miękkie, którymi są: rozwijanie osobowości młodego człowieka, który jest świadomy swoich wyborów, zdobywanie umiejętności z zakresu asertywności i walki ze stresem. W ramach 3 edycji projektu zorganizowano następujące warsztaty: Stres pod kontrolą Poznaj swoje predyspozycje zawodowe Autoprezentacja – kreowanie własnego wizerunku podczas ustnych wypowiedzi Nie samym chlebem człowiek żyje

Akcje liderskie i wolontariatu Stypendyści uczestniczyli aktywnie w akcjach liderskich i wolontariacie na terenie szkoły i miasta zdobywając doświadczenie, które będzie mogło być wykorzystane przy wyborze dalszego kierunku kształcenia. Aktywna działalność stypendystów w Młodzieżowym Centrum Wolontariatu Współorganizacja akcji charytatywnej MAGICZNY KRAM Uczestniczenie w akcji charytatywnej na rzecz ucznia naszego liceum, który zachorował na białaczkę Zorganizowanie i przeprowadzenie debat klasowych na temat samorządności

Akcje liderskie i wolontariatu cd. Zorganizowanie i przeprowadzenie debat klasowych na temat: Narkotykom mówimy NIE Przeprowadzenie wyborów do Młodzieżowej Rady Miasta Stalowa Wola Zorganizowanie w szkole DNIA WALKI ZE STRESEM Uczestnictwo w akcji STARSZY BRAT STARSZA SIOSTRA

Zajęcia pozalekcyjne dla stypendystów Stypendyści mieli również możliwość skorzystania z alternatywnych form spędzania wolnego czasu w wymiarze 22 godzin tygodniowo, w zajęciach sportowo rekreacyjnych organizowanych przez szkołę na sali gimnastycznej i na ściance wspinaczkowej.

Analizy przygotowane w ramach projektów zbadanie średniej ocen stypendystów (średnia ocen stypendystów: I ed. – nie uległa zmianie, II ed. – wzrosła, II ed. – nieznacznie się zmniejszyła) analiza sytuacji materialnej (Na podstawie analizy przeprowadzonej przez pedagoga szkolnego stwierdzono, iż sytuacja materialna rodzin stypendystów, którzy wzięli udział w 3 edycjach projektu, uległa nieznacznej poprawie) zbadanie losów stypendystów, którzy zakończyli edukację w szkole (kontynuacja nauki ed. I – 3os./4, ed. II – 9os./10, ed. III – 8 osób/10)

Monitorowanie przebiegu realizacji projektów - Zorganizowanie spotkań ze stypendystami, ich rodzicami oraz nauczycielami w czasie realizacji 3 edycji projektu, - Przeprowadzenie ankiet wśród stypendystów i ich rodziców dotyczących odczuć związanych z realizowanym projektem oraz jego rezultatów.

Promocja projektów Bieżące konsultacje Zespołu Realizacyjnego, który nadzorował przebieg realizacji projektu pod względem merytorycznym i finansowym. Bieżące konsultacje z Dyrektorem Samorządowego Liceum Ogólnokształcącego oraz pedagogiem szkolnym. Wydanie ulotki promującej projekt. Zamieszczenie informacji o projekcie na stronie internetowej miasta Stalowa Wola oraz na stronie internetowej Samorządowego Liceum Ogólnokształcącego w Stalowej Woli Przygotowanie strony internetowej projektu która zawiera szczegółowe informacje na temat realizacji projektów. Promocja w radiu i prasie

Promocja projektów Umieszczenie informacji wskazujących Lokalizację Punktu Informacyjnego projektu, mieszczącego się w Urzędzie Miasta Stalowa Wola ul. Narutowicza 14, pok. Nr 13 Przekazanie informacji o źródłach finansowania projektu w czasie spotkań i warsztatów organizowanych w ramach projektu Przygotowanie tablic informacyjnych o projektach na budynku szkoły Oznakowanie dokumentacji projektu zgodnie z wytycznymi programu

Kontakt w sprawie projektów Program stypendialny – Wiatr w Żagle ed. I, II, III Koordynator projektu: Arleta Siwek – Informacje o projekcie: Gmina Stalowa Wola Stalowa Wola ul. Wolności 7 tel.: (015)